Wysłany: 2021-02-17, 22:29 DDII - Tarcie przy jednoczesnym przyspieszaniu i skręcie
Jak w temacie, od 2 - 3 tygodni zauważyłem dziwny objaw - odgłosy tarcia i szurania w przednich kołach, przy jednoczesnym przyspieszaniu i skręcie kierownicą. Na początku myślałem, że to nagromadzony lód w nadkolach przyciera o opony. Fakt, że nazbierało się tego sporo, ale po oczyszczeniu nadkoli niestety problem nie ustał, a wręcz się nasilił. Najlepiej to słychać po dłuższym postoju (np. po nocy). Szuranie zaczyna się dopiero od 50-60km/h. Później, granica prędkości przesuwa się od ok. 90km/h, natomiast w weekend jak zrobilem trasę 150km, to problem zupełnie ustąpił, ale tylko do następnego dnia. Zaznaczam, że, problem ujawnia się przy jednoczesnym bucie w podłogę i skręcie (np. zmiana pasa) Zaniepokojony tym faktem, skontaktowałem się z ASO. Kazali dzisiaj przyjechać na sprawdzenie. Byłem przekonany, że nic nie stwierdzą poza tym, że sobie coś ubzdurałem, ale ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu, po godzinie Pani z ASO oddzwoniła z informacją, że faktycznie jest coś na rzeczy ale... problem jest w skrzyni biegów.
No i pytanie do Was koleżanki i koledzy co o tym myślicie? Mechanikiem żadnym nie jestem, ale tak na prosty rozum: problem występuje na każdym biegu i tylko podczas gwałtowniejszych skrętów i przyspieszaniu. Nie brzmi to bardziej jak problem z przegubem wewnętrznym?
W piątek rano odstawiam samochód, bo dopiero zalatwią zastępczaka i trochę nie daje mi to spokoju...
Przy skręcaniu: przegub zewnętrzny (to jest dość charakterystyczny terkot/chrupanie).
Przy dodawaniu gazu i gwałtowniejszym przyspieszaniu: przegub wewnętrzny.
Łożysko jest słyszalne przez cały czas (z różnym natężeniem w zależności o do prędkości osi).
Jeśli to konkretnie skrzynia to szczerze mówiąc nie wiem jak to stwierdzili - może im chodzi o przegub wewnętrzny (jako element bezpośrednio załączony do skrzyni?)
Ja też do końca nie wiem na jakiej podstawie taka diagnoza i nie chcę podważać, ani wchodzić w kompetencje ASO, ale wydaje mi się, że skrzynia jako element na sztywno zamontowany nie powinna dawać takich efektów dźwiękowych. Jest możliwe, że do wymiany przegubu wewnętrznego konieczny jest jej demontaż? Dostałem wyraźną informację, że muszą rozebrać skrzynie na stole i dokładnie sprawdzić... Martwię się trochę na zapas, że zwalą skrzynie, coś w niej wymienią, zamontują z powrotem a problem pozostanie.
sam jestem ciekawy i z pewnością podzielę się z Wami jak czegoś się dowiem.
Swoją drogą takie usterki przy przebiegu 22 kkm średnio napawają optymizmem na przyszłość
Znalazłem jeszcze filmik, który nagrałem w razie jakby usterka zechciała zniknąć w obecności pracownika ASO, co często ma miejsce. Coś tam słychać, ale trzeba na maxa podgłośnić:
no więc sytuacja robi się ciekawa. Właśnie dostałem telefon, że przed demontażem skrzyni zamienili koła i podobno problem zniknął... Sam niebawem ocenię.
no więc sytuacja robi się ciekawa. Właśnie dostałem telefon, że przed demontażem skrzyni zamienili koła i podobno problem zniknął... Sam niebawem ocenię.
No to pięknie diagnozują... Ciekaw jestem co ich w takim przypadku skłoniło żeby od razu typować skrzynię bez wyeliminowania prostszych usterek. Miałem wadę fabryczną skrzyni i raczej nie było takich objawów jak pisałeś.
Proszę Państwa, mamy kolejny zwrot akcji. Przed odbiorem auta zrobiłem rundę z mechanikiem (bardzo sympatyczny swoją drogą) na ich kołach i co? To samo. Co prawda jakby ciszej i przy wyższych prędkościach (prawdopodobnie dlatego, że zimówki mam 16" a oryginalne koła które założyli mają 17"), ale schemat ten sam - but w podłogę, manewr typu "nagła zmiana pasa" i słychać metaliczne szuranie. Mechanik na szczęście sam stwierdził, że faktycznie coś jest nie tak, no i od poniedziałku będą drążyć temat, także ciąg dalszy nastąpi...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce 114km
Rocznik: 2016
Wersja: Open Pomógł: 29 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1319 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-20, 13:18
A ja obstawiam, ze wymienią 1-2 rzeczy, nie rozwiąże to problemu i stwierdza, że trzeba tak jeździć aż cos się rozsypie . Będą tak wstrzymywać się usunięciem usterki do końca gwarancji gdzie i na sam koniec powiedzą że TTTM. Niestety w większości przypadków tak działa ASO Renault/Dacia
Nie chcę wywoływać wilka z lasu, ale to po drugim poście wydaje mi się że to reakcja ESP. Sam robiłem poślizgi kontrolowane i właśnie coś podobnego się działo podczas podobnych do twoich manewrów.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 166 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-02-22, 18:21
Problem dziwnych dźwięków ze skrzyni DD opisywany był niejednokrotnie na forum tutejszym i dusterowym, najbardziej zdesperowani zmusili ponoć serwis do wymiany skrzyni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum