Wysłany: 2020-01-01, 18:54 Dylemat w zakupie Dacii Duster
Witam
Przyszedł w końcu czas na zmianę samochodu. Wybór padł na Dustera. Jednak mam problem czy lepszy będzie diesel czy benzyna. Dziennie pokonuję około 110 km dojeżdżając do pracy, przy czym połowa tej trasy to autostrada. Myślałem nad dieslem ale sprzedawca zasugerował mi wersję z silnikiem 1.3 Tce 130 KM. W dieslu oprócz tankowania oleju napędowego trzeba pamiętać o Adblue. Nigdzie nie mogę sprawdzić jego zużycia. Proszę o pomoc w wyborze.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1960 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-01, 20:05
Wejdź na stronę Autocentrum tam wybierz sobie silnik który Ciebie interesuje i będziesz miał podane spalanie deklarowane przez producenta i tak na szybki taki Duster II z silnikiem Diesla 1.5 110km ma podane wartości od 4,1 do 4,8l/100km. Raczej nikt Tobie nie powie jaki silnik masz kupić, musisz wybrać pod siebie i tyle. Diesel na pewno będzie mniej Tobie palił zwłaszcza, że jak piszesz będziesz dziennie pokonywał odległość łącznie około 250km
Dane danymi, ale mnie interesują opinie użytkowników. Tato ma Dustera z 2010 roku wersję 1.5 dci 110 4x4 i u niego spalanie przy spokojnej jeździe wynosi około 6,5l do 7l na 100km.
Rożnica w cenie pomiędzy dieslem i Tce to około 7 tys zł i nie wiem po jakim czasie jest mi to w stanie się zrekompensować.
Ostatnio zmieniony przez RzLukas 2020-01-01, 20:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2020-01-01, 20:26
Ja mam Sandero 1,5 dCi 87KM - codziennie do pracy ok 50km. Jeżdżę już 9,5 roku (Sandero z 2010 roku) w życiu nie zamieniłbym tego silnika na benzynę. Z tym, że kiedy ja kupowałem były stare benzyniaki 1,6, które strasznie dużo paliły. Dziś są te TCE ponoć trwałe i oszczędniejsze. Ja ze swoim dCI przy przebiegu 168 tys. km nie miałem żadnych problemów. Diesel to zawsze lepszy moment obrotowy - to daje kopa i wpływa też na bezpieczeństwo np. przy wyprzedzaniu.
Jeśli porównujesz z wolnossącą benzyną to się zgadza ale w przypadku benzynowych jednostek doładowanych już nie do końca. W przypadku Dustera z silnikiem benzynowym 1,3 uzyskano moment obrotowy bardzo zbliżony do tego co oferuje silnik wysokoprężny 1,5 i automatycznie ten argument można pominąć. Nadal nieco niższe jest spalanie w przypadku diesla.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1960 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-01, 21:25
Porównując dwa takie same auta tylko, że z innymi silnikami ( 1.5 Blue Dci 115km vs 1.3 TCE - taktycznie to jest silnik 1.2 bo ma pojemność 1333cm) na papieże Diesel pod nie mal każdym względem wygląda lepiej od benzyny - mniejsze spalanie, lepsze przyśpieszenie, maksymalna moc i moment dostępne przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Jedynie gdzie benzyna wygrywa to prędkość maksymalna ale kto będzie próbował jechać Dusterem prawie 200km/h ? ADblue chyba nie jest aż tak drogie, z tego co patrzyłem na allegro można kupić bańkę 20l za mniej więcej 35zł wiec tragedii nie ma. Ryzyko awarii w TCE po X latach użytkowania jest prawie taka sama jak w Dieslu czyli może paść turbo, zapchać się filtr FAP. Na plus benzyny to nie ma chyba dwumasa ale mogę się mylić i wtryski raczej nie padną. Według mnie jeżeli jeździsz więcej w trasie to chyba Diesel będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem i o dziwo pisze to osoba która jest zwolennikiem silnika iskrowego :)
Kolego tylko diesel.
To stara, sprawdzona konstrukcja.
Ja miałem 2 Dacia z dCi. Pierwsza kula się po mieście i ma 140000 bez problemów z motorem.
Drugą sprzedałem, bo zamarzył mi sie Van. Kupiłem też z dieslem. Robię często i gęsto po 0 kilometrów, bo oboje chodzimy piechotą do roboty, a mimo to wybieram Diesle.
O zużycie Ad Blue się nie martw: Ja w Citroenie Grand Spacetourerze mam 2 litry 160 koni. Wlewanie tego specyfiku przewiduje się raz na rok!!!, na przeglądzie. Fakt, że mam duży zbiornik, bo 17 litrów. W Mercedesie Atego mam 25...
Porównując dwa takie same auta tylko, że z innymi silnikami ( 1.5 Blue Dci 115km vs 1.3 TCE - taktycznie to jest silnik 1.2 bo ma pojemność 1333cm) na papieże Diesel pod nie mal każdym względem wygląda lepiej od benzyny - mniejsze spalanie, lepsze przyśpieszenie, maksymalna moc i moment dostępne przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Jedynie gdzie benzyna wygrywa to prędkość maksymalna ale kto będzie próbował jechać Dusterem prawie 200km/h ? ADblue chyba nie jest aż tak drogie, z tego co patrzyłem na allegro można kupić bańkę 20l za mniej więcej 35zł wiec tragedii nie ma. Ryzyko awarii w TCE po X latach użytkowania jest prawie taka sama jak w Dieslu czyli może paść turbo, zapchać się filtr FAP. Na plus benzyny to nie ma chyba dwumasa ale mogę się mylić i wtryski raczej nie padną. Według mnie jeżeli jeździsz więcej w trasie to chyba Diesel będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem i o dziwo pisze to osoba która jest zwolennikiem silnika iskrowego :)
Ale czy tą różnicę w cenie zrekompensuje mi spalanie. Czytałem różne opinie o spalaniu.
W silniku dCI waha się ono około w granicach 6-6,5 litra + na Adblu (ponoć na 1000 km około 18 litrów)
W silniku Tce z kolei niektórzy piszą że udaję się im zejść poniżej 7 litrów ( realnie około 7,5 )
Obecnie posiadam Kię CEED SW 1.6 crdi 90km i w niej realnie z dystrybutora wychodzi mi spalanie w granicach 6 litrów
Tak jak wspominałem byłem do diesla przekonany ale w głowie mi sprzedawca zamieszał i dlatego próbuję poznać opinie posiadaczy samochodów z tymi silnikami dlatego proszę o wyrozumiałość.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1960 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-01, 23:06
RzLukas napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Porównując dwa takie same auta tylko, że z innymi silnikami ( 1.5 Blue Dci 115km vs 1.3 TCE - taktycznie to jest silnik 1.2 bo ma pojemność 1333cm) na papieże Diesel pod nie mal każdym względem wygląda lepiej od benzyny - mniejsze spalanie, lepsze przyśpieszenie, maksymalna moc i moment dostępne przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Jedynie gdzie benzyna wygrywa to prędkość maksymalna ale kto będzie próbował jechać Dusterem prawie 200km/h ? ADblue chyba nie jest aż tak drogie, z tego co patrzyłem na allegro można kupić bańkę 20l za mniej więcej 35zł wiec tragedii nie ma. Ryzyko awarii w TCE po X latach użytkowania jest prawie taka sama jak w Dieslu czyli może paść turbo, zapchać się filtr FAP. Na plus benzyny to nie ma chyba dwumasa ale mogę się mylić i wtryski raczej nie padną. Według mnie jeżeli jeździsz więcej w trasie to chyba Diesel będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem i o dziwo pisze to osoba która jest zwolennikiem silnika iskrowego :)
Ale czy tą różnicę w cenie zrekompensuje mi spalanie. Czytałem różne opinie o spalaniu.
W silniku dCI waha się ono około w granicach 6-6,5 litra + na Adblu (ponoć na 1000 km około 18 litrów)
W silniku Tce z kolei niektórzy piszą że udaję się im zejść poniżej 7 litrów ( realnie około 7,5 )
Obecnie posiadam Kię CEED SW 1.6 crdi 90km i w niej realnie z dystrybutora wychodzi mi spalanie w granicach 6 litrów
Tak jak wspominałem byłem do diesla przekonany ale w głowie mi sprzedawca zamieszał i dlatego próbuję poznać opinie posiadaczy samochodów z tymi silnikami dlatego proszę o wyrozumiałość.
Wiesz wszystko zależy od tego z jakimi prędkościami będziesz się poruszał, czy będziesz stosował ECO driving itp. Im szybciej jedziesz tym więcej paliwa spalisz proste. Ja w każdej Dacii jaką jechałem osiągnąłem spalanie mniejsze niż deklarował producent i to zarówno w mieście jak i w trasie. Gdy jeździłem Nowym Dusterem II teściowej z motorem 1.6 Sce w mieście osiągnąłem spalanie równe 8l pewnie gdybym jechał nim w trasę i poruszał się moim stylem jazdy czyli utrzymując prędkość 90km/h zszedłbym spalaniem spokojnie do 6l na 100km jak nie mniej. Miałem Lodgy 1.6 SCe i w trasie w 2 osoby nie raz osiągnąłem spalanie poniżej 5,5l ( rekord 5,1l) gdzie producent chyba nawet o takich wartościach nie wspomina jak i inni forumowicze również. Spalanie zależy od wielu czynników, fajnie gdybyś mógł wypożyczyć sobie na jeden tydzień diesla a na kolejny Tce. Wtedy mógłbyś sprawdzić realnie ile dane auto spala przy Twoim stylu jazdy i będziesz mógł obliczyć czy i po ewentualnie jakim czasie różnica w cenie zakupu Diesla zostanie zamazana. Jak nie ma takiej możliwości to w ciemno bym przyjął, ze Diesel przy takim samym stylu jazdy spali 1,5l mniej na 100km i w jego przypadku będzie to 4,3l/100km a benzyna spali te 5,8l/100km. Kalkulując na każde 100km oszczędzisz około 7,5zł, na 1000km 75zł a na 10000km 750zł czyli po 10000tyś km wychodzisz na zero
Porównując dwa takie same auta tylko, że z innymi silnikami ( 1.5 Blue Dci 115km vs 1.3 TCE - taktycznie to jest silnik 1.2 bo ma pojemność 1333cm) na papieże Diesel pod nie mal każdym względem wygląda lepiej od benzyny - mniejsze spalanie, lepsze przyśpieszenie, maksymalna moc i moment dostępne przy niższych prędkościach obrotowych silnika
To jest mocno papierowe i niesprawiedliwe porównanie, benzyna ma większy zakres obrotów. Przykładowo jak mam teraz dCi 85KM i TCe 115KM, to ten pierwszy ma niby 10Nm momentu więcej, tyle że na TCe można na drugim biegu rozpędzić się do 100kmh, w tym czasie diesel dostaje zawału
Druga sprawa - korzystanie z maksymalnego momentu i butowanie samochodu poniżej 2000obr. to z mojego punktu widzenia dość ryzykowna forma oszczędności
Trzecia sprawa - jak się adblue skończy w trasie, to o ile mi wiadomo samochód staje na amen i pozostaje dolewka... jeśli nie laweta
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2020-01-02, 00:29, w całości zmieniany 1 raz
Po 1.
Kolega steiner posiada DDII 1.5dci oraz 1.3tce i mając bezpośrednie porównanie uważa, że benzyna jest zauważalnie dynamiczniejsza.
Po 2.
1.3tce niemal na pewno ma dwumasę.
Po 3.
1333cm to 1.3. Amen.
Po 4.
Nie wierzę w zużycie adblue 18 litrów na 1.000km. Komuś się chyba przecinki poprzestawiały. Niektóre samochody mają zbiorniki po ok. 25 litrów i ma to starczać od przeglądu do przeglądu czyli minimum na 15.000km.
Po 5.
Dostałem na 1 dzień Megankę z 1.3tce i jeździło się tym fenomenalnie. Jednakowoż jest to kompletnie nowa jednostka i asekuracyjnie poszedłbym w sprawdzone dci (o ile nie planujesz pozbycia się auta tuż przed zakończeniem się gwarancji, bo wtedy wsio ryba czy silnik okaże się awaryjny czy nie...).
Po 6.
Skoro robisz takie przebiegi, to poza ciężkim dojazdem bezpośrednio pod dom, bądź konkretną specyfiką pracy, kompletnie nie rozumiem dlaczego suv, a nie kompakt. Trochę z przypadku (wypadku) przesiadłem się na niższy i żwawszy samochód kompaktowy, a spalanie spadło mi o 1,5 litra. Przy czym kupując kilkanaście miesięcy wcześniej Dustera celowałem w przebiegi 16-18kkm na spółę z moją kobitą. Tradycyjnie musiało mi się coś w życiu poprzestawiać i teraz samemu będę robił po 20-25kkm, spędzając większość czasu na ekspresówkach (a nie wokół komina, jak dotychczas). Zapowiada się zaoszczędzenie jakiś 300-400 litrów paliwa rocznie.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2020-01-02, 09:06
wsiąść w oba auta na jeździe próbnej, pojechać tak jak ja na lepszą drogę i pojeździć np wyprzedając po 2 tiry bez redukowania biegów ;)
Bardzo szybko rozmyśliłem się nad 90KM dci w dusterze i wziąłem 110KM.
Wysłany: 2020-01-02, 09:38 Re: Dylemat w zakupie Dacii Duster
RzLukas napisał/a:
Witam
Przyszedł w końcu czas na zmianę samochodu. Wybór padł na Dustera. Jednak mam problem czy lepszy będzie diesel czy benzyna. Dziennie pokonuję około 110 km dojeżdżając do pracy, przy czym połowa tej trasy to autostrada. Myślałem nad dieslem ale sprzedawca zasugerował mi wersję z silnikiem 1.3 Tce 130 KM. W dieslu oprócz tankowania oleju napędowego trzeba pamiętać o Adblue. Nigdzie nie mogę sprawdzić jego zużycia. Proszę o pomoc w wyborze.
To zależy głównie od tego ile kilometrów zamierzasz tym autem przejechać. Jeśli 50-100kkm, to bierz benzynę. Jeśli więcej, bierz diesla.
1.3 TCe to nowa konstrukcja, potrzeba co najmniej kilku lat aby stwierdzić jaką będzie miała trwałość. A 1.5 dCi to sprawdzona konstrukcja i powinna być trwała.
Ja też stoję przed wyborem auta i raczej zdecyduję się na 1.5 dCi. Gdyby była w sprzedaży benzyna 1.6, to wtedy chyba raczej wziąłbym benzynę. Ale 1.3 TCe nie.
Marka: Dacia
Model: Duster II / Duster II / Dokker Van SCe
Silnik: 1.5 dCi / 1.3 Tce / 1.6 Sce
Rocznik: 2018/2019/2018
Wersja: Essential Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2018 Posty: 199 Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-01-02, 10:48
GRL napisał/a:
Po 1.
Kolega steiner posiada DDII 1.5dci oraz 1.3tce i mając bezpośrednie porównanie uważa, że benzyna jest zauważalnie dynamiczniejsza.
potwierdzam raz jeszcze, co prawda DDII 1.5dci jest 4x4 a 1.3tce 4x2 (wiec trochę lżejszy) ale różnica w dynamice jest duża - w moim odczuciu większa nawet niż przy przesiadce z 1.6MPI 105 na 1.5 dci 115. 1.3 po prostu wyrywa się do przodu, przy przyspieszaniu czuć wciskanie w fotel - czego nie da się odczuć przy 1.5dci. A jeśli chodzi o średnie spalanie - na ta chwile - przy jeździe dynamicznej, ale typowo miejskiej i podmiejskiej w 1.3 nie przekracza 7.2 litra a w 1.5 7.5 litra na 100 km (codziennie praktycznie te same trasy sa pokonywane obydwoma samochodami) - wiec powiedziałbym, że w mieście 1.3 będzie mniej palił nawet, jak ktoś nie chce jeździć eko. Natomiast w trasie nie mam porownania jeszcze - możne ten 1.3 na autostradzie przy pełnym obciążeniu nie wypadałby już tak oszczędnie i dynamicznie - natomiast 1.5dci jeździliśmy na wakacje - zapakowany na full, jazda bardzo przyjemna po autostradzie i w górach - a spalanie średnie - jakies 5.6 l ...
Będziesz się czepiał, 3? Czep się jeszcze 2, bo przecież to niespełna 2 lata. Masakra.
Silniki te jeżdżą po drogach i nie słychać aby jakoś ktoś narzekał. No chyba, że mamy czekać tak jak z dCi 5-10 lat aby wydać pozytywną opinię.
Czyli silnik jest półtora roku na rynku. Jak dla mnie to za krótko aby hurraoptymistycznie stwierdzić, że będzie trwały. Gdyby to było faktycznie 3 lata, kupiłbym go.
Ja (i wiele innych osób, które kupują auto na lata) nie chcę być betatesterem i królikiem doświadczalnym. Złe doświadczenia z 1.2 TCe nakazują wykazać ostrożność.
Jeśli jednak ktoś autem chce przejeździć 5 lat (do końca gwarancji) a potem sprzedać i kupić nowy, to niech bierze ten silnik.
Wybór padł na Dustera z uwagi na fakt że auto mi się podoba. Pierwszą wersję, jaką posiada mój tato bardzo sobie chwali. Przez 10 lat użytkowania nie miał żadnych awarii oprócz manetki z klaksonem ( twarde przewody które często trzeba lutować bo się przerywają). Auto ma mi posłużyć kilka lat i mam świadomość że nie jest to wyścigówka a samochód do spokojnej jazdy.
Czytałeś mój post (wyżej od Twojego)? Po kiego grzyba wypruwam sobie flaki pisząc, a Ty nawet nie przeczytasz i powielasz takie bzdury????
Ciężarówką robię 4000 km i zalewam 20 litrów
Ktoś już pisał to co ja: Przy domowej eksploatacji wlewa się Ad Blue, na corocznym przeglądzie!!!
Marmach napisał/a:
Trzecia sprawa - jak się adblue skończy w trasie, to o ile mi wiadomo samochód staje na amen i pozostaje dolewka... jeśli nie laweta
Jak trzeba być "rozgarniętym", aby tak zrobić?
W Cytrynie alarm załącza się kiedy zostaje Ad Blue na 2400 km. Myślę, że chyba znajdziecie gdzieś po drodze stacje benzynową, aby za 20 zł kupić 10litrów???
Co do eksperymentów z nowymi silnikami: Boleśnie przekonała się o tym grupa właścicieli samochodów z grupy PSA. Kupili sobie eko benzyny, które popsuły się po 4 latach, czyli po około 60000 km. Poczytajcie sobie o paskach w 1,2 puretech.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum