Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-03, 13:40
zwykłe sandero wypadnie lepiej bo jest niższe - o ile dobrze zauważyłem - stepway im szybciej jedzie tym lepiej pokonuje test łosia
Ten test obnaża tylko złe skalibrowanie ESP.
Stepway przy wiekszych prędkościach radzi sobie nie gorzej niż np. Ateca, która przy 71 km/h jedzie duuuzo lepiej: https://www.youtube.com/watch?v=9JWdEVH4k5k
Z kolei w aucie 10 razy droższym mimo usilnych prób fizyki się nie oszuka
Ten test to raczej z kolei obnaża nierównomierność procedury - pierwszy skasowany pachołek nie wynika ani z winy auta, ani z powodu fizyki, tylko jest wyłącznym dziełem kierowcy.
Dlatego takie testy owszem - coś tam mówią, ale nie wszystko, za to głównie i przede wszystkim to, jak z autem poradzili sobie ci konkretni kierowcy testowi. Którzy zapewne posiadają duże umiejętności i doświadczenie, ale efekty ich pracy są równie odległe od typowych sytuacji na drodze, jak zalinkowane już zestandaryzowane testy ESC przeprowadzane przez EuroNCAP za pomocą robotów.
W każdym razie wyniki jednych i drugich badań bardziej należy oglądać jako _przykład_ zachowania się aut przy pewnych prędkościach, a nie oceniać w kategoriach _jakości_ prowadzenia ("dobrze/źle"). Zjawiska występujące w testach są bowiem nieliniowe i jak wystarczy niewielka zmiana warunków, żeby efekty były całkowicie odmienne.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-05, 18:58
Dramat to jest jak wspomaganie kierownicy padnie w trakcie..
https://www.youtube.com/watch?v=ZrPxXLj_7sI As you saw on the video, Hyndai i30 continues on straight out of the moose-testtrack beacause the steering shuts down. The power steering shuts down in the middle of the track. I have a small red symbol on the dashboard that tells me something is wrong with the steering. It doesn't need a lamp, you can feel it quite clear while turning the wheel.
Jak na podniesione, miękkie autko na oponach typu 'energy saver'... moim zdaniem bez tragedii. Pewnie kierownik za pierwszym razem nie spodziewał się, że zjedzie z fotela ;)
Rozumiem, że to hiperbola, ale tak na serio to wątpię, żeby się to komukolwiek zdarzyło, bez względu na brak trzymania bocznego fotela, w Dacii czy jakimkolwiek innym aucie. Przecież nawet w najbardziej krzesełkowej pozycji w fotelu nie siedzi się jak na taborecie, tylko zapiera nogami o podłogę i nadkole oraz trzyma rękoma kierownicę. Zawsze jest czas możliwość utrzymania pozycji, chociaż czasami być może faktycznie wymaga to dodatkowego wysiłku...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum