Wątpliwa legalność - jest prawny zakaz przerabiania układu hamulcowego, a w daciach nie ma oryginalnej wersji z tarczami, żeby można było to tak obejść.
Niewielki zysk - tylne hamulce odpowiadają za 20% całej siły hamowania, a tarcze z tyłu wcale nie hamują o 100% lepiej, niż bębny.
Potencjalne problemy z ABS/ESP - w razie "W" zmieniony układ może ześwirować.
Sumarycznie - przy osiągach dacii to czysta sztuka dla sztuki...
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-08-21, 21:03
A ja dodam, ze Logan MCV II ze wszystkich Dacii z ostatnich lat miał najlepsze hamulce i w różnych testach były one chwalone wiec tym bardziej nie widzę sensu wymieniać je na tarczowe, no chyba że planujesz SWAP i zamierzasz zmienić silnik na jakąś 2 litrówkę
Zle utrzymany zacisk dla tarczy z jarzmem w zimie, powoduje to , ze nawet niby tarcza ale gorsza jest taka niz bebny , bo nie jest osloniete i caly syf tam zalega uszkadzajac uszczelnienia i korodujac .
Znam to, przerabialem to kiedys w Golfie 4 TDI .
Zle utrzymany zacisk dla tarczy z jarzmem w zimie, powoduje to , ze nawet niby tarcza ale gorsza jest taka niz bebny , bo nie jest osloniete i caly syf tam zalega uszkadzajac uszczelnienia i korodujac .
Znam to, przerabialem to kiedys w Golfie 4 TDI .
A w Dacii wymieniac ? Szkoda kasy i pracy .
dlatego trzeba co jakiś czas zajrzeć do hamulców , niezależnie od typu . W corolli miałem z tyłu tarczobebny i raz w roku robiłem przegląd , czyszczenie i smarowanie ( tak samo jak z przodu)- żadnych kłopotów
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-08-23, 11:53
Ale warto by było zdjąć bęben skontrolować stan wszystkich elementów ( może np. lekko pocić się cylinderek) i wyczyścić wszystko z pyłu, który na pewno jest na gromadzony
W bebny to ja swoje 6 lat nie zaglądałem od razu po zakupie i nadal trzymają sile hamowania i nie zapiekają ani nic .
najwyższa pora zajrzeć , choćby po to , by sprawdzić grubość bębnów ( różnicę w średnicy wewnętrznej i zewnętrznej ) i porównać z dopuszczalnymi wartościami minimalnymi . A także zlikwidować rant powstający przy ścieraniu bębna
dopiero zajrze jak bedzie cos sie dziac z hamulcem tylnym aka slaby reczny albo wlasnie slabe hamowanie bebnow czy nieodpiszczanie
Poki co sa inne rzeczy ktore wymagaja troski w dacii - typu przegub zewnetrzny , koncowki drazka kier szybko padajace, nie mowiac o lacznikach stabilizatora ... generalnie zawieszenie jest dosc delkatne w dusterze
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-08-24, 16:36
Nie będę namawiał ale lepiej ściągnąć i zerknąć, tak jak pisza koledzy z biegiem czasu bęben się wyciera i powstaje rant który w pewnym momencie utrudni zdjęcie bębna kiedy będziesz chciał do nich zerknąć. poza tym sam producent zaleca co maks 60 tyś km zdjęcie bębna hamulcowego i usunąć pył ze środka. Ja w swojej Lodgy zaraz po zakupie gdy auto miał 40 tys km zdejmowałem bębny, dramatu nie było ale było co czyścić , a ten nieszczęśliwszy pył z biegiem czasu może powodować pogorszenie pracy samo regulatorów. Corrado a płyn hamulcowy wymieniasz co 5 lat ? Jak wymieniłeś to po co? Przecież auto hamowało,a to taka sama reguła. Ale co tam nie moje auto nie mój problem. Każdy robi po swojemu u mnie kolejne czyszczenie bębnów za 20-25 tyś km 30 minut roboty i pewność że z hamulcami tylnej osi nic się nie dzieje.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2019-08-24, 16:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 239 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2019-08-27, 15:05
Laisar...
Nie jest to sztuka dla sztuki. Już kilka razy miałem okazję hamować awaryjnie od kiedy je zalozylem i wierz mi, że gdybym miał bebny, to zwyczajnie bym się "wpierd...l" komus w tyl.
Hamulce biora natychmiast, po prostu zylety, ale nie dlatego, ze sa lepsze niz bebny, tylko dlatego, ze nie ma zadnego miekkiego i bioracego w polowie drogi hamulca. Hamuja od razu jak tylko dotykasz hamulec. Jak przesiadam się do zony Logana, to mam wrazenie, ze nie bede w stanie zatrzyc tego samochodu, dopoki znowu nie przyzwyczaje sie po kilku uzyciach hamulca...
Zero problemów z ABS/ESP/ASR...
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2019-08-27, 15:08, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum