Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 12:56
Tryb awaryjny w Duster 1.6 SCe?
Autor Wiadomość
macminer 
macminer



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 70
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-12-03, 03:13   Tryb awaryjny w Duster 1.6 SCe?

Zastanawiam się, czy komuś z polskich użytkowników zdarzyła się historia taka jak opisywana na czeskim forum Dacii. Chodzi o przechodzenie silnika 1.6 SCe w Dusterze II w tryb serwisowy. Najczęściej zdarza się to na zimnym silniku, przy zjeździe ze wzniesienia (i hamowaniu silnikiem). Bracia Czesi zauważyli, że zazwyczaj problem pojawia się, gdy wyłączony jest w tym czasie system Stop&Start. Przyczyną są prawdopodobnie błędy w oprogramowaniu wtrysku (związane z dopasowaniem silnika do norm Euro 6d).

Temat na czeskim forum:
http://www.daciaclub.cz/f...8-1-6-sce-91588
Ostatnio zmieniony przez macminer 2018-12-03, 03:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / Mitsubishi Colt
Silnik: 1.6 SCe / 1.3
Rocznik: 2018 / 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 173
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-03, 07:13   

Tak, było kilka takich przypadków. Ten samochód z silnikiem 1.6 to dno. Widzę że w opisie masz skodę, więc jeśli dopiero rozważasz zakup dustera to szczerze odradzam.
Mam ten badziew i strasznie żałuję że go kupiłem. Nie ma nawet kilku dni jazdy żeby coś się nie odwaliło.
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 38
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-03, 07:34   

Rzeczywiście tu i ówdzie słychać o kłopotach z tym silnikiem. Pewnie wiele osób słusznie pomyślało, że to wolnossąca benzyna, więc nie powinno być z tym silnikiem żadnych problemów, a tu proszę. Dziwne jest to tym bardziej, że ten silnik to nie jest jakaś nowość. Największa komedia będzie kiedy okaże się, że 1.3 TCe w Dusterach będzie sprawiał mniej problemów niż 1.6 SCe.
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-03, 07:41   

Jesli zastanawiasz sie nad dieslem to ja (i kolega powyzej podejrzewam tez) mozemy potwierdzic, ze 1.5 dCi sprawuje sie bez zarzutu. Robi co ma robic - odpalasz i jedziesz ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 38
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-03, 09:14   

gogol napisał/a:
Jesli zastanawiasz sie nad dieslem to ja (i kolega powyzej podejrzewam tez) mozemy potwierdzic, ze 1.5 dCi sprawuje sie bez zarzutu. Robi co ma robic - odpalasz i jedziesz ;)


Oczywiście, że potwierdzam- zero problemów z silnikiem jak i z samym samochodem.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 645
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 09:26   

Po prostu to stary silnik, który ma problemy z nową normą emisji spalin.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2018-12-03, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / Mitsubishi Colt
Silnik: 1.6 SCe / 1.3
Rocznik: 2018 / 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 173
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-03, 09:32   

Cytat:
Oczywiście, że potwierdzam- zero problemów z silnikiem jak i z samym samochodem.


No niestety na facebooku Dacii już słychać pierwsze głosy niezadowolenia z adblue pakowanego do nowych dci.
 
defunk 


Marka: Dacetti
Model: Dusterio
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 262
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-03, 09:36   

pavulon78 napisał/a:
Tak, było kilka takich przypadków. Ten samochód z silnikiem 1.6 to dno. Widzę że w opisie masz skodę, więc jeśli dopiero rozważasz zakup dustera to szczerze odradzam.
Mam ten badziew i strasznie żałuję że go kupiłem. Nie ma nawet kilku dni jazdy żeby coś się nie odwaliło.


To bardzo dobry i bezproblemowy silnik -- jeżdżę takim Dusterem od 368 dni, w tym czasie przejechałem prawie 15 tys. kilometrów i nie wywinął mi ani ćwierć numeru.

Natomiast zawsze błędem jest rzucanie się na nowy model auta (zwłaszcza, jeśli w idzie w parze z poważniejszymi zmianami technologicznymi w zakresie norm). Pierwszy rok produkcji większości modeli to jest taka troszkę faza beta, czas na wychwycenie błędów i ich usunięcie.
Duster 2 będzie świetnym autem za 2 lata, wybitnym w ostatnim roku produkcji :)
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / Mitsubishi Colt
Silnik: 1.6 SCe / 1.3
Rocznik: 2018 / 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 173
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-03, 09:42   

defunk napisał/a:
Natomiast zawsze błędem jest rzucanie się na nowy model auta (zwłaszcza, jeśli w idzie w parze z poważniejszymi zmianami technologicznymi w zakresie norm).


Cały dół samochodu łącznie z silnikiem jest ten sam co w poprzednim dusterze. Stąd przez myśl mi nie przeszło zamawiając w marcu ten samochód że mogą być jakieś problemy z silnikiem. Spodziewałem się że mogą być jakieś niedostatki jakościowe związane z nadwoziem, jakieś słabe spasowanie elementów deski albo coś w tym stylu. Ale w życiu mi nie przeszło przez myśl że znany i stosowany od lat silnik może tak schizować.
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 38
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-03, 09:57   

pavulon78 napisał/a:
Cytat:
Oczywiście, że potwierdzam- zero problemów z silnikiem jak i z samym samochodem.


No niestety na facebooku Dacii już słychać pierwsze głosy niezadowolenia z adblue pakowanego do nowych dci.


Ja mam na szczęście wersję bez AdBlue. Samochód planowałem kupić trochę później, ale kiedy tylko gruchnęła wiadomość o wprowadzeniu AdBlue, pobiegłem do salonu i udało się;-) Z AdBlue to już inna historia, o której też na forum dyskutowano. Ileś osób jeździ od lat i jest ok, inni klną na to rozwiązanie, kierowcy TIR-ów usuwają. Faktem jest, że to są kolejne elementy, które potencjalnie mogą ulec awarii. Niby to ekologia, ale jak zwykle finalnie problem ma użytkownik końcowy.
Tak naprawdę na ten moment nie ma w Dusterze na 100% pewnego silnika- 1.6 SCe- bywają problemy, 1.5 dCi- nie wiadomo jak się będzie sprawować AdBlue i na ile sam silnik został z tej okazji przekopany, planowane 1.3 TCe- zbyt nowa konstrukcja, żeby już coś wyrokować.
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 10:42   

Cytat:
"pavulon78"] że mogą być jakieś problemy z silnikiem. [...] stosowany od lat silnik może tak schizować


Nie żebym chwalił ND, ale obiektywnie patrząc, dopóki użytkownicy nie spojrzą na ten silnik nowymi oczami i nie dotrze do nich instrukcja obsługi, to narzekania będą.
Ja swojego ND traktuję, jak królika doświadczalnego, jak mam ochotę się nim pobawić.
Zatem używam go na razie testowo a nie użytkowo.
I co?
Ano sporo spostrzeżeń, bo zawsze testuję jakieś tam rozwiązanie z dość długim odstępem czasu, żeby pozbyć się "codziennego" przyzwyczajenia.

Piszą użytkownicy np. o szarpaniu, zamulaniu czy wręcz braku mocy na zimnym silniku.
Patrząc generalnie, można się z tym zgodzić, jak się patrzy po staremu.
Natomiast, wystarczy pozwolić, żeby auto żyło swoim życiem i problemy znikają.
Co mam na myśli?
Wszyscy zauważyli podbijanie obrotów.
To nie przypadłość, a rozwiązanie, niestety w określonych warunkach dublujące się z nogą kierowcy naciskającego na gaz - sam "głupieje".
Zatem wystarczy, po zauważeniu przypadłości, związanej z zamulaniem czy kangurowaniem, zdjąć nogę z gazu, a sam. dostaje werwy. Do 4 biegu dział bez zarzutów.
Jak przychodzi zmiana biegu na 5, lekko gaz i już mamy normalkę = po staremu.
Część pisze, że obroty normalne w granicach 3 tys. - to nieporozumienie - to auto przewidziano do jazdy turystyczno-rolnej.
Jak ktoś oczekuje palenia gumy, to lepiej na rower się przesiąść.
Po pełnym rozgrzaniu jest palenie, ale czy to normalne i oczekiwane?
Ostatnio zmieniony przez Powolny 2018-12-03, 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 
Kabodii!



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 808
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-12-03, 10:54   

micheangelo napisał/a:
Oczywiście, że potwierdzam- zero problemów z silnikiem jak i z samym samochodem.


Przychylam się. 10.500 km już zrobione i... nic. 8-) pavulon78 - to nie auto jest złe. To tylko problemy z jednym modelem silnika tzw. "starym, dobrym, sprawdzonym". A, że 1.6 SCe jest zdecydowanie najwięcej na forum, to można odnieść wrażenie, że DD2 jako model jest do kitu.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
 
defunk 


Marka: Dacetti
Model: Dusterio
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 262
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-03, 11:18   

pavulon78 napisał/a:
Cały dół samochodu łącznie z silnikiem jest ten sam co w poprzednim dusterze. Stąd przez myśl mi nie przeszło zamawiając w marcu ten samochód że mogą być jakieś problemy z silnikiem.


Silnik jest ten sam mechanicznie (ale czy w 100%? tego chyba nie wiemy), ale nie elektronicznie.

Dlatego decydując się na Dustera z rozmysłem pobiegłem do salonu jak tylko poszła informacja, że będzie "dwójka", bo wiadomo, że z czasem egzemplarze są bardziej dopracowane -- a początki bywają ciężkie. Słyszałem także o coraz to nowszych normach emisji, wiedziałem jak skończył świetny 1,6 MPI VAG po wprowadzeniu bodajże EURO 6.

W przypadku prawie każdego nowego modelu auta "early adopters" właściwie stają się beta testerami, wystarczy poczytać testy różnych samochodów ("lifting usunął większość starych wad", "szukajcie egzemplarzy, w których wykonano akcję serwisową", etc. etc.).
To jest podobny przypadek jak z TDI od VAG (i nie tylko), które spełniały normy dopiero po zastosowaniu pewnych trików -- Renault w tym przypadku trików nie stosuje, lecz stara się mężnie stawić czoła przeciwnościom losu (i klienci razem z nim ;-)

Śmiem też twierdzić, że owe "problemy z silnikiem" de facto nie są problemami z silnikiem: nie pękają bloki, nie rozlatują się cylindry, nie pękają łańcuchy, etc. A soft z czasem zostanie dopracowany -- strzelam, że już za rok-dwa będzie można w ciemno brać ten samochód.
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 12:19   

Potwierdzam bezawaryjność dla auta kupionego na koniec października,
może tylko 1300 km na liczniku, ale problemów brak, w ostatnią sobotę w -8C odpalał na pyk
 
Prezes 



Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017(m2018)
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1226
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 16:47   

defunk napisał/a:
Natomiast zawsze błędem jest rzucanie się na nowy model auta (zwłaszcza, jeśli w idzie w parze z poważniejszymi zmianami technologicznymi w zakresie norm). Pierwszy rok produkcji większości modeli to jest taka troszkę faza beta, czas na wychwycenie błędów i ich usunięcie.
Duster 2 będzie świetnym autem za 2 lata, wybitnym w ostatnim roku produkcji :)

Różnie bywa, D1 kupiłem z pierwszej produkcji i jeździ bez problemów do teraz u przyjaciół, a potem doszły problemy z bujanymi fotelami i klimatyzacją.
 
darfu 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: kraków
Wysłany: 2018-12-03, 17:11   

a i ja należę do szczęśliwych posiadaczy dusterka 2018 z 1.6 sce. 11kkm przebiegu, problem tylko miałem ze sterowaniem kompa z kierownicy w upałach ale soft naprawił, komunikat "możliwa awaria silnika" był, zniknął na chwilę po wymianie filtra, teraz się pojawia sporadycznie ale mam to gdzieś i czekam na nowy soft. Jedyne co mnie boli to po wgraniu nowego oprogramowania wtrysków (sami mi wgrali przy okazji wgrywania nowego oprogramowania deski rozdzielczej) wzrosło mi spalanie ale też i zrobił się żwawszy :)
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 18:02   

Cytat:
"darfu"] komunikat "możliwa awaria silnika" był, zniknął na chwilę po wymianie filtra


To już kolejna osoba powtarza, ale można to uznać za przypadek.
W ASO podładowali aku i komp nie miał blokad.
Aku opadł z sił i problem jest i będzie.

Cytat:
teraz się pojawia sporadycznie ale mam to gdzieś i czekam na nowy soft

Jeżeli sami bez przymusu zrobili, to auto jest na trefnej liście.
Podaj dla celów naukowych, jakiej wartości masz Aku? - amperogodziny.
Cytat:
Jedyne co mnie boli to po wgraniu nowego oprogramowania wtrysków (sami mi wgrali [...] wzrosło mi spalanie ale też i zrobił się żwawszy


To tak na oko wygląda, ale ingerencja dosięgła nieco dalej, czego zbytnio nie widać.
Moim zdaniem, owa akcja z wtryskami winna być inaczej rozegrana przez producenta.
Teraz zrobili większy problem, można było spróbować bez ingerencji w elektronikę.
Takie zmiany nigdy dobrze się nie kończą.
ND, to jednak układ zamkniętych naczyń - zaprojektowanych wg określonych założeń = widzimisię = oczekiwań.
Fakt, niedoróbki, ale to złe słowo - bardziej zaniżenie norm.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 569
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-12-03, 18:33   

pavulon78 napisał/a:
Tak, było kilka takich przypadków. Ten samochód z silnikiem 1.6 to dno.

Piszesz w kółko to samo i bierzesz do jednego wora wszystkie Dustery z silnikiem 1.6 SCe. To , że ty i kilka innych egzemplarzy miały jakieś tam przypadłości, to nie znaczy , że wszyscy tak mają.Ja też mam ten 1.6 SCe i jakoś od sierpnia nie miałem ani jednego najmniejszego problemu z autem. Też zamawiałem w marcu, ale od razu ustaliłem ze sprzedawcą termin nie wcześniej jak na sierpień lub połowa września. Nie paliłem się na te egzemplarze testowe i dlatego mam co mam.
 
darfu 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: kraków
Wysłany: 2018-12-03, 19:09   

powolny,

cieszę się, że znasz tak dobrze moje auto...

1. soft wgrywany przy mnie, nikt nic nie ładował
2. aku nic nie opadł, jeżdżę autem od maja i aku ani razu nie jęknął i kręci cały czas
3. o jakiej ingerencji piszesz? podpieli wtyczkę do auta i koniec..., żadnej elektroniki nie ruszali
 
Belphegor 
Kabodii!



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 808
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-12-03, 20:41   

darfu - jesteś tu nowy, więc hmm... oświecę Cię, że Powolny żyje jakby w innym wymiarze i z innym Dusterem, niż reszta. Zawsze wie lepiej co jest dla kogo dobre i co kto źle robi. Po prostu patrzy... i widzi. :shock:

A najlepsze w tym wszystkim jest to, że w kilku rzeczach nie można mu odmówić racji, tylko podaje to w tak irytująco-mądrzącej się formie, że każdy to z góry, choćby i dla zasady, zaneguje.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
 
Dar1962 
ex Diabelska Drakula



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3832
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-12-06, 18:06   

w nissanach z tym motorem nie było przez lata żadnych problemów, schody zaczęły się dopiero, gdy pomajstrowali przy mapach wtrysku, żeby dopasować jednostkę do ostrzejszych norm. Dokładnie ten sam problem był ze starym francuskim K4M - do 2012 spokój a od tego roku weszła nowa norma i powszechny problem z rozruchem na ciepło, przez co najmniej 6 miesięcy wielu z nas bujało się do aso (gdzie zapewne po cichu wgrywano stare oprogramowanie :-P )
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-12-06, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne