Czyli jak narazie sie zgadza z tym co pisaly zagraniczne portale czyli dCi 115KM i na jesien powinien wejsc 1.3TCe 130KM. Co do AdBlue to przekichane :/
Ciekawe czy jak teraz zamówię to dostane stary motor? Nie che adblue...
Mniej więcej w tym czasie kiedy o to pytałeś, ja byłem u dealera. Powiedziano mi, że do produkcji już nie można zamówić samochodu bez AdBlue. Na szczęście znalazł się dla mnie samochód z placu;)
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-07-13, 08:56
A co jest takiego złego w AdBlue ?
Tym bardziej za 5 lat może być że auta bez AbBlue (jak tak dalej będzie szła ekologia) będą musiały zostawać na rogatkach miasta i cena ich drastycznie spadnie, jak to teraz jest silnikami diesla.
Tendencja światowa w branży motoryzacyjnej idzie w stronę aut elektrycznych lub hybrydowych i od tego nie ma odwrotu.
Diesle w przyszłości nie będą miały łatwo tym bardziej bez AdBlue.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ciekawe czy np. za 4-5 lat starsze Dustery dCi bez adBlue będą miały większe wzięcie.
Trudno powiedzieć, zależy w którą stronę pójdzie ekologia/ ekoterroryzm (zwał jak zwał). Jeśli pojawią się zakazy wjazdu do miast dla samochodów niespełniających którejś normy euro, to może się w przyszłości okazać, że będzie mało chętnych na dCi bez AdBlue. Inna kwestia to sama niezawodność układów SCR. Różne głosy o tym układzie słychać m.in od użytkowników Peugeotów, ale najbliższe lata dopiero pokażą jak to wygląda w praktyce, kiedy ten układ stanie się powszechny.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-13, 09:29
Chodzi o to, że z ekologią i oszczędnością przestaje to mieć związek. Samochód robi się mega skomplikowany, więc mimo niższego spalania ogólne koszty eksploatacji są wyższe. Dlatego może być wyższy popyt na choć trochę mniej skomplikowane auta.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-13, 18:33
Inna kwestia to sama niezawodność układów SCR. Różne głosy o tym układzie słychać m.in od użytkowników Peugeotów, ale najbliższe lata dopiero pokażą jak to wygląda w praktyce, kiedy ten układ stanie się powszechny.[/qu.
Nie tylko użytkownicy Peugeotów mają problem z AdBlue wystarczy popatrzeć na ciężarowe gdzie AdBlue jest już od dłuższego czasu ile ciężarówek jeździ z emulatorem. Jest to generalnie powszechne zjawisko w całej Europie.
Nie tylko użytkownicy Peugeotów mają problem z AdBlue wystarczy popatrzeć na ciężarowe gdzie AdBlue jest już od dłuższego czasu ile ciężarówek jeździ z emulatorem. Jest to generalnie powszechne zjawisko w całej Europie.
To nie przez problemy, tylko oszczędności prędzej.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-14, 08:03
Znawca transportu się znalazł. Mi w tą zimę w nowym Ivecu zamarzł czujnik komputer nie widział dolewki AdBlue i cały czas sygnalizował niski poziom. Dodam że stało się to miła razy a dużych mrozów było około półtorej tygodnia. A poniżej poziomu 10% silnik przechodzi w tryb awaryjny.
Jak się kształtuje zużycie AdBlue? Macie jakieś przykłady z życia? Czy zużycie będzie rożne w dieslu i na benzynie? Tak się zastanawiam z ciekawości, jak skalkulować koszt zastosowania tego środka dla użytkownika.
Znawca transportu się znalazł. Mi w tą zimę w nowym Ivecu zamarzł czujnik komputer nie widział dolewki AdBlue i cały czas sygnalizował niski poziom. Dodam że stało się to miła razy a dużych mrozów było około półtorej tygodnia. A poniżej poziomu 10% silnik przechodzi w tryb awaryjny.
Znawca transportu się znalazł. W jednym aucie mu zamarzło i się wypowiada za całą branżę.
Co mają powiedzieć przewoźnicy z Finlandii czy Norwegii? Tam też emulatory nagminnie stosują? Bo mrozy chyba bardziej siarczyste tam niż u nas? U nich to już żadna ciężarówka nie powinna pracować prawidłowo. Czy to tylko na Litwie, w Rumunii, w Polsce i Turcji mrozy takie silne, że komunikaty ITD najczęściej te kraje wymieniają w kontekście kontroli, przy których wykryto "zaślepione" AdBlue?
Diesel, czy benzyna? Czy może to nie ma znaczenia? Jaka pojemność silnika? Na prostą logikę, diesel produkuje więcej zanieczyszczeń niż benzyna, więc powinien "zjadać" więcej AdBlue. Powinno to również rosnąć z pojemnością silnika. Jakoś trudno uwierzyć, że osobówka zużywa tyle samo AdBlue, co ciężarówka.
Poza tym, litr AdBlue za 10zł? Co w nim jest dodane? Złoto, platyna? Z tego co czytam, to płyn ten jest wodnym roztworem mocznika (może wystarczy sikać do zbiornika AdBlue i dolewać trochę wody destylowanej ).
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-17, 19:28
Dracid napisał/a:
wuju napisał/a:
Znawca transportu się znalazł. Mi w tą zimę w nowym Ivecu zamarzł czujnik komputer nie widział dolewki AdBlue i cały czas sygnalizował niski poziom. Dodam że stało się to miła razy a dużych mrozów było około półtorej tygodnia. A poniżej poziomu 10% silnik przechodzi w tryb awaryjny.
Znawca transportu się znalazł. W jednym aucie mu zamarzło i się wypowiada za całą branżę.
Co mają powiedzieć przewoźnicy z Finlandii czy Norwegii? Tam też emulatory nagminnie stosują? Bo mrozy chyba bardziej siarczyste tam niż u nas? U nich to już żadna ciężarówka nie powinna pracować prawidłowo. Czy to tylko na Litwie, w Rumunii, w Polsce i Turcji mrozy takie silne, że komunikaty ITD najczęściej te kraje wymieniają w kontekście kontroli, przy których wykryto "zaślepione" AdBlue?
Najwięcej emulatorów statystycznie stosują Holendrzy i Duńczycy i to jest wg. statystyk BAG znawców i nie jedna ciężarówka zamarzła bo jak byś dokładnie czytał to AdBlue nie zamarzło bo ma grzałkę w zbiorniku tylko czujnik.
Najwięcej emulatorów statystycznie stosują Holendrzy i Duńczycy i to jest wg statystyk BAG znawców i nie jedna ciężarówka zamarzła bo jak byś dokładnie czytał to AdBlue nie zamarzło bo ma grzałkę w zbiorniku tylko czujnik.
A gdzie ja napisałem, że płyn zamarzł? Bo "zamarzło" odnosiło się nie do płynu, a do - jakby to powiedzieć - całości. Że ogólnie układ przestał działać z powodu niskich temperatur.
Czyli dalej nie wiemy, jak to jest, że w Norwegii i Finlandii jakoś jeżdżą te auta.
A co do BAG, to znalazłem artykuł, w którym szacują, że 20% wschodnioeuropejskich ciężarówek ma emulatory.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum