Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-02-15, 02:09
Dacia na baterie
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 340 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16412
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-15, 02:09   Dacia na baterie

Tym razem to już oficjalne - będzie mała miejska elektryczna dacia:



Najprawdopodobniej stanie się nią przystosowany do europejskich wymagań produkowany w Chinach renault K-ZE.



Źródło: https://www.motor1.com/ne...21-2022-launch/

na podstawie

https://media.group.renault.com/global/en-gb/groupe-renault/media/pressreleases/21239503/resultats-financiers-2019-le-groupe-renault-atteint-ses-objectifs-revises


renault-city-k-ze-01-800.jpg
Plik ściągnięto 572 raz(y) 38,93 KB

 
jas_pik 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Sandero
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 3739
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-15, 20:29   

We Francji będzie sprzedawany w cenie 10990Euro - najprawdopodobniej a produkowany w Chinach i tylko finalnie składany ale wciąz nie wiadomo czy w Rumuni czy jednak we Francji pod Miluzą.
Dane techniczne :
Pojemność akumulatora - 26,8 kWh
zasięg ponad 200 km wg WLTP
moc silnika 33kW ( 45 KM )
prędkość max ograniczona do 105 km/h ??
Trochę to dla mnie to dziwne skoro w karoserii (tak naprawdę Twingo 4 ) jest składany w Hambah Smart EQ i ma silnik o większej mocy ( wraz z szybkim ładowaniem od ZOE) i z akumulatorem 17,6 kWh osiąga 165 km i szybkość maksymalną ma na poziomie 135 km/h ( wiem co nieco bo mam poprzednią wersję tzw Smart ED)


renault-k-ze-vue-av_1.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 87,62 KB

_________________
Podoba Ci się to co robię ?
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 340 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16412
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-15, 22:05   

jas_pik napisał/a:
Trochę to dla mnie to dziwne

Dlaczego? Przecież K-ZE i twingo/smart to zupełnie inne konstrukcje - a jak się chce maksymalnie zbić cenę, to wiadomo, że ograniczone zostaną także osiągi.

(Inna sprawa, że żadnych oficjalnych danych technicznych i cen nie podano, więc wszystkie one są na razie spekulacjami).
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 159
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-18, 18:31   

Jak dla mnie to zero zaskoczenia. Już od momentu ogłoszenia nowych norm spalin było oczywiste że będą musieli mieć jakiegoś dobrze sprzedającego się elektryka aby uniknąć kar za emisję którą to klienci Dacii nie będą chcieli opłacić :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 340 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16412
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-19, 11:14   

Oficjalna premiera modelu pokazowego - 3 marca 2020 o godz. 8 na stoisku Dacii w czasie autosalonu genewskiego:

https://media.group.renault.com/global/en-gb/groupe-renault/media/pressreleases/21239611/salon-international-de-geneve-2020-groupe-renault-loffensive-electrique
 
Rysiob 



Marka: Opel
Model: Astra J
Silnik: 1.4 turbo
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 289
Skąd: Częstochowa, Polska

Wysłany: 2020-03-03, 09:44   

No i pokazano elektryczną Dacię. Oto Spring:

https://www.netcarshow.co...ectric_concept/









Według informacji z Carscoops to koncept zapowiadający auto seryjne, które ma wejść do sprzedaży w 2021 roku.

Kilka danych technicznych:
- 124 mile / 200 km zasięgu wg WLTP,
- długość 3,73 m,
- silnik prawdopodobnie taki jak w Renault City Z-E czyli 33kW i 119 Nm
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1073
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-03-03, 09:58   

Renault w sumie już jeździ i wygląda to tak:
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 340 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16412
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-03, 11:33   

Na razie nie ma żadnych oficjalnych danych technicznych - wszystkie opublikowane w różnych miejscach są wzięte z renault city K-ZE albo z szacowania opartego na renault twingo Z.E.

I o ile wymiary rzeczywiście powinny być niemal identyczne jak w K-ZE, to osiągi już niekoniecznie.

Co do samego concept-cara, to rozumiem, że panuje moda na "SUVnice", ale ja wolałbym, żeby model produkcyjny poszedł raczej w stronę futuryzmu i gładkich linii a la honda civic VIII "UFO". Płyty ślizgowe itp ozdobniki to pewnie tylko ukształtowanie odpowiednich części, więc dla wagi raczej obojętne - ale nie dla aerodynamiki, która w elektrykach jest bardzo ważna i ma wpływ na ich zasięg nawet przy prędkościach miejskich.
 
Zbój 


Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 117
Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2020-03-03, 12:00   

Z drugiej strony taki tani (jak na auta elektryczne) nieduży samochód ubrany w nadwozie SUV/crossover jest w zasadzie skazany na sukces. Zbyt futurystyczna i "niecrossoverowa" sylwetka mogłaby utrudnić przebicie się do szerszego grano klientów. W Dacii chyba raczej stawiają na sprawdzone rozwiązania, a z eksperymentowaniem są wstrzemięźliwi. Czas pokaże, ale dla mnie Dacia Spring mogłaby wyglądać tak, jak na tych wizualizacjach.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 156
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-03-03, 13:03   

Jak nie mam przekonania do elektryków to, gdyby Dacia wyglądała tak jak na zdjęciach, sam bym się skusił :-) .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1073
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-03-03, 13:41   

^^ będzie. Wszak bude czerpie właśnie z najnowszego Kwida po facelitingu w 2019 roku
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
MarekZawadzki 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 20
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-03-03, 14:50   

Dacia Spring, elektryczna

https://www.auto-motor-i-...wa-2020,39548,1
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 159
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-03, 19:11   

Ciekawe jak z parametrami technicznymi bo jeśli tak jak wygląd jest to kalka kwida to v-max 105 :)
Tą prędkość maksymalną mogli by chociaż do 120 podnieść aby tir go nie zgniótł na obwodnicy. Reszta jeśli cena będzie do 60 000 PLN jest ok.
Ostatnio zmieniony przez franius 2020-03-03, 19:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2971
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-08, 09:01   

Filmik z makietą:
https://youtu.be/itRz88CvxPM
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 244
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-03-08, 13:46   

Podstawą sukcesu jest zasieg. Jesli bedzie mały to lista odbiorców bedzie mała. Stacji ładowania też mało .Ogólnie duzo kłopotów na dzis.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Wiek: 55
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1890
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2020-03-08, 14:55   

Super pewnie będzie kosztować jakieś 100 tys. zeta. Nic tylko brać.
 
jas_pik 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Sandero
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 3739
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-08, 15:13   

Krystian67 napisał/a:
Podstawą sukcesu jest zasieg.

Podawany nieoficjalnie zasięg to 270 km. A to tyle co najnowsza wersja Leafa2, który kosztuje znacznie więcej. A zapowiadana cena będzie w okolicach dobrze wyposażonej sanderki.

Krystian67 napisał/a:
Jesli bedzie mały to lista odbiorców bedzie mała.

Wg badań 90% kierowców dziennie przejeżdża ok 50-80 km. Czyli taki klient będzie się ładował co 3 dzień.

Krystian67 napisał/a:
Stacji ładowania też mało.
Najtaniej się ładować z własnego gniazdka (to ma trwać około 5 godzin do 80%, na szybkiej stacji 40 minut). Z tym że większość szybkich stacji ładowania będzie płatna. Bezpłatne zostaną przy Lidlach. A ze zakupy trwają około 30 minut to będą miały obłożenie :)

Krystian67 napisał/a:
Ogólnie duzo kłopotów na dzis.

Nie wiem. Z mojego doświadczenia (od 7 lat mamy w domu dwa elektryki które mają zasięgi 80 - 160 km) i wystarczają, a na dalekie wyjazdy Sandero w lpg :) Taniej wtedy wychodzi niż zapowiadana (a wciąż nie istniejąca w Polsce) sieć szybkiego ładowania IONITY.
_________________
Podoba Ci się to co robię ?
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
pankracy 


Marka: Dacia
Model: Diablo
Silnik: 6.0 TFSI
Rocznik: ...
Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 24
Skąd: inny
Wysłany: 2020-03-08, 20:03   

Ale wytarczy, że ktoś wezmie się za ilość gratów po osiedlach i wprowadzi podatek od samochodu. Bedzie łatwiej o miejsce parkingowe, bo mało będzie ludzi którzy będą trzymać auto żeby do kościoła podjechać. A wtedy trzymanie auta w Lpg w rezerwie stanie się mocno mało opłacalne.
 
jas_pik 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Sandero
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 3739
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-08, 20:39   

pankracy napisał/a:
A wtedy trzymanie auta w Lpg w rezerwie stanie się mocno mało opłacalne.

Wtedy sie sprzeda i na dalsze wyjazdy będzie się wypożyczać np tesle :) Na razie codziennie jeżdzę elektrykiem a Sanderka jeżdzi 10 -12 razy do roku tylko na długich trasach . Ponad 250 km w jedną stronę .
Albo wygram w totka i kupię własną teslę :)
_________________
Podoba Ci się to co robię ?
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 244
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-03-09, 15:30   

Podniosę jeszcze temat ładowania z gniazdka. Mieszkam w bloku na 2 piętrze. Jak to widzisz jas_pik . Z kolei siedzec na stacji 40 min. hm. Opis sytuacji elektryków , miejsc ładowania i z tym zwiazanych problemów w naszym kraju można znaleśc na you tube.
Znajdę ten film żeby zobrazowac sytuację . To co opisałem do końca to nie tylko moje spostrzeżenia.
 
jas_pik 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Sandero
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 3739
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-09, 15:41   

Krystian67 napisał/a:
Podniosę jeszcze temat ładowania z gniazdka. Mieszkam w bloku na 2 piętrze. Jak to widzisz jas_pik .

Jak pisałem EV uzywam od blisko 8 lat. Przez wiele lat mieszkałem w bloku. Tylko rok czasu zajęło mnie uzyskanie zezwolenia zarzadcy ( spółdzielni) na doprowadzenie przyłącza energetycznego do mojego miejsca prkingwego. Przez ten rok męczyłem się z przedłużaczam który ciągnięty był na ok 70 metrów. mam wielu znajomych którzy mieszkając w takiej częsci Mokotowa ( w strefie parkowania) któzy nie mają garażu i muszą cinąć przedłużacze nawet na większe odległości.

Krystian67 napisał/a:
Z kolei siedzec na stacji 40 min. hm. Opis sytuacji elektryków , miejsc ładowania i z tym zwiazanych problemów w naszym kraju można znaleśc na you tube.

Podaruj sobie filimki nakręcone przez "fachowców" dla których EV pojawiło sie na dwa dni z parku prasowego producenta.


Krystian67 napisał/a:
Znajdę ten film żeby zobrazowac sytuację . To co opisałem do końca to nie tylko moje spostrzeżenia.

Przeczytaj co napisałem powyżej. EV przejchałem więcej kilometrów w ciągu tych blisko 8 lat ( wyąłcznie po Warszawie) niż przez 6 lat Dusterem i Sanderką.
Nie wyobrażam sobie teraz żeby dalej jeżdzić po Warszawie spalinowym.
Pracuję w ścisłym centrum. Firma nie sponoruje mi już miejsca do parkowania. Z domu do pracy komunikację miejską jadę około 1:15 . EV 20 - 25 minut .
Cały remont nabytego rok temu domu o raz przeprowadzki z bloku do domu zrobiłem elektrycznym dostawczakiem. W ciągu ok 1,5 roku jak go posiadam zrobił ok 20 000 km. Policz ile by nie kosztowało paliwo tylko do niego ( Peugeot Partner)
_________________
Podoba Ci się to co robię ?
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 340 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16412
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-09, 15:51   

Auta nie parkuje się w mieszkaniu na 2 piętrze, tylko na parkingu - a na nim można w razie pojawienia się potrzeby stworzyć odpowiednią infrastrukturę.

Żadne rozwiązanie nie jest też idealne dla wszystkich, zawsze i wszędzie - nawet współczesne auta spalinowe. Tym bardziej dotyczy to takich w początkowych fazach rozwoju, jak elektryki.

Na razie są dla osób, których potrzeby i możliwości dają się pogodzić, natomiast sytuacja jest widać bardzo dynamicznie się zmienia.
 
jas_pik 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Sandero
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 3739
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-09, 16:18   

To prawda, ustawa o elektromobilności nakazuje przygotowywanie przez inwestorów infrastruktury zasilania kazdego mijsca parkingowego itd...
Sam rozwój techologii ( wymuszony przez np teslę)daje nam coraz większe zasięgi na jednym ładowaniu oraz szybkośc ładowania.
Te mój stareńki 23 letni Peugeot Partner na jednym ładowaniu wg fabryki miał przejeżdżać 80 km u mnie pokonuje nawet 120 km.
Pozwoliłem sobie nawet na zaprojektowanie i wykonanie szybkiej ładowarki która zamiast standardowych 6 godzin, ładuje ten samochód w czasie 1,5 godziny
_________________
Podoba Ci się to co robię ?
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 381
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-03-09, 17:58   

Tylko mieszkając w bloku i nie mając swojego miejsca parkingowego ciężko jest inwestować w infrastrukturę
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 340 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16412
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-09, 18:16   

Jak jeden jas_pik na kwadracie ma elektrowóz, to gniazdko załatwia sam do swojego miejsca parkingowego.

Kiedy liczba elektryków wzrośnie, to pojawią się ogólnodostępne ładowarki na zwykłych parkingach osiedlowych.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne