Chcialem zapytać, skąd można dorwać wszelkiego rodzaju wartości ustawień zbierzności dla Dacia Logan MCV 1.5 dci, 2007. Byłem w dość dobrym warsztacie u mnie w Radomiu, powiedzieli ze maja tylko dane dla Logana sedan...i nie chcą mi robić bo nie wiadomo czy bedzie dobrze...wow, zaskoczyla mnie ich postawa Natomiast postawa w drugim warsztacie wcale mnie nie zaskoczyla. Pytam sie czy maja dane dla Logana kombi, gosc sprawdza przy mnie w kompie, ma tylko " Logan 2004 L90 " i mówi " tak tak zrobimy to Panu " ehh, tylko kasa
A moze te wartosci sa takie same zarówno dla kombi jak i sedna?
W serwisie koszt zbierznosci 120zł.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-11-28, 01:25, w całości zmieniany 1 raz
Wszystko jest oczywiście podane w serwisówkach (tzw manualach serwisowych). Co prawda jedyne mi znane obejmujące kombi są po hiszpańsku, ale porównując z tymi po polsku samego sedana można je "zdeszyfrować". I wartości są inne niż w sedanie:
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-03, 17:39
Witam
Coś się przestawiło po wakacyjnych wertepach lub rozjechało od wymiany wahacza. Generalnie na przeglądzie do dowodu rejestracyjnego nic sie nie doczepili. Teraz jest jak widać na filmie, auto ściąga. Lekko trzeba nieustannie korygować kierownicą.
Może ktoś polecić solidną stację w Warszawie , gdzie to mi ustawią by było ok ? Tak dokładnie jak na tym filmie:
Zakładam, że w Sandero jest jak w Loganie jeśli chodzi o parametry ?
U mnie sytuacje jest jak na video. Prędkość 90-100 km/h. Dramat ???
wydruk_maj.jpg
Plik ściągnięto 311 raz(y) 190,9 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-08-03, 17:42, w całości zmieniany 2 razy
Wymieniałeś wahacz i było ok. czy po wymianie tej części zaczęło ściągać.
Na SKP sprawdzili wszystko w zawieszeniu i było w porządku?
Tak trochę chaosu w tym wątku zapodałeś.
jedz do pierwszej lepszej stacji lub na pierwsza lepsza geometrie i ci ustawia,
w naszych autach nic oprocz zbieznosci nie ustawia sie, lekko moze tylko zmienic sie pochylenie kol i WSZ ale to moze byc do 5min, wiec nie bedzie mialo wplywu na jazde, natomiast zbieznosc tak. natomiast po wymianie wahacza jak najbardziej moze zbieznosc poleciec, bo jest luz na srubach do sanek.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-03, 22:19
Wydawało mi się wcześniej ( jeszcze zanim wymieniłem przez luz na sworzniu wahacz ), że ciut ściąga. Wymieniłem wahacz bez ruszania końcówki drążka. Wahacz TRW a nie renault. Następnie pojechałem na drugi dzień na przegląd. Nic diagnosta nie stwierdził podejrzanego. Teraz wracając z urlopu, gdzie troszkę pokręciłem się po leśno-polnych drogach 4-tej kategorii, zauważyłem, że to ściąganie jest lekko irytujące. Szczególnie w dłuższej podroży zamiast tylko trzymać kierownicę jadąc na wprost jestem zmuszony lekko kontrować by samochód nie uciekł na pobocze. Dziś też sprawdziłem ciśnienie - było z przodu i z tyłu jednakowe 2.0 bar.
jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby wyjac wahacz i wsadzic i zeby kierownica byla tak samo ustawiona, akurat drazek kierowniczy jest bezpieczny i wymontowac ze zwrotnicy mozna go i nie wplynie na zbieznosc, wiec piszesz nie do rzeczy
a poza tym czy diagnosta ma laser w oczach i widzi ustawienia geometrii kol ?
tego na oko nie widac
dłuższa żywotność opon
łatwiejsze, pewniejsze, stabilniejsze prowadzenie samochodu
mniejsze ryzyko wypadku
Kiedy zlecić wykonanie geometrii zawieszenia?
gdy zauważasz przyspieszone zużycie bieżnika którejś z opon, szczególnie gdy jest to zużycie tylko po jednej stronie opony
gdy samochód przy jeździe na wprost i po puszczeniu koła kierownicy zbacza z toru jazdy (test ten wykonaj na równej drodze, gdy nie ma bocznego wiatru)
gdy wpadłeś w dziurę i samochód zaczął się po tym inaczej prowadzić
jeśli były wymieniane elementy zawieszenia takie jak: kolumna McPhersona, wahacz, drążek kierowniczy, końcówka drążka kierowniczego, sworzeń zwrotnicy, drążek reakcyjny i po tej naprawie nie była przeprowadzona regulacja geometrii zawieszenia
po naprawie blacharskiej, gdy był naprawiany szkielet karoserii lub było np. skrzywione koło
gdy kupiłeś właśnie używany samochód (poprzedni właściciel najprawdopodobniej dawno nie zlecał wyregulowania geometrii)
gdy nie pamiętasz kiedy ostatni raz była wykonywana geometria zawieszenia w Twoim samochodzie
Nastawy zawieszenia zmieniają się z czasem pod wpływem codziennej jazdy. Samochód wpada na nierówności, zużywają się elementy zawieszenia. Stopniowo samochód traci ustawioną przez producenta geometrię zawieszenia. Geometrię dobrze więc zlecać okresowo - im mniej równe drogi, tym częściej.
kiedyś to była dobra praktyka serwisowa -oczywiście odpłatna.
Sam zmieniałeś, czy ktoś zmieniał.
Pytam bo należy wiedzieć, że dokręca się na obciążonym aucie czyli stoi na kołach.
W przeciwnym wypadku tuleje szybko się kończą.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 18:07
Kolega mi zmnieniał, jak posadził auto na kołach dociągał śruby.
Byłem dziś na ust zbieżności. Oczywiście nie mieli ustawień do Sandero jedynie do Logana. Zaoferowałem info ze strony ale odszukali online jakieś dane. Zbieżność faktycznie rozeszła się. Jednak nie potrafili, stwierdzili , że przez inny niż fabryczny wahacz ( lewy oryginał , prawy TRW ) zmienił się trwale kąt wyprzedenia ( rzekomo dłuższy wahacz ) i tak zostanie. Zapłaciłem 80 zł.
Jedy duża poprawa jednak wydaje mi się , że jeszcze lekko potrafi uciekać. Może to wina tego kąta lub opony muszą się ułożyć do nowych nastawień ?
tak, rozny kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy na obu kolach i bedzie sciagac, no i powrot kierownicy do jazdy na wprost na luku tez bedzie inny : lewo kontra prawa strona, zwiekszona tez podatnosc na podmuchy wiatru
ale swoja strona to nie powinno byc duza roznica w WSZ, ja bym opuscil samochod odkrecil wahacz i znowu stojac na kolach auto jak Bog przykazal przykrecil wahacz do sanek i wtedy dopiero zbieznosc.
tak, rozny kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy na obu kolach i bedzie sciagac
Owszem przy hamowaniu.
mekintosz napisał/a:
Oczywiście nie mieli ustawień do Sandero jedynie do Logana
Mieli kiepski sprzęt i się nie znają na rzeczy.
Kąt możesz przestawić na górnym mocowaniu kolumny lub wahaczu.
Dobry warsztat ogarnia geometrię każdego auta bez problemu.
Mam nietypowe auta i ustawiam geometrię na tory w zależności od konfiguracji- z reguły wygrywam nie mocą ale zawiasem.
kolego bedzie sciagac zwlaszcza w polaczeniu z nierowna nawierzchnia , nie trzeba hamowac, choc tak jak pisze wszystko zalezy jaka odchylka jest L/P,
druga sprawa jezeli WSZ jest rozny a auto bezwypadkowe i mocowanie mcpersona i zwrotnica niezgieta i kielich nieprzesuniety to oznacza rozne wartosci rozstawu osi L/P
gordini napisał/a:
Mieli kiepski sprzęt i się nie znają na rzeczy.
Kąt możesz przestawić na górnym mocowaniu kolumny lub wahaczu.
Dobry warsztat ogarnia geometrię każdego auta bez problemu.
Mam nietypowe auta i ustawiam geometrię na tory w zależności od konfiguracji- z reguły wygrywam nie mocą ale zawiasem.
nie mozesz ustawic w dacii tego kata na pewno nie na gornym mocowanu kolumny mcpersona,bo tej regulacji tutaj nie ma. jest sama kolumna mcpersona z poducha i to przymocowane jest jedna sruba w kielichu amorka - tak jest we wsztstkich daciach. Jedynie to lekkie regulacje kata pochylenia kola <oprocz mocowania wahacza z sankami> i tym samym kata pochylenia zwrotnicy na srubach amortyzator / zwrotnica - ale to max 10 minut
Panowie oceny poproszę
tylna ośka trochę przekrzywiona oba koła .
Walić na gwarancje czy zrobić jak majster proponował czyli wstawić jakieś bałwanki czy kij wie co
przednia oczywiście ustawiona
witam
jeżdżę dokerem i jak na razie nic mi się nie sypnęło
ale w sprawach zbieżności jaszcze z UNO miałem zawsze kłopoty , od nowego sypały się wahacze , i wiem że są one nie równe zazwyczaj są dłuższe nie wiele, ale to zmienia całkowicie ustawienia zbieżności , nie wiem jak w Dacii ale w fiacie można było wymienić przegub kulowy bo to się zazwyczaj sypało reszta wahacza pozostawała , raz jeden jedyny nie musiałem nic korygować trafiły się idealne,
ale po takiej robocie jak wahacz , drążki kierownicze , należy zawsze zbieżność sprawdzić , oraz dokładnie docisnąć wszystkie śruby , swego czasu jedna luźna śruba wahacza dawała objaw jakby auto nie mogło znaleźć właściwego kierunku albo skręcało w jedna lub drugą stronę wystarczyło ją docisnąć i autko prowadziło się wyśmienicie
Karenzo, ja u Ciebie z kątów pierwotnych nic wielkiego strasznego nie widzę.
Zbieżnośc z przodu do małej korekcji, bo pewnie miałeś skręconą trochę kierownicę do jazdy na wprost ? ( bo sumaryczny kąt zbieżności przodu jest Ok: -0.09 stopnia).
A z tyłu masz oba zbieżne koła na plusie ( sumarycznie +0.24 st) i lekko przesunięta oś geometryczna jazdy -0.06stopnia,
jedynie moze troche wiecej lewa stronA - kolo pochylenie kola -1 stopien .
Ale to rownie dobrze moze byc z powodu wybitej tuleji tylnej belki , co by moglo tez wskazywac na mniejsza zbieznosc na plusie z prawej strony.
Takze wymieniłbym tuleje po 40pln i nic nie szlifował, tych fasolek na mocowaniu łapek tylnej belki . Wroci pewnie wszystko na miejsce . A druga sprawa tuleje tylnej belki naprawde sa delikatne , moglem je skrecac rekoma ( takie same przypomne wchodza do logana mcv czy sandero nawet )
DACIA 60 01 549 988
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum