Wysłany: 2018-04-04, 12:07 problem z instalacja gazową Dacia Duster
Po odpaleniu samochodu sporadycznie lecz co jakiś czas występuje wyłączenie instalacji gazowej. Po odczekaniu około minuty instalacja gazowa działa poprawnie. Napisałem do Dacii i otrzymałem taką odpowiedź:
Szanowny Panie,Uprzejmie informujemy, że analiza zgłoszonego przez Pana przypadku, dotyczącego okresowego braku możliwości przełączenia zasilania silnika na gaz, była przedmiotem oceny naszych służb technicznych, również w konsultacji ze służbami technicznymi producenta. Badanie wykazało, że do ww. objawu dochodzi w przypadku zanieczyszczenia zaworu, którego źródłem jest zatankowane paliwo.. Rozszerzona analiza podobnych zdarzeń wykazała, że dochodzi do nich głównie w niektórych krajach, gdzie jakość stosowanych paliw (w szczególności gazu), jest bardzo niestabilna. Tego typu przypadki występują bardzo sporadycznie w krajach Europy Zachodniej. Producent w procesie konstrukcji pojazdu zakłada, że paliwo zasilające posiada parametry zgodne z odnośną normą. Autoryzowani Partnerzy Dacia obowiązani są do stosowania technologii Producenta, więc jakiekolwiek modyfikacje przez ASO nie są możliwe. Tym niemniej, temat został zgłoszony do Producenta, pod kątem wypracowania w miarę możliwości rozwiązań technicznych, ograniczających niekorzystny wpływ jakości gazu. W przypadku powstania propozycji nowego rozwiązania ze strony Producenta, odnośne informacje zostaną przekazane do sieci Partnerów Dacia.Łączymy wyrazy szacunkuDział Obsługi KlientaRenault Polskaref:_00Db0cZvn._5000X1R6FlE:ref
Paliwo zawsze tankowane na Orlenie, chyba do Orlenu wyśle tego maila i zapytam się czy sprzedają gaz nie spełniający norm ?
Sprawdź czy zatankowałeś odpowiedni gaz. Są takie stacje co mieszają więcej butanu i wtedy robią z ciebie dwusuwa! Popytaj w necie , opinie o stacjach to zobaczysz. Albo trefny gaz jest np. w niedzielę w pozostałych dniach ok. Zabawa w kotka i myszkę.
Ostatnio zmieniony przez paul7 2018-04-04, 13:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-04-04, 14:07 Re: problem z instalacja gazową Dacia Duster
jaskir napisał/a:
Po odpaleniu samochodu sporadycznie lecz co jakiś czas występuje wyłączenie instalacji gazowej. Po odczekaniu około minuty instalacja gazowa działa poprawnie. Napisałem do Dacii i otrzymałem taką odpowiedź:
Szanowny Panie,Uprzejmie informujemy, że analiza zgłoszonego przez Pana przypadku, dotyczącego okresowego braku możliwości przełączenia zasilania silnika na gaz, była przedmiotem oceny naszych służb technicznych, również w konsultacji ze służbami technicznymi producenta. Badanie wykazało, że do ww. objawu dochodzi w przypadku zanieczyszczenia zaworu, którego źródłem jest zatankowane paliwo.. Rozszerzona analiza podobnych zdarzeń wykazała, że dochodzi do nich głównie w niektórych krajach, gdzie jakość stosowanych paliw (w szczególności gazu), jest bardzo niestabilna. Tego typu przypadki występują bardzo sporadycznie w krajach Europy Zachodniej. Producent w procesie konstrukcji pojazdu zakłada, że paliwo zasilające posiada parametry zgodne z odnośną normą. Autoryzowani Partnerzy Dacia obowiązani są do stosowania technologii Producenta, więc jakiekolwiek modyfikacje przez ASO nie są możliwe. Tym niemniej, temat został zgłoszony do Producenta, pod kątem wypracowania w miarę możliwości rozwiązań technicznych, ograniczających niekorzystny wpływ jakości gazu. W przypadku powstania propozycji nowego rozwiązania ze strony Producenta, odnośne informacje zostaną przekazane do sieci Partnerów Dacia.Łączymy wyrazy szacunkuDział Obsługi KlientaRenault Polskaref:_00Db0cZvn._5000X1R6FlE:ref
Paliwo zawsze tankowane na Orlenie, chyba do Orlenu wyśle tego maila i zapytam się czy sprzedają gaz nie spełniający norm ?
Pięknie Ci odpowiedzieli. Po hamerykańsku. Ale mają rację. Ten szlam blokuje przeskok na zimno, jak się silnik nagrzeje, szlam się rozpuszcza i LPG łapie. Co jakiś czas trzeba wyczyścić zawór igłowy wielkości kciuka. Nie wiem jak się to fachowo nazywa, ale każdy gazownik to zrobi. W ASO wymienili mi ten dżinks na nowy, a poza ASO przy każdym serwisie jest czyszczony i LPG śmiga aż miło.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2018-04-04, 14:10, w całości zmieniany 1 raz
Przy okazji spytam się tu żeby nie tworzyć nowego wątku. Mam ostatnio coraz częściej problemy z instalacją gazową w moim Sandero (instalacja fabryczna). Auto nie chce się przełączyć na gaz i wyje mi ten sygnał. Problem jest o tyle dziwny, że występuje tylko gdy ślinik jest częściowo nagrzany (np: pół godziny przerwy od poprzedniej jazdy) albo gdy jest już ciepło na dworze (auto stoi w słońcu i jest nagrzane). Rano gdy wsiadam do pracy i jest jeszcze chłodno nie ma problemu z przełączeniem. Czasami gdy problem występował to wyłączałem silnik na chwile i po ponownym uruchomieniu gaz się załączał ale dziś mimo wielu prób już się tak nie dało. Auto ma przejechane prawie 20000, tankuję tylko na Shellu sporadycznie Orlen. Problem jest dość świerzy i jeszcze nie pytałem się w ASO.
Wysłany: 2018-04-04, 19:14 Re: problem z instalacja gazową Dacia Duster
jan ostrzyca napisał/a:
jaskir napisał/a:
Po odpaleniu samochodu sporadycznie lecz co jakiś czas występuje wyłączenie instalacji gazowej. Po odczekaniu około minuty instalacja gazowa działa poprawnie. Napisałem do Dacii i otrzymałem taką odpowiedź:
Szanowny Panie,Uprzejmie informujemy, że analiza zgłoszonego przez Pana przypadku, dotyczącego okresowego braku możliwości przełączenia zasilania silnika na gaz, była przedmiotem oceny naszych służb technicznych, również w konsultacji ze służbami technicznymi producenta. Badanie wykazało, że do ww. objawu dochodzi w przypadku zanieczyszczenia zaworu, którego źródłem jest zatankowane paliwo.. Rozszerzona analiza podobnych zdarzeń wykazała, że dochodzi do nich głównie w niektórych krajach, gdzie jakość stosowanych paliw (w szczególności gazu), jest bardzo niestabilna. Tego typu przypadki występują bardzo sporadycznie w krajach Europy Zachodniej. Producent w procesie konstrukcji pojazdu zakłada, że paliwo zasilające posiada parametry zgodne z odnośną normą. Autoryzowani Partnerzy Dacia obowiązani są do stosowania technologii Producenta, więc jakiekolwiek modyfikacje przez ASO nie są możliwe. Tym niemniej, temat został zgłoszony do Producenta, pod kątem wypracowania w miarę możliwości rozwiązań technicznych, ograniczających niekorzystny wpływ jakości gazu. W przypadku powstania propozycji nowego rozwiązania ze strony Producenta, odnośne informacje zostaną przekazane do sieci Partnerów Dacia.Łączymy wyrazy szacunkuDział Obsługi KlientaRenault Polskaref:_00Db0cZvn._5000X1R6FlE:ref
Paliwo zawsze tankowane na Orlenie, chyba do Orlenu wyśle tego maila i zapytam się czy sprzedają gaz nie spełniający norm ?
Pięknie Ci odpowiedzieli. Po hamerykańsku. Ale mają rację. Ten szlam blokuje przeskok na zimno, jak się silnik nagrzeje, szlam się rozpuszcza i LPG łapie. Co jakiś czas trzeba wyczyścić zawór igłowy wielkości kciuka. Nie wiem jak się to fachowo nazywa, ale każdy gazownik to zrobi. W ASO wymienili mi ten dżinks na nowy, a poza ASO przy każdym serwisie jest czyszczony i LPG śmiga aż miło.
Panowie nie rozumiem tego tłumaczenia - mam dwie instalacje BRC, zrobione na jednej 125 tys. km, na drugiej 85 tys. km - nigdy nie było problemu o którym mówicie. Dla mnie to jest wada fabryczna/konstrukcyjna instalacji. I albo czyszczą w ramach każdego przeglądu ten zawór, albo usuwają usterkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum