Wysłany: 2018-11-11, 13:39 Demontaż zaślepki w panelu środkowym
Witam, mam takie nietypowe pytanie. Czy któryś z kolegów nie orientuje się, czy jest możliwe wyciągnięcie do góry przez podważenie tej zaślepki w panelu środkowym tworzącej to wgłębienie pod hamulcem ręcznym, która zabezpiecza otwór na przełącznik napędów w wersji 4x2.? W 4x4 jest tam umiejscowione pokrętło do zmiany napędów. Chodzi mi o wyjęcie tej zaślepki lub całej przykrywki w której jest ta zaślepka oraz włącznik tempomatu. Podejrzewam, że powinno to wychodzić do góry, ale boję się to podważać, żeby coś nie pourywać i nie pozostawić na kantach plastiku śladów .
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-11-11, 20:23
Myślę, ze bez problemu wyjdzie cała zaślepka, a jak nie chcesz jej porysować to można spróbować zdemontować tunel środkowy i dopiero później wyjac samą ta zaślepkę
To już więcej będzie miał pożytku z nożyka do tapet...
Ja bym spróbował delikatnie szarpnąć za obwódkę dokoła mieszka skrzyni biegów.
Zazwyczaj taki element jest na wcisk i powinien bezproblemowo zejść.
A dalej można spróbować sięgnąć palcami pod tunel.
Nie wiem, nie próbowałem, ale sam bym od tego zaczął.
Może się wręcz okazać, że tam są schowane wkręty mocujące cały tunel.
Noży do tapet to ja tyle zużyłem, żeś takiej ilości nawet w sklepie nie widział.
Szkoda tylko, że sarkazmu nie wychwyciłeś z mojej wypowiedzi.
Swoją drogą nożyk do tapet owinięty 1 warstwą taśmy papierowej potrafi zdziałać cuda przy podważaniu...
Ale wracając do meritum.
Poszedłem do auta zobaczyć w czym problem.
Tylna część tunelu środkowego bez problemu wypięła się na samym końcu za otworami na kubki.
Dalej obie główne części tunelu idzie wypiąć na łączeniu tuż przy przycisku tempomatu i unieść na jakieś 10mm.
Dalej nie doszedłem, gdyż robiłem to samymi palcami, a po gołym kręgosłupie trochę wiało.
W każdym razie druga strona nie chciała się poddać, możliwe, że jest chwycone wkrętem na środku.
Albo za bardzo się z tym pieściłem.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-11-11, 22:46, w całości zmieniany 1 raz
Cholera, zamiast studiować 5 lat budownictwa, mogłem więcej forum czytać.
Wytrzymałość materiałów byłaby na piątkę, a nie tróję.
Daj już spokój, nikogo to nie interesuje...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-11-13, 12:29
Kup sobie to co podlinkowal Fruxo. Nic wtedy nie uszkodzisz. Normalnie powinno to wyjsc podwazajac. Zobacz czy na jakiejs krawedzi nie ma podcienia do podwazenia.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Tylna część tunelu środkowego bez problemu wypięła się na samym końcu za otworami na kubki.
Dalej obie główne części tunelu idzie wypiąć na łączeniu tuż przy przycisku tempomatu i unieść na jakieś 10mm.
Dalej nie doszedłem, gdyż robiłem to samymi palcami, a po gołym kręgosłupie trochę wiało.
W każdym razie druga strona nie chciała się poddać, możliwe, że jest chwycone wkrętem na środku.
Albo za bardzo się z tym pieściłem.
Hej, próbowałem podejść do tego od tyłu tak jak ty.Niestety też zatrzymałem się na łączeniu plastików , i nawet od strony kierowcy wyskoczył mi plastik tunelu ale od pasażera klapa. Nie namacałem tam nawet żadnego zatrzasku .Ciekawi mnie, co trzyma tam p[od ręcznym na łączeniu tych dwóch plastików tunelu. Pewnie trzeba by podejść od przodu i zdjąć najpierw ten przedni tunel z lewarkiem .
O, Śliczne dzięki dla kolegi za tego linka do filmiku, teraz to już pójdzie jak po maśle . Wprawdzie sam szukałem na YouTube takich filmików, ale jakoś nic nie mogłem znaleźć. Jadnak w tych filmikach od LzParts jest dużo wskazówek. Jeszcze raz dziękuję.
Prezes, chcesz wywalić podłokietnik całkiem, czy tylko ten cienki oryginalny zastąpić takim jak na filmiku? Sam bym chętnie zamienił na ten ze schowkiem, nawet nie koniecznie z ładowarką, ale obawiam się, że te podłokietniki z akcesoriów salonowych nie mają w komplecie takiego pokrętła do regulacji lędźwiowej, trzeba by chyba sprowadzać z Niemiec z LZParts, ale tam wychodzi dość drogo i do tego 19 euro sama przesyłka.
Tak, dzisiaj sam ją zdemontowałem na wzór z filmiku , który podesłał nam kolega GRL. Niestety, wydaje mi się, że raczej ciężko by było ją było samą pociągnąć do góry, gdyż po prostu nie ma jej za co złapać, a kraje dolegają dość pasownie .Najlepiej odpiąć górę tunelu i wypchać ją od spodu , tak jak ja to zrobiłem.
Prezes, chcesz wywalić podłokietnik całkiem, czy tylko ten cienki oryginalny zastąpić takim jak na filmiku? Sam bym chętnie zamienił na ten ze schowkiem, nawet nie koniecznie z ładowarką, ale obawiam się, że te podłokietniki z akcesoriów salonowych nie mają w komplecie takiego pokrętła do regulacji lędźwiowej, trzeba by chyba sprowadzać z Niemiec z LZParts, ale tam wychodzi dość drogo i do tego 19 euro sama przesyłka.
Wg katalogu podłokietnik akcesoryjny nie pasuje do foteli z regulacją odcinka lędźwiowego, właśnie ze względu na to pokrętło.
Wiem właśnie, dlatego pytałem. Na LZParts mają już takie co pasują do foteli z regulacją lędzwiową, i są w komplecie też te osobne pokrętła. Niestety, cena powala z nóg, gdyż tam podłokietnik w zależności od materiału pokrycia, kosztuje od 169 do 229 euro + około 20 euro wysyłki. Jak dla mnie paranoja.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-16, 10:15
jammo, na filmiku było widać, że montują podłokietnik bez pokrętła, a pokrętło na ucięty wysięgnik wkładają. Ja bym tak zrobił, a podłokietnik wolę mieć niżej, jakiś z uniwersalnych na tunel bym wstawił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum