Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Prześwit Nowy Duster
Autor Wiadomość
luckan 


Marka: Renault
Model: Launa II
Silnik: 1.9 dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-12, 08:12   Prześwit Nowy Duster

Czy ktoś mierzył i wie jaki jest prześwit pod przednim zderzakiem w Nowym Dusterze. Chodzi mi o odległość od asfaltu do najniższego punktu zderzaka (bez orurowania). Ważne są dla mnie również wasze praktyczne odczucia. Duster jest bez wątpienia Suvem i wiem, że jest wysoki na środku i z tyłu, ale patrząc na niego z boku, zderzak przedni wydaje mi się nisko położony. Widzę też na filmach terenowych (zarówno tych prywatnych jak i o dziwo samej Daci), że mocno tym zderzakiem ociera o podłoże na dołach. Jak z kolei wygląda sprawa krawężników. Ktoś na forum pisał, że nie ma takich, które by Duster nie przejechał. Czy faktycznie tak jest i nigdy nie zdarzyło się wam zaczepić przednim zderzakiem o wysoki krawężnik?
 
charger 



Marka: Dacia \ Ford
Model: Duster 4x2 \ Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.6 SCe 115HP \ 1.0 140HP
Rocznik: 2017 \ 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 240
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-12, 09:07   

W Krakowie wjedziesz na każdy krawężnik, uwierz mi :P

Dusterem jest mniejszy problem z parkowaniem w Krakowie niż z Fiesta (bardzo nisko przedni zderzak i bardzo niski profil felgi R17, 45, 205) dlatego sporo miejsc parkingowych gdzie trzeba wjechać na krawężnik odpada.

Jeździłem po lasach, piachach, skarpach - nigdy nie zawadziłem.
_________________
Another One Drives a Duster xD
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 104
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-12, 10:00   

u mnie to samo. nie udalo mi sie nim o nic zahaczyc. wez pod uwage jeszcze jakie krotkie ma zwisy Duster. wjezdzanie na krawezniki to dla niego nie problem ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
Ostatnio zmieniony przez gogol 2019-03-12, 10:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti
Model: Dusterio
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 290
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-12, 10:14   Re: Prześwit Nowy Duster

luckan napisał/a:
Czy ktoś mierzył i wie jaki jest prześwit pod przednim zderzakiem w Nowym Dusterze. Chodzi mi o odległość od asfaltu do najniższego punktu zderzaka


Nie może być mniejszy niż 210 mm. Dołóż do tego krótkie zwisy oraz fakt, że ten zderzak jest bardzo podcięty, co przekłada się na niezłe kąty zejścia i natarcia (lepsze niż LR Discovery na zawieszeniu nieregulowanym) -- trzeba być niezłą gapą albo naprawdę się postarać, żeby nim o coś przyszorować.

Popatrz sam na ten przód, co tam jest nisko położone (to jest 1-ka, ale w 2-ce jest podobnie):

 
luckan 


Marka: Renault
Model: Launa II
Silnik: 1.9 dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-12, 10:48   

Cytat:
Dusterem jest mniejszy problem z parkowaniem w Krakowie niż z Fiesta
Wiem coś o tym, bo autem żony jest właśnie Fiesta MK7. Praktycznie zaczepiam nią o każdy standardowy krawężnik :( Połamaliśmy już plastikowy hokej (kto ma ten wie o co chodzi). Na co dzień z kolei jeżdżę Laguną II, której prześwit w ogóle nie jest imponujący, ale profil zderzaka umożliwia jej wjeżdżanie praktycznie wszędzie. Zastanawia mnie dlaczego w Dusterze przedni zderzak od spodu ozdobiono dodatkowymi listwami, dodatkami i przetłoczeniami, które w jakiś sposób zabrały cenne centymetry. Pewnie to względy bezpieczeństwa albo aerodynamiczne albo coś jeszcze innego ważnego z jakiegoś tam powodu.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-12, 11:39   Re: Prześwit Nowy Duster

luckan napisał/a:
Jak z kolei wygląda sprawa krawężników. Ktoś na forum pisał, że nie ma takich, które by Duster nie przejechał. Czy faktycznie tak jest i nigdy nie zdarzyło się wam zaczepić przednim zderzakiem o wysoki krawężnik?

luckan- ja od ponad roku jeżdżę po Warszawie Sandero Stepway a on ma rzeczywiście fatalny kształt dolnej części zderzaka i optycznie wygląda o wiele bardziej ryzykownie od Dustera. Jednak nigdy nie udało mi się złapać żadnego kontaktu z krawężnikiem a nie jestem zbyt pod tym względem ostrożny. Krawężnik zawsze wypada niżej.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1097
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-03-12, 20:30   

Czy naprawdę nie można było tego sprawdzić w katalogu ?
 
traks 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-12, 21:01   

charger napisał/a:
W Krakowie wjedziesz na każdy krawężnik, uwierz mi :P

Dusterem jest mniejszy problem z parkowaniem w Krakowie niż z Fiesta (bardzo nisko przedni zderzak i bardzo niski profil felgi R17, 45, 205) dlatego sporo miejsc parkingowych gdzie trzeba wjechać na krawężnik odpada.

Jeździłem po lasach, piachach, skarpach - nigdy nie zawadziłem.


Aleje... tylko iskry poszły z blaszanej osłony, podczas zjazdu z krawężnika :)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-12, 21:21   

Fruxo napisał/a:
Czy naprawdę nie można było tego sprawdzić w katalogu ?

Tak jak 559 innych tematów... Forum może zamknijmy?
Raczej nie chodziło o suche cm, tylko o odczucia praktyczne użytkowników.
 
charger 



Marka: Dacia \ Ford
Model: Duster 4x2 \ Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.6 SCe 115HP \ 1.0 140HP
Rocznik: 2017 \ 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 240
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-13, 09:34   

luckan napisał/a:
Wiem coś o tym, bo autem żony jest właśnie Fiesta MK7. Praktycznie zaczepiam nią o każdy standardowy krawężnik :( Połamaliśmy już plastikowy hokej (kto ma ten wie o co chodzi).


No właśnie, moja Fiesta jest jeszcze fabrycznie obniżona... :P

traks napisał/a:
Aleje... tylko iskry poszły z blaszanej osłony, podczas zjazdu z krawężnika :)


Akurat tam miałem szczęście i nie przywaliłem, ale faktycznie - krawężniki tam są ekstremalnie wysokie
_________________
Another One Drives a Duster xD
Ostatnio zmieniony przez charger 2019-03-13, 09:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
luckan 


Marka: Renault
Model: Launa II
Silnik: 1.9 dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-13, 10:59   

Cytat:
Czy naprawdę nie można było tego sprawdzić w katalogu ?
Katalogowego prześwitu akurat sprawdzać nie musiałem bo wiedziałem, że Nowy Duster ma 21cm. Jednak 21cm (jest mierzone od progu za przednim kołem) przynajmniej tak wynika z oficjalnej grafiki. Mnie natomiast chodziło o wysokość w najniższym punkcie. Jeśli wynosi ona 21cm to z góry przepraszam, gdyż sugerowałem się grafiką z której wynikało, że jest ona ok 10-20% niższa pod przednim zderzakiem. Mógłbym sobie zmierzyć w salonie, ale mam do niego dosyć daleko. Z tąd mój pomysł, żeby zadać pytanie ludziom, którzy na co dzień jeżdżą tym samochodem. Ba może nawet czytają mój post na komórce, mając Dustera obok siebie. Chodziło też o takie zwyczajne praktyczne odczucia, bo maja Laguna mimo 12cm prześwitu katalogowego potrafi dzięki podniesionemu zderzakowi wbić się nad każdy chodnik.
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-13, 11:32   

tak może trochę z innej beczki,
ale zauważyłem, że (otoczyli mi ostatnio całe osiedle programi zwalniającymi(!$#!) )
na niektórych progach Duster lepiej przelatuje przy większej prędkości niż mniejszej,
tj. przy 20-30 km/h jest ten ruch góra-dół łubudubu,
a przy 40 przelatuje ledwo czując garb,
inna sprawa czy to takie przyjazne dla zawieszenia, ale wrażenie na razie przyjemne:)
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 104
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-13, 12:02   

tez mam takie odczucie ;) jak jest w miare podluzny prog bo mozna jechac smialo. najgorsze wg mnie sa takie krotkie progi - wtedy najbardziej czuc i slychac.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 12 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 904
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-03-13, 12:39   

luckan napisał/a:
Mnie natomiast chodziło o wysokość w najniższym punkcie. Jeśli wynosi ona 21cm to z góry przepraszam


Zawsze w katalogu podają prześwit mierzony od najniższego punktu podwozia. A to, że zderzak idzie do góry to oczywiste, ale nie jest to miarodajne w kwestii prześwitu.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 260
Skąd: wlkp
Wysłany: 2019-03-13, 15:21   

gogol napisał/a:
tez mam takie odczucie ;) jak jest w miare podluzny prog bo mozna jechac smialo. najgorsze wg mnie sa takie krotkie progi - wtedy najbardziej czuc i slychac.


Panowie, też tak mam! Nie wiem skąd się to bierze, ale to bardzo dziwne :D :D
 
defunk 


Marka: Dacetti
Model: Dusterio
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 290
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-13, 16:21   

Tutiszelest napisał/a:
tj. przy 20-30 km/h jest ten ruch góra-dół łubudubu,
a przy 40 przelatuje ledwo czując garb,


Identycznie jest jak się jedzie po wertepach rowerem bez amortyzacji (ze sztywnym widelcem): jazda z niską prędkością oznacza łomot, a jeśli się przypierniczy, to nic nie czuć :)

To chyba wynika z amplitudy tych wychyleń -- a może z adrenaliny, która wszystko pokrywa przy większej prędkości ;-)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 12 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 904
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-03-13, 16:48   

Innymi słowy warto jeździć po zwalniaczach na pełnej kur...ie. :lol:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 104
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-14, 08:01   

Belphegor napisał/a:
Innymi słowy warto jeździć po zwalniaczach na pełnej kur...ie. :lol:


namowiles mnie ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 10:10   

apeluję o spokój! bo jeszcze będą mówić o kierowcach Dustera jak o kierowcach BMW:)
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 104
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-14, 10:19   

Tutiszelest napisał/a:
apeluję o spokój! bo jeszcze będą mówić o kierowcach Dustera jak o kierowcach BMW:)


od Dustera do BMW jeden krok ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne