Jeżeli ktoś byłby zainteresowany takim wynalazkiem w dci, to podsyłam swoją propozycję. Koszty o ile pamiętam (drugi rok użytkowania już będzie) to coś koło 50 zł, a robotę robi wyśmienitą.
IMG_20171115_123152.jpg
Plik ściągnięto 243 raz(y) 126,11 KB
IMG_20171115_123131.jpg
Plik ściągnięto 233 raz(y) 163,41 KB
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2017-11-15, 15:07, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2017-11-15, 13:23
Racja.
Montowałem to co prawda na gwarancji, ale miałem to gdzieś- auto miało wtedy 24 kkm (więc raczej nic się nie mogło zepsuć- ja zaryzykowałem. Nie kupiłem go jako "nówki" z salonu, nie ma polskiego rodowodu i nie ja byłem jego pierwszym właścicielem).
Jest to filtr fazy lotnej z kierownicą powietrza (działa to na zasadzie cyklonu/zawirowania) o króccach 16mm, do tego jeden wąż odmy musiałem dokupić- od Nubiry 2.0 16v.
Zaglądam do niego co 5 kkm i wylewam 1/4 literatki "czegoś" (głównie olej, ale też i wodę).
To jest ten filtr http://europegas.pl/products/eg-spinner/
To tego dwie nierdzewne nakętki M6 (długie 25mm), cztery śruby i 20mm przewodu igielitowego 16mm (ten wąż od Nubiry na króciec w przewodzie dolotowym pasuje idealnie, natomiast na króccu filtra ma minimalny luz, z którym sobie tak poradziłem- na króciec naciągnąłem 20mm przewodu igielitowego, a na to wąż odmy).
Wkład filtra wyciągnąłem, miałem wkręcić tam taki tłumik hałasu, ale nie zdążyłem. Robiłem to przed wyjazdem na wakacje i jeźdzę od tamtego czasu, tak jak to wówczas poskładałem- spełnia swoją funkcję. A wzorowałem się na produkcie Mishimoto, za który trzeba zapłacić nieprzyzwoicie duże pieniądze...
Na pewno w dolocie jest czyściej, a jeżeli nie będzie tam oleju lub będzie go o wiele mniej, to EGR nie będzie tak "chętnie" obrastał syfem.
Zdania są podzielone, bo jak kupisz imitację oil catch tanka z druciakiem w środku, bez zawirowania, to nie będzie to efektywnie działać. W sieci wszystko na ten temat jest. Ja po prostu podsunąłem pomysł, jeżeli ktoś myślał o tym kiedyś...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-11-16, 14:48
Zdemontowalem to, bo trzeba bylo pamietac o wylewaniu syfu z tego. A po 5 tys kilometrow wylalem moze kieliszek syfu w tym polowa wody, ktora sie skraplala w nim samym. Wrocilem do ori stanu. Mam nalatane ze 115 kkm na 95 zmienialem IC i wcale duzo syfu nie bylo.
Czy mozecie pokazac np aukcje allegro na ktorej kupic pasujacy oil catch tank?
i jakie dokladnie rurki dokupic?
Czym , w jaki sposob zatkaliscie orginalny dolot po odlaczeniu odmy?
Chce zrobic oil catch tank u siebie glownie z powodu zwiekszenia czystego powietrza w dolocie i,komorze spalania (kilka niutonow +),czyscilem u siebie tydzien dwa temu IC i nawet kieliszka oleju nie bylo takze z tym nie ma problemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum