Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2017-09-15, 08:29 Przekonajcie mnie do Dacii
Witajcie, przekonajcie mnie do Dacii, moje typy na auto budżetowe to Dacia, Lada, Tata, Wuling, Dongfeng... Ale że polska to biedny kraj, to i oferta biedna, więc do wyboru mam tylko Dacię, lecz coś nie mogę się do tego auta przekonać. (Logan MCV)
Samochód ten jak na swoją cenę ma bardzo biedne wyposażenie, nie ma podgrzewanych siedzeń, szyby ani nawet czujników deszczu. Laureate przy Ładzie wygląda jak auto w podstawowej wersji, albo łada przy dacii wygląda jak samochód klasy premium. Jak u was to przeszło, że kupiliście ten samochód i jesteście z niego zadowoleni? Jak wygląda sprawa z hałasem w środku (mierzył ktoś decybele)? W mondeo łojca to trzeba krzyczeć żeby pasażerowie z tyłu słyszeli albo trzeba głowę w tył obrócić, ale domyślam się, że to po prostu sprawa diesla. :P Silnik 09Tce ile wytrzyma bez usterek, w ogóle jak wygląda awaryjność tego samochodu, jaka jest jego wytrzymałość? (oczywiście nie jestem zainteresowany używanymi modelami, tylko nowe) Ile kosztują jakieś przykładowe części w serwisie Dacii? Zastanawiam się nad kupnem samochodu, jakie musiałbym ponieść koszty paliwa jeżeli bym Loganem MCV jeździł 10km do pracy? Producent twierdzi że w cyklu pozamiejskim 4,5l/100km, a takiego wyniku to chyba nawet 0,5l silniki w mikroautach nie osiągnęły. No i, co lać do takiego auta, niby mały silnik sugeruje 95, zaś turbo sugeruje 98?
Jakie przebiegi planujesz, po za drogą do pracy? Bo tylko taka trasa sugeruje raczej silnik wolnossący.
Nie do końca rozumiem uwagi o biednym wyposażeniu w stosunku do ceny - z jakimi samochodami obecnymi na polskim rynku porównywałeś. Być może ma tu znaczenie fakt, że brałeś pod uwagę silnik TCe, który mocno podnosi cenę.
Samochody są wręcz do przesady proste, co eliminuje ryzyko pewnych awarii, ale innych zwiększa (np. słynna manetka świateł bez przekaźników jest oczywiście bardziej awaryjna).
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-15, 09:31
Widać, że kolega odnosi się bezpośrednio do najnowszej np. Lady Vesta lub XRay, w których bez problemu otrzyma się podgrzewane siedzenia i podgrzewaną przednią szybę, pełną regulację kierownicy, autoklimę czy czujniki deszczu i zmroku. O wyglądzie wnętrza już nie wspominam. Nawet stara Lada Kalina Kombi wyposażeniem przewyższa MCV (najdroższa wersja za 11160 Euro). Problem niestety taki, że nie da się tego oficjalnie kupić w Polsce, więc Dacia konkurencji nie ma. Ale faktycznie ma rację- gdyby Lada Vesta czy Lada XRAY (również silnie powiązane z Renault-Nissan) były dostępne w Polsce, to Dacia odpada...
Gdyby u nas był oficjalny salon a przede wszystkim serwis Lady nawet bym się nie zastanawiał. Niemcy są w stanie tym handlować a u nas zgodnie z tradycją polityczną dotychczasowe próby sprzedaży po latach 90-tych były skazane na niepowodzenie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-09-15, 10:49, w całości zmieniany 11 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-15, 10:28
Jak nie jesteś przekonany - nie kupuj. Nic na siłę. Nie dość, że spali tyle paliwa ile wlejesz, to jeszcze będzie głośniej niż w mondeo. Podobno Lexusy robią ciche w środku auta, ale nie wiem czy kombi robią..
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2017-09-15, 10:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-15, 10:56
fotorobart napisał/a:
10 km do pracy? tramwaj? bus? :D
A skąd wniosek, że to w mieście? Nie wszędzie się da. Ja mam akurat do pracy niecałe 12km z tego część tej trasy to jeszcze Warszawa. I co? Autobus podmiejski kursuje z taką częstotliwością, że jadąc do pracy na 8:00 musiałbym być już o 7:15 a po pracy musiałbym czekać 1,5 godziny na najbliższy kurs powrotny.
Turbo sugeruje 98? Turbo sugeruje dobry olej zmieniany w dobrych interwałach.
Na 10km dojeździe do pracy spali z 6l/100km. Masz lepszego kandydata, który pali mniej na takich odcinkach, że pytasz? I tak musisz jeździć i tak
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-09-15, 11:57
Czort napisał/a:
Witajcie, przekonajcie mnie do Dacii
Od tego to są już sprzedawcy w salonie
Moje Sandero TCe 90 na dojazdach do pracy na odcinku 2 x 9km w dwie osoby w 80% spala w okresie:
- letnim 1,1 l.
- zimowym 1,2 l.
Czasami spali o 0,1 l. mniej czasami więcej w zależności czy są duże korki w mieście.
Masz lepszego kandydata, który pali mniej na takich odcinkach, że pytasz? I tak musisz jeździć i tak
1,5 dCi. Spali mniej. Spalanie mojego raz wyszło powyżej 6. Jak jeździłem po 4 kilometry do szpitala. Ale to były czasy gdzie na dworze było do -25 stopni. Teraz ojciec dojeżdża do pracy i pokazuje mu 4,5.
Wiem, wiem. zaraz napiszecie: wtryski, zamarzające paliwo, filtr cząstek... Tylko o dwumasach nie piszta.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2017-09-15, 14:00
W grę wchodzi tylko i wyłącznie benzyna, gdyż w dieslu i pb/lbp nie ma dostępnej opcji z półautomatyczną skrzynią biegów, a manualnej nie chcę.
Cytat:
Nie do końca rozumiem uwagi o biednym wyposażeniu w stosunku do ceny - z jakimi samochodami obecnymi na polskim rynku porównywałeś. Być może ma tu znaczenie fakt, że brałeś pod uwagę silnik TCe, który mocno podnosi cenę.
Porównuję to z autami na światowych rynkach, a nie polskim, dodatkowo, na polskich portalach czytam że półautomatyczna skrzynia to bardzo awaryjne urządzenie, drogie, paliwożerne itp. itp. śmierć dacii z tym robotem, zaś na rosyjskich czy indyjskich portalach odwrotnie, sprzęgło używane krótko bo tylko do zmiany biegów przez robota (człowiek ciśnie dłużej zanim zmieni bieg i jeszcze po zmianie też dłużej trzyma od robota, oczywista sprawa), niższe koszty eksploatacji od klasycznego automatu, a cena "nakładki" niska i można zastosować w każdym aucie, więc same superlatywy. Czytanie polskich portali sobie odpuściłem, bo pewnie jeszcze napiszą, że rdza już na linii produkcyjnej występuje.
Dymek napisał/a:
Widać, że kolega odnosi się bezpośrednio do najnowszej np. Lady Vesta lub XRay
Nie, dla mnie Sandero i Logan to konkurenci Granty i Kaliny, Vesta to już platforma B/C, tam nie tylko podłokietnik w tylnej kanapie ale także podgrzewane siedzenia z tyłu, zaś podgrzewane siedzenia z przodu to już i w pierwszej generacji Kaliny było za dopłatą, tu w Dacii nie ma nic. Jak ktoś się zapyta co ma ta Dacia że tyle mnie kosztowała, to powiem że komputer z nawigacją, skrzynia AMT i tempomat, bo cóż powiedzieć.
arczi_88 napisał/a:
Czort napisał/a:
moje typy na auto budżetowe to Dacia, Lada, Tata, Wuling, Dongfeng...
Z wymienionych typów tylko Dacia i Łada jest produktem najbardziej zbliżonym do auta wybór jest, więc oczywisty.
Kiedyś, jakieś 11 lat temu był importer co sprzedawał Wulingi Sunshine, polski internet zna dwa przypadki które jeżdżą do dziś, i sprzedać nie chcą, bo jak się już w końcu coś zepsuje, to części mają współne z Suzuki, bo to w końcu produkt licencyjny, Chińczycy jedynie zrobili facelift. Podobnie sprawa wygląda z ZX Auto Grand Tiger które montowała Polfarma, użytkownicy nie chcą tych aut sprzedawać, bo to również jakaś licencyjna Toyota z końca lat '90, i wjedzie tam gdzie pewnie nawet Duster nie da rady. Więc jeżeli w Chinach robią takie auta, to ja nie mam żadnych uprzedzeń i "would buy".
Jeżeli chodzi o Tatę, były też u nas kiedyś dostępne i rdzewiały, bo ludzie cebulili i nie brali dodatkowych zabezpieczeń antykorozyjnych, zaś ci co brali tę opcję, jeżdżą chyba do dziś, bo częstsze to auto niż taki Logan MCV II którego robią od 2013 roku, ale mówię tylko o regionie wielkopolski.
Cytat:
10 km do pracy? tramwaj? bus? :D
Nie, małe miasto do 15k mieszkańców, busy mamy jedynie do okolicznych wsi lub zgarniają dzieci z wiosek do naszego miasta do szkół, tramwajów nie mamy, więc miejsce pracy na dojazd samochodem poza miastem.
kicpra napisał/a:
Na 10km dojeździe do pracy spali z 6l/100km. Masz lepszego kandydata, który pali mniej na takich odcinkach, że pytasz? I tak musisz jeździć i tak
Aixam, Ligier, Microcar itp., ale to małe jak dla mnie i hałaśliwe, nie ten segment i za wysoka cena jak na swoje wymiary. Stąd w tej samej cenie wolałbym coś pełnowymiarowego.
I w ogóle jak światła LEDowe mają się do budżetowego auta, czy to nie jest bardziej kosztowne od zwykłych żarówek?
Po co porównujesz do Łady, której i tak nie możesz kupić w Polsce ?
Mikrokary to też inny temat, ale że Tate widać częściej na drodze niż MCV to nie uwierze .
Ikarusiarz, autor tematu chce wypasioną MCV w cenie Łady, a Ty proponujesz diesla, który i tak wymaga zbyt wysokiej opłaty.
Ostatnio zmieniony przez kicpra 2017-09-15, 18:34, w całości zmieniany 1 raz
Auto Świat nr 37 prezentuje wady i zalety Dustera I. Ocenili Dustera dość obiektywnie i chyba są zaskoczeni dobrymi opiniami po teście 100 tys. Teraz czas na wersję III już lepiej wykończona i wyposażoną. Jeśli ceny zostaną, to będzie to nadal najlepiej sprzedający się SUV na rynku. Ja mam wersję Dustera I już 7 lat i na razie nie myślę o sprzedaży. Po prostu to tanie i dobre auto.
Auto Świat nr 37 prezentuje wady i zalety Dustera I. Ocenili Dustera dość obiektywnie i chyba są zaskoczeni dobrymi opiniami po teście 100 tys. Teraz czas na wersję III już lepiej wykończona i wyposażoną. Jeśli ceny zostaną, to będzie to nadal najlepiej sprzedający się SUV na rynku. Ja mam wersję Dustera I już 7 lat i na razie nie myślę o sprzedaży. Po prostu to tanie i dobre auto.
Tylko co to ma do tematu?
Dacii i łady nie ma co porównywać cenowo skoro tej drugiej nie można kupić w Polsce. To tak jakby robić porównanie telefonu z ali.. a kupionego u dystrybutora w kraju: produkt ten sam a cena rażąco inna:)
A co ma ta dacia że tyle kosztowała? Tego nie rozumiem, bo to akurat praktycznie najtańsze samochody na naszym rynku, tyle że coś za coś. I albo to się akceptuje, albo nie.
Posiadaczom łady się nie dziwię że nie chcą sprzedawać, utrata wartości auta jest przeogromna, a skoro jest się z auta zadowolonym to po co wymieniać?
Ostatnio zmieniony przez p_a_m 2017-09-15, 19:17, w całości zmieniany 1 raz
Powiem tak: Sandero I to guano ale Sandero II z TCE 90 i jego wyciszeniem jest już normalnym autem z normalną mocą. Poszukaj potwierdzenia czy Logan też jest lepiej wyciszony.
Ogólnie nowe sandero i nowy logan są o niebo lepiej wykonane (moje osobiste odczucia ™)
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-09-16, 08:52
Spróbuj przekonać się sam - sprawdź ceny innych samochodów z zaautomatyzową skrzynią biegów. Nie jestem obecnie na bieżąco ale jak kupowałam Zafirę to nie dało się kupić nic poniżej 65 tyś - Dacii takiej wtedy jeszcze nie było. Jak jest obecnie - nie wiem.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2017-09-16, 11:15
Jak w temacie: "I niniejszym przekonuję Cię do Daci - Amen"
P.S.
Zrobisz jak zechcesz. Ja jeżdżę Sandero już ponad 7 lat. Sandero było 1 raz nad Bałtykiem, 6 x nad Adriatykiem, codziennie wozi mnie do pracy po 40 km. Żadnych większych problemów, ani rdzy. Auto bardzo wygodne i po prostu super za te pieniądze.
@tosiek
Cytat:
Powiem tak: Sandero I to guano ale Sandero II z TCE 90 i jego wyciszeniem jest już normalnym autem z normalną mocą.
Srali muszki będzie wiosna .... . Powiem tak: stawaj ze swoim Sandero II z TCE 90, a ja stanę ze swoim Sandero I z dCi 86 i bardzo szybko zobaczysz moje tylne światła stopu. Wiem bo próbował się ze mną kumpel w takim Sandero. Biedaczysko - bardzo szybko zrezygnował . Poza tym po wyciszeniu - moje Sandero jest o wiele bardziej ciche od Sandero II - moje jest starsze o pięć lat (stan fabryczny wyciszenia obydwu nie jest mi znany - ciężko bowiem dziś znaleźć: nowiutkie Sandero I i porównać go z fabrycznym Sandero II).
Nie wierze, że Sandero I z klekotem jest cichsze w środku od Sandero II z tce.
Ten start dci vs tce do jakiej prędkości był? Do 50km/h? Bo do setki to twój ropniak zostanie w tyle za benzyniakiem.
Kicpra ma wg. mnie ma racje....wprawdzie moc podobna ale do 100/h tce90 wyprzedzi diesla.... ten silnik (pomijajac spalanie ) szybko wchodzi na obroty........ oczywiscie na odpowiednim biegu..... i nie pod górę....
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2017-09-16, 12:25
kicpra napisał/a:
Nie wierze, że Sandero I z klekotem jest cichsze w środku od Sandero II z tce.
Ten start dci vs tce do jakiej prędkości był? Do 50km/h? Bo do setki to twój ropniak zostanie w tyle za benzyniakiem.
Jak się dobrze wyciszy to jest (pod deską rozdzielczą, w komorze silnika, w kabinie, w bagażniku, nadkola itd. - ja prawie w ogóle nie słyszę silnika). Przy szybkościach autostradowych silnik przyjemnie mruczy. Gorsze są szumy powietrza, ale te są takie same w jednym i drugim Sandero (ogólnie mówiąc do dupy powyżej 120 km/h - głównie przez konstrukcje nadwozia - drzwi powinny być schowane w bryłę nadwozia).
Co do silnika: TCE:90 KM przy 5000 obr/min i tylko 140 Nm przy 2250 obr/min - u mnie jest to odpowiednio: 86 KM i 200 Nm przy o wiele niższych obrotach (Sandro II do setki ma co prawda 11,1 sekundy, mój ma 13 sekund). Szczególnie moment obrotowy jest tu ważny - jak ja depnę gaz obojętnie przy jakiejkolwiek prędkości auto zbiera się momentalnie w przypadku benzyniaka - jest jak jest. Test o którym mówiłem to była normalna (no może trochę szybsza jazda ) na drodze krajowej i kawałku autostrady (trasa 45 km). Kolega poległ przy pierwszych wyprzedzaniach - nie był tego w stanie zrobić tak szybko jak ja - diesel zbiera się jednak o wiele szybciej. Bardzo podobnie było porównując moje auto z Toyotą Auris mojego szwagra; ten miał 130 KM i 200Nm, ale mój diesel w trasie i tak zbiera się o wiele żwawej (Auris do setki ma 11 sekund).
Tak więc OK: Sandero II ze startu zatrzymanego do setki będzie ciut szybsze od mojego diesla - ale zawsze polegnie w normalnej jeździe, gdzie trzeba szybko przyspieszać, aby np. wyprzedzić, czy uciec.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2017-09-16, 12:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-16, 12:25
Mi Easy-R nadal działa wbrew temu co niektórzy sugerowali. Zobaczymy jak długo ten stan rzeczy potrwa:) na razie mam 16k przejechane. Robię do 13-14k rocznie.
Tańszego i większego auta w którym nie trzeba wachlować biegami nie znajdziesz i tak...
Nie wierze, że Sandero I z klekotem jest cichsze w środku od Sandero II z tce.
Ten start dci vs tce do jakiej prędkości był? Do 50km/h? Bo do setki to twój ropniak zostanie w tyle za benzyniakiem.
Jak się dobrze wyciszy to jest
Tzn. dokładałeś jakieś wyciszenie? Jeśli tak to twoje porównywanie jest bez sensu.
Kolejny plus na wyciszenie TCE to ładnie zestawiona skrzynia (przy 90km/h ma ze 2200 obrotów?).
Najlepiej polecam jazdę próbną. Sam się przekonałem do 0.9 TCE po jeździe próbnej w wersji z gazem. Telepie jak wszystkie 3 cylindrówki od VAGa (np. już w octavii kombi tez montują), ładnie się zbiera (trzeba wyczuć jak jeździć) - o ile ktos nie jeździł czymś mocniejszym ale to nie ta półka cenowa.
Jak ktoś chce podgrzewane fotele, elektrycznie regulowane etc. to trzeba szukać u droższych marek lub nawet w samym renault ale tez drożej. To ma być prosty i tani samochód (choć już nie jest tani ani prosty jak np. silniki w sandero 1).
Nie brałem diesla pod uwagę ze względu na 10km do pracy u założyciela tematu. Nie chce mi się dyskutować który lepszy bo to zależy kto czego potrzebuje, dłuższe trasy, przyczepy dużo po mieście etc więc żaden nie jest lepszy bo to inne rodziny.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-16, 19:07, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum