Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
problem z instalacja gazową Dacia Duster
Autor Wiadomość
jaskir 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 17
Skąd: łódź
Wysłany: 2018-04-04, 12:07   problem z instalacja gazową Dacia Duster

Po odpaleniu samochodu sporadycznie lecz co jakiś czas występuje wyłączenie instalacji gazowej. Po odczekaniu około minuty instalacja gazowa działa poprawnie. Napisałem do Dacii i otrzymałem taką odpowiedź:

Szanowny Panie,Uprzejmie informujemy, że analiza zgłoszonego przez Pana przypadku, dotyczącego okresowego braku możliwości przełączenia zasilania silnika na gaz, była przedmiotem oceny naszych służb technicznych, również w konsultacji ze służbami technicznymi producenta. Badanie wykazało, że do ww. objawu dochodzi w przypadku zanieczyszczenia zaworu, którego źródłem jest zatankowane paliwo.. Rozszerzona analiza podobnych zdarzeń wykazała, że dochodzi do nich głównie w niektórych krajach, gdzie jakość stosowanych paliw (w szczególności gazu), jest bardzo niestabilna. Tego typu przypadki występują bardzo sporadycznie w krajach Europy Zachodniej. Producent w procesie konstrukcji pojazdu zakłada, że paliwo zasilające posiada parametry zgodne z odnośną normą. Autoryzowani Partnerzy Dacia obowiązani są do stosowania technologii Producenta, więc jakiekolwiek modyfikacje przez ASO nie są możliwe. Tym niemniej, temat został zgłoszony do Producenta, pod kątem wypracowania w miarę możliwości rozwiązań technicznych, ograniczających niekorzystny wpływ jakości gazu. W przypadku powstania propozycji nowego rozwiązania ze strony Producenta, odnośne informacje zostaną przekazane do sieci Partnerów Dacia.Łączymy wyrazy szacunkuDział Obsługi KlientaRenault Polskaref:_00Db0cZvn._5000X1R6FlE:ref

Paliwo zawsze tankowane na Orlenie, chyba do Orlenu wyśle tego maila i zapytam się czy sprzedają gaz nie spełniający norm ?
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1116
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-04, 13:20   

Sprawdź czy zatankowałeś odpowiedni gaz. Są takie stacje co mieszają więcej butanu i wtedy robią z ciebie dwusuwa! Popytaj w necie , opinie o stacjach to zobaczysz. Albo trefny gaz jest np. w niedzielę w pozostałych dniach ok. Zabawa w kotka i myszkę.
Ostatnio zmieniony przez paul7 2018-04-04, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-04-04, 14:07   Re: problem z instalacja gazową Dacia Duster

jaskir napisał/a:
Po odpaleniu samochodu sporadycznie lecz co jakiś czas występuje wyłączenie instalacji gazowej. Po odczekaniu około minuty instalacja gazowa działa poprawnie. Napisałem do Dacii i otrzymałem taką odpowiedź:

Szanowny Panie,Uprzejmie informujemy, że analiza zgłoszonego przez Pana przypadku, dotyczącego okresowego braku możliwości przełączenia zasilania silnika na gaz, była przedmiotem oceny naszych służb technicznych, również w konsultacji ze służbami technicznymi producenta. Badanie wykazało, że do ww. objawu dochodzi w przypadku zanieczyszczenia zaworu, którego źródłem jest zatankowane paliwo.. Rozszerzona analiza podobnych zdarzeń wykazała, że dochodzi do nich głównie w niektórych krajach, gdzie jakość stosowanych paliw (w szczególności gazu), jest bardzo niestabilna. Tego typu przypadki występują bardzo sporadycznie w krajach Europy Zachodniej. Producent w procesie konstrukcji pojazdu zakłada, że paliwo zasilające posiada parametry zgodne z odnośną normą. Autoryzowani Partnerzy Dacia obowiązani są do stosowania technologii Producenta, więc jakiekolwiek modyfikacje przez ASO nie są możliwe. Tym niemniej, temat został zgłoszony do Producenta, pod kątem wypracowania w miarę możliwości rozwiązań technicznych, ograniczających niekorzystny wpływ jakości gazu. W przypadku powstania propozycji nowego rozwiązania ze strony Producenta, odnośne informacje zostaną przekazane do sieci Partnerów Dacia.Łączymy wyrazy szacunkuDział Obsługi KlientaRenault Polskaref:_00Db0cZvn._5000X1R6FlE:ref

Paliwo zawsze tankowane na Orlenie, chyba do Orlenu wyśle tego maila i zapytam się czy sprzedają gaz nie spełniający norm ?


Pięknie Ci odpowiedzieli. Po hamerykańsku. Ale mają rację. Ten szlam blokuje przeskok na zimno, jak się silnik nagrzeje, szlam się rozpuszcza i LPG łapie. Co jakiś czas trzeba wyczyścić zawór igłowy wielkości kciuka. Nie wiem jak się to fachowo nazywa, ale każdy gazownik to zrobi. W ASO wymienili mi ten dżinks na nowy, a poza ASO przy każdym serwisie jest czyszczony i LPG śmiga aż miło.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2018-04-04, 14:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
p.wojtek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-04-04, 18:13   

Przy okazji spytam się tu żeby nie tworzyć nowego wątku. Mam ostatnio coraz częściej problemy z instalacją gazową w moim Sandero (instalacja fabryczna). Auto nie chce się przełączyć na gaz i wyje mi ten sygnał. Problem jest o tyle dziwny, że występuje tylko gdy ślinik jest częściowo nagrzany (np: pół godziny przerwy od poprzedniej jazdy) albo gdy jest już ciepło na dworze (auto stoi w słońcu i jest nagrzane). Rano gdy wsiadam do pracy i jest jeszcze chłodno nie ma problemu z przełączeniem. Czasami gdy problem występował to wyłączałem silnik na chwile i po ponownym uruchomieniu gaz się załączał ale dziś mimo wielu prób już się tak nie dało. Auto ma przejechane prawie 20000, tankuję tylko na Shellu sporadycznie Orlen. Problem jest dość świerzy i jeszcze nie pytałem się w ASO.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 533
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-04-04, 19:14   Re: problem z instalacja gazową Dacia Duster

jan ostrzyca napisał/a:
jaskir napisał/a:
Po odpaleniu samochodu sporadycznie lecz co jakiś czas występuje wyłączenie instalacji gazowej. Po odczekaniu około minuty instalacja gazowa działa poprawnie. Napisałem do Dacii i otrzymałem taką odpowiedź:

Szanowny Panie,Uprzejmie informujemy, że analiza zgłoszonego przez Pana przypadku, dotyczącego okresowego braku możliwości przełączenia zasilania silnika na gaz, była przedmiotem oceny naszych służb technicznych, również w konsultacji ze służbami technicznymi producenta. Badanie wykazało, że do ww. objawu dochodzi w przypadku zanieczyszczenia zaworu, którego źródłem jest zatankowane paliwo.. Rozszerzona analiza podobnych zdarzeń wykazała, że dochodzi do nich głównie w niektórych krajach, gdzie jakość stosowanych paliw (w szczególności gazu), jest bardzo niestabilna. Tego typu przypadki występują bardzo sporadycznie w krajach Europy Zachodniej. Producent w procesie konstrukcji pojazdu zakłada, że paliwo zasilające posiada parametry zgodne z odnośną normą. Autoryzowani Partnerzy Dacia obowiązani są do stosowania technologii Producenta, więc jakiekolwiek modyfikacje przez ASO nie są możliwe. Tym niemniej, temat został zgłoszony do Producenta, pod kątem wypracowania w miarę możliwości rozwiązań technicznych, ograniczających niekorzystny wpływ jakości gazu. W przypadku powstania propozycji nowego rozwiązania ze strony Producenta, odnośne informacje zostaną przekazane do sieci Partnerów Dacia.Łączymy wyrazy szacunkuDział Obsługi KlientaRenault Polskaref:_00Db0cZvn._5000X1R6FlE:ref

Paliwo zawsze tankowane na Orlenie, chyba do Orlenu wyśle tego maila i zapytam się czy sprzedają gaz nie spełniający norm ?


Pięknie Ci odpowiedzieli. Po hamerykańsku. Ale mają rację. Ten szlam blokuje przeskok na zimno, jak się silnik nagrzeje, szlam się rozpuszcza i LPG łapie. Co jakiś czas trzeba wyczyścić zawór igłowy wielkości kciuka. Nie wiem jak się to fachowo nazywa, ale każdy gazownik to zrobi. W ASO wymienili mi ten dżinks na nowy, a poza ASO przy każdym serwisie jest czyszczony i LPG śmiga aż miło.


Panowie nie rozumiem tego tłumaczenia - mam dwie instalacje BRC, zrobione na jednej 125 tys. km, na drugiej 85 tys. km - nigdy nie było problemu o którym mówicie. Dla mnie to jest wada fabryczna/konstrukcyjna instalacji. I albo czyszczą w ramach każdego przeglądu ten zawór, albo usuwają usterkę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne