Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
DDII - Tarcie przy jednoczesnym przyspieszaniu i skręcie
Autor Wiadomość
gorus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 79
Skąd: POZnan*
Wysłany: 2021-03-23, 16:33   

no nie wiem czy stało, wyjeździli pół baku, a spalanie podbili do 9,4. Z resztą, nawet jeżeli, to co to za argument? Zaczyna mnie już irytować to wszystko.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-23, 18:25   

gorus napisał/a:
Samochód wczoraj odebrany. Wymienione min. łożyska mechanizmu różnicowego. W drodze do domu wydawało mi się, że i tak słyszałem ten dźwięk, ale nie miałem za bardzo czasu i miejsca do zrobienia testów. Za to wieczorem wyjechałem na miasto, szarpałem kierownicą na wszystkie strony, ale ani razu tego efektu nie było... Zobaczymy jak to będzie.
Jedno jest pewne, czeka mnie i tak wizyta ponieważ... pojawiło się irytujące piszczenie z tylnych bębnów przy puszczaniu pedała hamulca... :cry: Niebawem w ASO będę ze wszystkimi na "Ty"


na temat piszczących hamulcy tylnych możesz poczytać u nas na forum. Chyba każdy kto ma dacię przez to przechodził. Aby pozbyć sie pisków po odpuszczaniu pedału hamulca należy, zdjąć bęben hamulcowy i wszystkie miejsca styku szczęk z tarczą kotwiczą psiknąć smarem np ceramicznym. Przechodziłem, przez to w każdej ze swoich Dacii a mam w tej chwili 4ta, przebieg nie ma tu znaczenia. Piszczenie może pojawić już po kilku tysiącach km i dopóki nie zastosuje się powyższego rozwiązania samo nie ustanie. W obecnym Dusterze za dokładnie nie z psikałem i piski mam nadal ale nie chce mi się drugi raz rozbierać bębny. ASO z tym nic za darmo nie zrobi bo to część eksploatacyjna, w 2016 r. operacja ta kosztowała bodajże 150zł za stronę.
 
seraphine 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2021-03-23, 21:41   

Nie tylko w Dacii. Miałem to samo w Corsie D. To następstwo "zmywania" hamulców. Pryskają wg procedury jakimś zmywaczem, chyba nawet przepłukują bez rozbierania, żeby usunąć osady. Problem w tym, że zmywają też na oślep smar. W Corsie zaczęło piszczeć już w 3-cim roku a w 4-tym był obciach tak jeździć. W serwisie dostali ode mnie zakaz "mycia" co roku tylnych hamulców, a zamiast tego co 2 lata były rozbierane, czyszczone i smarowane.

W kwestii szurania zauważyłem u siebie pewien "trik". Jak wjadę na wysoki (15 cm) krawężnik przodem po skosie zaczynając od prawego koła a potem w tym samym kierunku wycofam, to szuranie na jakiś czas znika nawet kiedy jest zimno... to mi sugeruje, że mogą mieć z tym związek półosie. Muszę dokładnie przyjrzeć się ich prowadzeniu, mocowaniu.

@gorus: przy jakim przebiegu pojawiło się szuranie?
_________________
kle, kle, kle... 12s do setki ;]
Ostatnio zmieniony przez seraphine 2021-03-23, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
gorus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 79
Skąd: POZnan*
Wysłany: 2021-03-24, 08:36   

U mnie zaczęło się to w okolicy 23k. Niestety dzisiaj rano to samo, pierwsza szybsza prosta po wyjeździe z garażu, prawo, lewo i szuranie. Potem coraz ciszej i po 500 metrach spokój. Nie uda mi się z tym dojechać nawet do ASO, a co dopiero komuś pokazać.
seraphine, Dzięki za radę, sprawdzę z tymi krawężnikami. Teraz tak łączę trochę fakty i pamiętam że raz czy dwa razy ten dźwięk słyszałem przy przejeżdżaniu na wprost przez większe nierówności.. Może amory dają taki efekt?
 
seraphine 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2021-03-24, 18:52   

To nie mogą być amory. Szuranie wynika z ruchu, ocierania się 2 rzeczy o siebie, ewentualnie to efekt wibracji (więc z powodu przeciążeń szurają np elementy łożyska o siebie). W innym wątku ktoś pisał, że któraś z podpór półosi może mieć luz. Podjazd pojedynczym kołem pod wysoki krawężnik powoduje mocną zmianę położenia danej półosi, a więc może też powodować ruch półosi w podporze (coś jak nastawienie ciągle wypadającego barku). Zastanawia mnie, jak tam wygląda łożyskowanie i czy to ono może powodować efekt szurania? Może następuje jakieś jego lekkie przekoszenie? Przy dodawaniu gazu silnik i skrzynia odchylają się do tyłu, więc pewnie zmienia się ułożenie półosi względem tych elementów. W jednym mechanik z aso ma rację - jak hałasuje, szura to docelowo musi się rozsypać, bo to szuranie jest powiązane z drganiami albo tarciem. ...albo jak tu ktoś wspominał, szurają przeguby bo takiej są jakości :shock:
_________________
kle, kle, kle... 12s do setki ;]
 
seraphine 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2021-04-04, 10:48   

Wybaczcie post pod postem.... ale zauważyłem jedną rzecz. Na alusach chyba ustały efekty specjalne, a na pewno uległy znacznej redukcji. Coś takiego było chyba u tego rumuńskiego blogera od Dustera.
_________________
kle, kle, kle... 12s do setki ;]
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2021-04-04, 18:48   

seraphine napisał/a:
...albo jak tu ktoś wspominał, szurają przeguby bo takiej są jakości :shock:

i to jest chyba najbardziej prawdopodobne....
 
gorus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 79
Skąd: POZnan*
Wysłany: 2021-04-09, 11:32   

seraphine napisał/a:
Wybaczcie post pod postem.... ale zauważyłem jedną rzecz. Na alusach chyba ustały efekty specjalne, a na pewno uległy znacznej redukcji. Coś takiego było chyba u tego rumuńskiego blogera od Dustera.


U mnie też wymiana kół niby wyeliminowała problem (tak twierdził serwis), ale okazało się, że występował nadal, tylko że przy wyższych prędkościach.
Obecnie u mnie też problem ustąpił. Moja teoria jest taka, że po prostu zrobiło się cieplej. Odpuściły mrozy, a razem z nimi dziwne trzaski.
Ostatnio zmieniony przez gorus 2021-04-09, 11:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne