Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tachanie przyczepy kempingowej Loganem/mcv-ka
Autor Wiadomość
tomekc 


Marka: FSO
Model: Polonez
Silnik: 1.9 GLD
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Silesia
Wysłany: 2009-02-18, 19:41   Tachanie przyczepy kempingowej Loganem/mcv-ka

Witam,
Jestem nowy na tym forum. Nie znalazłem takiego tematu, tylko kilka postów mówiących o ciąganiu kaminga Loganem.
Rozważam wymianę autka na Logana/mcv-ke.
Wiem ze kilku użytkowników ciąga przyczepę- jakie są wasze odczucia? i z jaka przyczepą?
Jaki macie silnik?
Ile wam "pije" z przyczepa?
Keming to eriba-hymer 1000 kg dmc (900 kg MW).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-18, 23:35   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=16170#16170

oraz

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=927

(:

Natomiast masowo uprawiający karawaning Holendrzy najbardziej polecają wersję z silnikiem 1.6 16v, także ponieważ jest wyposażona w skrzynię biegów JR5, o skróconych przełożeniach.

Sądząc jednak po tym, jakie są odczuwalne różnice pomiędzy jazdą moją pustą MCV-ką, a z kompletem pasażerów i bagażami i "ogonkiem" na haku zaryzykowałbym opinię, że nawet z Twoją nieco cięższą przyczepą (kolejne max 150 kg) dała by radę... [:

Ale oczywiście najlepiej wybrać się do dilera na kilka jazd próbnych - na przyczepę pewnie będą marne widoki (; ale można chociaż sprawdzić prowadzenie z różną liczbą pasażerów i potem sobie ekstrapolować.
 
tomekc 


Marka: FSO
Model: Polonez
Silnik: 1.9 GLD
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Silesia
Wysłany: 2009-02-19, 07:29   

Laisar dzięki, jakoś nie zauważyłem tych postów... moja wina.
Rozważam albo 1.5 85 albo 1.6 16v... wg whattowcar.com niby mcv-ka z 1.6 16v i 1.5 dci ma tak samo 3 gwiazdki w targaniu 1000kg... a ja mam jakoś bardziej zaufanie do diesla przy ciągnięciu cycepy.
Laisar Rozumiem, że Ty masz wersję 1.6 8v 87 km?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-19, 08:52   

No faktycznie - nie ma zbyt dużo postów na ten temat...

Owszem, jak widać - mam właśnie 1.6 8v i jakkolwiek uważam, że jest do wszystkiego zupełnie wystarczający, to jeśli tylko kogoś stać, to oczywiście niech bierze coś jeszcze lepszego (:
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-19, 10:19   

Nie jeździłem benzynownym loganem, ale co do ciągania przyczepy mówi się, że diesle będą lepsze, ze względu na dużą moc przy stosunkowo niskich obrotach. Nie musisz go piłować na wysokich obrotach. Ponadto są ekonomiczniejsze przy dużych obciążeniach. Laisar podał Ci już link do mojej relacji z wyjazdu do Chorwacji loganem z przyczepą. Spalanie, które tam podałem jest rzeczywiste, nic nie koloryzowałem ;-)
Gdybym miał teraz wybierać wybrałbym dCi 86 KM, choć na swój też nie narzekam.
_________________
MCV Laureate dCi
 
tomekc 


Marka: FSO
Model: Polonez
Silnik: 1.9 GLD
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Silesia
Wysłany: 2009-02-19, 11:43   

Petek Widzę że masz N12X... Jakie masz subiektywne odczucia z jazdy z przyczepa? silnik nie ma za mało mocy? da się wskoczyć na 5 przy 80 km/h? (w starych dobrych czasach ciągnąłem N126 za Trabantem...)
Bo dieselek z cytryny w Polonezie trochę protestuje(jazda tylko na 4) z przypiętym kempingiem- ale to 71 km i 120 nm wiec wcale nie duzo mniej niz te 1.5 w Loganie...
Szczerze mówiąc rozważałem też jakiś lekko używany samochodzik z D ale spadek wartości złotówki skutecznie mnie zniechęcił do tego pomysłu...
Ostatnio zmieniony przez tomekc 2009-02-19, 11:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-19, 11:54   

Tak nie do końca jest co porównywać diesla w Polonezie i Loganie, bo w tym drugim to w końcu common-rail i turbo...
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-19, 12:03   

tomekc napisał/a:
Petek Widzę że masz N126... Jakie masz subiektywne odczucia z jazdy z przyczepa? silnik nie ma za mało mocy? da się wskoczyć na 5 przy 80 km/h? (w starych dobrych czasach ciągnąłem N126 za Trabantem...)
Bo dieselek z cytryny w Polonezie trochę protestuje(jazda tylko na 4) z przypiętym kempingiem- ale to 71 km i 120 nm wiec wcale nie duzo mniej niz te 1.5 w Loganie...
Szczerze mówiąc rozważałem też jakiś lekko używany samochodzik z D ale spadek wartości złotówki skutecznie mnie zniechęcił do tego pomysłu...


Mam N126n, ta jest cięższa od N126 - moja ma DMC 750 kg. W Loganie wrzucasz piątkę przy 75-80 km/h i bez problemu jedziesz. Ja rozpędziłem się na autostradzie spokojnie do 100 km/h. Jest to jednak niebezpieczne ze względu na boczne przechyły przyczepy. Ogólnie nie ma problemu z holowaniem przyczepy.
_________________
MCV Laureate dCi
 
tomekc 


Marka: FSO
Model: Polonez
Silnik: 1.9 GLD
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Silesia
Wysłany: 2009-02-19, 12:18   

laisar, A to km i nm nie są takie same w wolnossącym i w turbodoładowanym? Przebieg momentu czymś się różni? Inaczej się wkręca na obroty? Nigdy nie jeździłem niczym z turbo...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-19, 12:32   

petek, A zestaw z przyczepą nie ma przypadkiem jakichś ograniczeń dopuszczalnej prędkości?
 
tomekc 


Marka: FSO
Model: Polonez
Silnik: 1.9 GLD
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Silesia
Wysłany: 2009-02-19, 12:37   

Beckie, W PL normalnie do 70 na autostradach/ekspresówkach/drogach dwujezdniowych do 80
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-19, 12:39   

Da się tak, czy to aż nadto? Pewnie inaczej kempingiem inaczej towarową.
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-19, 13:06   

80 km/h to taka normalna prędkość podróżna. 90 też się da jechać, ale trzeba uważać.
_________________
MCV Laureate dCi
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-19, 13:06   

We Francji na autostradzie można 130 km/h z przyczepą.
_________________
MCV Laureate dCi
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-02-19, 13:13   

Ja dziennie ciagnę moją przyczepkę loganem. ( teraz w sumie żadziej, bo 406-tka przejęła jego pracę) Przyczepa + zawartość jest to ciężar około 900kg, bo ważyłem raz na wadze. I powiem tylko tyle, benzyniak nie nadaje się do tego absolutnie, przyczepa stawia strasznie duży opór, gdyż jest wyższa od auta i do tego, auto traci kompletnie moc. Z przyczepą tym autem się niestety człowiek wlecze. Ja jeżdżę raczej rozsądnie, więc nie wciskam gazu w podłogę, bo wtedy jazda może byłaby jeszcze jakoś znośna, ale wtedy odbiłoby się to, strasznie na spalaniu. Wrzucić 5-tkę jest strasznie trudno, auto traci momentalnie moment obrotowy i szybko wytrąca prędkość. Ale jakoś da się przyzwyczaić. Ja w lecie z przyczepką mam spalanie 6,7-6,8, ale to tylko dlatego że rozpędzam auto pomału, rozsądnie dodawając gazu. Jeśli ktoś, będzie chciał pośmigać z przyczepką benzyniakiem, to niech się liczy ze spalaniem między 9-10 L albo i więcej.
ogólnie podsumowując, Logan w benzynie, szczególnie 1,4 nie nadaje się kompletnie, do ciągnięcia przyczepy, bo staje się wtedy zwykłą furmanką a nie samochodem.
 
tomekc 


Marka: FSO
Model: Polonez
Silnik: 1.9 GLD
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Silesia
Wysłany: 2009-02-19, 13:48   

waski, Ty masz silnik 1.4 którego nawet nie rozważam do ew zakupu.
Wacham sie miedzy-
1)MCV 1.5 dci
2)MCV 1.6 16v
3) coś innego (ale to nie te forum)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-19, 14:47   

Cytat:
A to km i nm nie są takie same w wolnossącym i w turbodoładowanym? Przebieg momentu czymś się różni? Inaczej się wkręca na obroty?

Dokładnie tak - liczby sobie, a odczucia sobie, właśnie ze względu na inne przebiegi momentów. Ja mało jeździłem TD, ale jest to drastycznie zauważalne.

Dlatego najlepiej zrobić jazdy próbne, ale moim zdaniem one całkowicie potwierdzają to, co widać już na samych wykresach:





 
tomekc 


Marka: FSO
Model: Polonez
Silnik: 1.9 GLD
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Silesia
Wysłany: 2009-07-30, 08:52   

Dawno mnie nie było na forum - ale opiszę swoje ostatnie przemyślenia- a nóż widelec się komuś przyda.

Niestety nie kupię Dacii- jest kapinkę za szeroka i ma trochę za małą moc.

Kupiłem Skode Octavie Tour z silnikiem 1.8 T 150 km (benzyna).
Ciągnie przyczepę b. dobrze a szerokość ze złożonymi lusterkami to 1775 mm
Koszt samochodu z całkiem niezłym wyposażeniem to 65k pln (climatronic, komputer, maxi dot, hak,czujniki parkowania, elektryka lusterek i szyb)

Dziekuje wam za pomoc.
PS. Jezdzilem MCV-ka demówka z tym mocniejszym dieslem. Gdyby ten diesel mial pojemnosc 2.0 i ze 140 km to kupilbym dacke. Miejsce w srodku- bezcenne, czeski produkt nawet sie nie umywa.
PS2. Sory za odgrzanie kotleta sprzed pół roku.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-07-30, 08:59   

tomekc napisał/a:
maxi dot

A co to?

Gratuluje nowego auta i powodzenia w użytkowaniu!
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-30, 09:46   

Cytat:
[MCV-ka] Miejsce w srodku- bezcenne, czeski produkt nawet sie nie umywa.
[...]
nie kupię Dacii- jest kapinkę za szeroka

Coś za coś, nieprawdaż? (;

Cytat:
Jezdzilem MCV-ka demówka z tym mocniejszym dieslem. Gdyby ten diesel mial pojemnosc 2.0 i ze 140 km to kupilbym dacke
[...]
ma trochę za małą moc

Może trzeba było wypróbować jeszcze 1.6 16V - 105 KM to nie 150, ale może by wystarczyło? [;


Tak czy owak - życzę zadowolenia z zakupu. Octavia to w sumie też niezłe autko - sam też je rozważałem. Tylko... trochę za drogie jak na to, co oferuje, zwłaszcza pod względem miejsca w środku - ale jeśli ktoś nie ma w tym zakresie dużych potrzeb, to na powinien być zadowolony.
 
tomekc 


Marka: FSO
Model: Polonez
Silnik: 1.9 GLD
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Silesia
Wysłany: 2009-07-30, 11:36   

psur napisał/a:
tomekc napisał/a:
maxi dot

A co to?


Taki fikuśny wyświetlacz do komputera pokładowego.Bajerek, ale cieszy.

Laisar- może masz rację z tym 16V. Ale jednak 150 koni w Octavii to jest to. I jednak wyposażenie octavii jest lepsze niż Dacii (np. climatronic). Mimo że octavia była droższa o niecałe 15 tys pln, to moim zdaniem warto było dopłacić.
Acha, moja Octa to octavia 1 gen , czyli obecny TOUR.
I octa jest w całości cynkowana :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-30, 11:44   

Jasne, wszystko zależy od priorytetów - dla jednych wyposażenie i osiągi są mniej istotne od rozmiarów, a dla drugich wręcz przeciwnie...
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-10-22, 20:24   

a mam pytanie czy ktoś MCV 1 ciągał Bukmanke z koniem :) bo moja bezproblemowo to robiła bukmanka 2 osiowa
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-10-23, 15:12   

Osobiście nie ale znajomy targa i to dość często konika i jednocześnie jakiś osprzęt i dżokejkę (córkę) - i nie narzeka.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-10-23, 21:24   

no w aucie było 2 os + 300kg owsa + bukmanka 2 osiowa i konik 600kg ;) i dała rade :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne