Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Prośba o poradę
Autor Wiadomość
Sebarc 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-14, 21:30   Prośba o poradę

Witam wszystkich Klubowiczów.
Chciałbym się poradzić w pewnej sprawie co byście zrobili na moim miejscu?
Pojazd zamówiłem około trzech miesięcy temu, w zeszłym tygodniu dostałem wszystkie dokumenty i zarejestrowałem samochód.
W dniu dzisiejszym miałem stać się posiadaczem nowej Dacii Duster 1,5 dCi jednak wczoraj zadzwonił do mnie sprzedawca, że odbiór będzie niemożliwy ponieważ przy szykowaniu pojazdu do wydania zapaliła się lampka uszkodzonego adblue. Serwis stwierdził, że wadliwy jest moduł wtrysku adblue - ponieważ moduł jest w zbiorniku i nie jest wymienialny musieli zamówić cały nowy zbiornik adblue z Francji. Czas oczekiwania do 10 dni roboczych - mają dzwonić.
Auto z zerowym przebiegiem i od razu wymiana części w serwisie - coś tu chyba jest nie tak?
Co byście zrobili w takim przypadku?
Czy takie auto będę mógł traktować jako pełnowartościowe?
Co mogę zrobić i czego żądać od dealera?
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Wiek: 59
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 297
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-10-14, 21:47   Re: Prośba o poradę

Sebarc napisał/a:

Co mogę zrobić i czego żądać od dealera?

Naprawy niesprawnego elementu na gwarancji.
 
Killer King 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 170
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-10-15, 06:09   Re: Prośba o poradę

Sebarc napisał/a:
...
Czy takie auto będę mógł traktować jako pełnowartościowe?
Co mogę zrobić i czego żądać od dealera?


Każda marka jaka by nie była ma identyczne problemy.
Samochód składa się w masy rożnych elementów produkowanych przez wielu dostawców (automotive) i nie ma szans - zawsze wyjdzie jakaś wada.

Dlatego wszystko jest usuwane na gwarancji i nie jest to przypadłość Dacii ( bo np. w niemieckich rankingach, gdzie wzywają lawetę nawet do przebitej opony - wypada jako awaryjna ) tylko wszystkich koncernów.

To jak się zachowa dealer zależny tylko od niego, ale nie licz na np. obniżenie ceny.

Do serwisu Renault Wektor ( bo tam można serwisować w ramach gwarancji/przeglądów/easy serwis jest dacia w Bielsku-Białej ) nie mam najmniejszych zastrzeżeń i nie jest to reklama.
Cokolwiek zgłaszałem, zawsze podchodzili do tego po ludzku i bez problemów.

Co nie mogę powiedzieć o serwisie Hondy Kemag, gdzie najlepiej jak byś o nich zapominał zaraz po zakupie - jednym słowem tragedia.
Spróbuj zgłosić, że coś nie działa jak należny to zobaczysz prawdziwe oblicze.

Z historii wzięte - ostatni raz zgłosiłem, że na chromowanych elementach wyszła korozja ( zaśniedziały - zielone wykwity) i co usłyszałem - żeby przed zimą nasmarować chromowane klamki np. wazeliną - ręce opadły. :lol: :lol: :lol:

A w Dacii zero problemu za każdym razem.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-10-15, 06:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 508
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-10-15, 07:31   

To raczej świadczy dobrze o rzetelności dealera, niż o słabej jakości auta. Zbiornik adblue, nie jest produktem Dacia, tylko raczej dostawcy do różnych marek na pierwszy montaż. Czy to Valeo, Magna czy coś innego, trudno powiedzieć.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 2219
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-15, 07:49   

Cierpliwie zaczekać te kilka dni i spokojnie odebrać pełnosprawny samochód. Brawo dla sprzedawcy za sprawne załatwienie sprawy- oby tylko nie pomylili się w diagnozie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-10-15, 07:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 363
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-10-15, 08:51   

Dodam jeszcze że wymiana takiego elementu jak zbiornik płynu adblue w żaden sposób nie obniża wartości auta - ani teraz ani w przyszłości. Problem mógłby być wtedy, gdyby przed wydaniem auta klientowi uszkodzeniu uległy elementy nadwozia - nawet naprawione w serwisie nie będą już tym samym co montowane fabrycznie. Wtedy można by się targować o obniżenie ceny.
 
Prezes 



Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017(m2018)
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1411
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-15, 08:55   

Jak wymiana części to wszystko spoko i profesjonalnie

Ja po czymś takim przy odbiorze bym sprawdził, czy to nie ściema i czy przypadkiem nie został stuknięty na placu i zmierzyłbym lakier przy odbiorze.. Albo najlepiej pojechałbym teraz zobaczyć, czy jest cały, zanim zdążą pomalować - co będzie szybsze i pewniejsze niż mierzenie :-D
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 40
Skąd: WPU
Wysłany: 2020-10-15, 10:48   

Witam,
A ja mam trochę inne pytanie. Czy w takim przypadku naprawa bedzie jakoś udokumentowana? Czy klient otrzyma auto tak jak nowe bez żadnych napraw?
Może ktoś wie jak to powinno wyglądać.
 
defunk 


Marka: Dacetti
Model: Dusterio
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 487
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-10-15, 11:01   

tomas_102 napisał/a:
Witam,
A ja mam trochę inne pytanie. Czy w takim przypadku naprawa bedzie jakoś udokumentowana? Czy klient otrzyma auto tak jak nowe bez żadnych napraw?
Może ktoś wie jak to powinno wyglądać.


Na upartego nie musi być udokumentowane: czynność sprzedaży obejmuje dwa elementy (i) przeniesienie własności oraz (ii) wydanie rzeczy, zatem dopóki nie ma wydania, nie ma sprzedaży -- przeto czynności przed sprzedażą są jakby poza relacją z kupującym.

(Natomiast uważam, że w przypadku zwłoki sprzedającego w wydaniu rzeczy klientowi przysługuje odszkodowanie -- w tym przypadku przede wszystkim będą to koszty poniesione w tym okresie, np. wartość ubezpieczenia za te kilkanaście dni.)
 
Killer King 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 170
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-10-15, 11:21   

defunk napisał/a:
...(Natomiast uważam, że w przypadku zwłoki sprzedającego w wydaniu rzeczy klientowi przysługuje odszkodowanie...


Powodzenia.
Sprzedawca jest zobowiązany do naprawy, którą musi wykonać "bez zbędnej zwłoki"
Reszta to bajki wyssane z palca.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 715
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-10-15, 11:31   

Wszystko jest w normie, ciesz się że nie wydali Ci niesprawnego wozu i że wykryli awarię jeszcze przed wydaniem. Zawsze się możesz zapytać czy nie przewidują jakiejś gratyfikacji z powodu awarii, jak będą mili to coś dorzucą.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2020-10-15, 11:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 756
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-10-15, 16:20   Re: Prośba o poradę

Sebarc napisał/a:

Co byście zrobili w takim przypadku?
Czy takie auto będę mógł traktować jako pełnowartościowe?
Co mogę zrobić i czego żądać od dealera?


Wymieniona część zdaje się jest wymienialna bez uszkodzenia czegokolowiek innego, czy li z punktu widzenia pelnowartościowości auta mozna na to spojrzeć identycznie jak na auto, które okazuje się, że ma spaloną zarówkę - mają wymienić i po krzyku.
Jedyna róznica (istotna) to to, ze żarówkę wymienia się w czasie liczonym na palcach w minutach a część da sie włożyć do kieszeni a tu zapewne potrzebna narzędzia i nieco większa wiedza - ale to nei Twój problem. Z tego co najwyzej wynika, że za opóźnienie moga musieć coś Ci dać (ale pytanie, na kiedy masz w umowie wydanie auta). Czy to będzie breloczek, plak do czyszczenia kokpitu, dywaniki gumowe, czy 75 % rabatu na auto - to kwestia dyskusyjna. Acz stawiam na breloczek.
_________________
Spritmonitor.de
 
wojtek013 


Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 248
Skąd: KR

Wysłany: 2020-10-15, 19:11   

Sebarc,

Nie masz czym się martwić. Wymienią i będzie OK.

Martwił bym się tym, czy nie trafi się egzemplarz z wyjącą skrzynią biegów i kwadratowymi oponami...
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
jodlasty 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 68
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2020-10-16, 11:11   

Naprawią i będzie ok.
Mi padło radio po 200 km od wyjazdu z salonu :)
Naprawili i od 22 tys cieszę się jazdą bez awarii.
 
Sebarc 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2020
Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-22, 09:19   

Dziękuję za wszystkie porady.
Sprzedawca zachował się profesjonalnie.
W dniu wczorajszym odebrałem swojego Dustera :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne