Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-17, 18:57 Wzbudzenie MN(E) po nacisnieciu pilota.
Wzbudzenie MN(E) po nacisnieciu pilota.
Dosc fajna sprawa dla tych, ktorzy maja kamere cofania i czesto korzystaja z nawigacji.
Po przycisnieciu przycisku otwierania drzwi MN(e) budzi sie do zycia, po to by po wejsciu juz do auta byla gotowa do uzycia.
Po wylaczeniu silnika i wyciagnieciu klucza ze stacyjki wylacza sie. Kolejne przekrecenie klucza zalancza MN(E)
Filmu jeszcze nia ma, bo niestety nie zdazylem poskladac auta, ale wszystko dziala.
Potrzebne materialy to :
-przekaznik 2 szt
-dioda 1N4007 1 szt ( łacznie 3 sztuki -w tym 2 równolegle z przekaźnikami w celu eleimancji stanów nieustalonych)
Schemat:
Filmik jak to dziala.
edit: podmiana schematu+dodanie filmu
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2018-07-05, 20:40, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2018-06-17, 21:24
Dolutuj jeszcze równolegle do cewek przekaźników diody podłączone równolegle. Eliminuje to Stany nieustalone i generację wysokich impulsów napięcia generowanych przez cewkę przekaźnika
Jest to ważne przy połączeniach pod UCH (ogólnie też)
Pomysł naprawdę fajny
Ostatnio zmieniony przez polon18 2018-06-17, 21:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-18, 08:40 Re: Wzbudzenie MN(E) po nacisnieciu pilota.
shrek napisał/a:
Dosc fajna sprawa dla tych, ktorzy maja kamere cofania i czesto korzystaja z nawigacji.
Ale że co? Normalnie włącza się za długo? Mam kamerę cofania i zawsze zaczynam jazdę od cofania i MNE jakoś się zawsze wyrabia po przekręceniu kluczyka. Dźwięku z radia jeszcze nie ma, ale obraz z kamery już widzę.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-18, 09:31
shrek napisał/a:
Tzn. ze jak wchodzisz do auta to wyswietla godzine?
Nie, MNE startuje normalnie, dopiero po kluczyku. Nie mierzyłem czasu do odpalenia kamery, ale najwyraźniej dla mnie jest on wystarczający.
A ten 4 PIN UCH czym normalnie steruje?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-06-18, 09:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-18, 13:50 Re: Wzbudzenie MN(E) po nacisnieciu pilota.
shrek napisał/a:
Wzbudzenie MN(E) po nacisnieciu pilota.
Dosc fajna sprawa dla tych, ktorzy maja kamere cofania i czesto korzystaja z nawigacji.
Po przycisnieciu przycisku otwierania drzwi MN(e) budzi sie do zycia, po to by po wejsciu juz do auta byla gotowa do uzycia.
Po wylaczeniu silnika i wyciagnieciu klucza ze stacyjki wylacza sie. Kolejne przekrecenie klucza zalancza MN(E)
Filmu jeszcze nia ma, bo niestety nie zdazylem poskladac auta, ale wszystko dziala.
Pewnie masz rozpracowane UCH, jakie jeszcze sygnały z niego wychodzą?
Od kiedy namolne molestowanie fachowca od spraw trudnych i zawiłych oraz cudów to motywacja :)
Mnie tez kilka osób pytało sie o rozwiazania ale ja z przkaźników jestem cienki a wiedziałem że bez nich się nie obejdzie dlatego uderzyłem do kogoś kto wie jak to rozwiązać
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-19, 09:47
A można jednak poprosić o szersze wyjaśnienie?
Nadal nie wiem czym fabrycznie steruje ten PIN4 UCH, bo z opisu pinologii nie wynika jednoznacznie.
Rozumiem, że na PIN4 UCH pojawia się napięcie (czasowo czy na stałe?) po otwarciu drzwi pilotem i to napięcie wybudza MN poprzez przekaźnik? Interesuje mnie w jakim celu po włączeniu stacyjki podawane jest 12V przez ten przekaźnik na PIN4 UCH? Czy to jest zdrowe dla UCH i czy PIN4 UCH nie powinien być również zabezpieczony przez diodę?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-06-19, 09:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-19, 11:17
Co tu duzo wyjasniac.
Na pinie 4 UCH pojawia sie +12 po otwarciu pojazdu i znika po paru dobrych minutach po wylaczeniu kluczy ze stacyjki . Zreszta jak cala reszta +12 w samochodach. Zasilanie te wykozystywane np. do oswietlenia kabiny( nie sprawdzalem).
UCH to takie polaczenie sterownika ze skrzynka przekaznikowa. Zasilania jakie z niego wychodza leca przez przekazniki.
Pin 4 mozna zabezpieczyc dioda niczemu to nie zaszkodzi.
W weekend podmienie i zrobie schemat jak yrzeba
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-06-19, 11:19, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-19, 11:33
Głównie chodziło mi o to, że przez dołożony przekaźnik na obwody podłączone fabrycznie do PIN4 UCH, przez cały czas załączenia stacyjki trafia napięcie +12V. A nigdy nie należy zwierać dwóch obwodów podających jednocześnie pozornie to samo napięcie 12V, bo na przykład mogą być zabezpieczone innymi bezpiecznikami. Nie wiem jak jest w tym wypadku, bo całego schematu nie znam ale i tak lepiej się zawsze zabezpieczać diodami.
Dolutuj jeszcze równolegle do cewek przekaźników diody podłączone równolegle. Eliminuje to Stany nieustalone i generację wysokich impulsów napięcia generowanych przez cewkę przekaźnika
Jest to ważne przy połączeniach pod UCH (ogólnie też)
Pomysł naprawdę fajny
Używając przekaźników samochodowych w gniazdach dioda jest w standardzie. W każdym razie u nas w sklepie.
Ostatnio w ferdku robiłem załączanie świateł po odpaleniu silnika.
_________________ Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2018-06-23, 23:41
Jechałem ostatnio Clio IV RS i tam był rlink który właśnie uruchamiał się już po otwarciu drzwi klamką niezależnie ile wcześniej nacisneliśmy przycisk na pilocie lub na klamce (więc mamy te kilka sekund szybciej)
Osobiście mam Clio IV z media naw i tak jak w dacii media nav uruchamia się w po naciśnięciu przycisku start .
Więc już taki sygnał "budzący " jest w systemie ( załączanie oświetlenia wnętrza ) i można go podłączyć do pinu wake up (pin 2) media nav
Czyli wszystko jak u ciebie ale deczko inaczej
Ostatnio zmieniony przez polon18 2018-06-23, 23:56, w całości zmieniany 4 razy
Przy tej modyfikacji MN Nie wylacza sie razem z przekreceniem stacyjki, ani po zamknieciu drzwi.
Gasnie dopiero jak UCH odlaczy zasilanie. Trwa to kilka dobrych minut.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Witam wszystkich i jako nowy kłaniam się nisko !
Bardzo fajny patent , byłbym bardzo zainteresowany zrobieniem tego u siebie , ale cóż , jestem w tych sprawach laikiem .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum