DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Szarpanie/ dławienie sie
Autor Wiadomość
tetes00 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 23 Mar 2020
Posty: 3
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-02-05, 20:13   Szarpanie/ dławienie sie

Witam mam problem z szarpaniem / dławieniem się Dacii Logan II .
Samochód po dodaniu gazu na niskich obrotach 2-3k zaczyna się dławić na każdym z biegów (1 i 5 praktycznie nie odczuwalne dławienie) ( 2,3,4 szarpanie/dławienie okropne), z początku myślałem ze to problem z gazem fabrycznym bo działo się to jedynie jak jeździłem na gazie (po przełączeniu na benzyne normalnie pracował), lecz teraz po miesiącu zwlekania auto się dławi również na benzynie.
Auto ma przejechane 85k km.
Macie jakiś pomysł co to może być?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-02-05, 20:17   

zawory regulowane ?
 
tetes00 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 23 Mar 2020
Posty: 3
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-02-05, 20:26   

Fruxo napisał/a:
zawory regulowane ?

Nie były regulowane, moze byc to to
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-05, 20:28   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + szarp* = dużo różnych potencjalnych przyczyn...
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1963
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-05, 22:32   

Strzelam w ciemno Cewka zapłonowa, miałem podobnie w ostatniej MCVce z tym motorem i LPG. Zawory również przydało by się wyregulować abyś zaraz nie płakał, że Dacia to gówno bo głowicę przy 100tyś km szlak trafił.
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 73
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-02-07, 00:56   

Hej

Żona miała tak w Clio 1.2 16V 75 KM. Szarpało, dławiło się. Poszła cewka. Po wymianie śimga elegancko



Pozdrawiam
Piotrek
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-02-07, 10:46   

Przy padniętej cewce motor pracuje na 3 cylindy. To czuć i słychać, ale nie szarpie. Przynajmniej ja tak miałem w lipcu ubiegłego roku. pozdr
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 633
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-02-07, 18:56   

jurek napisał/a:
Przy padniętej cewce motor pracuje na 3 cylindy. To czuć i słychać, ale nie szarpie. Przynajmniej ja tak miałem w lipcu ubiegłego roku. pozdr
To zależy jak poszła. Jeśli jest przerwa, to jedna świeca nie ma iskry, ale może też się cewka nieco przypalić przy kontakcie. Wtedy zapłon wypada nieregularnie i silnik szarpie. Generalnie bez diagnostyki komputerowej można szukać i szukać tej usterki.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1963
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-07, 20:07   

jurek napisał/a:
Przy padniętej cewce motor pracuje na 3 cylindy. To czuć i słychać, ale nie szarpie. Przynajmniej ja tak miałem w lipcu ubiegłego roku. pozdr


z całym szacunkiem kolego ale nie pisz głupot. Nie zawsze cewka pada tak, że auto pracuje na 3 cylindrach lub mniej i nie ma mocy. W ostatniej MCV II miałem czasem pooszarpywanie na LPG, myślałem, że to problemy z LPG ale nie wszystko było ok. Później zastanawiałem się czy to nie zawory ale stwierdziłem, że sprawdzę cewkę bo komputer LPG pokazywał mi błąd - brak sygnału z wtryskiwacza PB. Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy, a dodam, że na tak uszkodzonej cewce przejechałem +/- 2000km , byłem mi. nad morzem, gdzie wracając z boksem na dachu jechałem bez problemu 170km/h przez 40km
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 633
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-02-07, 21:10   

Dokładnie. Rzadko kiedy cewka pada na amen i przestaje w ogóle dawać napięcie. Podobnie jak w głośniku. Zazwyczaj głośnik po przypaleniu cewki zaczyna pierdzieć. Cewka się przepala i raz za razem traci i przywraca kontakt. Tu jest tak samo.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-02-07, 21:39   

Czyli każdy ma swoje doświadczenia. pozdr
 
Puncu 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 95
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-02-07, 21:43   

W moim przypadku winowajcą były świece.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne