Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Logdy 1.6 84KM 62kW zaczęła dużo palić
Autor Wiadomość
zeneksekendhend 


Marka: Chevrolet, Dacia
Model: Cruze, Lodgy
Silnik: 2.0d, 1.6 MPI
Rocznik: 2012, 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: PL
Wysłany: 2018-11-16, 10:40   Dacia Logdy 1.6 84KM 62kW zaczęła dużo palić

Wiem, że silnik w moim aucie jest dość paliwożerny, ale chyba zaczął nieco przesadzać.
Mam wersję z samą benzyną bez gazu.
Na początku roku auto paliło mi jeszcze w okresie zimowym około 7,6l, w lecie skoczyło do 8,5l - tłumaczyłem to sobie używaniem klimy, na jesieni już 9l, a teraz widzę 10,2l. Stylu jazdy nie zmieniłem, z klimy nie korzystam, trasy robię praktycznie te same - dość krótkie dystanse miedzy 20, a 30km dziennie w dwóch kursach, z 6 dłuższych odcinków między tankowaniami. Generalnie 450km trasy między tankowaniami, to norma. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, bo podejrzewam, że nie jest to typowe zachowanie dla tego silnika. Z istotnych informacji, to pękło mi 100tys km na liczniku jakiś czas temu, a przed tym robiłem rozrząd i niby regulację zaworów, ale nie jestem przekonany, czy serwis, który to robił, znał się na rzeczy, choć niby specjaliści od "reno". Nie wiem, też czy miałem tak wcześniej, ale zauważyłem, że zaraz po odpaleniu po dłuższym postoju (na zimnym siniku) auto delikatnie ze 2 razy szarpnie przy ruszaniu, ale za chwilę jest już ok. Od czego zacząć diagnozę, czy tttm?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPG-BRC
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 55 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3515
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-11-16, 10:49   

Na jakiej podstawie liczysz zużycie paliwa? Z odczytu kompa czy ręczne wyliczenie od tankowania do tankowania?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
zeneksekendhend 


Marka: Chevrolet, Dacia
Model: Cruze, Lodgy
Silnik: 2.0d, 1.6 MPI
Rocznik: 2012, 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: PL
Wysłany: 2018-11-16, 11:36   

Tak, jak na szybko liczę, to te wartości się pokrywają. Ale generalnie pisząc posta opierałem się na wskazaniach komputera.
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 424
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-11-16, 14:17   

Zatankuj i sprawdź jak Ci podaje dystrybutor.
_________________
Moja galeria
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: H4M 1.6 16V
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 666
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-11-16, 18:59   

Z doświadczenia o tej serii silnika ( K7J i K7M) powiem Ci, ze przy 90 tyś km powinieneś przeprowadzić regulacje zaworów, na pewno któryś będzie do regulacji przechodziłem to w Thalii 1.4 8V ( K7J). Po regulacji zaworów, wyczyścił bym przepustnicę, wymienił świece i ewentualnie kable zapłonowe. Warto sprawdzić też czy cewka nie jest pęknięta od dołu podobno standard ( u mnie też tak było)
 
zeneksekendhend 


Marka: Chevrolet, Dacia
Model: Cruze, Lodgy
Silnik: 2.0d, 1.6 MPI
Rocznik: 2012, 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: PL
Wysłany: 2018-11-17, 19:37   

Dziś zatankowalem. Weszło 36l przy przejechanych 348km, co praktycznie pokrywa się z komputerem ~10,3l na sto.
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Wiek: 44
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 134
Skąd: ETM
Wysłany: 2018-11-18, 13:15   

czyli jakieś 2 litry za dużo. Sprawdź może hamulce - jak któryś trzyma to zwiększy spalanie. Albo łożysko. Auto pod komputer i do przeglądu: przepustnica, cewki, świece, kiedy wymiana była filtra powietrza i wymiana oleju. Jak z ciśnieniem opon. Może zmiana opon zwiększyła spalanie - mi zimówki paliły mniej od letnich.
To tak na szybko... A może lekko przytyłeś i takie skutki :mrgreen:
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-18, 14:34   

Stawiam na pękniętą cewkę zapłonową.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 418
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-11-18, 14:40   

Sondy lambda sprawdź jakimkolwiek interfejsem (elm327 bluetooth i torque na telefonie z androidem).
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1102
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-11-18, 23:47   

lpg ?
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-19, 00:16   

W pierwszym poście było napisane "bez gazu"...
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1102
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-11-19, 01:12   

zacznij od sprawdzania czy czujnik temperatury dobrze podaje , od razu też wyjdzie czy z termostatem nie ma problemów
oczywiście jeżeli robiłeś już regulacje zaworów
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-11-19, 01:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-19, 07:46   

Fruxo, Racja ! Trochę mnie zmyliło szarpanie na zimnym silniku, ale wzrastające spalanie to rzeczywiście efekt zwalonego termostatu. Termostat zawsze walił mi się późną jesienią w Loganie (wymieniałem dwa razy).
 
zeneksekendhend 


Marka: Chevrolet, Dacia
Model: Cruze, Lodgy
Silnik: 2.0d, 1.6 MPI
Rocznik: 2012, 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: PL
Wysłany: 2018-11-19, 10:29   

Cewkę sprawdziłem na szybko, wygląda na całą - odkręciłem ją także i od spodu też wygląda ok.
Co do sprawdzenia lambdy - na co konkretnie patrzeć w Torque?
To samo pytanie o czujnik temperatury - dla mnie to porażka, że z tak podstawowego wskaźnika Dacia zrezygnowała... Rozumiem, że wyższe spalanie może być związane z niedogrzewaniem silnika i jazdą na permanentnym ssaniu. Rozrząd miałem wymieniany wraz z pompą wody. Czy jest szansa, że przy tym serwisie grzebano przy termostacie i mógł się jakoś przywiesić w pozycji otwartej?
 
zeneksekendhend 


Marka: Chevrolet, Dacia
Model: Cruze, Lodgy
Silnik: 2.0d, 1.6 MPI
Rocznik: 2012, 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: PL
Wysłany: 2018-11-19, 15:11   

Chciałem edytować posta, ale już mi nie pozwoliło, więc piszę kolejnego. Podłączyłem Elm, żadnych błędów nie było, ale podczas jazdy sytuacja wygląda tak, że pierwsze 2km silnik się nagrzewa do 83*C po czym temperatury spada na 77*C i już tak sobie przez kolejne 8km faluje między 77 a 80*C. Więcej nie chcę. Dopiero po przejechaniu ok 10km już na postoju przy pracującym silniku wzrosło do 90*C. Tak m być?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 919
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-11-19, 15:26   

Według mnie nie powinno. Wygląda na niedomagający termostat.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-19, 16:10   

zeneksekendhend napisał/a:
aluje między 77 a 80*C

Terostat na bank, powinno być pomiędzy 82 a 86*C.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1102
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-11-19, 21:14   

A kiedy płyn był wymieniany ?
może warto od razu go zrobić ?

Ogólnie ja polecam wyjąć stary termostat wyciąć szlifierką środek tak żeby został sam pierścień z uszczelką i taki wynalazek zainstalować.
Wtedy ładnie można wlać płyn co całej chłodnicy i nie trzeba 3 razy odpowietrzać ale raz.
Potem ścisnąć wąż od zbiorniczka wyrównawczego i założyć dobry termostat zalać płynem
 
zeneksekendhend 


Marka: Chevrolet, Dacia
Model: Cruze, Lodgy
Silnik: 2.0d, 1.6 MPI
Rocznik: 2012, 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: PL
Wysłany: 2018-11-19, 22:00   

Płyn chłodniczy, to zdaje się był wymieniany przy robieniu rozrządu - jakoś na początku roku.
Jest mi ktoś w stanie podać nr części, jeśli chodzi o termostat? Bo znów mam z tym problem przy tym silniku.

edit:
coś mi jednak spokoju nie daje. Piszecie, że termostat zwalony, a podczas jazdy woda ładnie grzeje się na przestrzeni 2 km. do 83*C, po czym następuje spadek temp. do około 77*C i potem znowu wzrasta do ~80..83*C i znowu spadek i tak sobie to lata tą histerezą kilku stopni.
A tak przeglądam te termostaty, np. taki OEM: 8200030307 i on, oraz jemu odpowiednie mają temp. otwarcia zadeklarowaną właśnie na te 83*C. Czyli ja to widzę tak, dogrzewa się auto do 83*, termostat się otwiera, wpada zimniejsza woda z chłodnicy, kilka stopni temp spada, termostat się zamyka, silnik wodę dogrzewa, termostat się otwiera itd, itd. Punkt zadziałania jest dokładnie, jak w opisie nowej części. Czy zatem na pewno jest tu usterka?
Ostatnio zmieniony przez zeneksekendhend 2018-11-19, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1102
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-11-20, 08:33   

83 temp otwarcia = pełny przepływ przy ok 88/89

Tylko termostat może działać dobrze a czujnik temperatury może przekłamywać
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2550
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-20, 10:10   

Sprawdziłem u siebie i Torque pokazuje histerezę 82-78 C przy jeździe w obecnej temperaturze.
Przy okazji wymiany płynu poproszę o sprawdzenie termostatu.
 
zeneksekendhend 


Marka: Chevrolet, Dacia
Model: Cruze, Lodgy
Silnik: 2.0d, 1.6 MPI
Rocznik: 2012, 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: PL
Wysłany: 2018-11-20, 13:48   

Cytat:
Sprawdziłem u siebie i Torque pokazuje histerezę 82-78 C

Czyli wszystko wskazuje na to, że nasze termostaty działają dobrze i moje wyższe spalanie jest jednak spowodowane czymś innym.
Przydałoby się jeszcze info, jak sprawdzić lambdę i przepływkę.

@ DrOzda: jakie masz spalanie i jakie trasy?
Ostatnio zmieniony przez zeneksekendhend 2018-11-20, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1102
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-11-20, 21:44   

a masz w ogóle przepływomierz ?
w daci raczej takich bajerów nie znaju
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-20, 21:59   

zeneksekendhend napisał/a:
A tak przeglądam te termostaty, np. taki OEM: 8200030307 i on, oraz jemu odpowiednie mają temp. otwarcia zadeklarowaną właśnie na te 83*C.

Ogólnie rzecz biorąc, to do silnika K7M na nasz klimat powinien być stosowany termostat z temperaturą otwarcia 86*C, ten na 83*C jest na cieplejsze rejony świata. W Loganie miałem OEM na 86, ale że miałem w nim LPG zmieniłem go na 83 (rzadsze regulacje zaworów). Termostat 83 utrzymywał temperaturę w zakresie 82-86*C jak był sprawny, po czasie zjeżdżał poniżej 80*C i zaczynał więcej palić oraz nieodczuwalne było ogrzewanie auta. Termostat 86 utrzymywał temp w zakresie 84-90*C co przekładało sie na dobre ogrzewanie wnętrza, małe spalanie, częste regulacje zaworów, w upały w korku wzrosty temp do nawet 109*C i bardzo krótką żywotność i nagłą śmierć tego elementu (pierwszy wytrzymał rok, drugi chyba 2 lata).
 
zeneksekendhend 


Marka: Chevrolet, Dacia
Model: Cruze, Lodgy
Silnik: 2.0d, 1.6 MPI
Rocznik: 2012, 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: PL
Wysłany: 2018-11-23, 07:42   

W dalszym ciągu szukam przyczyny, poniżej zamieszczam film z logów torque z dzisiejszej porannej trasy (ok 7km). Na ekranie napięcie sondy Lambda, temp. silnika, korekta dawki.
Lambda po paru metrach od ruszenia się zagrzała i wygląda, że działa normalnie. Silnik po nocy w obecnych temperaturach, też potrzebował około 3..4km, żeby zagrzać się powyżej 80*C, ale zastanawia mnie to, że wykres z temp. silnika nie pokrywa się ze "wskaźnikiem" cyfrowym (oba umieściłem w torque) - bug programu? Proszę o pomoc w dalszej diagnozie, bo już cierpliwość mi się kończy, a spalanie wzrosło do 11.2 l/100km!

Film:
Dacia-logi torque
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne