Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-11-24, 13:35
1.0 Sce, przybywa oleju, zapach paliwa spod bagnetu i szlam
Autor Wiadomość
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-28, 10:48   

Co do spalania z krótkich odcinków. Tylko liczenie zużycia z dystrybutora da bardziej miarodajne wskazania.

Chciałbym zauważyć pewną rzecz a propos rozgrzewania.
Silniki są coraz bardziej sprawne energetycznie, nie da się temu zaprzeczyć.
Abstrahując od ilości termostatów i ich logiki działania.
Te ciepło trzeba wygenerować z czegoś. Jeśli 0,3 energii z paliwa idzie w koła, 0,3 w chłodnicę i 0,3 w wydech to znaczy że jak potrzebujesz kilkunastu kilowatów/czas do tego żeby pokonać trasę np. tych 3,5 km. I mniej więcej tyle pójdzie w ogrzanie auta (jako całości- blok silnika, przewody) walcząc z bezwładnością cieplną materiałów. A to może być po prostu mało. Można obciążyć bardziej silnik, ale wtedy wkładając więcej energii w postaci paliwa. I tyle.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-01-28, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-28, 12:52   

Zysk technologiczny poszedł po prostu na ograniczenie emisji, natomiast 1.0 zużywa paliwo zapewne podobnie do peżotowskiego 1.4, którego jest odpowiednikiem pod względem osiągów w 306, bo i oba auta są podobnych rozmiarów, a fizyka się nie zmieniła od tamtych czasów... Dalej potrzeba tyle samo energii, żeby przepchnąć te 1000 kg z podobną prędkością na podobną odległość na podobnym paliwie.


(W dieslach, których problem początkowego niedogrzania pasażerów dotykał jeszcze bardziej, stosowano dodatkową nagrzewnicę elektryczną - jak komuś zimno w jego małym benzyniaku, to może sobie domontować, powinna pasować 1:1).
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-28, 13:17   

Jak to wygląda, może wiesz gdzie to zdobyć?
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-28, 13:31   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + nagrzewnica = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=69
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-28, 13:55   

laisar napisał/a:
yurec1st napisał/a:
co steruje tym zaworem

ECU.

Może ktoś pokusiłby się o lokalizację i namierzenie tego zaworu nr3 bo u mnie zima a zaplecza brak.
Jeszcze taka propozycja:
https://allegro.pl/oferta/podgrzewacz-grzalka-plynu-ze-sterownikiem-12v-10084351445

Zawór nr 3 otworzyć na stałe.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 34,71 KB

_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2021-01-28, 14:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-28, 14:21   

Kup osłonę z Heko na wlot przed chłodnicą, odrobinę zatrzyma wymianę powietrza w komorze silnika i aluminiowy blok lepiej się rozgrzeje.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-28, 14:22   

Widziałem ją, rozważam opcje.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-28, 14:36   

Nie zastanawiaj, jeśli robisz tak krótkie przebiegi. Sam zawór to prawdopodobnie element w jakimś trójniku przy silniku. Nie ryzykowałbym żadnym zmian przy nim. Spróbuj jazdy z klimatyzacją cały rok. Na YT Carrary wspomniano że niby szybciej się nagrzewa, ale nie bardzo potrafię się do tego odnieść.

Według zdjęcia z portalu aukcyjnego wszystko jest w obudowie termostatu. Możesz jeszcze spróbować rurki ubrać izolacją do rur CO.

ddd11de5487197623dcc6eea0415.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 245,82 KB

Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-01-28, 14:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-28, 14:51   

arnold napisał/a:
Spróbuj jazdy z klimatyzacją cały rok

Nie kupuję tego, klima nie wlącza się przy niskich temperaturach. Jeździłem autami w których klimatyzacja włączała się przy minusowych temperaturach ale działała tylko jako osuszacz. Zawór można wyłączyć programowo abo rozłączyć elektrycznie czy ostatecznie zdemontować bo działa jak korek, żadne ryzyko. Już bym się za to wziął bo zimno ale teraz nie mam gdzie. Zawsze można wrócić do stanu fabrycznego.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-28, 14:58   

Edytowałem post.

Zawór jest chyba mechaniczny (termostat) (informacja niesprawdzona). Na zdjęciu silnika widać wyprowadzenia na nagrzewnicę. Jeśli chcesz grzebać w programie to lepiej przesunąć jego otwarcie na granicę kilku stopni dla płynu.

https://eurofrance24.com/thermostat-stub-pipe-dacia-renault-110600968r-10-sce.html

Jeszcze może być coś pomiędzy silnikiem, a nagrzewnicą.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-01-28, 15:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-28, 15:08   

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Renault i szukać swojego auta.

Zawór jest częścią "obudowy termostatu" i może wyglądać tak - https://www.google.com/search?q=110608635R (((:

(A kiedyś wyglądała tak...).
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-28, 15:20   

Wydaje mi się że konstrukcja jest maksymalnie uproszczona względem rodziny 0.9 tce. A wszystko realizowane jest przez stopniowo otwierający się termostat.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-28, 15:32   

laisar napisał/a:
szukać swojego auta

Znalazłem po VINie ale sorry co na tych szkicach mam znaleźć?
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/vehicle?c=Renault&ssd=%24%2AKwFtWUh2DQ8dHzo3KW98ezUhAQYYaWZranhmcCceaCYxMSkpRjkgamwnLjYwGQ5TOVZqbGtoa2htaDQwJ2duAAAAAM03nsg%24&vid=1452&q=UU1B5220464328380

arnold napisał/a:
Według zdjęcia z portalu aukcyjnego wszystko jest w obudowie termostatu

W/g rysunku powyżej termostat nr4 a zawór nr3 osobno.
Co do grzebania w programie to jeszcze nie wiem czy się da.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2021-01-28, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-28, 15:50   

Pozycja 11 Water Pump.

W pozycji 60 masz rozrysowaną nagrzewnicę razem z elektrycznym grzejnikiem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-28, 17:20   

yurec1st napisał/a:
co na tych szkicach mam znaleźć?

Umiejscowienie części i jej wygląd, żeby odnaleźć ją w swoim aucie.

yurec1st napisał/a:
W/g rysunku powyżej termostat nr4 a zawór nr3 osobno

To jest ogólny schemat ideowy rozwiązania, a nie ilustracja z katalogu części.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-28, 17:24   

Nr 19 PTC-HEATER (NAGRZEWNICA PTC) Search result for: 271435467R - Nic nie znaleziono.
Żadnego zaworu tu nie widzę.
Termostat z rysunku wygląda na zwykły.
Ciekawe czy to dobry trop mamy z tym zaworem.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2021-01-28, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-28, 17:34   

Wygląda na to że termostat pierwsze grzeje blok plus olej, później uchyla się na nagrzewnice, później na duży obieg. Tak samo to wygląda w tce oprócz odnogi do turbo.
Pytanie jak skonstruowany jest wkład termostatu. Czy ma dwa elementy, czy tak dobrana charakterystykę.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-28, 17:40   

Teoretycznie możliwe chociaż nie spotkałem takich rozwiązań, ze szkiców niewiele wynika.
Na aukcji można dostać używane podgrzewacze płynu 12v do BMW i sprintera.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2021-01-28, 18:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-28, 19:18   

yurec1st napisał/a:
271435467R - Nic nie znaleziono

Jak nie, jak tak? https://www.google.com/search?q=271435467R
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-28, 19:27   

To strona nie znalazła. No stówkę.
https://www.eurofrance.pl...ault-denso.html
Zakładam, że tego nie mam i może pasować z clio IV. Jaka jest szansa zabudowy i podłączenia prądu.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-28, 19:44   

Wszystko zostało opisane w zalinkowanym wcześniej temacie.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-28, 20:12   

No fakt, przeczytałem, koszmar.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-28, 20:33   

Podgrzewacz można wrzucić w obieg chłodnicy oleju za termostatem. Moim zdaniem jest to najbardziej ododpowiednie miejsce. Można też nagrzewnice wyprowadzić z obwodu chłodnicy oleju zamiast jej króćca. Ale wszystkie przeróbki i obejścia zawru spowodują że silnik jako całość będzie się wolniej nagrzewać, ale równo z nagrzewnicą. Z grzałką będzie szybciej, kosztem obciążenia akumulatora.
Osłona na atrapę ma w tym przypadku pewne zalety chroni przód silnika przed chłodnym powietrzem, można też zaizolować termicznie chłodnicę oleju.
Silniki z wydechem z przodu są przez niego chronione przed zimnym powietrzem.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-28, 20:35   

arnold napisał/a:

Zawór jest chyba mechaniczny (termostat) (informacja niesprawdzona). Na zdjęciu silnika widać wyprowadzenia na nagrzewnicę. Jeśli chcesz grzebać w programie to lepiej przesunąć jego otwarcie na granicę kilku stopni dla płynu.

https://eurofrance24.com/thermostat-stub-pipe-dacia-renault-110600968r-10-sce.html

Jeszcze może być coś pomiędzy silnikiem, a nagrzewnicą.

Jest tu jakieś sterowanie elektryczne, może tylko czujnik :?:

bab471d.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 23,84 KB

_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2021-01-28, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-28, 20:48   

Czujnik temperatury, a może zawór? Za małe na zawór i brak pinów od kontroli pozycji. Popatrz jak wychodzą króćce, z jednego miejsca na kilku poziomach w osi termostatu. W 1.0 tce jest podobny tylko z wyprowadzeniem do płaszcza turbo.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-01-28, 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne