Drodzy forumowicze mam duży problem z wybraniem jednostki napędowej. Zastanawiam się pomiędzy Stepway1.5 dCi 75 a Stepway 1.6 SCe 100 i przerobieniem go na lpg ponieważ w opcji Stepway nie montują fabrycznie gazu. Dodam, że auto będzie robić rocznie około 20.000 tys. km. Cykl w jakim będzie pracować to pon.-czw. miasto, niewielkie odległości, pt.-nied. trasa 280 km. Słyszałem różne opinie o lpg, w tym silniku niestety złe. Generalnie większość namawia mnie na diesla, ale boję się kosztów utrzymania silnika wysokoprężnego. Proszę o podpowiedzi, z góry dziękuję.
.... że auto będzie robić rocznie około 20.000 tys. km. .
Ale pamiętaj że dacia nie jeździ z prędkością 2283 km/h bo jeżdżąc na okrągło musiałbyś tyle przejechać na godzinę aby wyrobić to co zaplanowałeś.
Jeśli zakładasz przebieg 20 000km/rok to masz rzeczywiście problem wyboru - ja na Twoim miejscu jednak wybrałbym dCi bo te trasy za każdym razem przeczyszczą Ci DPF.
A koszty paliwa będa jednak znacznie niższe. I radzę Ci jednak wykupić opcję 5 letniej gwarancji i easy Service. A po 5 latach niech ktoś inny się martwi .
Jeśli fabrycznie nie możesz mieć lpg - to doliczając koszty dodatkowe i ewentualny problem gwarancji/serwisowania - lepszym wyborem będzie IMHO diesel.
O kuponie Ambasador pamiętasz?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-02-17, 10:25
Trzeba by uwzględnić jeszcze parę innych czynników - np jak długo zamierzasz użytkować auto. Różnica w cenie między auta z benzyną (bez LPG oczywiście) a dieslem wyzeruje się mniej więcej po 70-80 tys km. Przy zakładanym przebiegu rocznym to circa 4 lata. Założenie LPG od razu po zakupie benzyny zwróci koszt montażu instalacji po ok 1,5 roku. Eksploatacja auta z LPG (nawet uwzględniając coroczny przegląd i prewencyjną wymianę obu filtrów gazowych) wyjdzie taniej niż diesla przy założeniu, że nie dojdą żadne nieprzewidziane usterki. A jak coś już padnie, to benzyna z LPG także jest tańsza w naprawie. Do 100-150 tys przebiegu przy odpowiednim serwisowaniu nie powinno się nic złego wydarzyć. Gdyby auto miało jeździć wyłącznie trasy, wybrałbym diesla. Ale biorąc pod uwagę, że sporo będzie też jeździć po mieście na krótkich dystansach, często uruchamiane i gaszone , bezpieczniejszym rozwiązaniem wydaje mi się Pb+ LPG. Dobry instalator ogarnie temat bez problemu.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-02-17, 10:27, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum