Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-10, 17:04 Mam już powoli dość tego rumuńskiego g...wna - Duster 2
Do standardowych problemów z zawieszaniem się komputera i zanikiem mocy przy 2200 obrotów przy dynamicznym przyspieszaniu, kilka dni temu pojawił się kolejny.
Przy odpalaniu silnika błyska sobie radośnie kontrolka stop, niskiego ciśnienia oleju i wyskakuje komunikat "ryzyko awarii silnika". Dzieje się tak gdy samochód sobie postoi z 20-30 minut. Od razu po zgaszeniu i zapaleniu jest ok. Wystarczy jednak 20 minut postoju i już błyska.
Dziś byłem w ASO i oczywiście panowie stwierdzili że problem im nie wystąpił a w komputerze nie ma żadnych błędów. Macie jakieś pomysły co to może być?
Gdyby załącznik się nie wczytał to poniżej link to filmiku na youtube. Akcja od 7 sekundy.
https://youtu.be/kcw5xrIZjag
nowe nie znaczy lepsze.
Według mnie masz tylko jedno rozwiązanie. W ramach gwarancji naciskać na ASO lub napisać do centrali/
Pomaga też zmiana ASO - jedz do innego serwisu. Być może dobra wola serwisu i ponowne wgranie nowego softu pomoże,
PS
Dobrze że mam 1,6 16 V z tego co wiem starą sprawdzona jednostkę Renaulta. Ostatnio rozmaiłem z miłośnikiem Renaulta i chwalił te silniki, że są niezawodne bo podobno te nowe wynalazki to jakaś porażka z elektroniką i innymi rzeczami
Wysłany: 2018-08-11, 12:51 Re: Mam już powoli dość tego rumuńskiego g...wna - Duster 2
pavulon78 napisał/a:
...
Dziś byłem w ASO i oczywiście panowie stwierdzili że problem im nie wystąpił a w komputerze nie ma żadnych błędów. ...
https://youtu.be/kcw5xrIZjag
Wydaje mi się, że następny krok to zgłoszenie nie możności usunięcia komunikatu błędu przez ASO do Centrali Renault Polska z prośbą o opinię czy możesz jeździć z takim komunikatem. Jeżeli Ci odpisz, że tak - to tak jak byś miał dożywotnią gwarancję na silnik ;)
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-11, 13:07
maugu, Jestem z nimi umówiony na zostawienie auta na 2 dni na 21 sierpnia. Po tym terminie jak nic nie zrobią postąpię właśnie tak jak piszesz. Nagranie usterki prześlę do centrali Dacia Polska z zapytaniem co dalej proponują i czy skoro nie są w stanie tego zdiagnozować to czy mogę sobie z tym jeździć.
Wysłany: 2018-08-11, 16:06 Re: Mam już powoli dość tego rumuńskiego g...wna - Duster 2
pavulon78 napisał/a:
Do standardowych problemów z zawieszaniem się komputera i zanikiem mocy przy 2200 obrotów przy dynamicznym przyspieszaniu, kilka dni temu pojawił się kolejny.
Przy odpalaniu silnika błyska sobie radośnie kontrolka stop, niskiego ciśnienia oleju i wyskakuje komunikat "ryzyko awarii silnika". Dzieje się tak gdy samochód sobie postoi z 20-30 minut. Od razu po zgaszeniu i zapaleniu jest ok. Wystarczy jednak 20 minut postoju i już błyska.
Dziś byłem w ASO i oczywiście panowie stwierdzili że problem im nie wystąpił a w komputerze nie ma żadnych błędów. Macie jakieś pomysły co to może być?
Gdyby załącznik się nie wczytał to poniżej link to filmiku na youtube. Akcja od 7 sekundy.
https://youtu.be/kcw5xrIZjag
Kilka osób wskazuje na ten problem..jest także u mnie. Ale jak widzę jesteś jedyny który ma to na "ciepłym" silniki.... ewidentnie usterka dla ASO, chyba że masz bardzo niski poziom oleju.
Co do szarpania przy 2200 obrotów poczekaj jeszcze do września na nowy soft....
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2018-08-11, 16:07, w całości zmieniany 1 raz
Jak na moje to nie jest to usterka tylko "nadgorliwosc" komputera w ostrzeganiu o bledzie/usterce. Odpalasz silnik, zanim pompa oleju nabije cisnienie czujnik stwierdza ze jest za niskie a komputer interpretuje jako blad i wyswietla komunikat ktory momentalnie znika bo pompa dobija cisnienie do wlasciwej wartosci. Czasem sie to dzieje i u mnie, ale mam to szczerze w d.... dopuki nie wywala bledu na stale. W starszych autach gdzie nie bylo komputera ktory ostrzega o awarii kontrolka cisnienia oleju palila sie ok 2s po odpaleniu auta po czym gasla a silnik jak dzialal tak dziala.
Takze ludzie, opamietajcie sie troche. Jezdzi? Jezdzi, wiec nie ma problemu. Przestanie to na gwarancje i niech sie martwia.
Jak na moje to nie jest to usterka tylko "nadgorliwosc" komputera w ostrzeganiu o bledzie/usterce. Odpalasz silnik, zanim pompa oleju nabije cisnienie czujnik stwierdza ze jest za niskie a komputer interpretuje jako blad i wyswietla komunikat ktory momentalnie znika bo pompa dobija cisnienie do wlasciwej wartosci.
To nie tak..u mnie za każdym razem jak odpalam silnik miga przez sekundę kontrolka oleju i to jest OK bo tak jak piszesz nabiera ciśnienia....Tyle iż jeżeli (u mnie na zimnym silniku jak wynika u kolegi z postu właściwie zawsze) dodatkowo z kontrolką jest sygnał dzwiękowy + komunikat o ryzyku uszkodzenia silnika to jednak jest coś nie tak bo to nie jest normalne.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-11, 20:08
lisek2 napisał/a:
To nie tak..u mnie za każdym razem jak odpalam silnik miga przez sekundę kontrolka oleju i to jest OK bo tak jak piszesz nabiera ciśnienia....Tyle iż jeżeli (u mnie na zimnym silniku jak wynika u kolegi z postu właściwie zawsze) dodatkowo z kontrolką jest sygnał dzwiękowy + komunikat o ryzyku uszkodzenia silnika to jednak jest coś nie tak bo to nie jest normalne.
Może po prostu jest gdzieś nieszczelność między pompą a czujnikiem? Po prostu lapie powietrze i tyle. Pochodzi parę sekund silnik i nadąży dobijać ot co.
Ja w Felicji miałem coś takiego, że kontrolka oleju świeciła się nawet 30 sekund po rozruchu. I rzeczywiście oleju nie było, silnik pracował głośniej. Fachowiec wymienił pompę oleju - bez zmian. Nie znalazłem przyczyny, w końcu oddałem ją na złom.
Tak czytam i się zastanawiam czy więcej osób ma podobne problemy z tym silnikiem. Czekam na odbiór DD z tym silnikiem i powiem szczerze zaczynam się bać Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-11, 22:04
Na razie na prośbę serwisu staram się zbierać jak najwięcej informacji o warunkach w jakich pojawia się usterka, żeby mogli ją odtworzyć w serwisie. Po dzisiejszych obserwacjach widzę że usterka pojawia się gdy samochód jedzie, a następnie jest gaszony. Po jeździe i odczekaniu ok 20-30 minut przy kolejnym rozruchu błąd się pojawia.
Gdy już migną te kontrolki i zgaszę silnik bez ruszania samochodem, kolejne uruchomienia silnika w różnych odstępach czasowych (od 30 minut do nawet 4 godzin) są już poprawne.
Wystarczy jednak że po uruchomieniu silnika przejadę się kawałek, kolejne uruchomienie jest już z błędem. Dziwnie to wygląda.
Witam Duster to nie Rumuńskie równo.
To samochód koncernu Renault Dacia Nissan Mercedes a od tego roku Mitschubischi.
Kolego ja miałem kilka dacie i nie miałem z nimi żadnych problemów jak auta były na gwarancji.
Miałem podobny problem do Twojego w Nissanie Navara D40. Serwis nie wiedział jak to usunąć.
Jako, że jestem mechanikiem sam to postanowiłem rozwiązać. Sprawdzałem wszystkie połączenia od czujników i nic nie pomogło.
Ale doszedłem do tego, że kabel masowy do obudowy nie zawierał z silnikiem i czujnik od ciśnienia oleju podawał fałszywe dane.
Sprawdź klemy i kabel masowy może Ci pomoże.
Serwis to tylko ludzie którym nie zawsze się chce pracować.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-12, 09:10
pavulon78 Jesteś po prostu beta testerem. I nie ma się co denerwować. Dwójka jest całkowicie nową konstrukcją, mechanika nowa, silniki inaczej podkręcane, a do tego oprogramowanie nowe. Dzięki Tobie za rok lub dwa, Dustery wyjadą z fabryki o wiele lepsze i bardziej dopracowane. Na tablicach kreślarskich wad nie widać. Dlatego wolałem przeczekać z zamianą samochodu choć "dla mnie" już stał na placu i nie musiałem czekać.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-08-12, 11:17
A to fakt, żeby nie kupować "świeżynek", lepiej poczekać aż dopracują buble. Dlatego spieszyłem się ze swoim Sandero, nie chciałem 75sce i kupiłem swoją sztukę 1 grudnia 2016 roku. Może brzydszą w środku (kierownica!), ale za to przetestowaną (z zewnątrz natomiast wolę mój grill niż ten z nowej wersji).
A ja się koledze nie dziwię , że się denerwuje. Kupuje się nowe auto aby mieć spokój a nie jeżdzić po serwisach. Gdyby to na mnie trafiło to bym się nie zdenerwował, ja bym się wściekł.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-12, 18:09
pixa napisał/a:
A to fakt, żeby nie kupować "świeżynek", lepiej poczekać aż dopracują buble. Dlatego spieszyłem się ze swoim Sandero, nie chciałem 75sce i kupiłem swoją sztukę 1 grudnia 2016 roku. Może brzydszą w środku (kierownica!), ale za to przetestowaną (z zewnątrz natomiast wolę mój grill niż ten z nowej wersji).
Nie przesadzajmy, zamówiłem Lodgy w pierwszym miesiącu po polskiej premierze , nawet nie było egzemplarza z tym silnikiem w Polsce jeszcze i do dziś nie miałem absolutnie żadnej awarii.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-08-12, 20:18
paul7 napisał/a:
pavulon78 Jesteś po prostu beta testerem. I nie ma się co denerwować. Dwójka jest całkowicie nową konstrukcją, mechanika nowa, silniki inaczej podkręcane, a do tego oprogramowanie nowe. Dzięki Tobie za rok lub dwa, Dustery wyjadą z fabryki o wiele lepsze i bardziej dopracowane. Na tablicach kreślarskich wad nie widać. Dlatego wolałem przeczekać z zamianą samochodu choć "dla mnie" już stał na placu i nie musiałem czekać.
A jesteś pewien tej nowej konstrukcji?? Wszystkie dotychczas widziane przeze mnie Dacie były zbudowane ze starych klocków z półki renault/nissan. Duster 1 jest oparty na Modusie ( wiele części jest wspólnych) i Lagunie 1 ph2, zaś napęd 4x4 pochodził z pierwszego Murano i X-Traila. Myślę ze Dustera 2 stworzono w sposób podobny - jest to znaczna oszczędność na projektowaniu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-08-12, 20:19, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum