Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 TCe 100 KM w Dusterze
Autor Wiadomość
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 23 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1464
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-10, 17:42   

A co powiecie na 1.0 TCe 100 KM w Dusterze? 8-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 668
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-10, 18:34   

Jakby miał z 120 KM to byłoby okej, a tak 100 to troszkę słabo jak na takie auto.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 23 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1464
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-10, 20:13   

No zobaczymy, jak to będzie jeździć.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 197
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-04-10, 21:00   

Belphegor napisał/a:
A co powiecie na 1.0 TCe 100 KM w Dusterze? 8-)


A miałem nadzieję że to nigdy nie nastąpi. Szczególnie po wprowadzeniu 1,3 w dwóch wariantach mocy.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 337
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-10, 21:47   

Belphegor napisał/a:
A co powiecie na 1.0 TCe 100 KM w Dusterze? 8-)


Dramat. Nie jestem zwolennikiem downsaisingu. Patrząc po niektórych markach da się zrobić silnik wolnossący bez systemu start&stop spełniający obecne normy
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 714
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-10, 21:58   

Tak, w Mazdzie, w cenie od 90 tysięcy złotych.
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2019-04-10, 22:03   

Może będzie 1,3 o mocy 115 KM, megane ma ten silnik w podstawie a wcześniej był 1,6 sce.
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 668
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-10, 22:04   

Silniki wolnossące to archaizm.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 337
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-10, 22:04   

Nie koniecznie Suzuki 1.2 Dualjet montowany w nowym Switcie Baleno. Auta ok 50 tys plus minus w zależności od wersji. Silnik wolnossący.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 337
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-10, 22:06   

toka93 napisał/a:
Silniki wolnossące to archaizm.


Wolę to od turbo kosiarki
 
kicpra 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 752
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-10, 22:36   

I tak 1.0 tce pojedzie lepiej niż 1.6, to co tu narzekać, że koni mało?
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 569
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-10, 22:40   

Ten 1.0 to trzy czy cztery cylindry?
_________________
Browar domowy Mariampol
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 52
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-04-11, 06:29   

Obywatel MK napisał/a:
Ten 1.0 to trzy czy cztery cylindry?


Trzy cylindry.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2833
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-11, 07:42   

Trzy i zdaje się pośredni wtrysk:

https://youtu.be/_sYitWN1Fpg
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-04-11, 07:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 197
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-04-11, 08:30   

kicpra napisał/a:
I tak 1.0 tce pojedzie lepiej niż 1.6, to co tu narzekać, że koni mało?


To nie jest kwestia tylko i wyłącznie tego który ma lepsze przyspieszenie, moment a nawet zużycie paliwa. Myślę że dobrym przykładem dla zrozumienia tematu są tutaj motocykle, które od wielu lat korzystają z dwóch rodzajów rozwiązań silnika: jedne biorą moc i moment z pojemności i budowy silnika (np. bokser, v-ka), inne nadrabiają prędkością obrotową silnika ( wszystkie tzw. ścigacze). I pomimo że te drugie są często szybsze i mają większą moc, zdecydowanie gorzej nadają się np. do turystyki.
Ostatnio zmieniony przez Pedros 2019-04-11, 08:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 522
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-11, 09:13   

Pedros napisał/a:
I pomimo że te drugie są często szybsze i mają większą moc, zdecydowanie gorzej nadają się np. do turystyki.


Możesz rozwinąć temat?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2833
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-11, 09:20   

Normalnie , na długich przejazdach bez przyspieszeń gdzie obroty są w okolicach maksymalnego momentu obrotowego taki silnik pali mało i jest cichy.
Najlepszym przykładem są silniki okrętowe - pojemność kilkaset litrów a obroty 100 - 300 minutę :
https://autokult.pl/12579,najwiekszy-silnik-diesla-na-swiecie-109-000-km
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 23 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1464
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-11, 10:04   

kicpra napisał/a:
I tak 1.0 tce pojedzie lepiej niż 1.6, to co tu narzekać, że koni mało?


Odejście pewnie będzie miał lepsze, wrażenie przyspieszenia też. Ale... jak to marketingowo wygląda, jak to ludziom wytłumaczyć...
Poza tym ten silnik zniknie pod maską. Mechanik będzie mógł wejść pod maskę obok silnika i jeszcze będzie miał miejsce. :mrgreen:


Jan Dusigaz napisał/a:
Może będzie 1,3 o mocy 115 KM, megane ma ten silnik w podstawie a wcześniej był 1,6 sce.


Niestety nie. Będzie 1.0 TCe.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-04-11, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 569
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-11, 10:23   

DrOzda napisał/a:
Trzy i zdaje się pośredni wtrysk:


O to już nie dla mnie.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2833
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-11, 10:29   

Obywatel MK napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Trzy i zdaje się pośredni wtrysk:


O to już nie dla mnie.

Czemu ?
Nawet zagazować się będzie dawało w normalnej cenie ... tak jak 0.9 tce
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 322 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16061
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-11, 10:31   

Belphegor napisał/a:
co powiecie

Że papier i ekran są cierpliwe i wszystko przyjmą, ale merytorycznie da się coś powiedzieć dopiero po przetestowaniu na drodze.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-11, 10:37   

Belphegor napisał/a:
Poza tym ten silnik zniknie pod maską. Mechanik będzie mógł wejść pod maskę obok silnika i jeszcze będzie miał miejsce.

Czy ja wiem... Porównując komorę w Sandero z silnikami 0,9TCe i starym, czterocylindrowym 1,2, to jakiegoś progresu miejsca za bardzo nie widać. Przeciwnie TCe jest jakby wyżej i zajmuje więcej miejsca "na głębokość", bo jest pochylony- umieszczony w komorze silnika pod kątem.
 
kicpra 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 752
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-11, 11:55   

Ten 1,0 tce to całkowicie nowa konstrukcja, czy może rozwiercone 0,9 tce?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-04-11, 12:02   

Nie, 1.0 Sce z turbiną pewnie.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2833
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-11, 12:24   

https://group.renault.com/en/news/blog-renault/2019-geneva-international-motor-show-the-new-tce-100-engine-underlines-the-versatility-of-the-all-new-clio/

Wygląda na to że 1.6 Sce wypadnie z Lodgy/Dokkera i Dustera i będzie tam podstawowym silnikiem. W Loganie i Sandero zastąpi 0,9 Tce i bedzie we wszystkich modelach oferowany z LPG.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne