Cześć
Dzisiaj przypadkiem odkryłem... no w sumie nie wiem co, że albo mam uszkodzony mechanizm różnicowy na tylnej osi (mówimy o wersji 4x4) albo nagle zaczęli montować blokadę dyferencjału...
Dzisiaj wjechałem w piaszczystą drogę. Włączyłem Lock 4x4 tak dla zabawy. Wyjeźdżając na asfalt usłyszałem pisk opony.
Podjechałem pod najbliższy większy plac. Włączyłem Lock 4x4, wyłączyłem ESC i zacząłem powoli kręcić najciaśniejsze kółka jakie się da. Autem szarpało, opony piszczały. Efekt na filmikach poniżej.
Skręt w lewo Skręt w prawo
Tylko jeśli to jest uszkodzenie mechanizmu różnicowego to dlaczego nic takiego się nie dzieje w trybie AUTO, którego używam codziennie?
Nie bardzo wiem jak rozmawiać z ASO - auto jest na gwarancji.
A i jeszcze pytanie. Co to jest taki dziwny dźwięk (takie trajkotanie przypominające zaciąganie hamulca ręcznego), który pojawia się gdy przestaję jechać autem?
_________________
Ostatnio zmieniony przez tomekh086 2018-07-22, 23:15, w całości zmieniany 1 raz
Tryb lock to spięte na sztywno 2 osie bez centralnego sprzęgła/dufra. Nie należy używać tego trybu na nawierzchniach przyczepnych, właśnie z powodu nadmiernych naprężeń w układzie przeniesienia napędu.
W zakręcie każde koło pokonuje inną drogę, a więc jeśli załączysz lock-a to jeśli suma pokonanej drogi (liczba obrotu koła - koło "pojechane" na zewnątrz musi wykonać więcej tych obrotów) nie jest sobie równa to albo będą piszczeć zblokowane koła, albo coś w środku pierdyknie. W terenie nie ma objawów, bo koła przesuwają się po miękkiej nawierzchni lub w powietrzu.
Kolego nic nie masz uszkodzone to jest normalne.
Koła przednie robią inny promień skrętu niż tylne.
Więc koła piszczą i całe auto podskakuje.
Jak byś robił skręt o dużym promieniu to nic byś nie zauważył.
A samochody mają dwa promienie skrętu w jedną stronę zawsze bardziej koła się skręcają.
Dlatego w jedną stronę bardziej piszczy i ma większe drgania.
Jeżdnij na LOCK tylko na piachu i w terenie i ciesz się jazdą :)
Dzięki za wyjaśnienie.
Nie wiedziałem, że istnieje coś takiego jak międzyosiowy mechanizm różnicowy. Myślałem, że każda oś ma swój mechanizm i to załatwia sprawę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum