Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Mam już powoli dość tego rumuńskiego g...wna - Duster 2
Autor Wiadomość
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-10, 17:04   Mam już powoli dość tego rumuńskiego g...wna - Duster 2

Do standardowych problemów z zawieszaniem się komputera i zanikiem mocy przy 2200 obrotów przy dynamicznym przyspieszaniu, kilka dni temu pojawił się kolejny.
Przy odpalaniu silnika błyska sobie radośnie kontrolka stop, niskiego ciśnienia oleju i wyskakuje komunikat "ryzyko awarii silnika". Dzieje się tak gdy samochód sobie postoi z 20-30 minut. Od razu po zgaszeniu i zapaleniu jest ok. Wystarczy jednak 20 minut postoju i już błyska.
Dziś byłem w ASO i oczywiście panowie stwierdzili że problem im nie wystąpił a w komputerze nie ma żadnych błędów. Macie jakieś pomysły co to może być?

Gdyby załącznik się nie wczytał to poniżej link to filmiku na youtube. Akcja od 7 sekundy.
https://youtu.be/kcw5xrIZjag
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2018-08-10, 17:33   

nowe nie znaczy lepsze.
Według mnie masz tylko jedno rozwiązanie. W ramach gwarancji naciskać na ASO lub napisać do centrali/
Pomaga też zmiana ASO - jedz do innego serwisu. Być może dobra wola serwisu i ponowne wgranie nowego softu pomoże,
PS
Dobrze że mam 1,6 16 V z tego co wiem starą sprawdzona jednostkę Renaulta. Ostatnio rozmaiłem z miłośnikiem Renaulta i chwalił te silniki, że są niezawodne bo podobno te nowe wynalazki to jakaś porażka z elektroniką i innymi rzeczami
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-11, 10:47   

trzeba być zjebem żeby się męczyć z samochodem zamiast go sprzedać
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-11, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-08-11, 11:13   

Nie za ostro? Ma sprzedać nowe auto?
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-11, 12:42   

Fruxo, Super rada. Sprzedam samochód wyprowadzony z salonu na początku czerwca.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-08-11, 12:51   Re: Mam już powoli dość tego rumuńskiego g...wna - Duster 2

pavulon78 napisał/a:
...
Dziś byłem w ASO i oczywiście panowie stwierdzili że problem im nie wystąpił a w komputerze nie ma żadnych błędów. ...
https://youtu.be/kcw5xrIZjag

Wydaje mi się, że następny krok to zgłoszenie nie możności usunięcia komunikatu błędu przez ASO do Centrali Renault Polska z prośbą o opinię czy możesz jeździć z takim komunikatem. Jeżeli Ci odpisz, że tak - to tak jak byś miał dożywotnią gwarancję na silnik ;)
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-11, 13:07   

maugu, Jestem z nimi umówiony na zostawienie auta na 2 dni na 21 sierpnia. Po tym terminie jak nic nie zrobią postąpię właśnie tak jak piszesz. Nagranie usterki prześlę do centrali Dacia Polska z zapytaniem co dalej proponują i czy skoro nie są w stanie tego zdiagnozować to czy mogę sobie z tym jeździć.
 
lisek2 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 204
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-08-11, 16:06   Re: Mam już powoli dość tego rumuńskiego g...wna - Duster 2

pavulon78 napisał/a:
Do standardowych problemów z zawieszaniem się komputera i zanikiem mocy przy 2200 obrotów przy dynamicznym przyspieszaniu, kilka dni temu pojawił się kolejny.
Przy odpalaniu silnika błyska sobie radośnie kontrolka stop, niskiego ciśnienia oleju i wyskakuje komunikat "ryzyko awarii silnika". Dzieje się tak gdy samochód sobie postoi z 20-30 minut. Od razu po zgaszeniu i zapaleniu jest ok. Wystarczy jednak 20 minut postoju i już błyska.
Dziś byłem w ASO i oczywiście panowie stwierdzili że problem im nie wystąpił a w komputerze nie ma żadnych błędów. Macie jakieś pomysły co to może być?

Gdyby załącznik się nie wczytał to poniżej link to filmiku na youtube. Akcja od 7 sekundy.
https://youtu.be/kcw5xrIZjag


Kilka osób wskazuje na ten problem..jest także u mnie. Ale jak widzę jesteś jedyny który ma to na "ciepłym" silniki.... ewidentnie usterka dla ASO, chyba że masz bardzo niski poziom oleju.

Co do szarpania przy 2200 obrotów poczekaj jeszcze do września na nowy soft....
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2018-08-11, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-08-11, 16:42   

Jak na moje to nie jest to usterka tylko "nadgorliwosc" komputera w ostrzeganiu o bledzie/usterce. Odpalasz silnik, zanim pompa oleju nabije cisnienie czujnik stwierdza ze jest za niskie a komputer interpretuje jako blad i wyswietla komunikat ktory momentalnie znika bo pompa dobija cisnienie do wlasciwej wartosci. Czasem sie to dzieje i u mnie, ale mam to szczerze w d.... dopuki nie wywala bledu na stale. W starszych autach gdzie nie bylo komputera ktory ostrzega o awarii kontrolka cisnienia oleju palila sie ok 2s po odpaleniu auta po czym gasla a silnik jak dzialal tak dziala.

Takze ludzie, opamietajcie sie troche. Jezdzi? Jezdzi, wiec nie ma problemu. Przestanie to na gwarancje i niech sie martwia.
 
lisek2 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 204
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-08-11, 16:47   

pan_dziobak napisał/a:
Jak na moje to nie jest to usterka tylko "nadgorliwosc" komputera w ostrzeganiu o bledzie/usterce. Odpalasz silnik, zanim pompa oleju nabije cisnienie czujnik stwierdza ze jest za niskie a komputer interpretuje jako blad i wyswietla komunikat ktory momentalnie znika bo pompa dobija cisnienie do wlasciwej wartosci.


To nie tak..u mnie za każdym razem jak odpalam silnik miga przez sekundę kontrolka oleju i to jest OK bo tak jak piszesz nabiera ciśnienia....Tyle iż jeżeli (u mnie na zimnym silniku jak wynika u kolegi z postu właściwie zawsze) dodatkowo z kontrolką jest sygnał dzwiękowy + komunikat o ryzyku uszkodzenia silnika to jednak jest coś nie tak bo to nie jest normalne.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2018-08-11, 19:50   

nowe nie znaczy lepsze :-D :-D
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-11, 20:08   

lisek2 napisał/a:
To nie tak..u mnie za każdym razem jak odpalam silnik miga przez sekundę kontrolka oleju i to jest OK bo tak jak piszesz nabiera ciśnienia....Tyle iż jeżeli (u mnie na zimnym silniku jak wynika u kolegi z postu właściwie zawsze) dodatkowo z kontrolką jest sygnał dzwiękowy + komunikat o ryzyku uszkodzenia silnika to jednak jest coś nie tak bo to nie jest normalne.

Może po prostu jest gdzieś nieszczelność między pompą a czujnikiem? Po prostu lapie powietrze i tyle. Pochodzi parę sekund silnik i nadąży dobijać ot co.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-08-11, 21:23   

Ja w Felicji miałem coś takiego, że kontrolka oleju świeciła się nawet 30 sekund po rozruchu. I rzeczywiście oleju nie było, silnik pracował głośniej. Fachowiec wymienił pompę oleju - bez zmian. Nie znalazłem przyczyny, w końcu oddałem ją na złom.
:-D :-D :mrgreen: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
metalic 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Sie 2018
Posty: 110
Skąd: Sląsk
Wysłany: 2018-08-11, 21:28   

Tak czytam i się zastanawiam czy więcej osób ma podobne problemy z tym silnikiem. Czekam na odbiór DD z tym silnikiem i powiem szczerze zaczynam się bać :-( Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu.
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-11, 22:04   

Na razie na prośbę serwisu staram się zbierać jak najwięcej informacji o warunkach w jakich pojawia się usterka, żeby mogli ją odtworzyć w serwisie. Po dzisiejszych obserwacjach widzę że usterka pojawia się gdy samochód jedzie, a następnie jest gaszony. Po jeździe i odczekaniu ok 20-30 minut przy kolejnym rozruchu błąd się pojawia.
Gdy już migną te kontrolki i zgaszę silnik bez ruszania samochodem, kolejne uruchomienia silnika w różnych odstępach czasowych (od 30 minut do nawet 4 godzin) są już poprawne.
Wystarczy jednak że po uruchomieniu silnika przejadę się kawałek, kolejne uruchomienie jest już z błędem. Dziwnie to wygląda.
 
sebtes 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 21
Skąd: Lubanie
Wysłany: 2018-08-11, 23:49   

Witam Duster to nie Rumuńskie równo.
To samochód koncernu Renault Dacia Nissan Mercedes a od tego roku Mitschubischi.
Kolego ja miałem kilka dacie i nie miałem z nimi żadnych problemów jak auta były na gwarancji.

Miałem podobny problem do Twojego w Nissanie Navara D40. Serwis nie wiedział jak to usunąć.
Jako, że jestem mechanikiem sam to postanowiłem rozwiązać. Sprawdzałem wszystkie połączenia od czujników i nic nie pomogło.
Ale doszedłem do tego, że kabel masowy do obudowy nie zawierał z silnikiem i czujnik od ciśnienia oleju podawał fałszywe dane.
Sprawdź klemy i kabel masowy może Ci pomoże.
Serwis to tylko ludzie którym nie zawsze się chce pracować.
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-12, 09:08   

sebtes, a w jaki sposób sprawdzić ten kabel masowy?
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-12, 09:10   

pavulon78 Jesteś po prostu beta testerem. I nie ma się co denerwować. Dwójka jest całkowicie nową konstrukcją, mechanika nowa, silniki inaczej podkręcane, a do tego oprogramowanie nowe. Dzięki Tobie za rok lub dwa, Dustery wyjadą z fabryki o wiele lepsze i bardziej dopracowane. Na tablicach kreślarskich wad nie widać. Dlatego wolałem przeczekać z zamianą samochodu choć "dla mnie" już stał na placu i nie musiałem czekać.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-08-12, 11:17   

A to fakt, żeby nie kupować "świeżynek", lepiej poczekać aż dopracują buble. Dlatego spieszyłem się ze swoim Sandero, nie chciałem 75sce i kupiłem swoją sztukę 1 grudnia 2016 roku. Może brzydszą w środku (kierownica!), ale za to przetestowaną (z zewnątrz natomiast wolę mój grill niż ten z nowej wersji).
 
zatoiczi 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 64
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 2018-08-12, 12:48   

A ja się koledze nie dziwię , że się denerwuje. Kupuje się nowe auto aby mieć spokój a nie jeżdzić po serwisach. Gdyby to na mnie trafiło to bym się nie zdenerwował, ja bym się wściekł.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-12, 18:09   

pixa napisał/a:
A to fakt, żeby nie kupować "świeżynek", lepiej poczekać aż dopracują buble. Dlatego spieszyłem się ze swoim Sandero, nie chciałem 75sce i kupiłem swoją sztukę 1 grudnia 2016 roku. Może brzydszą w środku (kierownica!), ale za to przetestowaną (z zewnątrz natomiast wolę mój grill niż ten z nowej wersji).

Nie przesadzajmy, zamówiłem Lodgy w pierwszym miesiącu po polskiej premierze , nawet nie było egzemplarza z tym silnikiem w Polsce jeszcze i do dziś nie miałem absolutnie żadnej awarii.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-08-12, 20:18   

paul7 napisał/a:
pavulon78 Jesteś po prostu beta testerem. I nie ma się co denerwować. Dwójka jest całkowicie nową konstrukcją, mechanika nowa, silniki inaczej podkręcane, a do tego oprogramowanie nowe. Dzięki Tobie za rok lub dwa, Dustery wyjadą z fabryki o wiele lepsze i bardziej dopracowane. Na tablicach kreślarskich wad nie widać. Dlatego wolałem przeczekać z zamianą samochodu choć "dla mnie" już stał na placu i nie musiałem czekać.

A jesteś pewien tej nowej konstrukcji?? Wszystkie dotychczas widziane przeze mnie Dacie były zbudowane ze starych klocków z półki renault/nissan. Duster 1 jest oparty na Modusie ( wiele części jest wspólnych) i Lagunie 1 ph2, zaś napęd 4x4 pochodził z pierwszego Murano i X-Traila. Myślę ze Dustera 2 stworzono w sposób podobny - jest to znaczna oszczędność na projektowaniu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-08-12, 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-12, 20:36   

A silnik to kilkunastoletnis konstrukcja Nissana.
1.3 Tce to będzie faktycznie nowość.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-08-12, 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-12, 20:41   

Czy nie pora przesiąść się na elektryczne? Własnie Renault atakuje mnie ostatnio ZOE.
 
gito 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Charznów
Wysłany: 2018-08-12, 20:55   

paul7 napisał/a:
Czy nie pora przesiąść się na elektryczne? Własnie Renault atakuje mnie ostatnio ZOE.


Na trasie Krakow - Warszawa znajdź stacje ładowania
a potem do czasu jazdy dolicz okolo 1-2H na każde ładowanie.

I nagle okaże się, że potrzebujesz prawie 2 razy więcej czasu na przejechanie takiego samego odcinka drogi.

A jeszcze pomyśl że w 35st upale trzeba będzie jechać bez klimy żeby przejechać dodatkowo z 50KM
_________________
coGito ergo sum
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne