Biala galaretka w zbiorniku wyrownawczym
Autor
Wiadomość
Gercio
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016 Posty: 51 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-01, 11:48 Biala galaretka w zbiorniku wyrownawczym
Cześć
Mam taki osad (biala galaretka) w zbiorniku wyrownawczym Co to moze byc? Peknieta uszczelka pod glowica?
Przyznam ze uzupełnilem poziom plynu nieorginalnym płynem.
Dzieki!
route2000
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Sty 2014 Posty: 3696 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-01, 12:24
Nieoryginalny płyn mógł wejść w reakcję z oryginalnym płynem i stąd pewnie powstała biała galareta.
Jak uszczelka pod głowicą poszła to by był biały dym z rury wydechowej.
Można sprawdzić w warsztacie za pomocą CO2 za 50 zł czy uszczelka poszła.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
shrek
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-01, 15:57
Zrob foto. Obserwuj poziom plynu i oleju. Test co2 niepotrzebny bo ani nie kopci na bialo, ani autor nie pisze o cisnieniu w ukladzie. Co wlales za plyn? Ile? Czy plywaja oczka jak w rosole? Zlej plyn,wymien na prawidlowy( nie mieszany) i obserwuj.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-05-01, 16:01, w całości zmieniany 1 raz
Gercio
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016 Posty: 51 Skąd: Wrocław
Józef
Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 368 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-05-03, 10:17
Prestone może być mieszany ze wszystkimi płynami chłodniczymi (taka informacja jest na etykiecie).
Gercio
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016 Posty: 51 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-03, 11:48
He he, właśnie dlatego go wlałem :)
arnold
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy Dołączył: 21 Lut 2016 Posty: 785 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-05-03, 14:35
Tego nie ma jakoś dużo. Pozbieraj co się da zrób kreskę na zbiorniku z poziomem i obserwuj.
shrek
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-04, 05:39
Wyczysc to co w zbiorniczku i obserwuj.
wuju
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-05, 22:18
Przejedz auto na dłuższym dystansie rozgrzej porządnie sinik. Czasem jeśli auto jest jeżdzone na krótkich dystansach i często odpalane nie zdąży się nagrzać para wodna się skrapla i jest to normalne zjawisko.
shrek
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-05, 22:31
wuju napisał/a: Przejedz auto na dłuższym dystansie rozgrzej porządnie sinik. Czasem jeśli auto jest jeżdzone na krótkich dystansach i często odpalane nie zdąży się nagrzać para wodna się skrapla i jest to normalne zjawisko.
...ale na korku z oleju.
wuju
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-05, 22:36
Tak na korku oleju robi się taka gęsta maź o zabarwieniu kawy z mlekiem. Niech dobrze przeleci auto. Powinno zniknąć
GRL
Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 1207 Skąd: ZS
Wysłany: 2017-05-05, 22:40
A tu mowa o korku zbiorniczka układu chłodzenia...
wuju
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-05, 22:44
Z tego co widzę na fotkach to maź jest na koku od oleju a nie od zbiorniczka wyrównawczego
GRL
Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 1207 Skąd: ZS
Wysłany: 2017-05-05, 23:30
wuju napisał/a: Z tego co widzę na fotkach to maź jest na koku od oleju a nie od zbiorniczka wyrównawczego
To Dacia jakąś wyjątkową marką jest, skoro stosuje gwint wielokrotny w korkach oleju.
shrek
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-05, 23:31
wuju napisał/a: Tak na korku oleju robi się taka gęsta maź o zabarwieniu kawy z mlekiem. Niech dobrze przeleci auto. Powinno zniknąć
A to jest w zbiornimu wyrownawczym.
GRL napisał/a: wuju napisał/a: Z tego co widzę na fotkach to maź jest na koku od oleju a nie od zbiorniczka wyrównawczego
To Dacia jakąś wyjątkową marką jest, skoro stosuje gwint wielokrotny w korkach oleju.
A po czym wnioskujesz, ze jest to gwint wielowchodowy. Na zdjeci tego nie widac. A zaraz sprawdze u siebie jaki to gwint.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-05-06, 06:43, w całości zmieniany 1 raz
Gercio
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016 Posty: 51 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-08, 16:00
Panowie to jest korek od zbiorniczka wyrównawczego. Od wewnątrz jest także jest obklejony tą mazią.
W ASO zproponowali wymianę płynu, niedługo tam jadę.
GRL
Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 1207 Skąd: ZS
Wysłany: 2017-05-08, 16:44
shrek napisał/a: A po czym wnioskujesz, ze jest to gwint wielowchodowy. Na zdjeci tego nie widac.
Mam sokoli wzrok.
shrek
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-08, 17:50
Jasne
Lajkonik
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 1134 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-09, 05:55
GRL napisał/a: shrek napisał/a: A po czym wnioskujesz, ze jest to gwint wielowchodowy. Na zdjeci tego nie widac.
Mam sokoli wzrok.
Raczej zdolność dostrzegania tego, co jest pomiędzy pikslami
_________________
Gercio
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016 Posty: 51 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-01, 19:33
Byłem w ASO.
Wyczyścili zbiornk, sprawdzili parametry płynu, przjecheałem 1kkm i jest ok.
Nic nie zapłaciłem oczywiście
Lajkonik
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 1134 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-02, 06:24
Czyli korek był fabrycznie ufajdany?
_________________
Gercio
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016 Posty: 51 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-13, 19:20
Nie fabrycznie, to chyba wina tego płynu którego dolewałem.
shrek
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-07-13, 20:16
Nie wierze.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.