Wysłany: 2018-11-16, 10:40 Dacia Logdy 1.6 84KM 62kW zaczęła dużo palić
Wiem, że silnik w moim aucie jest dość paliwożerny, ale chyba zaczął nieco przesadzać.
Mam wersję z samą benzyną bez gazu.
Na początku roku auto paliło mi jeszcze w okresie zimowym około 7,6l, w lecie skoczyło do 8,5l - tłumaczyłem to sobie używaniem klimy, na jesieni już 9l, a teraz widzę 10,2l. Stylu jazdy nie zmieniłem, z klimy nie korzystam, trasy robię praktycznie te same - dość krótkie dystanse miedzy 20, a 30km dziennie w dwóch kursach, z 6 dłuższych odcinków między tankowaniami. Generalnie 450km trasy między tankowaniami, to norma. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, bo podejrzewam, że nie jest to typowe zachowanie dla tego silnika. Z istotnych informacji, to pękło mi 100tys km na liczniku jakiś czas temu, a przed tym robiłem rozrząd i niby regulację zaworów, ale nie jestem przekonany, czy serwis, który to robił, znał się na rzeczy, choć niby specjaliści od "reno". Nie wiem, też czy miałem tak wcześniej, ale zauważyłem, że zaraz po odpaleniu po dłuższym postoju (na zimnym siniku) auto delikatnie ze 2 razy szarpnie przy ruszaniu, ale za chwilę jest już ok. Od czego zacząć diagnozę, czy tttm?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-11-16, 18:59
Z doświadczenia o tej serii silnika ( K7J i K7M) powiem Ci, ze przy 90 tyś km powinieneś przeprowadzić regulacje zaworów, na pewno któryś będzie do regulacji przechodziłem to w Thalii 1.4 8V ( K7J). Po regulacji zaworów, wyczyścił bym przepustnicę, wymienił świece i ewentualnie kable zapłonowe. Warto sprawdzić też czy cewka nie jest pęknięta od dołu podobno standard ( u mnie też tak było)
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2018-11-18, 13:15
czyli jakieś 2 litry za dużo. Sprawdź może hamulce - jak któryś trzyma to zwiększy spalanie. Albo łożysko. Auto pod komputer i do przeglądu: przepustnica, cewki, świece, kiedy wymiana była filtra powietrza i wymiana oleju. Jak z ciśnieniem opon. Może zmiana opon zwiększyła spalanie - mi zimówki paliły mniej od letnich.
To tak na szybko... A może lekko przytyłeś i takie skutki
zacznij od sprawdzania czy czujnik temperatury dobrze podaje , od razu też wyjdzie czy z termostatem nie ma problemów
oczywiście jeżeli robiłeś już regulacje zaworów
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-11-19, 01:13, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-19, 07:46
Fruxo, Racja ! Trochę mnie zmyliło szarpanie na zimnym silniku, ale wzrastające spalanie to rzeczywiście efekt zwalonego termostatu. Termostat zawsze walił mi się późną jesienią w Loganie (wymieniałem dwa razy).
Cewkę sprawdziłem na szybko, wygląda na całą - odkręciłem ją także i od spodu też wygląda ok.
Co do sprawdzenia lambdy - na co konkretnie patrzeć w Torque?
To samo pytanie o czujnik temperatury - dla mnie to porażka, że z tak podstawowego wskaźnika Dacia zrezygnowała... Rozumiem, że wyższe spalanie może być związane z niedogrzewaniem silnika i jazdą na permanentnym ssaniu. Rozrząd miałem wymieniany wraz z pompą wody. Czy jest szansa, że przy tym serwisie grzebano przy termostacie i mógł się jakoś przywiesić w pozycji otwartej?
Chciałem edytować posta, ale już mi nie pozwoliło, więc piszę kolejnego. Podłączyłem Elm, żadnych błędów nie było, ale podczas jazdy sytuacja wygląda tak, że pierwsze 2km silnik się nagrzewa do 83*C po czym temperatury spada na 77*C i już tak sobie przez kolejne 8km faluje między 77 a 80*C. Więcej nie chcę. Dopiero po przejechaniu ok 10km już na postoju przy pracującym silniku wzrosło do 90*C. Tak m być?
A kiedy płyn był wymieniany ?
może warto od razu go zrobić ?
Ogólnie ja polecam wyjąć stary termostat wyciąć szlifierką środek tak żeby został sam pierścień z uszczelką i taki wynalazek zainstalować.
Wtedy ładnie można wlać płyn co całej chłodnicy i nie trzeba 3 razy odpowietrzać ale raz.
Potem ścisnąć wąż od zbiorniczka wyrównawczego i założyć dobry termostat zalać płynem
Płyn chłodniczy, to zdaje się był wymieniany przy robieniu rozrządu - jakoś na początku roku.
Jest mi ktoś w stanie podać nr części, jeśli chodzi o termostat? Bo znów mam z tym problem przy tym silniku.
edit:
coś mi jednak spokoju nie daje. Piszecie, że termostat zwalony, a podczas jazdy woda ładnie grzeje się na przestrzeni 2 km. do 83*C, po czym następuje spadek temp. do około 77*C i potem znowu wzrasta do ~80..83*C i znowu spadek i tak sobie to lata tą histerezą kilku stopni.
A tak przeglądam te termostaty, np. taki OEM: 8200030307 i on, oraz jemu odpowiednie mają temp. otwarcia zadeklarowaną właśnie na te 83*C. Czyli ja to widzę tak, dogrzewa się auto do 83*, termostat się otwiera, wpada zimniejsza woda z chłodnicy, kilka stopni temp spada, termostat się zamyka, silnik wodę dogrzewa, termostat się otwiera itd, itd. Punkt zadziałania jest dokładnie, jak w opisie nowej części. Czy zatem na pewno jest tu usterka?
Ostatnio zmieniony przez zeneksekendhend 2018-11-19, 22:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-20, 10:10
Sprawdziłem u siebie i Torque pokazuje histerezę 82-78 C przy jeździe w obecnej temperaturze.
Przy okazji wymiany płynu poproszę o sprawdzenie termostatu.
Sprawdziłem u siebie i Torque pokazuje histerezę 82-78 C
Czyli wszystko wskazuje na to, że nasze termostaty działają dobrze i moje wyższe spalanie jest jednak spowodowane czymś innym.
Przydałoby się jeszcze info, jak sprawdzić lambdę i przepływkę.
@ DrOzda: jakie masz spalanie i jakie trasy?
Ostatnio zmieniony przez zeneksekendhend 2018-11-20, 13:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-20, 21:59
zeneksekendhend napisał/a:
A tak przeglądam te termostaty, np. taki OEM: 8200030307 i on, oraz jemu odpowiednie mają temp. otwarcia zadeklarowaną właśnie na te 83*C.
Ogólnie rzecz biorąc, to do silnika K7M na nasz klimat powinien być stosowany termostat z temperaturą otwarcia 86*C, ten na 83*C jest na cieplejsze rejony świata. W Loganie miałem OEM na 86, ale że miałem w nim LPG zmieniłem go na 83 (rzadsze regulacje zaworów). Termostat 83 utrzymywał temperaturę w zakresie 82-86*C jak był sprawny, po czasie zjeżdżał poniżej 80*C i zaczynał więcej palić oraz nieodczuwalne było ogrzewanie auta. Termostat 86 utrzymywał temp w zakresie 84-90*C co przekładało sie na dobre ogrzewanie wnętrza, małe spalanie, częste regulacje zaworów, w upały w korku wzrosty temp do nawet 109*C i bardzo krótką żywotność i nagłą śmierć tego elementu (pierwszy wytrzymał rok, drugi chyba 2 lata).
W dalszym ciągu szukam przyczyny, poniżej zamieszczam film z logów torque z dzisiejszej porannej trasy (ok 7km). Na ekranie napięcie sondy Lambda, temp. silnika, korekta dawki.
Lambda po paru metrach od ruszenia się zagrzała i wygląda, że działa normalnie. Silnik po nocy w obecnych temperaturach, też potrzebował około 3..4km, żeby zagrzać się powyżej 80*C, ale zastanawia mnie to, że wykres z temp. silnika nie pokrywa się ze "wskaźnikiem" cyfrowym (oba umieściłem w torque) - bug programu? Proszę o pomoc w dalszej diagnozie, bo już cierpliwość mi się kończy, a spalanie wzrosło do 11.2 l/100km!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum