Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Zbieżność
Autor Wiadomość
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 515
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2012-11-13, 14:14   Zbieżność

Jakby koledzy znający się na rzeczy lepiej ode mnie (a ja się nie znam w ogóle, poza tym że rozumiem że zielone to dobrze, a czerwone - źle) mogli zinterpretować wyniki badania zbieżności:

asdasdasd.jpg
Plik ściągnięto 316 raz(y) 237,02 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 302 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15820
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-13, 14:29   

Ale co tu interpretować? Przecież na każdej fiszce podane są widełkowe wartości normatywne - od razu więc widać, co jest do poprawy.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 515
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2012-11-13, 15:04   

Na przykład tylną oś, bo ponoć tam nic się nie da zrobić i to jest zostanie na amen, tylko nie wiem czy to prawda, czy tak sobie w warsztacie gadali - dużo Daciek to tam pewnie nie mają.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Wiek: 70
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1690
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-11-13, 15:22   

Mikele,

Podaj na móje PW jakiś adres e-mail to prześlę interpretację. Plik jest za duży aby go załączyć do Forum.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 302 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15820
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-14, 01:52   

Mikele napisał/a:
Na przykład tylną oś, bo ponoć tam nic się nie da zrobić

W sensie regulacji - oficjalnie faktycznie nic... Pozostaje tylko wymiana na sprawny - czyli prosty - element.

...Ale nieoficjalnie to teoretycznie zawsze można próbować coś naprościć... <;


Mikele napisał/a:
dużo Daciek to tam pewnie nie mają

Podobno brak regulacji występuje obecnie w większości marek i modeli.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 42 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2627
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-09-14, 11:30   

Od jakiegos czasu zauwazylem ze prawa opona jest bardziej wytarta od strony zewnetrznej od lewej po przejzchaniu 25 tys km roznica to okolo 1.5mm.Dzis wybralem sie do serwisu na sprawdzenie zbieznosci i okazalo sie, ze : zbieznosc w normie (w zalaczniku podkrzslone na zielono ) kat pochylenia kola troche wyzszy niz dane producenta(na czerwono). Z tego co wiem to w Lodgy nie regulujemy tego kata jest on wypadkowa swoznia wachacza i mocowania amortyzatora.
ZAwieszenie nie ma luzow i nic raczej nie jest skrzywione. Wiec co dalej: Olac to i jezdzic bo opony i tak wymieniam co 50 tys (szorstki asfalt ktory pozera opony,miliony rond).Czy szukac i wymieniac , tylko co ?

FILE0109.JPG
Plik ściągnięto 66 raz(y) 101,89 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 101KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3148
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-14, 11:45   

to nie kąt pochylenia, bo byś miał śmieszne kola typu:
\```/ patrząc od przodu , czyli na plusie mocno
kat pochylenia to w naszych autkach lekko pol stopnia na minusie do .15 na plusie cos takiego

to może być kat wyprzedzenia sworznia wahacza , czyli w ok 3 stopni na plusie

w dusterze jest prawie +5 stopni

Takie roznice jak u Ciebie sa ok , nie ma się czym przejmować .

Carroserrage to u Ciebie kat pochylenia kola i jest ok -0.30minut czyli ok
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4239
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-22, 23:46   

Witam

Znów się posypało zawieszenie, końcówki drążków łącznik stabilizatora. Po wymianie mechanik pojechał na zbieżność. Ustawili, nawet lepiej niż było ale nie prawidłowo zorientowali kierownicę. Teraz jak samochód jedzie na wprost kierownica jest mniej więcej jak na foto. Bardzo mnie to wkurza, więc od mechanika pojechałem na stację, by to poprawili. Coś pokręcili, kierownicę niby zablokowali w prawidłowej pozycji ale po wyjechaniu wciąż jest źle. Samochód nie ściąga ale ta kierownica mnie irytuje. Nie wiem, jak im pokazać , by było dobrze, metodą prób i błędów ? Niebawem zmiana opon na letnie, nie zdziwiłbym się, że jak założe inne opony będzie innaczej ;-(

koło-kiery.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 232,18 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2019-03-22, 23:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 56
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-23, 00:31   

Po pierwsze zmień mechanika. Pewnie zgubiłeś jakiś odważnik, masz krzywą felgę albo gdzieś kord Ci strzelił. Zbieżność ustawi, ale już na koła nie spojrzy, bo po co...
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4239
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-23, 09:23   

Kłopot w tym, że mechanik pojechał na zbieżność do innej stacji. Ustawili poprawnie oprócz koła kierownicy. Przy odbiorze samochodu zorientowałem się i wróciłem. Mechanik dał mi wydruk ze stacji po czym sam pojechałem z reklamacją usługi. Stacja oddalona kilka km od warsztatu. Tam mnie przyjęli, ponownie ustawili. Na stanowisku niby ok. Jednak dacia ma układ kierowniczy jaki ma, kierownica się ustawia prawidłowo na wprost po krótkiej jeździe. Zapłaciłem już 100 zł za usługę więc niech będzie zrobiona rzetelnie albo zwrot pieniędzy.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 96 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6845
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-03-23, 19:40   

mekintosz napisał/a:
Jednak dacia ma układ kierowniczy jaki ma, kierownica się ustawia prawidłowo na wprost po krótkiej jeździe.


Nic bardziej mylnego. Dobry fachman od razu wie jak ustawić żeby było dobrze.
Mnie w MCV-ce ustawiał po wymianie końcówek drążków i było dobrze od razu.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1042
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-03-23, 20:00   

fachowcy wiedzą jak ustawić ostatnio primastarem byłem z roboty ustawić po wymianie drążków, byłem na zbieżności wyjechałem kiera krzywo wiec poprawka tylko zapytał w którą stronę kiera wlaz do kanału pokręcił i igła bez żadnych już przyrzadów
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 366
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-03-23, 20:03   

Bo to nie jest kwestia ustawienia zbieżności, tylko w grupie Renault ustawia się jeszcze położenie koła kierownicy.
Wszędzie tam gdzie byłeś to papudraki. Albo pojedź do ASO i rachunek niech zapłaci ten co robił wcześniej naprawę i geometrię, albo niech się ten mechanik dowie o co chodzi w grupie Renault.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne