Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Czy Dacia bardziej rdzewieje od innych marek?
Autor Wiadomość
jodlasty 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 60
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-05-25, 11:14   Czy Dacia bardziej rdzewieje od innych marek?

Dzisiaj podczas spaceru zobaczyłem na parkingu Dacię Logan. Niestety nie wiem jaki to był rocznik, to ta wersja z podwójnymi drzwiami z tyłu. Miała bardzo pokorodowane przednie i tylne drzwi na dole przy progach. Pewnie większość z użytkowników tego forum ma nowe samochody z salonów, więc nie mają tego problemu, ale jak się to ma do starszych wersji?
Jeździłem kiedyś Citroenem ZX, który miał już 15 lat i tam nie było grama rdzy, może dlatego, że był pełen ocynk.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-25, 11:18   

To była pierwsza wersja Logan MCV... Tak, one lubiły korodować. Ale już od dobrych 8-9 lat Dacia nie ma problemu z korozją. Przynajmniej nie koroduje bardziej, niż inne marki. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1097
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-05-25, 12:31   

Obecne modele będą się bardzo dobrze trzymać.
Są po kataforezie, więc są dość dobrze zabezpieczone.
Nawet do chwili obecnej wiele marek japońskich nie posiada ocynku (polecam obejrzeć kilka odcinków motodziennika na jutubie).
Wiem na pewno, że kataforezą były zabezpieczane również Lanosy.
Egzemplarze bez napraw blacharskich wciąż są wolne od rdzy, Po 20 latach.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3465
Skąd: RP
Wysłany: 2019-05-25, 19:34   

moja "drakulka" rocznik 2010 i póki co zero korozji, żadnych zabiegów pielęgnacyjnych za wyjątkiem myjni, trochę międzyczasie pojeździła w terenie i nadal jest OK... :-D
ostatnio trochę mniej eksploatowana ale czas płynie niezmiennie... :-P
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2019-05-25, 19:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3060
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-05-25, 20:53   

+1 tylko moja jest intensywnie eksploatowana.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 111
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2019-05-28, 09:16   

TAK
Mam drugą dacie.
Pierwsza Logan MCV 2007 miała pordzewiałe wszystkie 6 drzwi. W przednich lewych już dołu nie było prawie wogóle a lewy tył rdzewiał sobie po środku blachy niemal na wylot. Pod maską aż strupy odpadały od kielichów.

Teraz mam lodgy 2013. Ruda wychodzi przy korku wlewu paliwa na drzwiach się kropki pokazały i drobne ogniska na pasie przednimi (nigdy nie bita).

Także to moja druga i najprawdopodobniej ostatnia dacia.

Poza tym mechanicznie MCV miała 330tys km najechane i po 120tys na gazie zawór się wypalił. Mechanicznie było świetnie. Ale blachy dramat!
 
jodlasty 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 60
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-05-28, 17:29   

Czyli najlepiej kupić nową i sprzedać po max 5 latach. Aż się dziwię, że Dacia tak dobrze trzyma cenę.
 
Puncu 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Wiek: 28
Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-28, 20:27   

Dacia Logan z 2008r. Jeden mały bąbel na przednich lewych drzwiach i to tyle.
Troche zawieszenie koroduje ale poza tym to nie narzekam.
Ostatnio zmieniony przez Puncu 2019-05-28, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Dacia /Opel
Model: Duster 4x2 /Zafira Family
Silnik: 1,6 16v K4M/1,8
Rocznik: 2010 /2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1506
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-05-29, 16:03   

Moja nie wie że ma rdzewieć i po 9 tatach bez żadnej konserwacji nie rdzewieje - ale jak kupowałem 9 lat temu czytałem takie same informacje - że po pięciu latach ulegnie biodegradacji :mrgreen:
A tak poważnie - skoro tak trzyma wartość to widać że opinie o szybkim rdzewieniu wszystkich egzemplarzy to "urban legends" - oczywiście zdarzają się pojedyncze egzemplarze - jak w wielu markach. Ale nie jest to nagminne jak np. w uważanej za markę premium Maździe.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2019-05-29, 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 188
Skąd: Łódź

Wysłany: 2019-05-29, 19:34   

PiotrWie napisał/a:
w uważanej za markę premium Maździe.
Ale tam też nie każdy model i nie całe auto. Było kilka modeli źle zabezpieczonych, którym rdzewiały ranty drzwi, błotniki i klapy.
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 611
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-29, 21:08   

Niestety, ale mazda to aprawdę auta robione z puszek po śledziach.
Mazda 6, Primacy, Mazda 3 w rocznikach od 2000-2010 to naprawdę pod względem blachy auta tragiczne. 9/10 przypadkow gniją elementy konstrukcyjne auta: progi, podłoga, podłużnice oraz poszycia boczne błotników.
Jeśli gdzieś wychodzi na drzwiach czy tam błotnikach to już jest końcowe stadium i wszystko trzyma się na słowo honoru.
 
charger 



Marka: Dacia \ Ford
Model: Duster 4x2 \ Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.6 SCe 115HP \ 1.0 140HP
Rocznik: 2017 \ 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 252
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-30, 08:38   

telecaster1951 napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
w uważanej za markę premium Maździe.
Ale tam też nie każdy model i nie całe auto. Było kilka modeli źle zabezpieczonych, którym rdzewiały ranty drzwi, błotniki i klapy.


Poczytaj sobie fora Mazdy :)

Zanim wybrałem Fiestę dla żony, sprawdzałem Mazdę 2.
Zrezygnowałem przez opinie na forach dotyczące słabego lakieru oraz blachy.
To nie jest kwestia kilku modeli :)
_________________
Another One Drives a Duster xD
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2800
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-30, 09:58   

telecaster1951 napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
w uważanej za markę premium Maździe.
Ale tam też nie każdy model i nie całe auto. Było kilka modeli źle zabezpieczonych, którym rdzewiały ranty drzwi, błotniki i klapy.

Każdy robiony w Japonii oraz Ameryce Północnej na pewno. Nie mają (mieli) tam technologii do cynkowania elektrochemicznego ani katoferezy.
Ot jakość zabezpieczeń Poloneza czy FSO125P z lat 80-tych.
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 111
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2019-05-30, 10:29   

PiotrWie napisał/a:
Moja nie wie że ma rdzewieć i po 9 tatach bez żadnej konserwacji nie rdzewieje - ale jak kupowałem 9 lat temu czytałem takie same informacje - że po pięciu latach ulegnie biodegradacji :mrgreen:
A tak poważnie - skoro tak trzyma wartość to widać że opinie o szybkim rdzewieniu wszystkich egzemplarzy to "urban legends" - oczywiście zdarzają się pojedyncze egzemplarze - jak w wielu markach. Ale nie jest to nagminne jak np. w uważanej za markę premium Maździe.



Szczerze nie chce mi się wierzyć ze mam takiego pecha i 2/2 dacie mi rdzewieją gdzie u innych śladu rdzy niema ;/
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3060
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-05-30, 13:03   

Może garażujesz na glebach kwaśnych :?: :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
PiotrWie 



Marka: Dacia /Opel
Model: Duster 4x2 /Zafira Family
Silnik: 1,6 16v K4M/1,8
Rocznik: 2010 /2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1506
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-05-30, 14:54   

Zapraszam na oględziny, przy okazji można obejrzeć Logana sąsiada jeszcze ze starym znaczkiem - nie wiem który rocznik ale też bez rdzy przynajmniej widocznej od zewnątrz. Pewnie w Warszawie są często kwaśne deszcze a od tego to każde auto zardzewieje.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2019-05-30, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
charger 



Marka: Dacia \ Ford
Model: Duster 4x2 \ Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.6 SCe 115HP \ 1.0 140HP
Rocznik: 2017 \ 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 252
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-03, 08:44   

W weekend sprawdzałem podłogę - 2 zimy i wygląda jak fabrycznie nowa. Jedyne ślady korozji na wydechu i na belce (to norma).
_________________
Another One Drives a Duster xD
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 916
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2019-06-15, 11:58   

Jutro Opalony Wampir obchodzi 8 urodziny. Przebieg blisko 180 000 km. Jedyne co zrobiłem na poczatku to Rust Check. Od tego czasu nic. Ruda widoczna na bębnach hamulcowych i kilka powierzchownych plam na końcowym tłumiku (ciągle oryginalnym). Jeżdżona po niemalże wszystkim.
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-22, 16:00   

Miałem kiedyś Logana MCV z 2007 r. Model, który przyjechał z pierwszą dostawą do Polski po wprowadzeniu ich na rynek. Mechanicznie bez zarzutu. Jak się akceptowało wizualne mankamenty tego modelu pozostawało tylko tankować i jeździć. Niestety jakość blach fatalna. Na gwarancji co roku jakieś elementy były malowane z powodu śladów korozji. 6 lat malowania i w 7 roku czas było się rozstać. Skarbonka bez dna.
Teraz podoba mi się nowy Duster, ale w związku z powyższym mam wątpliwości czy to dobry wybór.
_________________
MCV Laureate dCi
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 551
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-08-22, 16:39   

https://francuskie.pl/nowa-dacia-duster-i-zabezpieczenie-antykorozyjne-czy-te-samochody-rdzewieja/
_________________
Browar domowy Mariampol
 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 111
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2019-08-22, 17:06   

Ja musiałem tylko raz podmalować na progu, bo był wytarty przy drzwiach kierowcy a poza tym w tym roku pojawiło się jedno małe ognisko korozji na słupku koło szyby przedniej. I to jest wszysto co zauważyłem w ciągu 10-iu lat użytkowania Sanderki.
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-22, 19:49   

AndrzejW napisał/a:
Ja musiałem tylko raz podmalować na progu, bo był wytarty przy drzwiach kierowcy a poza tym w tym roku pojawiło się jedno małe ognisko korozji na słupku koło szyby przedniej. I to jest wszysto co zauważyłem w ciągu 10-iu lat użytkowania Sanderki.


W starszych Daciach tez tak było. Moja rdzewiała niemal wszędzie i w ciągu 6 lat serwis lakierował samochód dookoła, a na forum ludzie pisali, ze u nich nic się nie dzieje.
_________________
MCV Laureate dCi
 
pluto 



Marka: TOYOTA
Model: Auris II FL HYBRID,Yaris III FL HYBRID
Silnik: 1,8 HSD 136 KM, 1,5 HSD 100 KM
Rocznik: 2016, 2017
Wersja: [Inna]
Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 540
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2019-08-22, 21:13   

Myślę że Dacia już nie odbiega pod względem korozji od innych współczesnych aut, pod warunkiem nie naruszenia fabrycznych warstw zabezpieczeń.
W dobie "ekolakierów" i księgowych starających się połączyć jakość z kosztami i zarobkiem firmy nawet nie jest tak źle.

Nawet najlepszym zdarzają się jednostkowe przypadki wpadek co nie przekreśla daną markę. Starsze Dacie pewnie miały większy problem z korozją, a niektórzy przeżyli to na własnej skórze i już zaufanie zostało nadszarpnięte.


_________________
Toyota Auris II FL HYBRID 2016r 1.8 136 KM
Toyota Yaris III FL HYBRID 2017r 1.5 100 KM
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 611
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-08-22, 21:23   

Od 2012 roku nie ma żadnych problemów z rdzą. Jakieś drobne ogniska rdzy owszem, ale nie wpieprza kantów dolnych w drzwiach jak oszalałe.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3060
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-08-22, 22:23   

Od 2010. :idea: 8-)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne