Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-21, 19:35
Pytanie o maź po korkiem.
Autor Wiadomość
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2019-01-12, 16:27   Pytanie o maź po korkiem.

Witam.
Posiadam dwie Dacie. Dustera 1.6 sce i Logana 1.2 d4f.
Loganem jeżdżę 4x w tygodniu odcinki 3km w jedną stronę, 3x odcinki 12km w jedną stronę i 4x 42km w jedną stronę.
Dusterem jeżdżę w tygodniu 3x 3km w jedną strone, 3x 12km w jedną stronę i ok 1x w miesiącu 200km w jedną stronę.
Pod korkami obu aut zbierało się masło ale było go stosunkowo mało. Dzisiaj regulowalem zawory w Loganie i po zdjęciu pokrywy zaworów tego masła było ok 15 łyżek stołowych..dusterem zalany elfem 5w40sxr a Logan elfem 5w40nf.
Pytanie czy elfy takie są czy trafiłem na jakąś podróbe oleju? We wcześniejszych autach używałem oleju gm i pod korkiem były minimalne ilości masła..
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2019-01-12, 17:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-12, 16:50   

Jedna z przyczyn - to: zbyt krótkie trasy -> silnik niedostatecznie rozgrzany -> para wodna z mieszanką substancji oleju nie została usunięta przez emulgatory oleju (może stary olej?) -> zbiera się majonez (woda z emulgatorem) pod plastikowym korkiem, czyli najchłodniejszym miejscem w obudowie silnika. Pytanie - czy ten problem z emulgatorami jest typowy tylko dla elfa?
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2019-01-12, 16:56   

Olej dopiero zalany.. wcześniejszymi autami jeździłem te same trasy i tego problemu nie było.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-12, 17:03   

Też ostatnio u siebie to zobaczyłem - pod korkiem. Olej "markowy" zalany w aso miesiąc temu. Zmieniali na zimnym silniku (po 2 h od oddania im auta). Olej "markowy" kupiłem w sklepie polecanym przez userów tego forum.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-01-12, 17:19   

eio napisał/a:
Pytanie - czy ten problem z emulgatorami jest typowy tylko dla elfa?

Nie, nie tylko. W swojej astrze jeździłem na Mobil 1 10W40 , potem na Valvoline Max Life 10W40 i też takie się robiło, wszystko własnie jak napisałeś, przez zbyt częste pokonywanie krótkich tras. Po przegonieniu auta na trasie wszystko było ok.
keisyzrk napisał/a:
Olej dopiero zalany.. wcześniejszymi autami jeździłem te same trasy i tego problemu nie było.

Wszystko może, chociaż nie musi zależy od temperatury silnika. Może ci się teraz silnik słabiej tzn. wolniej nagrzewać a dodatkowo jak wiesz, jest okres zimowy. Ja miałem u siebie np. zawieszony termostat który się nie domykał, i właśnie silnik nie osiągał odpowiedniej temperatury.Jak stałem w korkach, czy była wolna jazda po mieście to łapał prawie 90* a już przy szybszej jeździe na trasie wskazówka spadała na dół.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-13, 11:15   

Dzięki @jammo.
@keisyzrk pisze że tego problemu nie miał w innych autach. Potwierdzam z własnego doświadczenia. Różne pomysły przychodzą mi do głowy. Jeden z nich to korek wlewu paliwa. W innych autach był gruby gumowy. Trudno było go zdjąć z otworu. Można było to zrobić tylko na rozgrzanym silniku a i tak ciężko schodził. Teraz w Dacii jest to plastikowa lekka nakrętka z bagnetem. Bardzo łatwo ją można ściągnąc na zimnym silniku. Myślę że pod plastikową nakrętką jest dużo chłodniej niż pod gumowym korkiem. Może jest inny trop. Ale nie przekonuje mnie że majonez pod korkiem-nakrętką to normalny objaw prawidłowo zaprojektowanego auta wykorzystywanego w dzisiejszych czasach i dobranej do niego mieszanki oleju silnikowego.
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2019-01-13, 11:39   

Przyczyna to niskie temperatury na zewnątrz i krótkie trasy co powoduje że silnik jest niedogrzany. Zabierz auto na dłuższy wyjazd i wtedy sprawdź czy pod korkiem będzie "masło"? (Dłuższy czyli taki min 100 km)
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 105
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-01-13, 13:15   

eio napisał/a:
Dzięki @jammo.
@keisyzrk pisze że tego problemu nie miał w innych autach. Potwierdzam z własnego doświadczenia. Różne pomysły przychodzą mi do głowy. Jeden z nich to korek wlewu paliwa. W innych autach był gruby gumowy. Trudno było go zdjąć z otworu. Można było to zrobić tylko na rozgrzanym silniku a i tak ciężko schodził. Teraz w Dacii jest to plastikowa lekka nakrętka z bagnetem. Bardzo łatwo ją można ściągnąc na zimnym silniku. Myślę że pod plastikową nakrętką jest dużo chłodniej niż pod gumowym korkiem. Może jest inny trop. Ale nie przekonuje mnie że majonez pod korkiem-nakrętką to normalny objaw prawidłowo zaprojektowanego auta wykorzystywanego w dzisiejszych czasach i dobranej do niego mieszanki oleju silnikowego.

Myślę, że chodziło Tobie o korek oleju ;-) , zresztą nie tylko korek oleju jest plastikowy, widać to na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=t6RhWXm3M_Y Prawdopodobnie to jest przyczyną. Tak jak koledzy pisali, sprawdź po dłuższej trasie (maź powinna zniknąć), a po drugie sprawdź temperaturę silnika (czy termostat ok). Moim zdaniem jeżeli nie ma "masła" pod korkiem płynu chłodzącego, to nie ma co się martwić :mrgreen:
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2019-01-13, 13:27   

No właśnie nie bardzo znika po dłuższej jeździe..cały czas mnie zastanawia to czy elf nie ma w sobie dużo wody i dlatego tak się dzieje...
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-13, 13:30   

bartos123 napisał/a:
Myślę, że chodziło Tobie o korek oleju ;-)

oj tak :mrgreen: "przejęzyczenie".
Ten filmik już widziałem. Nakretka plastikowa (bo nie chcę tego nazywać korkiem) jest lekka - z cienkiego (nie grubego) plastiku. Nakrętka jest wysoko. Para wodna z oparami emulgatora trafia z goracego silnika w tamto miejsce - najchłodniejsze.
Ostatnio zmieniony przez eio 2019-01-13, 13:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
papse 



Marka: ---
Model: ---
Silnik: ---
Rocznik: ---
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2018
Posty: 100
Skąd: KR
Wysłany: 2019-01-13, 13:49   

Przyczyny nie doszukiwałbym się w samym oleju tego producenta, od kiedy mam obecne auto (Toyota Avensis 2,0 D4D) używam właśnie oleju Elf 5W30 SXR. Auto jeździ w permanentnym niedogrzaniu, jak dojeżdżam do pracy (6km) to kreska temperatury ledwo osiąga połowę skali, a masła pod wlewem oleju nigdy nie było. Nie robię też długich tras w miesiącu, jedynie praca, zakupy, basen ... od 2 do 20 km.
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-01-13, 19:33   

a ja Wam powiem gdzie jest przyczyna...Przyczyną jest AKUMULATOR...jako przyczyna wszystkiego złego...ostatnio zaczytałem się w przemyślenia pewnego użytkownika forum i wiem, że to właśnie aku jest winne wszystkiemu. 8-) :mrgreen:
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-01-13, 20:10   

Majonez pod korkiem wlewu oleju w okresie zimowym jest normalnym zjawiskiem i nie przejmowałbym się tym no chyba, że ktoś jest pewien w 100%, że ma uszkodzoną UPG i płyn miesza mu się z olejem ale na pewno sytuacja opisana w pierwszym poście spowodowana jest niska temperatura oraz krótkimi dystansami. Innym zjawiskiem często występującym w zimę ( na pewno w silnikach benzynowych) jest zapach benzyny, który można wyczuć podczas wąchania bagnetu wyciągniętego z silnika i jest to również normalne zjawisko. Przyczyny nie doszukiwałbym się ani w samym oleju ani silniku. Majonez miałem chyba w każdym, swoim aucie i pojawiał się nawet za raz po wymianie oleju na nowy o niby lepszych parametrach i nie było różnicy czy silnik zasilany był LPG czy samą benzyną. Inni moi znajomi mający wiedzę motoryzacyjną również mają taki majonez i się tym nie przejmują a jeżdżą autami niemieckimi, koreańskim i japońskimi. Chcesz aby majonez tobie zniknął całkowicie? Rozgrzej porządnie olej, przez parę km jeździj na wyższych obrotach ok 4000 i tyle . Po pewnym czasie majonez zniknie, i pamiętajcie nie jest on szkodliwy dopóki nie spowoduje zatkania i zamarznięcia odmy ale ten problem chyba nie występuje w silnikach Renault
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-13, 23:38   

A ja z kolei w żadnym z moich dwu i trzycylindrowych silników w samochodach od 1992r nie miałem styczności z żadnym masłem pod korkiem czy pod pokrywą zaworów. Dodam, że sam zajmowałem się serwisem, regulacją zaworów itp-, więc mogę to stwierdzić ze 100% pewnością. Samochody jeżdżone na krótkich, kilkukilometrowych odcinkach. Faktem jest, że olej był zawsze full syntetyczny o ile ma to w ogóle jakieś znaczenie...
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-01-14, 22:24   

rodzaj oleju nie ma tu znaczenia, do każdego ze swoich poprzednich aut do silnika lałem olejem 5w40 który zmieniałem co około 8500-9000km (nawet do Fiata Cinquecento, który z fabryki wyjeżdżał na mineralnym 15w40) i majonez w zimie się pojawiał, w mniejszych ilościach ale jednak się pojawiał. Zazwyczaj stosowałem olej Shell Ultra 5w40, Elf SXR 5w40, Lotos Synthetic 5w40
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2019-01-14, 22:26   

Zrobię trochę kilometrów na obrotach 3.5-4 tys i zobaczymy co się będzie działo :)
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-01-14, 22:52   Re: Pytanie o maź po korkiem.

keisyzrk napisał/a:
... tego masła było ok 15 łyżek stołowych.....

A to "coś" wyrzucasz czy zostawiasz i liczysz, że się rozpuści w trakcie dalszej - już bardziej intensywnej eksploatacji. Czy to "coś" ma jakieś znaczenie dla właściwości oleju?
_________________
Od f126p do Dustera
Ostatnio zmieniony przez maugu 2019-01-14, 22:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-14, 23:13   

Ten majonez/maź/masło/coś powinien się rozpuścić w wysokiej temp przy dłuższej pracy silnika. Czyli wyjazd w góry albo nad morze i sprawdzić korek.
Ostatnio zmieniony przez eio 2019-01-14, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2019-01-15, 09:36   

Mam dwa sandero jeden (DCi) 10 lat i drugi (TCe) 5 lat. I nigdy nie miałem i (właśnie teraz sprawdziłem) nie mam żadnego majonezu pod korkami wlewu oleju !!! ani w zimie ani w lecie a jeżdżę na parokilometrowych dystansach. Olej wymieniam co rok przy przebiegach poniżej 10k/rok. Tak że wg. mnie to nie jest normalny objaw pracy silnika lecz obecność wody w układzie smarowania...... bądź z kondensacji (??????) bądź z układu chłodzenia . No ale u mnie jakoś z kondensacji nie ma :-)
Ostatnio zmieniony przez kakus 2019-01-15, 09:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2019-01-15, 09:39   

Płynu mi nie ubywa. Jeżdżę raczej delikatnie także może rzeczywiście trzeba go na troszkę wyższe obroty wkręcać żeby olej miał większą temperature.
A z drugiej strony pierwszy raz kupiłem elfa w lokalnym sklepie, a wcześniej zamawiałem w internetowym sklepie renault.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2019-01-15, 09:45   

Nie znam się zbytnio na tym ale CZYSTY olej nie wytworzy takiego masła ..... bo i skąd ???.
A do DCi od lat już wlewam platinium z orlena. Olej raczej nie ma tu nic do rzeczy .

No chyba że zakupiony został już olej z wodą ??? :-P
Ostatnio zmieniony przez kakus 2019-01-15, 09:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-15, 16:04   

Nie, woda nie jest w oleju, chyba że ktoś celowo jej dolał ;-)
Woda jest z kondensacji - wilgoć w powietrzu. Może ona się pojawić w układzie w wyniku nieszczelności - np. zniszczona uszczelka pod głowicą (wtedy majonez jest też pod korkiem w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego), albo prawidłowo dokręcony plastikowy korek. A może w trakcie wymiany oleju wilgotną porą roku. Opróżniana z oleju miska zasysa powietrze. Woda jest usuwana dzięki emulgatorom zawartym w oleju. Jednak ich działanie musi być wsparte wysoką temperaturą w dłuższym czasie.

Kolejną wymianę oleju planuję na suche lato, czyli po 6-8 miesiącach.
Ostatnio zmieniony przez eio 2019-01-15, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-16, 07:41   

Ja zawsze olej wymieniam w zimie, a to oznacza, że rzadko kiedy jest sucho. Nigdy nie miałem nalotu na korku (choć płyn chłodzenia mi regularnie, powoli ubywa - nie widać nieszczelności na zewnątrz).
_________________

 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-17, 11:02   

Lajkonik napisał/a:
...nie widać nieszczelności na zewnątrz).


Walczylem z tym w mondeo. Jednak okazalo sie ze jest, ale tylko jak sie rozgrzal i nieszczelnosc byla tak mala ,ze parowalo i nie bylo slady. Winna byla obudowa termostatu.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2019-01-17, 17:44   

Nie ma co panikować, jeśli latem będzie maź pod korkiem to faktycznie przyczyną może być usterka. W okresie zimowym w 99% to niesprzyjające warunki eksploatacji, czyli: zimno/mroźno, bardzo krótkie przejazdy - permamentnie niedogrzany silnik - nie ma gdzie odparować wilgoć, skroplona para wewnątrz silnika miesza się z olejem i majonez gotowy ;-) proponuję dłuższą i agresywniejszą przejażdżkę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne