Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2009-02-02, 11:21 [Roadlook.pl] Najbliższa przyszłosć tego co pod maską Dacii
Dacia: nowe silniki 1,2 16V (55 kW), 1,4 LPG (55 kW), 1,6 LPG (66 kW) i 1,6 E85 (66 kW)
Cytat:
Rumuńska Dacia poszerza gamę silników o nowoczesny czterocylindrowy, fabryczne LPG oraz wersje zasilane E85.
Silniki znane z Renault Twingo, Clio i modelu Modus, trafią także do Dacii. Otrzyma je Logan i Sandero. Najmniejszy benzynowy o pojemności skokowej 1149 cm3 zapewnia moc 55 kW, a oba modele mieszczą się w średnim zużyciu paliwa 5,9 l/100 km. Silnik 1,2 16V ma wydłużony do 30 tys. km przebieg pomiędzy przeglądami oraz wymiana oleju. Ciekawostką jest także obniżenie do 650 obr./min wolnych obrotów, co ma duży wpływ na zużycie paliwa.
Równie atrakcyjne w ofercie są silniki o pojemności skokowej 1,4 (55 kW) i 1,6 (66 kW), które mogą także być zasilane LPG. Zbiornik na gaz umieszczono w bagażowej wnęce przeznaczonej na koło zapasowe. Taki zestaw pozwala na wydłużenie dystansu przejazdu nawet do 1200 kilometrów.
W niektórych krajach europejskich nowe modele Dacii będą oferowane z silnikami 1,6 E85, które przystosowane są do spalania mieszanki etyliny i etanolu w proporcjach od 0 do 85 proc. Dla przykładu, takie silniki oferowane są we Francji i Danii, gdzie auta te są objęte mniejszym podatkiem, a także istnieje odpowiednia sieć stacji paliw.
Ale to musiałbyś wymienić MCV-kę (albo może raczej Yariskę) na Sandero (; - bo tylko w nim będzie ten 1.2, a z kolei tylko on jak na razie będzie miał przeglądy co 30 tys.
Z drugiej strony - może się po prostu doczekamy takich okresów i przebiegów międzyprzeglądowych i w innych silnikach? Marzenia...
Z trzeciej strony - to są informacje ogólne firmy Dacia, a co będzie konkretnie i w którym kraju (a zwłaszcza w naszym) to się dopiero okaże. Choć byłoby oczywiście bardzo miło, jakby były dostępne u nas po prostu wszystkie opcje.
To jest po prostu taka polityka Renault. Clio dla firm w wersji ciężarowej ma przeglądy co 30.000km, dla Kowalskiego już co 15.000km chyba. Więc jak się chce to można.
Chyba nawet nie tylko Renault - ale zwłaszcza w przypadku Daćki jest to chyba jednak bardziej odczuwalne, nawet jeśli jej przeglądy faktycznie nie są bardzo drogie.
Chyba, ze liczycie ten "maly" na ktorym tylko auto myja... ;)
Mnie akurat faktycznie zrobili przegląd - widziałem, że zaglądają, oglądają i sprawdzają różne rzeczy, łącznie ze zdjęciem kół - więc bynajmniej nie zawsze "tylko" <:
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-02-16, 10:32
Chyba coś przeoczyłem ...Trochę głupie pytanie (chyba ). Na niemieckich stronach znalazłem już cenniki Logana z silnikiem 1149 cm o mocy 75 KM. Zdecydowana większość informacji dotyczy jednak Logana ze starym silnikiem o pojemności 1390 cm i takiej samej mocy. Czy Logany z silnikiem o mocy 75 KM i pojemności 1149 cm są już dostępne w sprzedaży w Europie? Jeśli tak, to od kiedy? Uzupełniły, czy zastąpiły silnik o pojemności 1390 cm?
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-02-16, 10:33, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum