Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy Duster 1,0 LPG - częste przełączanie benzyna/gaz
Autor Wiadomość
Olszan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCE
Rocznik: 2020
Dołączył: 07 Sty 2021
Posty: 4
Skąd: Ełk
Wysłany: 2021-01-07, 22:03   Nowy Duster 1,0 LPG - częste przełączanie benzyna/gaz

Witam Wszystkich.
Użytkuje od 4 tygodni Dustera 1,0 LPG.
Auto już 2 razy było w serwisie a ma dopiero 1200km i nie wszystkie problemy zostały rozwiązane.
Nie wiem czy inni użytkownicy mają tak samo w Swoich Dusterach 1,0LPG. Otóż:
Po odpaleniu zimnego silnika samochód przechodzi w LPG po ok 1,5 km jednak po chwili po dodaniu gazu znowu przechodzi na benzynę.
Potrafi tak do 3,4 razy skakać z LPG na PB.
Jak osiągnie temperaturę dość wysoką po ok 4 km już jest wszystko ok. Czy inni również tak mają? Dodam że bardzo trudno wychwycić kiedy auto jest na LPG a kiedy na PB dlatego żeby to wyłapać trzeba spoglądać na kontrolki LPG lub na spalanie na komputerze które się zmienia z LPG na PB.
Jest też tak że auto odstawie po trasie 50-60 km dogrzane. Odpalam po 2 godzinach i odrazu przechodzi na LPG. Jednak jak ruszam i dodaje gazu schodzi na PB itd aż do pełnego rozgrzania.
Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi użytkowników. Hej
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 120
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-01-07, 22:26   

Sądziłem, że instalacja LR w nowym silniczku 1.0 będzie jednak na wyższym poziomie niż w tym 1.6, który mam: system głupieje, ASO zbywa, a to po prostu instalacja jest wadliwa i z innej epoki. Teraz w zimę sytuacja będzie się powtarzać właśnie w taki sposób, jak opisujesz. Czeka Cię czyszczenie elektrozaworu i/lub wymiana listwy. Pierwszy lepszy gazownik zna problem od dawna, ale ASO kluczy i przesuwa jakąkolwiek interwencję. Nie popuszczaj im: sprzęt ma działać!
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Wiek: 59
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 299
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-01-08, 01:27   Re: Nowy Duster 1,0 LPG - częste przełączanie benzyna/gaz

Olszan napisał/a:

Jak osiągnie temperaturę dość wysoką po ok 4 km już jest wszystko ok.

Tak powinno być. W ASO powinni zrobić regulację instalacji gazu, żeby za szybko się nie przełączała na LPG.
 
kilerfcb 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Wrz 2020
Posty: 27
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-08, 07:38   

Dokładnie też tak mam. Na grupie FB jeden kolo mi napisał: "Normalna sprawa, można by temu zaradzić podnosząc minimalną temperaturę przełączania. Po prostu masz jeszcze zimny parownik i przy zwiększonym zapotrzebowaniu na gaz, nie jest w stanie go odparować, spada ciśnienie i przełącza na benzynę.".

Najczęściej występuje to u mnie przy temperaturze zewnętrznej 1-5 stopni. Jak jest na minusie to LPG włącza się po 3-4 km i już się nie wyłącza.
_________________

 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 687
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-08, 13:14   

To jest kwestia temperatury gazu. Też to zauważyłem i nie uważam tego za wadę.
 
Olszan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCE
Rocznik: 2020
Dołączył: 07 Sty 2021
Posty: 4
Skąd: Ełk
Wysłany: 2021-01-08, 17:48   

W takim razie chyba wszyscy w Dusterze 1,0 tce LPG tak mają.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Off-Road
Wiek: 49
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 135
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2021-01-09, 18:25   Re: Nowy Duster 1,0 LPG - częste przełączanie benzyna/gaz

BogdanK napisał/a:
W ASO powinni zrobić regulację instalacji gazu

Raczej w fabryce, bo to przecież jest fabryczna instalacja.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1585
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-01-10, 16:44   

Sami experci a nikt nie zauważył że w dusterach z K4M było 20 C do przełączenia na LPG. W takie pogody jak teraz LPG miałem już załączone po 2 min jazdy. Właściwie to teoretycznie nie ma żadnych przeciwskazań żeby tak było , dobrze wystrojona instalacja i jazda.
W nowych instalacji LR jest już chyba 40 C (od wprowadzania GIRS12) i dalej jest ten sam problem bo problem leży w polskich regulacjach odnośnie tego co nazywamy autogazem a nazywamy dosłownie wszystko. Po przejściu w formę gazową z lpg oddziela się frakcja oleista która blokuje części ruchome.
Właściwie to nic nie można zrobić poza zastosowaniem filtrów odstojnikowych (ale też niewiele dają) , trzeba się pogodzić z tym faktem i czyścić regularnie wtryskiwacze innej drogi po prostu nie ma.
Na zachodzie nie ma tego problemu ale tam lpg jest odpowiednio droższe.

Kiedyś wyczyściłem wtryski pojechałem zatankować gaz i już wracając ze stacji zaczęły mi wypadać zapłony , 32 L jakiegoś syfu wystarczyło żeby wtryski zaczęły lać.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-01-10, 16:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 781
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2021-01-12, 20:30   

Fruxo napisał/a:
Sami experci a nikt nie zauważył że w dusterach z K4M było 20 C do przełączenia na LPG.

Jak się wpinałem w sterowni to coś mi się wydaje, że tam była ustawiona temperatura 30 lub 35 stopni. Bliżej 35 ale kilka lat minęło więc dokładnie nie pamiętam natomiast na pewno nie było 20 stopni- przynajmniej u mnie. Sterownik fabryczny.
_________________
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Wersja: [Inna]
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 326
Skąd: ABCD
Wysłany: 2021-01-14, 07:32   

With the 1.0, the injection rail has a water heater.
https://i.ibb.co/y53yYbf/pl2.png
https://i.ibb.co/pWHRKBr/pl1.png
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 687
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-14, 10:30   

@eastcowboy thank you

Nie zauważyłem że listwa (rampa) wtryskowa ma podgrzewanie z układu chłodzenia (włączony w układ zbiornika wyrównawczego) :roll: ale w sumie fajny patent, może wtryskiwacze będą dłużej wytrzymywały polskie LPG.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne