Co do spalania z krótkich odcinków. Tylko liczenie zużycia z dystrybutora da bardziej miarodajne wskazania.
Chciałbym zauważyć pewną rzecz a propos rozgrzewania.
Silniki są coraz bardziej sprawne energetycznie, nie da się temu zaprzeczyć.
Abstrahując od ilości termostatów i ich logiki działania.
Te ciepło trzeba wygenerować z czegoś. Jeśli 0,3 energii z paliwa idzie w koła, 0,3 w chłodnicę i 0,3 w wydech to znaczy że jak potrzebujesz kilkunastu kilowatów/czas do tego żeby pokonać trasę np. tych 3,5 km. I mniej więcej tyle pójdzie w ogrzanie auta (jako całości- blok silnika, przewody) walcząc z bezwładnością cieplną materiałów. A to może być po prostu mało. Można obciążyć bardziej silnik, ale wtedy wkładając więcej energii w postaci paliwa. I tyle.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-01-28, 10:49, w całości zmieniany 1 raz
Zysk technologiczny poszedł po prostu na ograniczenie emisji, natomiast 1.0 zużywa paliwo zapewne podobnie do peżotowskiego 1.4, którego jest odpowiednikiem pod względem osiągów w 306, bo i oba auta są podobnych rozmiarów, a fizyka się nie zmieniła od tamtych czasów... Dalej potrzeba tyle samo energii, żeby przepchnąć te 1000 kg z podobną prędkością na podobną odległość na podobnym paliwie.
(W dieslach, których problem początkowego niedogrzania pasażerów dotykał jeszcze bardziej, stosowano dodatkową nagrzewnicę elektryczną - jak komuś zimno w jego małym benzyniaku, to może sobie domontować, powinna pasować 1:1).
Nie zastanawiaj, jeśli robisz tak krótkie przebiegi. Sam zawór to prawdopodobnie element w jakimś trójniku przy silniku. Nie ryzykowałbym żadnym zmian przy nim. Spróbuj jazdy z klimatyzacją cały rok. Na YT Carrary wspomniano że niby szybciej się nagrzewa, ale nie bardzo potrafię się do tego odnieść.
Według zdjęcia z portalu aukcyjnego wszystko jest w obudowie termostatu. Możesz jeszcze spróbować rurki ubrać izolacją do rur CO.
ddd11de5487197623dcc6eea0415.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 245,82 KB
Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-01-28, 14:55, w całości zmieniany 1 raz
Nie kupuję tego, klima nie wlącza się przy niskich temperaturach. Jeździłem autami w których klimatyzacja włączała się przy minusowych temperaturach ale działała tylko jako osuszacz. Zawór można wyłączyć programowo abo rozłączyć elektrycznie czy ostatecznie zdemontować bo działa jak korek, żadne ryzyko. Już bym się za to wziął bo zimno ale teraz nie mam gdzie. Zawsze można wrócić do stanu fabrycznego.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Zawór jest chyba mechaniczny (termostat) (informacja niesprawdzona). Na zdjęciu silnika widać wyprowadzenia na nagrzewnicę. Jeśli chcesz grzebać w programie to lepiej przesunąć jego otwarcie na granicę kilku stopni dla płynu.
Wydaje mi się że konstrukcja jest maksymalnie uproszczona względem rodziny 0.9 tce. A wszystko realizowane jest przez stopniowo otwierający się termostat.
Nr 19 PTC-HEATER (NAGRZEWNICA PTC) Search result for: 271435467R - Nic nie znaleziono.
Żadnego zaworu tu nie widzę.
Termostat z rysunku wygląda na zwykły.
Ciekawe czy to dobry trop mamy z tym zaworem.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2021-01-28, 17:28, w całości zmieniany 1 raz
Wygląda na to że termostat pierwsze grzeje blok plus olej, później uchyla się na nagrzewnice, później na duży obieg. Tak samo to wygląda w tce oprócz odnogi do turbo.
Pytanie jak skonstruowany jest wkład termostatu. Czy ma dwa elementy, czy tak dobrana charakterystykę.
Teoretycznie możliwe chociaż nie spotkałem takich rozwiązań, ze szkiców niewiele wynika.
Na aukcji można dostać używane podgrzewacze płynu 12v do BMW i sprintera.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2021-01-28, 18:03, w całości zmieniany 3 razy
To strona nie znalazła. No stówkę.
https://www.eurofrance.pl...ault-denso.html
Zakładam, że tego nie mam i może pasować z clio IV. Jaka jest szansa zabudowy i podłączenia prądu.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Podgrzewacz można wrzucić w obieg chłodnicy oleju za termostatem. Moim zdaniem jest to najbardziej ododpowiednie miejsce. Można też nagrzewnice wyprowadzić z obwodu chłodnicy oleju zamiast jej króćca. Ale wszystkie przeróbki i obejścia zawru spowodują że silnik jako całość będzie się wolniej nagrzewać, ale równo z nagrzewnicą. Z grzałką będzie szybciej, kosztem obciążenia akumulatora.
Osłona na atrapę ma w tym przypadku pewne zalety chroni przód silnika przed chłodnym powietrzem, można też zaizolować termicznie chłodnicę oleju.
Silniki z wydechem z przodu są przez niego chronione przed zimnym powietrzem.
Zawór jest chyba mechaniczny (termostat) (informacja niesprawdzona). Na zdjęciu silnika widać wyprowadzenia na nagrzewnicę. Jeśli chcesz grzebać w programie to lepiej przesunąć jego otwarcie na granicę kilku stopni dla płynu.
Czujnik temperatury, a może zawór? Za małe na zawór i brak pinów od kontroli pozycji. Popatrz jak wychodzą króćce, z jednego miejsca na kilku poziomach w osi termostatu. W 1.0 tce jest podobny tylko z wyprowadzeniem do płaszcza turbo.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-01-28, 20:53, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum