Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-11-18, 02:13
O audio w aucie
Autor Wiadomość
borys 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1.5 / DCI
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 58
Skąd: SB
Wysłany: 2008-11-22, 16:26   Tylne kolumny do radioodtwarzacza

Mam zamontowane Clarion DB 168 - radioodtwarzacz CD
przypadkowa stronka -> http://alejahandlowa.pl/t...ca_2042845.html
Nie wiem czy fabrycznie bo nie jestem pierwszym użytkownikiem tej bryki.

Mam z poprzedniej rozbitej Daci kolumny z drzwi które jak widzę pasowałyby doskonale do zamontowania jako tylne kolumny.
W bagażniku znalazłem kable:
- podwójny miedziany (chyba) w przeźroczystej koszulce
-gruby w czerwonej koszulce
-cienki niebieski
Czy coś z tych kabli jest do tylnych kolumn ?

Jak podłączyć do tego radia tylne kolumny ?
Zależy mni na zmianie balansu przód/tył.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-23, 11:18   

borys napisał/a:
- podwójny miedziany (chyba) w przeźroczystej koszulce
-gruby w czerwonej koszulce
-cienki niebieski


Ten kabel podwójny miedziany w koszulce przezroczystej może być właśnie sygnałem do głośnika.
Czerwony gruby to pewnie 12 V, a niebieski to zapewne masa. Warto jednak miernikiem się upewnić.

Może ktoś miał tubę basową w bagażniku - trudno powiedzieć.
A czy wygląda to na oryginalną wiązkę czy wygląda to jakby ktoś sobie to samodzielnie przeciągał te kable ?

Najlepiej jakbyś się skontaktował z poprzednim właścicielem auta, który to zapewne montował - wtedy byś miał pewność w 100%.
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 16:24   

http://www.daciaklub.pl/f...1632099#1632099
bebe napisał/a:
No co Ty, car audio w Dacii...? ;)

Bebe, nie wygłupiaj się , Dacia to nie wózek widłowy - nowa Dacia Duster to koszt 50tys pln. A radio to już tylko takie za 200pln-300pln będzie dobre do takiego auta ?
Zresztą kto zabroni bogatemu ułożyć tam choćby złote przewody głośnikowe ?:)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-11-18, 02:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 16:30   

Dokładnie, tym bardziej że nie taka zła instalacja kosztuje już w granicach 2 kpln, a to nie majątek, równowartość kompletu opon, czy nowych felg, albo ubezpieczenia.
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-03-03, 22:44   

Uważam że w naszych Daćkach, tak jak w każdym innym aucie można zrobić fajnie grające car-audio. Wszystko zależy od tego czego oczekujemy i ile jesteśmy w stanie wyłożyć na sprzęt grający w naszym autku. Ja osobiście będę wymieniał głośniki w swoim autku i mój wybór (po dłuuuuuuuugich poszukiwaniach czegoś co naprawdę gra) padł na MOREL MAXIMO 6.2 Wiem że ten zestaw odseparowany daje czadu już pod fabrycznym sprzętem grającym bez nie wiadomo jakiego wzmaka. Jak będzie zainstalowany u mnie to niezwłocznie :-) podzielę się swoimi spostrzeżeniami.

morel-maximo-6-2.jpg
Plik ściągnięto 102 raz(y) 77,33 KB

 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 22:50   

http://www.daciaklub.pl/f...1632120#1632120 ;)

Tylko z góry powiem że fabryczna zwrotnica jest tradycyjnie - dość mało warta...
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-03-04, 08:09   

Tak poważnie sam sprzęt nie zapewni super systemu grającego. Odpowiednie usunięcie zbędnych rezonatorów (sztywne mocowania, wygłuszenie itd.), wymiana okablowania pozwoli aby ten sprzęt spełnił swoje zadanie :idea:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 08:49   

a 2+2 = 4...
Po co pisać takie truizmy :roll:
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-03-04, 09:03   

A to dlatego kol. corrado, że są klienci którzy kupują radio, głośniki za około 2,5 koła a brak im pieniędzy na instalacje, która w takim aucie jak Dacia będzie kręciła się w granicach jeden, półtora tysiaka.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 13:59   

chriskb napisał/a:
Tak poważnie sam sprzęt nie zapewni super systemu grającego. Odpowiednie usunięcie zbędnych rezonatorów (sztywne mocowania, wygłuszenie itd.), wymiana okablowania pozwoli aby ten sprzęt spełnił swoje zadanie :idea:

To temat na dłuższą i do tego dość filozoficzną dyskusję :)
Generalnie ważne jest wszystko, dobre klocki bez wytłumienia i ogólnie przygotowania samochodu nie zagrają, a kiepskie, w nawet najlepiej przygotowanym samochodzie też niczego nie urwą.

chriskb napisał/a:
A to dlatego kol. corrado, że są klienci którzy kupują radio, głośniki za około 2,5 koła a brak im pieniędzy na instalacje, która w takim aucie jak Dacia będzie kręciła się w granicach jeden, półtora tysiaka.

Wytłumienie samochodu średnich rozmiarów w wersji minimum to 300-500zł, do tego kable, złącza i oprawki. Robiąc wszystko samemu można się w 500zł zmieścić.
No i nie oszukując się - 2500zł to może nie klasa niższa, ale oszałamiająca kwota na system też to nie jest. To mniej więcej tańsza średnia półka.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 20:22   

PrzemekS30 napisał/a:
Uważam że w naszych Daćkach, tak jak w każdym innym aucie można zrobić fajnie grające car-audio. Wszystko zależy od tego czego oczekujemy i ile jesteśmy w stanie wyłożyć na sprzęt grający w naszym autku. Ja osobiście będę wymieniał głośniki w swoim autku i mój wybór (po dłuuuuuuuugich poszukiwaniach czegoś co naprawdę gra) padł na MOREL MAXIMO 6.2 Wiem że ten zestaw odseparowany daje czadu już pod fabrycznym sprzętem grającym bez nie wiadomo jakiego wzmaka. Jak będzie zainstalowany u mnie to niezwłocznie :-) podzielę się swoimi spostrzeżeniami.


Każdy zestaw odseparowany droższy niż 300 zł zagra o niebo lepiej niż fabryczne bardzo słabe głośniki. Nie wiem jak spisuje sie wzmacniacz media nav, czy wystarczająco będzie bez osobnego wzmacniacza. Jednak by w daci mieć namiastkę prawdziwego car audio należy bardzo wyciszyć cały pojazd. Innaczej szkoda kasy na elektronikę. Oczywiście każy sobie odpowie sam co lubi. Jeden gadżety, inny orurowanie a ktoś inny car audio ;-) Ja do Sandero wsadziłem radio clariona i głośniki hertz odseparowane i gra o wiele lepiej niż fabryczne stare radio. Jednak do rozkoszy dla uszu to jeszcze daleko.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 09:49   

A ja uważam , że niekoniecznie. Zależy chyba czy będzie wzmacniacz, bo nowe odsperaowane 13cm JBL CS-5C z niby dużą sprawnością 92dB/W i rzekomo 35W RMS, miały niewielki magnes to gorzej zagrały pod seryjnym radiem jak lekkie membraną głośniczki daciowe - oczywiście w sensie pasma niższego , bo faktycznie tweetery z JBLi dodały fajne "syczki" :-) Czekałem aż "się wygrzeją i może trochę zawieszenie membrany troszkę wypracuje" ale po jakimś miesiącu założyłem dla próby znowu stare i bardziej mi pasowały stare orginalne.
Póżniej kupiłem stare 16cm głośniki z CITROENA C5 za 15pln za szt. ( płytkie i małej mocy - lekkie zawieszenie i celulozowa membranka ) zamocowałem zamiast tych JBLI pod tapicerką ( nie chciałem montować na zewnątrz i zmieniać wyglądu tapicerki ) i dopiero słychać niskie fajne tony :-) Jakby jeszcze założyć je w tylnych drzwiach to by było jeszcze bardziej basowo. Oczywiście wszystko poprzedziłem wytłumieniem blach drzwii lekką ale fajną matą akustyczno-izolacyjną żeby nie obciążać zawiasów drzwii. Jestem zadowolony i nie potrzeba mi już więcej zmieniać.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 10:26   

Masa akustyczno-izolacyjna czyli ta filcowa z klejem ? Ona jest dobra do bagażnika, podłogi, ale do drzwi to bym jej nie dawał. W drzwiach chodzi przede wszystkim o usztywnienie konstrukcji i zatkanie dziur, a kilogram czy dwa (przy dość podstawowym wytłumieniu) zawiasów nie zabiją :)

Generalnie to że na głośniku jest naklejka JBL czy cokolwiek innego niewiele świadczy i wcale nie musi być gwarantem dobrej gry. Jeśli ktoś ma ograniczone fundusze to zamiast inwestować w fajerwerki radzę pomyśleć o TVM (dawna tesla) lub Tonsilu, obie te firmy produkują masę głośników do samochodów, choć czasami bywa gorzej z ich kupieniem. TVM zaopatruję głównie Skodę i inne auta koncernu, Tonsil różnie, z tego co pamiętam niektóre Fiaty, Lancie i masę OEMów dla innych firm. Oba producenci mają sporo głośników do napędzania radiem, choć chyba ten drugi lepsze. Przez kilka lat w drzwiach miałeś 16cm szerokopasmówki z malutkimi magnesikami, choć nie były to neodymy, to mimo to większość domowych wysokotonówek ma większe ;] A po prostu zabijały basem, poważnie. Jedyny ich problem to cyrki z fazą i problemy z połączeniem z kopułkami.
Ufff, zacząłem już wpadać w wir dygresji ;)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 11:39   

Mata napisałem, nie masa i nie z filcem tylko gumowa z pianki .
Nie umiecie czytać ? :roll:
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 12:15   

Oczywiście miało być "matą", a nie "masą" - przejęzyczyłem się pisząc i wykonując jeszcze 3 inne czynności.
Natomiast nie mogę znaleźć opisu że była 'gumowa z pianki', nie ważne.
Takie piankowe wytłumienie najlepiej sprawdza się jako uzupełnienie mat klasycznych - bitumicznych.
Same nie spełniają swojej roli należycie, po prostu są za mało sztywne.
Jeśli chcesz walczyć o wagę, to do zamykania otworów warto zastosować specjalne aluminiowe płaty powleczone klejem, a dopiero na nie bitum.
Zresztą tutaj tak jak zwykle - chcesz mieć lekko - nie będzie tanio :)
A tak BTW to te najtańsze maty odradzam w ogóle - szczególnie twarde, chyba że dla prawdziwych desperatów.
Miękkie ujdą, choć potrzeba ich więcej niż lepszych mat, a lekkie nie są. IMO optymalnym wyborem jest GMS, szczególnie że wystarcza po jednej warstwie wewnątrz drzwi i jedna pod boczek + jedna na otwory. Wtedy jest już zupełnie przyzwoicie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 12:25   

Mam "tanio i lekko" i jestem zadowolony. EOT
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne