Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
nowy silnik spalinowy
Autor Wiadomość
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-23, 10:23   

Słuchalem o nowym silniku 3 cylindrowym, ktory jest wydajniejszy o 35% i oszczedniejszy o 30% niz obecne spalinowki. Posiada zawory regulowane elektronicznie i nie ma walu korbowego na ktorym sa utraty mocy aby przelozyc energie.
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-03-23, 12:50   

A jakieś szczegóły? Jak to nie ma wału? To jak to działa? A co z tymi zaworami? Na jakiej zasadzie jest ustawiany luz? Elektronika sama od siebie nie ma możliwości ustawiania luzu, może go tylko kontrolować. Musi być jakiś system wykonawczy?
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2020-03-23, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Puncu 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 95
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-03-23, 13:13   

Pierwsze co mi przychodzi do głowy to silnik Koenigsegg'a.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-03-23, 13:39   

Tu co nieco na ten temat
https://www.google.pl/url...5OoMwiK5Iph2rJa
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-03-23, 14:25   

Koncepcja silnika z zaworami otwieranymi elektromagnesem powstała chyba z 50 lat temu. Oczywiście z automatu są zmienne fazy rozrządu, bo nie ma sztywnego połączenia.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-03-23, 14:41   

https://www.camcon-automotive.com/

Ale to cały czas mówimy o braku wałków a nie wału korbowego.
Takie "półkombinacje" z elektrozaworami zastosował Fiat w swoich multiair jakieś 10 lat temu.
Natomiast jak mówimy o silniku trzycylindrowym to z samej nazwy można wydedukować cylinder => tłok + ruch posuwisty.
No to wału korbowego raczej się nie pozbędziemy.
Chyba, że wankiel, ale tu raczej są komory spalania a nie cylindry...
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-03-23, 16:22   

Wału rozrządu jest dość łatwo sie pozbyć, jednak obecne rozwiązania w przemyśle automotive to półśrodki. Silniki diesla wolnoobrotowe, wału rozrządu nie posiadają już od 2010 roku.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne