Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
UCH - logan/sandero I / duster I faza 1
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 15:26   UCH - logan/sandero I / duster I faza 1

Zainspirowany po raz kolejny innymi wątkami na naszym i bratnich forach, tym razem ja zajrzałem tam, gdzie zazwyczaj nie ma po co zaglądać (; i odkryłem następującą rzecz:



Chcąc odkryć, to czegoż to może służyć tajemniczy luźny kabelek, postanowiłem przyjrzeć się bliżej widocznej na zdjęciu "czarnej skrzynce", która oficjalnie nazywa się UCH - "Unité Centrale Habitacle", czyli "moduł zespolony w kabinie" (albo "moduł kontroli elektrycznej kabiny" wg innych źródeł).

Urządzenie to jest prostym komputerem, sterującym różnymi funkcjami samochodu.
Jakimi? Najlepiej chyba będzie przedstawić po prostu listę połączeń (ścieżka - sygnał, po "/" - funkcja normalnie niezaimplementowana):



złącze EH1 - czarne:

wtyczka brązowa

A1 - Brak / Wejście ostrzeżenia o nie zapiętym pasie bezpieczeństwa kierowcy (połączenie z czujnikiem klamry pasa); wymaga także zamontowania LED-y na tablicy wskaźników
A2 - Brak
A3 - Brak
A4 - Brak
A5 - Sterowanie + kontrolki światła kierunkowskazu
A6 - Brak / Wejście sygnału prędkości pojazdu (ze złącza P1-22 tablicy wskaźników); niezbędne do CAR, samoblokowania drzwi podczas jazdy
A7 - Brak / Wejście spryskiwaczy przednich po wycieraczkach (połączenie ze ścieżką A4 dźwigni wycieraczek)
A8 - Sterowanie + opóźnieniem funkcji elektrycznego odblokowania drzwi
A9 - Brak / Masa dodatkowej anteny pilota centralnego zamka
A10 - Brak / + dodatkowej anteny pilota centralnego zamka
A11 - Brak
A12 - Brak
A13 - Brak
A14 - Brak
A15 - + Lewego światła pozycyjnego zabezpieczony
A16 - Sygnał transmisji sygnału anteny transpondera
A17 - Sterowanie + opóźnieniem funkcji elektrycznego blokowania drzwi
A18 - Brak
A19 - Brak
A20 - Sygnał - 1 położenia przełącznika drzwi kierowcy

wtyczka zielona
B21 - Brak
B22 - + Po zapłonie zabezpieczony bezpiecznikiem światła stop
B23 - Brak / Sygnał uderzenia z modułu elektronicznego airbag (ścieżka 27)
B24 - Sterowanie + czasowego działania przednich wycieraczek
B25 - Brak
B26 - Sterowanie uruchomieniem włącznika czasowego lewego kierunkowskazu
B27 - Brak
B28 - Sterowanie uruchomieniem włącznika czasowego prawego kierunkowskazu
B29 - Brak
B30 - Sterowanie - oświetlenia w kabinie > Oświetlenie tylnych progów
B31 - Sterowanie - przekaźnika ogrzewania tylnej szyby
B32 - Sterowanie - lampki kontrolnej blokady elektronicznej
B33 - Sterowanie - funkcji czasowego włączania kierunkowskazów
B34 - Sygnał diagnostyczny K
B35 - Brak / Wyjście do przekaźnika alarmu / klaksonu
B36 - Sygnał kodu wtrysku benzynowego / Blokada elektroniczna diesla
B37 - Brak
B38 - Wejście prędkości obrotowej silnika
B39 - Sterowanie + tylnej szyby ogrzewanej
B40 - Sterowanie - oświetlenia w kabinie > Oświetlenie przednich progów

złącze P1 - wtyczka biała
A1 - Masa
A2 - Wyjście lampki sufitowej (i bagażnika?)
A3 - + Przed włączeniem zapłonu
A4 - Sterowanie przednimi wycieraczkami
A5 - Zasilanie przednich wycieraczek (po zapłonie)
A6 - Zatrzymanie stałe wycieraczki przedniej
A7 - Brak
A8 - Wyjście kierunkowskazów prawych
A9 - Wyjście kierunkowskazów lewych
B1 - Brak / Wyjście otwarcia samej klapy bagażnika lub drzwi tylnych pilotem: 2 sygnały w 2 s; (połączenie ze ścieżką 1 w odpowiednim zamku)
B2 - Wyjście blokowania zamków drzwi
B3 - Zasilanie centralnego zamka
B4 - Wyjście odblokowania zamków drzwi
B5 - Wyjście czasowego działania lampki sufitowej (i bagażnika?)
B6 - Zasilanie lampki sufitowej


Opis funkcji brakujących w Loganie / Sandero wynika z tego, że identyczny model UCH był montowany w Twingo i Clio/Thalii. Jedyna różnica, to inne domyślne ustawienia różnych opcji oprogramowania modułu z powodu braku niektórych połączeń (np kontrolki zapięcia pasa).


Ci ciekawe, konstruktorzy projektu X90 nie wykorzystali nawet wszystkich funkcji modułu - np w Loganie/Sandero zespół tylnej wycieraczki podłączony jest bezpośrednio do dźwigni wycieraczek, a w renówkach był on sterowany właśnie przez UCH:

EH1-A4 - Wejście spryskiwacza tylnego
EH1-A18 - Wejście zatrzymywanie stałego wycieraczki tylnej
EH1-A19 - Wejście sterowania wycieraczki tylnej
P1-A7 - Wyjście do przekaźnika wycieraczki tylnej


Także przedni spryskiwacz dostępny był jako:

EH-1-B29 - Wejście spryskiwaczy przednich


Nie wiadomo jaki naprawdę był powód, ale prawdopodobnie chodziło po prostu o uproszczenie konstrukcji - co nie zmienia faktu, że być może odpowiednie funkcje (np odblokowanie drzwi po wystrzale poduch) działałyby także w Dacii, na co zdaje się wskazywać sprawa możliwego współdziałania wycieraczek przednich i spryskiwaczy.

* * *

Za to ja, jak na razie nie odkryłem, niestety, od czego może być wolny kabelek przy moim UCH - ale pozostało mi jeszcze do sprawdzenie podłączenie tablicy wskaźników, więc nie tracę nadziei... (;

tajemniczy_kabelek_uch.jpg
Plik ściągnięto 16436 raz(y) 37,89 KB

 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 17:35   

laisar napisał/a:
[...]od czego może być wolny kabelek przy moim UCH
A nie jest to antena od centralnego zamka ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 20:34   

Nie mam pojęcia, ale wygląda jak wszystkie inne kabelki i nie jest podłączony do UCH - więc wydaje mi się to mało prawdopodobne. Tym bardziej, że jeśli dobrze pamiętam (poszukam w wolnej chwili) antena centralnego zamka jest wbudowana w sam moduł zespolony. Obecność pinów A9 i A10 w EH1 logicznie by to zresztą potwierdzała.
 
Darciu2 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 68 KM(85 KM)
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-03-18, 22:53   

A gdzie to ustrojstwo(UCH) znajdę w mojej MCV-ce, bo chciałbym sobie przerobić spryskiwacze?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-18, 23:55   

W okolicach lewej stopy kierowcy, pod osłoną przyczepioną od spodu deski rozdzielczej, ale przy jej samym brzegu - jedna spinka mocująca ją wpięta jest zresztą w podstawę modułu.

lokalizacja_uch.png
Plik ściągnięto 5737 raz(y) 131,71 KB

 
Darciu2 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 68 KM(85 KM)
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-03-26, 21:29   

Dzięki wielkie, a ktoś może już próbował uruchomić inne funkcje np samoblokowanie drzwi po ruszeniu? Bo jak na razie to widziałem na forum jedynie opis podłączenia spryskiwaczy z wycieraczkami co chce jak najszybciej wykonać nie mogąc się przyzwyczaić do tego co jest teraz.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-27, 00:10   

Na razie nie było nikogo ani tak odważnego (; ani (przede wszystkim) kto miałby taką fizyczną możliwość - w przeciwieństwie do zwykłego odczytu danych, do zmiany ustawień potrzebny jest specjalny sprzęt.


Wycieraczki - szkoda fatygi, to co jest naprawdę ma więcej sensu, a człek do wszystkiego jest w końcu w stanie przywyknąć (;
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-29, 01:05   

Wycieraczki zrobiłem już sobie - mam teraz full automat :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=30109#30109

Aha, taki biały luźny kabel z zaizolowaną końcówką również mam - także wygląda to na to, że jest to antenka od centralnego zamka.
_________________

 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2010-02-17, 13:16   

CAN-CLIP Made in China
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2014-05-31, 05:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-17, 13:41   

URL? (;
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-11, 22:30   

Wie ktoś może, co to za typ wtyczek w UCH? Chodzi o P1 i EH1. Szukałem, guglałem, nic nie mogę znaleźć. :(

Wymyśliłem sobie, że zamiast lutować, drutować i kombinować, zrobię sobie taki diwajs wpinany w UCH z jednej i w oryginalne kable z drugiej strony, z elegancką możliwością realizowania własnych pomysłów, ale bez ingerencji w instalację (gwarancja, te sprawy). Można kupić gdzieś same wtyczki, czy pozostaje jeno szrot?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-14, 20:58   

Miałem gdzieś, kiedyś podobny pomysł, ale utonął w pomroce dziejów... /:

Niestety nie znalazłem nic nt wtyczek - w ASO jest z nimi straszna kicha, bo właściwie wszystkie występują jedynie jako części swoich wiązek, a nie osobno ))):

A może mają wytłoczone jakieś napisy? Ich opis albo fotka może by komuś z jakiejś pokrewnej branży coś nasunęło...
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2013-12-31, 16:50   

w moim UNO jest taki lużny kabelek służy on do odłączenia alarmu tzn gdy mam uszkodzony alarm to nie odpalę auta bo wyłącz mi zapłon gdy zewrę z masa auto działa jak należy tyle że bez alarmu
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-31, 02:25   

bebe napisał/a:
co to za typ wtyczek w UCH?

Znalazłem EH1 (są tylko w I generacji logana/sandero/duster): http://www.te.com/catalog/pn/en/953119-1

Ale biała P1 to nadal tajemnica... Obudowa ma tylko 6 prostokątnych otworów, a wewnątrz siedzą 2 faktyczne wtyczki: 1x6 i 1x9, których dziurki są dopasowane po dwie lub trzy do szczelin. (Gniazdo w UCH wygląda tak).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne