DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan MCV 1.0 SCe 73KM - plusy i minusy
Autor Wiadomość
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 944
Skąd: EL
Wysłany: 2018-02-03, 16:08   Logan MCV 1.0 SCe 73KM - plusy i minusy

Po zakupie auta - kilka uwag.

Auto: Dacia Logan MCV rok prod. 2017
Silnik SCe 75 16V 999 cm3
Cylindry 3; zawory 12
Zapłon iskrowy, czterosuwowy
Kod fabr. silnika B4D B4; Jednopaliwowy
Moc maksymalna: 54kW (73 KM) @ 6300 RPM
Maks moment: 97 Nm @ 3500 RPM
Typ wtrysku: bezpośredni wielopunktowy, wolnossący


Posiada ono sporo plusów i trochę minusów. Ich waga jest różna. Zależy od preferencji i gustu kierowcy.
Na razie 2 minusy ;)
- warkot silnika
- R-1234yf

Warkot silnika nie przeszkadza na krótkich trasach. Ale na długich wymaga głośniejszej muzy w radio. A ja lubię ciche tło. Po jego dźwięku potrafię już rozpoznać 3-cylindrowce w innych autach, innych marek, nawet, nawet sporych.
Co do 1234yf to bolączka wszystkich nowych aut sprzedawanych w ue :(
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-04, 00:44   Re: Logan MCV 1.0 SCe 73KM - plusy i minusy

eio napisał/a:

Co do 1234yf to bolączka wszystkich nowych aut sprzedawanych w ue :(

Wymiana czynnika R1234yf na R134a

Sposób na tańszą klimę

Mam trzyletni samochód z klimatyzacją na nowy (tzw. ekologiczny) czynnik R1234yf. Niestety, już po upływie gwarancji okazało się, że klimatyzacja jest niesprawna, prawdopodobnie od uderzeń kamieni zniszczył się jej skraplacz. W serwisie przeżyłem szok – okazało się, że nowa część ma kosztować tyle samo (ok. 1000 zł), co napełnienie klimy. Zacząłem sprawdzać w innych warsztatach i znalazłem firmę, która proponuje, że po wymianie skraplacza przez jakieś dorobione przejściówki napełni mi układ czynnikiem R134a za 120 zł, bez zmieniania czegokolwiek w klimatyzacji. Czy to może zadziałać?
Andrzej



Z doświadczeń serwisów wynika, że po wymianie nowego czynnika R1234yf na znacznie tańszy od niego czynnik R134a klimatyzacje działają poprawnie. Fachowcy twierdzą jednak, że warunkiem powodzenia takiej operacji jest to, żeby przed napełnieniem nowym czynnikiem układ został bardzo dokładnie wyczyszczony z pozostałości dotychczasowego chłodziwa i zmieszanego z nim oleju. Wynika to z tego, że do każdego z tych czynników używa się środka smarnego o innych właściwościach i preparaty te nie powinny być ze sobą mieszane. Mechanicy radzą jednak, żeby w aucie poddanym takiej modyfikacji wymienić tzw. porty serwisowe, czyli zaworki, przez które przetacza się chłodziwo (są one inne dla R134a i R1234yf) oraz nalepki informacyjne – chodzi o to, żeby podczas kolejnej wizyty w serwisie nie doszło do potencjalnie ryzykownego zmieszania czynników. Uwaga, legalność przeróbek tego typu budzi wątpliwości.


- źródło: AŚ
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-04, 01:04   

Co do hałasu (warkotu) polecam poszukać wygłuszenia grodzi od wersji dCi .
Hałas znacząco się zmniejszy wewnątrz kabiny.
Polecam tez instalację KUK-a ( a co to jest poszukaj)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 222
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-02-04, 11:35   

Z dostępnych mi informacja aby " zachęcić " do używania nowego drogiego czynnika jest systematyczna podwyżka cen starego czynnika .... ale tak jak napisano jest to całkowicie możliwe , co więcej wszystkie uszczelnienia itp. pracują na obu czynnikach prawidłowo . w niezależnych serwisach mają przejściówki . Można to zrobić , ale trzeba już do końca się trzymać jednego serwisu i przy sprzedaży poinformować następnego nabywcę . Przy konieczności naprawy i ponownego napełnienia ma to sens ... stąd rosnące ceny starego czynnika . Poza tym bezpieczniejszy jest stary czynnik . Przy pożarze nowy czynnik uwalnia ogromne ilości zabójczych gazów które są ogromnie toksyczne. Strażacy boją się podchodzić do nowych płonących aut .. pogadajcie ze strażakami ...
Ostatnio zmieniony przez kubalonek 2018-02-04, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 174
Skąd: polska
Wysłany: 2018-02-04, 20:43   

pierwsza podstawowa wada tozła ilość cylindrów, ale to kwiat naszych czasów a tak po za tym silnik jak każdy inny.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 944
Skąd: EL
Wysłany: 2018-02-05, 18:16   

Dzięki Panowie. O zagrożeniach związanych z nowym czynnikiem czytałem już wcześniej. Nie chciałem wymieniać nowego czynnika na stary, auto jest na gwarancji. Co do wygłuszenia grodzi jak w dCi, później poczytam. Także KUK :-)

Liczba cylindrów nie przeszkadza w mocy. Takie mam subiektywne wrażenie. Autko ze sporym załadunkiem radzi sobie pod górki, nawet te spore... jeśli wcześniej się rozpędzę - tak jak w 1,2 dm3 4-cylindrowym. Jak nie, to w zanadrzu jest redukcja biegu. Na moje potrzeby ta moc wystarcza :-)
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 944
Skąd: EL
Wysłany: 2018-02-07, 22:12   

Przebrnąłem przez wątek KUKa. Odniosłem wrażenie że w ostatnich postach przeważała opinia że to nie pomaga w utrzymaniu czystości pod pokrywą. A jednak jeszcze myślałem że warto zabezpieczyć w ten sposób elektrykę (głównie akumulator) przed wodą. Często na myjni bezdotykowej ostro polewam całe auto. Nie chciałbym by woda dostała się do środka. Sprawdziłem. Czysto, pomimo kilkuset km jazdy w śnieżycy i późniejszego mycia. Jest założona uszczelka poniżej szyby przedniej, wzdłuż niej. A pod silnikiem i alternatorem zobaczyłem metalową osłonę. Może to teraz standard. Dla mnie super.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne