Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-09-02, 12:12
Nierówna praca / prędkość wentylatora / dmuchawy wentylacji
Autor Wiadomość
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2016-07-27, 10:15   Nierówna praca / prędkość wentylatora / dmuchawy wentylacji

Witam :)

Prędkość nawiewu wzrasta gdy hamuję silnikiem. Jak puszczam nogę z gazu to po sekudzie lub dwuch nawiew dmucha mocniej (co czuć i słuchać). Trwa to kilka sekund (do wciśnięcia sprzęgłą lub gazu) i potem jego szybkość wraca do nominalnej wartości.

Jeszcze się z takim zachowaniem w żadnym samochodzie nie spotkałem. Ktoś ma tak samo, lub wie o co chodzi :?:

Gercio
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2016-07-27, 11:10   

Hmm... Bardzo dziwne.
W żadnym z aut nie spotkałem się z takim objawem.
Proszę zadzwonić do swojej ASO i opowiedzieć o tym. Może coś poradzą.
 
lukee88 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-07-27, 11:42   

Hmm, ja chyba mam podobnie w Dusterze, ale z tego co wcześniej się dowiedziałem wynika to z elektrycznego wspomagania i przez to nawiewy zwalniają i światła przygasają jak się kręci kierownicą. Przy zwalnianiu jakby też tak się u mnie zachowywało.
Na razie zbieram takie niuanse i jak będę na przeglądzie to im przedstawię bo nie chce mi się jeździć z tym specjalnie do ASO.
 
keretey 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-07-27, 15:19   

Alternator przełącza się w tryb - mogę dawać więcej prądu.
A że lekko idzie napięcie w górę to czujesz na nawiewie.

Bardziej bym się przejął czy na żarówkach jest stabilne napięcie - jeśli nie to może je szybciej zużyć.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-07-27, 15:39   

Dokładnie podczas hamowania silnikiem ładowanie idzie do 15 v i stąd taki objaw. Ale ja swojego nawiewu nie słyszę więc gratuluję spostrzegawczości. W Plug&radio po przytrzymaniu menu można wejść do konsoli serwisowej i wtedy widać napięcie w instalacji.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-07-27, 17:00   

arnold napisał/a:
W Plug&radio po przytrzymaniu menu można wejść do konsoli serwisowej i wtedy widać napięcie w instalacji.


Niezły motyw, przejrzałem to całe, skąd masz takie info?
_________________

 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-07-27, 19:38   

http://www.daciaklub.pl/f...&highlight=tips

Zdarza mi się coś zapamiętać. Sprawdzałem działa.
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2016-07-27, 20:18   

lukee88 napisał/a:
Hmm, ja chyba mam podobnie w Dusterze, ale z tego co wcześniej się dowiedziałem wynika to z elektrycznego wspomagania i przez to nawiewy zwalniają i światła przygasają jak się kręci kierownicą. Przy zwalnianiu jakby też tak się u mnie zachowywało.
Na razie zbieram takie niuanse i jak będę na przeglądzie to im przedstawię bo nie chce mi się jeździć z tym specjalnie do ASO.
kuźwa u mnie chyba jest coś podobnego zwłaszcza na 1 biegu dmuchawy i przy włączonej klimie słychać takie falowanie obrotów wiatraka dmuchawy...
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-07-27, 21:44   

W Dusterze też wiatrak żyje własnym życiem a serwis chowa głowę w piasek. To mój 2 i ostatni Francuz ;)
_________________

 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-07-28, 09:18   

keretey napisał/a:
Alternator przełącza się w tryb - mogę dawać więcej prądu.
Bardziej bym się przejął czy na żarówkach jest stabilne napięcie - jeśli nie to może je szybciej zużyć.


Na żarówkach jest OK (stały strumień światła).

W zasadzie to dla mnie żaden problem, pozatym reszta działą jak należy :mrgreen:
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-29, 07:24   

To by oznaczało wzrost napięcia w instalacji. Włóż jakiś miernik i zobacz co się dzieje. Można by zrobić stabilizator, ale nie wiem czy jest sens się w to bawić ;)
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-07-29, 08:21   

Też to u siebie zauważyłem - właśnie w czasie hamowania silnikiem. Przynajmniej teraz wiem skąd taki objaw :)
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-07-29, 08:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
przemekadv 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 54
Skąd: Janowo
Wysłany: 2017-04-17, 22:30   Nierówna praca wentylatora w DD

Witam w świeżo odebranym DD zauważyłem ze nierówno pracuje wentylator. Tz. Na 3 i 4 biegu jest to najbardziej odczuwalne i słyszalne. Wentylator pracuje przez np. 30s z jednostajna sila, po czym przyspiesza przez np. 15s i znowu zwalnia.

Czyżby czekała mnie wymiana wentylatora?
Ostatnio zmieniony przez przemekadv 2017-04-17, 22:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-17, 22:34   

Ta twoja ortografia przeraża mnie.

Wraz ze zmianą napięcia w instalacji obroty wentylatora też ulegają zmianie.

Zmiana napięcia bierze się z tego powodu:

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14553
 
przemekadv 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 54
Skąd: Janowo
Wysłany: 2017-04-17, 22:58   

arnold napisał/a:
Ta twoja ortografia przeraża mnie.

Wraz ze zmianą napięcia w instalacji obroty wentylatora też ulegają zmianie.

Zmiana napięcia bierze się z tego powodu:

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14553


.Witaj poprawiłem pisownię. Dziękuję za uwagę i za pomoc. Dziwne rozwiązanie. Pierwszy raz z czymś takim się spotkałem
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-18, 08:00   

przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy. ;-)
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
przemekadv 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 54
Skąd: Janowo
Wysłany: 2017-04-18, 15:50   

route2000 napisał/a:
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy. ;-)
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.


Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-19, 19:32   

przemekadv napisał/a:
route2000 napisał/a:
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy. ;-)
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.


Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :)

Zyje, zyje.
Ile ty masz nalatane ta DD, bo jak czytam twoje to mam odczucie, ze 400 tys. Wszedzie doszukujesz sie problemow, a wystarczy poczytac forum. :-)
 
przemekadv 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 54
Skąd: Janowo
Wysłany: 2017-04-19, 20:52   

[quote="shrek"]
przemekadv napisał/a:
route2000 napisał/a:
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy. ;-)
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.[/quote

Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :)

Zyje, zyje.
Ile ty masz nalatane ta DD, bo jak czytam twoje to mam odczucie, ze 400 tys. Wszedzie doszukujesz sie problemow, a wystarczy poczytac forum. :-)


Nalatane mam kilka tys. Zona mi mowi to samo zebym skonczyl wymyslac. Ale juz tak mam ze o auta dbam bardziej niz o nia :p
Wiem ze to wyglada jakbym wymagal niewiadomo czego ale u mnie w aucie musi byc wszystko tip top.
A co do tego wentylatora to nigdy w zyciu nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem. Dla mnie jest to niedopracowanie konstrukcyjne. Ale to dobrze bo myslem ze jakis lewy wiatrak mi zalozyli.
_________________
Nie mam podpisu...
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2017-04-19, 21:06   

TTTM, też mnie to na początku irytowało, teraz dopisałem do cech szczególnych dustera, ktoś kiedyś wyjaśniał że to przez zastosowanie s&s i inynych eko usprawnień, póki co działa więc nie ingeruję :-)
 
przemekadv 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 54
Skąd: Janowo
Wysłany: 2017-04-19, 21:27   

Jan Dusigaz napisał/a:
TTTM, też mnie to na początku irytowało, teraz dopisałem do cech szczególnych dustera, ktoś kiedyś wyjaśniał że to przez zastosowanie s&s i inynych eko usprawnień, póki co działa więc nie ingeruję :-)

Tu na forum blyskawicznie pomogliscie rozwiazac problem. Na forum dustera pisali ze tylko u mnie tak jest i pada mi wentylator stad taka panika u mnie.
_________________
Nie mam podpisu...
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-19, 22:41   

[quote="przemekadv"]
shrek napisał/a:
przemekadv napisał/a:
route2000 napisał/a:
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy. ;-)
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.[/quote

Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :)

Zyje, zyje.
Ile ty masz nalatane ta DD, bo jak czytam twoje to mam odczucie, ze 400 tys. Wszedzie doszukujesz sie problemow, a wystarczy poczytac forum. :-)


Nalatane mam kilka tys. Zona mi mowi to samo zebym skonczyl wymyslac. Ale juz tak mam ze o auta dbam bardziej niz o nia :p
Wiem ze to wyglada jakbym wymagal niewiadomo czego ale u mnie w aucie musi byc wszystko tip top.
A co do tego wentylatora to nigdy w zyciu nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem. Dla mnie jest to niedopracowanie konstrukcyjne. Ale to dobrze bo myslem ze jakis lewy wiatrak mi zalozyli.


Dacka jest slabo wygluszona i dlatego to slyszysz.
 
BoskiCoolo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Sie 2021
Posty: 6
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 2021-08-24, 06:11   Dziwne działanie dmuchawy - Nowe Sandero

Jako że mam pierwszy raz w życiu styczność z tą marką, modelem, mam skromne pytanie czemu w tym aucie jak dodaje gazu mam odczucie, wrażenie, słyszę że wentylator działa hmm wolniej, ciszej, natomiast jak zwalniam pedał gazu to dmuchawa działa głośniej, mocniej. Ten typ tak ma? :shock: Czy kierunek ASO? Takiej przypadłości nie miałem nigdy w innych autach. 8-)
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: skąd
Wysłany: 2021-08-24, 07:07   

Eco sterowanie alternatorem, jak silnik obciążony i aku trochę naładowane to napięcie na np. 12V, jak hamujesz silnikiem to napięcie na nawet 15V. Taka hybryda buhahah :)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-24, 08:04   

Dokładnie. Inteligentny system zarządzania energią by Renault- napięcie w instalacji samochodu "buja się" od 12V do 15V a czasem nawet spada poniżej 12V. Nie masz tam stałego ładowania akumulatora po włączeniu silnika- ładowanie jest tylko wtedy, gdy komputer uzna je za stosowne. A praca dmuchawy jest zależna od tego napięcia.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne