Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-08-03, 01:44
HSA w Sandero jak wyłączyć
Autor Wiadomość
rukoku 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Cze 2019
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-03, 01:08   HSA w Sandero jak wyłączyć

Jak wyłączyć lub ograniczyć ten idiotyczny system? Pytanie do osób, które już mają w jednym palcu oprogramowanie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 317 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16028
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-03, 01:46   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + hsa = http://www.daciaklub.pl/f...1737498#1737498
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 146
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-03, 12:26   

Ja rozumiem że ktoś chce wyłączyć S&S bo to faktycznie źle robi silnikowi, ale co jest złego w HSA?
Tak jak na Elektrodzie ostatnio ktoś się pytał jak wyłączyć ESP i ABS, bo go wkurzają. Serio?
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 992
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-08-03, 23:17   

No właśnie HSA jest akurat zajebiste.
 
rukoku 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Cze 2019
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-04, 15:16   

'system utrzymuje ciśnienie przez 2-3 sekundy' właśnie dlatego. Np. w Skodzie można to programowo regulować. U mnie próba wcześniejszego startu powoduje 'żabkę' a sam system w niczym mi nie pomaga (skrzynia manualna).
Ostatnio zmieniony przez rukoku 2019-08-04, 15:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 21
Skąd: skąd
Wysłany: 2019-08-04, 18:43   

Jak Ci trzyma 2-3sek to coś źle, u mnie puszcza momentalnie - jakieś 0,5sek. Może masz coś nie tak z krańcówka od sprzęgła.
 
EBmazur 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 140
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-08-04, 19:35   

rukoku napisał/a:
'system utrzymuje ciśnienie przez 2-3 sekundy' właśnie dlatego. Np. w Skodzie można to programowo regulować. U mnie próba wcześniejszego startu powoduje 'żabkę' a sam system w niczym mi nie pomaga (skrzynia manualna).

Trzeba do tego cuda przyzwyczaić się - mnie akurat to ustrojstwo podoba się .
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Wersja: [Inna]
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 332
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-08-04, 21:30   

Trzeba się nauczyć z tego korzystać. Też mi to przeszkadzało na początku we Fieście a teraz nawet nie zauważam, że jest ;)
_________________

 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 146
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-05, 11:34   

Trzyma 2 sekundy, ale po wciśnięciu gazu u mnie odpuszcza natychmiast.
rukoku napisał/a:
sam system w niczym mi nie pomaga (skrzynia manualna).
Poczekaj aż będziesz musiał ruszyć na wzniesieniu 30%. Kiedyś musiałem ruszać z ręcznego, teraz zapomniałem jak to jest ruszać z ręcznego.
 
rukoku 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Cze 2019
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-05, 20:37   

telecaster1951 napisał/a:
Trzyma 2 sekundy, ale po wciśnięciu gazu u mnie odpuszcza natychmiast.
rukoku napisał/a:
sam system w niczym mi nie pomaga (skrzynia manualna).
Poczekaj aż będziesz musiał ruszyć na wzniesieniu 30%. Kiedyś musiałem ruszać z ręcznego, teraz zapomniałem jak to jest ruszać z ręcznego.


1. U mnie trzyma jeszcze i za wolno puszcza po dodaniu gazu, co powoduje żabkę.
2. Ktoś kto używa/ł ręcznego na wzniesieniu przy starcie, a teraz polega na HSA, nie zrozumie kogoś kto nauczony był operować pedałem hamulca i sprzęgła - bo hamulca ręcznego używam wyłącznie jako postojowego - jasne kwestia przyzwyczajenia, ale też fakt że w drugim aucie z tym systemem (Skoda) działa to niezauważalnie.
3. Mam wzniesienia o troszkę większym nachyleniu i są to skrzyżowania z których jadę z podporządkowanej i właśnie dlatego drażni mnie ten system, bo działa z opóźnieniem powodującym to co powyżej (pkt 1).
4. Dlatego pytałem, czy ktoś manipulował programowo by wyłączyć lub jak to w Skodzie skrócić czas reakcji.

Może to po prostu jakaś wada, kolejna po szarpaniu przy załączeniu sprzęgła klimatyzacji.
Ostatnio zmieniony przez rukoku 2019-08-05, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 450
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-08-05, 22:01   

HSA irytuje kiedy chce się szybko wykonać manewr, dobre dla emerytów co wolno stopy przekładają :lol:

Najlepiej popuścić lekko sprzęgło, poczekać aż odpuści i wtedy dodać gazu/odpuścić sprzęgło.
_________________

 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 507
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-08-05, 23:16   

W Dusterze działa to sprawnie, ktoś tam pisał, że samo ruszanie na prostym w Sandero 1.0 Sce powoduje żabkę, więc może nie w tym systemie problem.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
rukoku 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Cze 2019
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-06, 02:25   

Szykuje porażka zakupowa tego roku (z cennika już wyrzucili 1.0Sce więc coś musi być na rzeczy)

Włączona klima (załączanie sprzęgła klimatyzacji) powoduje czkawkę na 1,2,3 biegu (<2500rpm)
Opóźniona reakcja HSA, hamulec nie odpuszcza po dodaniu gazu (żabka)
Szarpanie przy zmianie biegu (1-2, 2-3) przy ludzkim traktowaniu dźwigni, gazu i sprzęgła, chyba że traktuje je jak 70 paralityk i sprzęgło puszczam kilka sekund, co w normalnych warunkach powoduje trąbienie innych ruszających spod świateł, bo się wlekę, a w trasie nie lubię się bawić w chirurga....
Dyskoteka na obrotomierzu przy włączonym zapłonie (przed uruchomieniem silnika), wskazówka podskakuje w rytm jakiegoś rumuńsko-marokańskiego disco
Ściąganie w lewo przy ostrzejszym hamowaniu, zawsze w lewo, kurcze jak już mam wybierać to wolę w stronę chodnika niż na czołówkę
Opóźniona reakcja na wciskanie pedału gazu, to ten moment kiedy wciskasz gaz i zastanawiasz się czy nie pomyliłeś go ze sprzęgłem....
Jeszcze zaczął mnie na koniec wkurzać dźwięk silnika -> tykające zawory.... A traktowany był do 1000 km jak niepełnosprawne dziecko nie za nisko i nie za wysoko z obrotami. Zreszta teraz 2000km i tak traktuje ten samochód jak niepełnosprawny.

Połowa z tych rzeczy sugeruje, że coś nie tak jest z oprogramowaniem.
Ostatnio zmieniony przez rukoku 2019-08-06, 02:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 55 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3561
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-08-06, 08:45   

Masz auto na gwarancji, więc jedź do ASO na reklamację, niech wgrają na nowo soft... Może to pomoże...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
rukoku 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Cze 2019
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-06, 17:38   

route2000 napisał/a:
Masz auto na gwarancji, więc jedź do ASO na reklamację, niech wgrają na nowo soft... Może to pomoże...


Tak zrobię, dokładnie w momencie wymiany opon czyli gdzieś wrzesień/październik, na razię tworzę listę, co by za lekko nie mieli.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 146
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-06, 20:26   

Obywatel MK napisał/a:
toś tam pisał, że samo ruszanie na prostym w Sandero 1.0 Sce powoduje żabkę,
To nie HSA, to ESP tak działa.
rukoku napisał/a:

Włączona klima (załączanie sprzęgła klimatyzacji) powoduje czkawkę na 1,2,3 biegu (<2500rpm)
Nie zauważyłem u siebie. Czuję delikatne szarpnięcie tylko przy 3 tysiącach, przy zmianie fazy.
Cytat:
Szarpanie przy zmianie biegu (1-2, 2-3) przy ludzkim traktowaniu dźwigni, gazu i sprzęgła, chyba że traktuje je jak 70 paralityk i sprzęgło puszczam kilka sekund, co w normalnych warunkach powoduje trąbienie innych ruszających spod świateł, bo się wlekę, a w trasie nie lubię się bawić w chirurga....
Miałem to do puki auto nie poszło na wymianę uszczelki klawiatury. Fabryczny wyciek. Podejrzewam że zmienili soft.
rukoku napisał/a:
wkurzać dźwięk silnika -> tykające zawory
Wedle ASO one tak pracują. Mam podobnie.
rukoku napisał/a:
wskazówka podskakuje w rytm jakiegoś rumuńsko-marokańskiego disco
Podobno normalny objaw autodiagnostyki.
rukoku napisał/a:
(z cennika już wyrzucili 1.0Sce więc coś musi być na rzeczy)
Nie spełnia nowych norm emisji. Sam silnik był całkiem spoko. Tak przynajmniej mówił mi znajomy który pracował w ASO Renault a przeniósł się do VW.
rukoku napisał/a:


1. U mnie trzyma jeszcze i za wolno puszcza po dodaniu gazu, co powoduje żabkę.
To coś jest nie tak. U mnie na ostrym wzniesieniu hamulec puszcza od razu jak dodam gaz. Może to nie HSA tylko ESP? Jakby trzymał to nie byłoby raczej żabki, tylko ruszałby mułowato.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2019-08-06, 20:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 450
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-08-07, 13:59   

rukoku napisał/a:
z cennika już wyrzucili 1.0Sce więc coś musi być na rzeczy


Nowy model Sandero :mrgreen: Tłuką już nowy model i ograniczyli wersje starego.
_________________

 
rukoku 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Cze 2019
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-09, 16:24   

rukoku napisał/a:

Włączona klima (załączanie sprzęgła klimatyzacji) powoduje czkawkę na 1,2,3 biegu (<2500rpm)
telecaster1951 napisał/a:

Nie zauważyłem u siebie. Czuję delikatne szarpnięcie tylko przy 3 tysiącach, przy zmianie fazy.

Ha to u mnie jest na odwrót - nie wyczuwam zmiany faz przy ~3000rpm, natomiast 1800-2400 rpm (lub wcześniej w korku) przy załączaniu sprzęgła klimy szarpniecie, poprzedzone dźwiękiem brzdęku zrywanej struny, a że klima włącza się i wyłącza to niemiłosiernie mnie to irytuje, jadąc w korku i zmieniając biegi, bierze mnie k.....ca, szarpnięcia 1-2-3 i do tego w dublecie szarpnięcia od klimy.

rukoku napisał/a:
Szarpanie przy zmianie biegu (1-2, 2-3) przy ludzkim traktowaniu dźwigni, gazu i sprzęgła, chyba że traktuje je jak 70 paralityk i sprzęgło puszczam kilka sekund, co w normalnych warunkach powoduje trąbienie innych ruszających spod świateł, bo się wlekę, a w trasie nie lubię się bawić w chirurga....
telecaster1951 napisał/a:
Miałem to do puki auto nie poszło na wymianę uszczelki klawiatury. Fabryczny wyciek. Podejrzewam że zmienili soft.
Silnik czysty jak z salonu, suchutki jakby stał miesiąc na środku Sahary, jedyny płyn to skropliny na wężu klimy, żadnych niepokojących wycieków, czy oleju w płynie chłodzącym, pisząc wprost cały czas wygląda jakby był szykowany na sesję zdjęciową do katalogu. To całe szarpanie przy zmianach biegów + jednocześnie załączające się sprzęgło klimatyzacji (i dodatkowe szarpnięcie) + ten dźwięk zrywanej struny przy załączaniu się klimy to jednak dla mnie za dużo.

rukoku napisał/a:
wkurzać dźwięk silnika -> tykające zawory
telecaster1951 napisał/a:
Wedle ASO one tak pracują. Mam podobnie.
Skoro ten typ tak ma, to dlaczego ujawnia się to dopiero po 2000 km???

rukoku napisał/a:
wskazówka podskakuje w rytm jakiegoś rumuńsko-marokańskiego disco
telecaster1951 napisał/a:
Podobno normalny objaw autodiagnostyki.
Tylko ile może trwać autodiagnostyka 10 minut, bo dłużej już mi się nie gapić na wskazówkę.

rukoku napisał/a:
1. U mnie trzyma jeszcze i za wolno puszcza po dodaniu gazu, co powoduje żabkę.
telecaster1951 napisał/a:
To coś jest nie tak. U mnie na ostrym wzniesieniu hamulec puszcza od razu jak dodam gaz. Może to nie HSA tylko ESP? Jakby trzymał to nie byłoby raczej żabki, tylko ruszałby mułowato.
Możliwe, że chwilowo traci przyczepność przy skręcaniu - sprawdzałem na górce z jazdą na wprost - jest ok, ale na 2 różnych górkach gdzie skręca się w lewo już jakieś problemy, a dopiero co zauważyłem, że przy ostrzejszym hamowaniu na wprost normalną ulicą ściąga mi w lewo...
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 146
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-09, 21:44   

Dzisiaj specjalnie sprawdziłem. Stałem na wzniesieniu 45%. Puszczam hamulec i trzyma, dodaję gaz odpuszcza natychmiast i jestem w stanie ruszyć błyskawicznie, bez żaby, z piskiem opon nawet.
rukoku napisał/a:
Silnik czysty jak z salonu, suchutki jakby stał miesiąc na środku Sahary,
Miałem zapocenie przy czujniku ciśnienia.
rukoku napisał/a:

Skoro ten typ tak ma, to dlaczego ujawnia się to dopiero po 2000 km???
Ułożenie silnika podobno. U mnie pokazało się po 6 tysiącach. Jak płacę na stacji, gdzie płaci się przy wyjeździe, to mnie to wnerwia jak diabli, bo jeszcze się od ściany to odbija. ASO twierdzi że tak po prostu jest i jest to normalne zjawisko związane z dotarciem.
rukoku napisał/a:

Tylko ile może trwać autodiagnostyka 10 minut, bo dłużej już mi się nie gapić na wskazówkę.
W poprzednim aucie miałem podobnie. Jak trzymasz auto na włączonej elektryce ale przed rozruchem, to zawsze coś się dzieje. Nie przejmowałbym się tym.
rukoku napisał/a:
jest ok, ale na 2 różnych górkach gdzie skręca się w lewo już jakieś problemy,
To nie jest HSA a kontrola trakcji reaguje.
Cytat:
przy ostrzejszym hamowaniu na wprost normalną ulicą ściąga mi w lewo...
Ciśnienie w oponach ok? Opony założone prawidłowo? Jeżeli tak, to jedź do ASO na ustawienie zbieżności.
rukoku napisał/a:

Ha to u mnie jest na odwrót - nie wyczuwam zmiany faz przy ~3000rpm, natomiast 1800-2400 rpm (lub wcześniej w korku) przy załączaniu sprzęgła klimy szarpniecie, poprzedzone dźwiękiem brzdęku zrywanej struny, a że klima włącza się i wyłącza to niemiłosiernie mnie to irytuje, jadąc w korku i zmieniając biegi, bierze mnie k.....ca, szarpnięcia 1-2-3 i do tego w dublecie szarpnięcia od klimy.
Ja tego nie mam. Albo inny soft, albo się nauczyłem obsługi tego sprzęgła. Nie wiem. W tej chwili szarpie tylko przy zmianie biegów przy 4000RMP. Ale też wydaje mi się że to przez moje złe operowanie pedałem.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2019-08-09, 21:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
rukoku 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Cze 2019
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-10, 01:35   

rukoku napisał/a:

Skoro ten typ tak ma, to dlaczego ujawnia się to dopiero po 2000 km???

telecaster1951 napisał/a:
Ułożenie silnika podobno. U mnie pokazało się po 6 tysiącach. Jak płacę na stacji, gdzie płaci się przy wyjeździe, to mnie to wnerwia jak diabli, bo jeszcze się od ściany to odbija. ASO twierdzi że tak po prostu jest i jest to normalne zjawisko związane z dotarciem.


Mimo wszystko wygląda to tak jakby zawory się rozregulowały.

rukoku napisał/a:
jest ok, ale na 2 różnych górkach gdzie skręca się w lewo już jakieś problemy,
telecaster1951 napisał/a:
To nie jest HSA a kontrola trakcji reaguje.
Możliwe - ale kontrola trakcji powinna działać w momencie uślizgu któregoś z kół, a tu
tego nie ma - nie wyrywam się jak szatan, tak jakbym nacisnął hamulec przy przyśpieszaniu.

telecaster1951 napisał/a:
Ciśnienie w oponach ok? Opony założone prawidłowo? Jeżeli tak, to jedź do ASO na ustawienie zbieżności.

Ciśnienie ok, prawidłowo założone, czujniki nic nie zgłaszają, zbieżność już mam na liście przez to ;-) Nie mniej coś mi tu nie gra z tym podjazdem pod górkę i dziwnym zachowaniem z wyjazdem w lewą stronę i zaczynam to łączyć ze ściąganiem w lewo podczas hamowania, choć mam tez wrażenie że minimalnie ściąga podczas normalnej jazdy (to już może być wmawianie sobie, bo sama kierownica i układ jest gumowaty).

rukoku napisał/a:

Ha to u mnie jest na odwrót - nie wyczuwam zmiany faz przy ~3000rpm, natomiast 1800-2400 rpm (lub wcześniej w korku) przy załączaniu sprzęgła klimy szarpniecie, poprzedzone dźwiękiem brzdęku zrywanej struny, a że klima włącza się i wyłącza to niemiłosiernie mnie to irytuje, jadąc w korku i zmieniając biegi, bierze mnie k.....ca, szarpnięcia 1-2-3 i do tego w dublecie szarpnięcia od klimy.

telecaster1951 napisał/a:
Ja tego nie mam. Albo inny soft, albo się nauczyłem obsługi tego sprzęgła. Nie wiem. W tej chwili szarpie tylko przy zmianie biegów przy 4000RMP. Ale też wydaje mi się że to przez moje złe operowanie pedałem.


Pisząc o sprzęgle klimatyzacji miałem na myśli załączający się kompresor/sprężarkę - działa automatycznie (klima manualna) - czyli klima włączona, a wtedy co jakiś czas się załącza schładzając i właśnie ten moment - dźwięk załączania (czyli ten nieprzyjemny dźwięk zerwanej struny), szarpnięcie, utrata mocy, po wyłączeniu moc wraca (nie ma drugiego szarpnięcia), a minute później znowu i tak w koło...... Im niższe obroty tym szarpnięcie silniejsze. Co do biegów - u mnie zawsze jest szarpnięcie jeśli nie puszczam powoli sprzęgła i jednocześnie spóźniona reakcja na wciśniecie pedału gazu, próbowałem już wszystkiego, bez względu kiedy i jak przyśpieszam, tylko i wyłącznie powolne puszczanie sprzęgła powoduje płynną jazdę przy zmianie najniższych biegów (1,2,3) - pisząc powolne puszczanie sprzęgła mam na myśli końcową fazę tak z 3 sekundy - co zarzyna samo sprzęgło, bo już jadę na biegu, co ciekawe z 3 na 4 a zwłaszcza z 4 na 5 mogę robić co chce i zmienia płynnie (bez względu na obroty ect), w mieście to denerwujące bo ten silnik potrafi jednak przyśpieszać i na warunki miejskie jest całkiem dynamiczny.
 
carlus 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 9
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2019-08-10, 08:52   

Mam to samo jeśli chodzi o zmianę biegu z 1 na 2 , auto mi szarpie choćby zaraz miał silnik wyskoczyć ale powoli zaczynam czaić bazę jak z tym jeździć.Mianowicie po ruszeniu z jedynki i zmiany biegu na dwójkę i puszczaniu sprzęgła dodaję gazu i jakoś to wychodzi a na klimie włączonej też takie dziwactwa się dzieją ja wyżej opisane,według mnie trzeba trochę pojeździć i poczekać ponieważ to wszystko jest nowe i musi się to dotrzeć,ułożyć.Ja mam na razie nalatane
1800km i się tym nie stresuję.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 146
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-10, 11:08   

rukoku napisał/a:
pisząc powolne puszczanie sprzęgła mam na myśli końcową fazę tak z 3 sekundy - co zarzyna samo sprzęgło, bo już jadę na biegu, co ciekawe z 3 na 4 a zwłaszcza z 4 na 5 mogę robić co chce i zmienia płynnie (bez względu na obroty ect), w mieście to denerwujące bo ten silnik potrafi jednak przyśpieszać i na warunki miejskie jest całkiem dynamiczny.
To mi wygląda na nieułożone sprzęgło. Przytrze się nieco tarcza, łożysko ułoży i przestanie szarpać. Po 7 tysiącach już biegi wchodzą bez szarpania. Sprzęgło puszczam błyskawicznie i jest płynnie.
rukoku napisał/a:

Pisząc o sprzęgle klimatyzacji miałem na myśli załączający się kompresor/sprężarkę - działa automatycznie (klima manualna) - czyli klima włączona, a wtedy co jakiś czas się załącza schładzając i właśnie ten moment - dźwięk załączania (czyli ten nieprzyjemny dźwięk zerwanej struny), szarpnięcie, utrata mocy, po wyłączeniu moc wraca (nie ma drugiego szarpnięcia), a minute później znowu i tak w koło.
Pojeździłem z klimą 3 miesiące i nic takiego nie czuję. Może faktycznie na początku było coś takiego, ale zniknęło.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2019-08-10, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne