Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Padający przepływomierz - analiza logów DDT2000
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3288
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-14, 07:42   Padający przepływomierz - analiza logów DDT2000

cześć ,
Niestety dacia nie ciągnie tak jak kiedyś . Zrobiłem logi przez DDT2000 podczas WOT ( pełny gaz 1000-4000obr/m), w 7 kolumnie "100" odpowiadający za gaz.
Z logów z tego co widzę przepływomierz jednak trochę niedomaga.
Ilość powietrza do 2100obr ( air charge ) jest niższa niż zadana ( air demand)... Inne wskazania - MAP, Rail Pressure są ok .

Zrobiłem badanie na dwóch przepływomierzach - bo miałem inny na podmianę - też używany i wg mnie na drugim jest lepiej - tam też zrobiłem logi z EGR ( % otwarcia zadany i otrzymany )
W przypadku drugiego jest trochę lepiej ale też nie do końca .
Czy to przepływomierz faktycznie nie domaga ?

2020-07-13_23h55mn48.zip
Pobierz Plik ściągnięto 48 raz(y) 1,79 KB

2020-07-13_23h34mn54.zip
przepływomierz 1
Pobierz Plik ściągnięto 43 raz(y) 1,45 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3288
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-18, 09:16   

Ktoś zerknie jeszcze na te logi ?
Wyczyscilem
Czy to wina przepływki na pewno - troszkę za małe nadal wartości przepływu MAF vs zadane ( 5 i 4 kolumna od konca ).

Ale nie wiem czy to nie skutek zmniejszenia paliwa i posrednio ciśnienia osiąganego przez turbosprezarke - powoli nadaj wstaje i to widac na logach .

Wklejam logi z pelnego przyspieszenia 1000-4000tys obr z wczoraj ( 3kol od konca to obroty )
10 i 11 kolumna to wart cisnienia w kolektorze i tego zadanego przez ecu przez elektrozawor wastegate

10,34 "" 25.5 997 78.5 100 652.2 605.5 1195 1094 1181 490 472.4 1162 9.77517106549365E-02 -4.00782013685239
11,42 "" 25.4 997 78.5 100 804.4 794.5 1371 1188 1340 566 514.4 1346 0 -4.00782013685239
12,5 "" 25.3 997 78.7 100 861 856 1639 1349 1594 668 580.4 1551 0 -4.00782013685239
13,04 "" 25.3 997 78.7 100 1020.4 939.5 1870 1475 1796 726 649.1 1698 0 -4.00782013685239
14,12 "" 25.1 997 78.7 100 1110.3 1086.7 2100 2015 2065 840 852.8 2006 0 -4.00782013685239
15,21 "" 24.8 997 78.9 100 1246.3 1247.1 2229 2503 2224 840 988.9 2346 0 -4.00782013685239
16,31 "" 24.1 997 79.1 100 1377.3 1361.4 2253 2441 2251 840 970.8 2698 0 -4.00782013685239
17,39 "" 23.6 997 79.1 100 1515.4 1539.4 2260 2403 2260 840 926.5 3033 0 -4.00782013685239
18,44 "" 23.1 997 79.3 100 1600 1598.7 2251 2290 2253 840 868.8 3317 0 -4.00782013685239
19,52 "" 22.6 997 79.3 100 1600 1614.1 2240 2255 2241 839 830.4 3589 0 -4.00782013685239
20,05 "" 22.5 997 79.5 100 1600 1600.9 2235 2242 2236 825 803.4 3710 0 -4.00782013685239
21,16 "" 22.1 997 79.5 100 1600 1598.7 2230 2216 2230 798 773.6 3948 0 -4.00782013685239

Jest troche lepiej sadzac po logach ale nadal cos slabo cisnieje rosnie. Cisnienie Rail Pressure tez do 2k obr troche za male cisnienie , ale tylko nieznacznie i jakby juz lepiej w porownaniu z poprzednimi logami .
Posprawdzalem rury -przeplywomierz - turbo i zerknalem na turbo - zero luzow na wirniku kompresji . Odme docisnalem i przeczyscilem . Jednak auto nadal cos nie idzie jak kiedys.
Aha jeszcze intercooler tez byl sprawdzany wlasciwie nawet wymieniony na szczelny uzywany bo stary troche podciekal. Rury wszystkie tam skrecone i nie bylo oleju w Intercoolerze ... Jedynie troche na opaskach.

Dodam , ze zdazylo mi sie zatankowac na AUCHAN , sprobuje moze zatankowac jakiegos premium ON caly bak. Zamowilem juz filtr paliwa z Delphi, w pon-wtorek wymienię ale wątpie czy to coś zmieni . Troche podejrzewam już przytkany katalizator i może to być ta przyczyna, powolnego "wstawania turbo"

Aha i wogole auto nie kopci :roll: Auto kiedys dawalo "dymka" przy bucie w podlodze a teraz jakby benzyniak ... :roll:

IMG_20200717_170849299.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 141,71 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3288
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-20, 13:25   

Nikt nie pomoze ?
Generalnie cos za duzo tego opoznienia w ladowania turbo - logi robilem na 3cim biegu ...
Sprawdzalem tez na innych przeplywkach dwoch z allegro - wyniki praktycznie takie same.
Sprawdzone tez po zaslepieniu egr i podlaczeni oczywiscie zeby nie bylo bledu - wskazania air mass nadal byly zanizone co do wymaganych do 2tys obrotow ... ale dziwne , ze jednak osiagaja zadane powyzej 2tys obrotow , czyli nie wiem juz czy to wina samego przeplywomierza czy to efekt malego cisnienia w kolektorze ... a precyzyjniej mowiac opoznionego doladowania - czyzby dziura w dolocie ? zacieralo sie turbo ... albo dostawalo za malo paliwa ... ale to raczej nie...
poza tym kiedys mialem malutka dziurke przy czujniku MAP i wyskakiwal mi blad na autostradzie przy bucie a auto ledwo wtedy 100km/h osiągalo ... wiec raczej nie posadzam nieszczelnosci bo nie mam teraz zadnego bledu.... albo moze to zatkany/przytkany katalizator ? nie wiem jak teraz to zdiagnozowac ?? :roll:

Szkoda mi 330pln na nowa przeplywkę jeśli okaże się że to nie ona jest winna ... :roll:
Ostatnio zmieniony przez corrado 2020-07-20, 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne