Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Tryb awaryjny w Duster 1.6 SCe?
Autor Wiadomość
macminer 
macminer


Marka: Skoda
Model: Roomster
Silnik: 1.6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 49
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-12-03, 03:13   Tryb awaryjny w Duster 1.6 SCe?

Zastanawiam się, czy komuś z polskich użytkowników zdarzyła się historia taka jak opisywana na czeskim forum Dacii. Chodzi o przechodzenie silnika 1.6 SCe w Dusterze II w tryb serwisowy. Najczęściej zdarza się to na zimnym silniku, przy zjeździe ze wzniesienia (i hamowaniu silnikiem). Bracia Czesi zauważyli, że zazwyczaj problem pojawia się, gdy wyłączony jest w tym czasie system Stop&Start. Przyczyną są prawdopodobnie błędy w oprogramowaniu wtrysku (związane z dopasowaniem silnika do norm Euro 6d).

Temat na czeskim forum:
http://www.daciaclub.cz/f...8-1-6-sce-91588
Ostatnio zmieniony przez macminer 2018-12-03, 03:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / Mitsubishi Colt
Silnik: 1.6 SCe / 1.3
Rocznik: 2018 / 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-03, 07:13   

Tak, było kilka takich przypadków. Ten samochód z silnikiem 1.6 to dno. Widzę że w opisie masz skodę, więc jeśli dopiero rozważasz zakup dustera to szczerze odradzam.
Mam ten badziew i strasznie żałuję że go kupiłem. Nie ma nawet kilku dni jazdy żeby coś się nie odwaliło.
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 33
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-03, 07:34   

Rzeczywiście tu i ówdzie słychać o kłopotach z tym silnikiem. Pewnie wiele osób słusznie pomyślało, że to wolnossąca benzyna, więc nie powinno być z tym silnikiem żadnych problemów, a tu proszę. Dziwne jest to tym bardziej, że ten silnik to nie jest jakaś nowość. Największa komedia będzie kiedy okaże się, że 1.3 TCe w Dusterach będzie sprawiał mniej problemów niż 1.6 SCe.
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 88
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-03, 07:41   

Jesli zastanawiasz sie nad dieslem to ja (i kolega powyzej podejrzewam tez) mozemy potwierdzic, ze 1.5 dCi sprawuje sie bez zarzutu. Robi co ma robic - odpalasz i jedziesz ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 33
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-03, 09:14   

gogol napisał/a:
Jesli zastanawiasz sie nad dieslem to ja (i kolega powyzej podejrzewam tez) mozemy potwierdzic, ze 1.5 dCi sprawuje sie bez zarzutu. Robi co ma robic - odpalasz i jedziesz ;)


Oczywiście, że potwierdzam- zero problemów z silnikiem jak i z samym samochodem.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 09:26   

Po prostu to stary silnik, który ma problemy z nową normą emisji spalin.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2018-12-03, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / Mitsubishi Colt
Silnik: 1.6 SCe / 1.3
Rocznik: 2018 / 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-03, 09:32   

Cytat:
Oczywiście, że potwierdzam- zero problemów z silnikiem jak i z samym samochodem.


No niestety na facebooku Dacii już słychać pierwsze głosy niezadowolenia z adblue pakowanego do nowych dci.
 
defunk 


Marka: Dacetti
Model: Dusterio
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 247
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-03, 09:36   

pavulon78 napisał/a:
Tak, było kilka takich przypadków. Ten samochód z silnikiem 1.6 to dno. Widzę że w opisie masz skodę, więc jeśli dopiero rozważasz zakup dustera to szczerze odradzam.
Mam ten badziew i strasznie żałuję że go kupiłem. Nie ma nawet kilku dni jazdy żeby coś się nie odwaliło.


To bardzo dobry i bezproblemowy silnik -- jeżdżę takim Dusterem od 368 dni, w tym czasie przejechałem prawie 15 tys. kilometrów i nie wywinął mi ani ćwierć numeru.

Natomiast zawsze błędem jest rzucanie się na nowy model auta (zwłaszcza, jeśli w idzie w parze z poważniejszymi zmianami technologicznymi w zakresie norm). Pierwszy rok produkcji większości modeli to jest taka troszkę faza beta, czas na wychwycenie błędów i ich usunięcie.
Duster 2 będzie świetnym autem za 2 lata, wybitnym w ostatnim roku produkcji :)
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / Mitsubishi Colt
Silnik: 1.6 SCe / 1.3
Rocznik: 2018 / 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-03, 09:42   

defunk napisał/a:
Natomiast zawsze błędem jest rzucanie się na nowy model auta (zwłaszcza, jeśli w idzie w parze z poważniejszymi zmianami technologicznymi w zakresie norm).


Cały dół samochodu łącznie z silnikiem jest ten sam co w poprzednim dusterze. Stąd przez myśl mi nie przeszło zamawiając w marcu ten samochód że mogą być jakieś problemy z silnikiem. Spodziewałem się że mogą być jakieś niedostatki jakościowe związane z nadwoziem, jakieś słabe spasowanie elementów deski albo coś w tym stylu. Ale w życiu mi nie przeszło przez myśl że znany i stosowany od lat silnik może tak schizować.
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 33
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-03, 09:57   

pavulon78 napisał/a:
Cytat:
Oczywiście, że potwierdzam- zero problemów z silnikiem jak i z samym samochodem.


No niestety na facebooku Dacii już słychać pierwsze głosy niezadowolenia z adblue pakowanego do nowych dci.


Ja mam na szczęście wersję bez AdBlue. Samochód planowałem kupić trochę później, ale kiedy tylko gruchnęła wiadomość o wprowadzeniu AdBlue, pobiegłem do salonu i udało się;-) Z AdBlue to już inna historia, o której też na forum dyskutowano. Ileś osób jeździ od lat i jest ok, inni klną na to rozwiązanie, kierowcy TIR-ów usuwają. Faktem jest, że to są kolejne elementy, które potencjalnie mogą ulec awarii. Niby to ekologia, ale jak zwykle finalnie problem ma użytkownik końcowy.
Tak naprawdę na ten moment nie ma w Dusterze na 100% pewnego silnika- 1.6 SCe- bywają problemy, 1.5 dCi- nie wiadomo jak się będzie sprawować AdBlue i na ile sam silnik został z tej okazji przekopany, planowane 1.3 TCe- zbyt nowa konstrukcja, żeby już coś wyrokować.
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 10:42   

Cytat:
"pavulon78"] że mogą być jakieś problemy z silnikiem. [...] stosowany od lat silnik może tak schizować


Nie żebym chwalił ND, ale obiektywnie patrząc, dopóki użytkownicy nie spojrzą na ten silnik nowymi oczami i nie dotrze do nich instrukcja obsługi, to narzekania będą.
Ja swojego ND traktuję, jak królika doświadczalnego, jak mam ochotę się nim pobawić.
Zatem używam go na razie testowo a nie użytkowo.
I co?
Ano sporo spostrzeżeń, bo zawsze testuję jakieś tam rozwiązanie z dość długim odstępem czasu, żeby pozbyć się "codziennego" przyzwyczajenia.

Piszą użytkownicy np. o szarpaniu, zamulaniu czy wręcz braku mocy na zimnym silniku.
Patrząc generalnie, można się z tym zgodzić, jak się patrzy po staremu.
Natomiast, wystarczy pozwolić, żeby auto żyło swoim życiem i problemy znikają.
Co mam na myśli?
Wszyscy zauważyli podbijanie obrotów.
To nie przypadłość, a rozwiązanie, niestety w określonych warunkach dublujące się z nogą kierowcy naciskającego na gaz - sam "głupieje".
Zatem wystarczy, po zauważeniu przypadłości, związanej z zamulaniem czy kangurowaniem, zdjąć nogę z gazu, a sam. dostaje werwy. Do 4 biegu dział bez zarzutów.
Jak przychodzi zmiana biegu na 5, lekko gaz i już mamy normalkę = po staremu.
Część pisze, że obroty normalne w granicach 3 tys. - to nieporozumienie - to auto przewidziano do jazdy turystyczno-rolnej.
Jak ktoś oczekuje palenia gumy, to lepiej na rower się przesiąść.
Po pełnym rozgrzaniu jest palenie, ale czy to normalne i oczekiwane?
Ostatnio zmieniony przez Powolny 2018-12-03, 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 
Postrach podwórka



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 632
Skąd: WE, WPR

Wysłany: 2018-12-03, 10:54   

micheangelo napisał/a:
Oczywiście, że potwierdzam- zero problemów z silnikiem jak i z samym samochodem.


Przychylam się. 10.500 km już zrobione i... nic. 8-) pavulon78 - to nie auto jest złe. To tylko problemy z jednym modelem silnika tzw. "starym, dobrym, sprawdzonym". A, że 1.6 SCe jest zdecydowanie najwięcej na forum, to można odnieść wrażenie, że DD2 jako model jest do kitu.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
 
defunk 


Marka: Dacetti
Model: Dusterio
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 247
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-03, 11:18   

pavulon78 napisał/a:
Cały dół samochodu łącznie z silnikiem jest ten sam co w poprzednim dusterze. Stąd przez myśl mi nie przeszło zamawiając w marcu ten samochód że mogą być jakieś problemy z silnikiem.


Silnik jest ten sam mechanicznie (ale czy w 100%? tego chyba nie wiemy), ale nie elektronicznie.

Dlatego decydując się na Dustera z rozmysłem pobiegłem do salonu jak tylko poszła informacja, że będzie "dwójka", bo wiadomo, że z czasem egzemplarze są bardziej dopracowane -- a początki bywają ciężkie. Słyszałem także o coraz to nowszych normach emisji, wiedziałem jak skończył świetny 1,6 MPI VAG po wprowadzeniu bodajże EURO 6.

W przypadku prawie każdego nowego modelu auta "early adopters" właściwie stają się beta testerami, wystarczy poczytać testy różnych samochodów ("lifting usunął większość starych wad", "szukajcie egzemplarzy, w których wykonano akcję serwisową", etc. etc.).
To jest podobny przypadek jak z TDI od VAG (i nie tylko), które spełniały normy dopiero po zastosowaniu pewnych trików -- Renault w tym przypadku trików nie stosuje, lecz stara się mężnie stawić czoła przeciwnościom losu (i klienci razem z nim ;-)

Śmiem też twierdzić, że owe "problemy z silnikiem" de facto nie są problemami z silnikiem: nie pękają bloki, nie rozlatują się cylindry, nie pękają łańcuchy, etc. A soft z czasem zostanie dopracowany -- strzelam, że już za rok-dwa będzie można w ciemno brać ten samochód.
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 12:19   

Potwierdzam bezawaryjność dla auta kupionego na koniec października,
może tylko 1300 km na liczniku, ale problemów brak, w ostatnią sobotę w -8C odpalał na pyk
 
Prezes 



Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017(m2018)
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 16:47   

defunk napisał/a:
Natomiast zawsze błędem jest rzucanie się na nowy model auta (zwłaszcza, jeśli w idzie w parze z poważniejszymi zmianami technologicznymi w zakresie norm). Pierwszy rok produkcji większości modeli to jest taka troszkę faza beta, czas na wychwycenie błędów i ich usunięcie.
Duster 2 będzie świetnym autem za 2 lata, wybitnym w ostatnim roku produkcji :)

Różnie bywa, D1 kupiłem z pierwszej produkcji i jeździ bez problemów do teraz u przyjaciół, a potem doszły problemy z bujanymi fotelami i klimatyzacją.
 
darfu 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: kraków
Wysłany: 2018-12-03, 17:11   

a i ja należę do szczęśliwych posiadaczy dusterka 2018 z 1.6 sce. 11kkm przebiegu, problem tylko miałem ze sterowaniem kompa z kierownicy w upałach ale soft naprawił, komunikat "możliwa awaria silnika" był, zniknął na chwilę po wymianie filtra, teraz się pojawia sporadycznie ale mam to gdzieś i czekam na nowy soft. Jedyne co mnie boli to po wgraniu nowego oprogramowania wtrysków (sami mi wgrali przy okazji wgrywania nowego oprogramowania deski rozdzielczej) wzrosło mi spalanie ale też i zrobił się żwawszy :)
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 18:02   

Cytat:
"darfu"] komunikat "możliwa awaria silnika" był, zniknął na chwilę po wymianie filtra


To już kolejna osoba powtarza, ale można to uznać za przypadek.
W ASO podładowali aku i komp nie miał blokad.
Aku opadł z sił i problem jest i będzie.

Cytat:
teraz się pojawia sporadycznie ale mam to gdzieś i czekam na nowy soft

Jeżeli sami bez przymusu zrobili, to auto jest na trefnej liście.
Podaj dla celów naukowych, jakiej wartości masz Aku? - amperogodziny.
Cytat:
Jedyne co mnie boli to po wgraniu nowego oprogramowania wtrysków (sami mi wgrali [...] wzrosło mi spalanie ale też i zrobił się żwawszy


To tak na oko wygląda, ale ingerencja dosięgła nieco dalej, czego zbytnio nie widać.
Moim zdaniem, owa akcja z wtryskami winna być inaczej rozegrana przez producenta.
Teraz zrobili większy problem, można było spróbować bez ingerencji w elektronikę.
Takie zmiany nigdy dobrze się nie kończą.
ND, to jednak układ zamkniętych naczyń - zaprojektowanych wg określonych założeń = widzimisię = oczekiwań.
Fakt, niedoróbki, ale to złe słowo - bardziej zaniżenie norm.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 543
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-12-03, 18:33   

pavulon78 napisał/a:
Tak, było kilka takich przypadków. Ten samochód z silnikiem 1.6 to dno.

Piszesz w kółko to samo i bierzesz do jednego wora wszystkie Dustery z silnikiem 1.6 SCe. To , że ty i kilka innych egzemplarzy miały jakieś tam przypadłości, to nie znaczy , że wszyscy tak mają.Ja też mam ten 1.6 SCe i jakoś od sierpnia nie miałem ani jednego najmniejszego problemu z autem. Też zamawiałem w marcu, ale od razu ustaliłem ze sprzedawcą termin nie wcześniej jak na sierpień lub połowa września. Nie paliłem się na te egzemplarze testowe i dlatego mam co mam.
 
darfu 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: kraków
Wysłany: 2018-12-03, 19:09   

powolny,

cieszę się, że znasz tak dobrze moje auto...

1. soft wgrywany przy mnie, nikt nic nie ładował
2. aku nic nie opadł, jeżdżę autem od maja i aku ani razu nie jęknął i kręci cały czas
3. o jakiej ingerencji piszesz? podpieli wtyczkę do auta i koniec..., żadnej elektroniki nie ruszali
 
Belphegor 
Postrach podwórka



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 632
Skąd: WE, WPR

Wysłany: 2018-12-03, 20:41   

darfu - jesteś tu nowy, więc hmm... oświecę Cię, że Powolny żyje jakby w innym wymiarze i z innym Dusterem, niż reszta. Zawsze wie lepiej co jest dla kogo dobre i co kto źle robi. Po prostu patrzy... i widzi. :shock:

A najlepsze w tym wszystkim jest to, że w kilku rzeczach nie można mu odmówić racji, tylko podaje to w tak irytująco-mądrzącej się formie, że każdy to z góry, choćby i dla zasady, zaneguje.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 21:00   

Cytat:
[quote="darfu"]


Cytat:
cieszę się, że znasz tak dobrze moje auto...


Przykro mi, ja się w ogóle nie znam na Daciach, przyznam też szczerze, nowoczesnych modeli, w obecnych czasach też się nie spodziewałem, nawet nie przypuszczałem, że cieszą się taką popularnością, wszystko powyższe uświadomił mi dopiero zakup ND, też szczerze mówiąc, przez przypadek = pomyłkowo.

A co do znajomości przedmiotu = motoryzacji, to...

Cytat:
1. soft wgrywany przy mnie, nikt nic nie ładował


Czyj soft?

Cytat:
2. aku nic nie opadł, jeżdżę autem od maja i aku ani razu nie jęknął i kręci cały czas


Nie o to chodzi, byłoby za: prosto = banalnie.
Podaj pojemność.
Cytat:

3. o jakiej ingerencji piszesz? podpieli wtyczkę do auta i koniec..., żadnej elektroniki nie ruszali


elektronika = wtyczka, ale ja nieco zakurzoną wiedzę posiadam, zatem może się mylę.

Mnie interesują tylko Ah Twojego aku.
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 21:04   

Cytat:
"Belphegor"]
podaje to w tak irytująco-mądrzącej się formie, że każdy to z góry, choćby i dla zasady, zaneguje


Taka jest demokracja.

Wszystko można zanegować, jak również wszystko udowodnić - w zakresie techniki.

Jednego nie można = nie wypada, rasizmu = nienawiści siać publicznie.
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 455
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-12-04, 10:14   

Powolny napisał/a:
Wszystko można zanegować, jak również wszystko udowodnić - w zakresie techniki.


Chłopie czy ty wiesz o czym piszesz? Takich bzdur dawno nie czytałem i nie wytrzymałem - muszę odpisać. Tymi kilkoma słowami podważyłeś wszystkie swoje mądrości o których pisałeś we wszystkich poprzednich swoich postach ORAZ dotychczas istniejące i niezmienne w tych warunkach prawa fizyki. Skoro wg. ciebie WSZYSTKO (w zakresie techniki) można zanegować jak i udowodnić to udowodnij że fabryczne przełożenia skrzyni biegów w twoim Dusterze (jeśli nie zmieniałeś kół zębatych) mają inną wartość niż normalnie. Tym samym wszystkie rzeczy o których piszesz, a które empirycznie zbadałeś są względne, a tym samym nieprawdziwe - więc po co się męczysz i tak wszystko komentujesz skoro i tak to nie ma sensu bo jest względne. Wymyśliłeś kolejna teorię względności techniki. Jesteś drugim po Einsteinie, który ma swoją teorię względności - tylko że on miał rację.
_________________
NARESZCIE JĄ MAM!!!!! - JUŻ PONAD 6 LAT
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-04, 10:47   

Cytat:
"BLACHA_997"] Chłopie czy ty wiesz o czym piszesz?


Kolego, miło mi, że zauważasz problem, tylko chyba nie założyłeś właściwych okularów.

Cytat:
Takich bzdur dawno nie czytałem i nie wytrzymałem - muszę odpisać.


Dokładnie to miałem na myśli, tylko ja przedstawiam to dyplomatycznie = kulturalnie = delikatnie = niekonfliktowo, a Ty...

Cytat:
Tymi kilkoma słowami podważyłeś [...] prawa fizyki


Powiem, znów dyplomatycznie, prawa fizyki, można uznać, że są stałe, natomiast prawa psychologiczne, można uznać, że są jeszcze w fazie modyfikacji.
Cytat:

wg. ciebie WSZYSTKO (w zakresie techniki) można zanegować jak i udowodnić to


Kolego, czytałem ostatnio, że jesteś absolwentem technikum elektrycznego, być może się mylę, to z góry przepraszam, ale jeżeli nie, to pozwolisz, że nieco wyjaśnię, co miałem na myśli.
Z uwagi, że jestem dość subtelny i nie bardzo toleruję grubiaństwo, zatem napisałem, że "wszystko" da się zrobić, pod warunkiem założenia, komu i co się udowadnia.

Cytat:
to nie ma sensu bo jest względne


Podstawową zasadą, w wypowiedziach publicznych, jest zrobienie sobie założenia, do jakiego słuchacza = czytelnika kierujemy nasze słowa.

Jeżeli chcesz być zrozumiały przez wszystkich lub prawie wszystkich, to mów = pisz, jak najprostszym językiem.
Niestety, średnio inteligentny zazwyczaj się na to obrazi, bo niby dlaczego ma być brany za "głupka".
Stąd też większość mówi = pisze do najbardziej inteligentnych, czego przeważająca część nie rozumie - niestety.

Reasumując, jak powyższe zrozumiesz, to...
 
Belphegor 
Postrach podwórka



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 632
Skąd: WE, WPR

Wysłany: 2018-12-04, 17:12   

Powolny napisał/a:
Jeżeli chcesz być zrozumiały przez wszystkich lub prawie wszystkich, to mów = pisz, jak najprostszym językiem.


Tego to kompletnie sobie nie przyswoiłeś.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne