Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakie żarówki H4
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-17, 12:02   

Jeden X-trem Philipsa założony przy 104800km 04.03.2013 padł przy 119105km.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-17, 14:42   

Czyli X-trem Philipsa wytrzymał niecałe 15 tyś km. i 7,5 miesiące. To chyba nie tak źle.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-09-17, 14:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-17, 15:27   

Źle, nie źle. Nie wiem. Najważniejsze dla mnie, że fajnie oświetlają drogę po zmroku i w nocy.
Najdłużej wytrzymały fabryczne bo około 40000km.
Założę może jutro drugie to zobaczymy ile wytrzymają.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-22, 13:55   

119205 zamontowane x-trem i jedziemy. Ciekaw jestem ile wytrzymają. Padła lewa poprzednio. Nie mogłem się przyzwyczaić przez te kilka dni do zwykłych żarówek.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-24, 09:33   

130770km i padła lewa x-trem. Wytrzymała około 10500km.
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-24, 10:27   

Czy pamiętacie potem o ustawianiu?
http://motoryzacja.interi...tel,1952815,324
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2014-03-24, 15:10   

Przy markowych żarówkach i dla samego testu robiłem porównanie na forum VW i po każdej zmianie żarówek nie było problemu. Ten system nie dotyczy żarówek no-name z marketu które same z siebie są krzywe.

Test robiłem na reflektorach z żarówką H4 oraz z H1 i zawsze było wszystko ustawione tak jak poprzednio. Po teście przestałem też jeździć na ustawianie świateł - robię to sam o ile taka jest potrzeba a ostatnio od 4 lat nie musiałem tego robić :roll:

Co innego nieświadomi użytkownicy oraz panowie z serwisów, którzy zawsze tłumaczą że po wymianie koniecznie trzeba ustawiać - widziałem jak ustawiają - dokładniej to nic nie robili :-/

Bardziej niebezpieczne jeśli chodzi o rozpraszanie i oślepienia są brudne szyby reflektora.

PS-Wiecie że żarówki Boscha oraz GE sprzedawane jako +90% to Tungsram w innym opakowaniu ?

Informacja zaczerpnięta od hurtownika i przedstawiciela kilku różnych firm oświetleniowych :shock:
Ostatnio zmieniony przez skaktus 2014-03-24, 15:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-03-25, 00:17   

GE jest właścicielem Tungsrama na węgrzech, tam powstaja te same żarówki w różnych pudełkach, ale nie wiedziałem że tez Bosh jest w to zamiszany. Te +90 i +120% to te same modele dostepne w 2 firmach

na stronie sobie wybierasz ofertę Tungsram albo GE:

http://catalog.gelighting...omotive/?r=emea

Sam mam i GE i Tungsramy - takie same, te same numery nabite.
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2014-03-27, 17:42   

I widzisz, ty to wesz, ale babsztyle w sklepach już mi gadali " Panie, te GE to dlatego droższe że to markowe a te Tungsramy to taka tania kicha"... Dlatego piszę tutaj :)
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-07-29, 06:38   

Na H7 lub H4 polecam Philips Premium - świecą o jakieś pi razy drzwi 20-30% mocniej niż klasyczna narva a trwałość nie jest skrócona jak w innych żarówkach z serii plusX% , na BP kosztują ok 28 zł/sztukę ale na znanym portalu aukcyjnym są po parę do kilkunastu złotych. Fajnie też świecą osramy nightbreaker ale życie krótsze od Philipsów o jakieś 15-20%. Philips wytrzymuje u mnie ok. pół roku (12-14-kkm).
Co do H1 (długie) to polecam osram silverstar - światło super. Skupienie bdb, mam je 2,5 roku w tym aucie i rok były w moim poprzednim.Silverstary mam też aktualnie na H7. Wziąłem na próbę - światło bardzo jasne , nawet lepsze niż w Philipsach ale gorsze skupienie.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-07-29, 06:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-07, 11:33   

takie pytanko - bo może ktoś wie i nie będę musiał dopasowywać

jakiego rozmiaru jest śrubka trzymająca docisk żarówki H4 - wczoraj wyleciała mi śrubka podczas wymiany żarówki - możliwe że do wnętrza lampy, ale nie chce mi się jej wykręcać, jeżeli można wmontować po prostu nową śrubkę ;-)

na razie żarówka usztywniona przy pomocy szarej taśmy klejącej, mam nadzieję, że dobrze trzyma poziom ;-)
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2014-10-07, 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-19, 20:12   

dzisiaj okazało się, że jednak źle trzyma poziom ;-)

z racji tego, że nie dowiedziałem się, jaka tam może być śrubka będę chyba musiał wybrać się do metalowego i kupić po 1sztuce z różnych rozmiarów (bo ryzykować drugim reflektorem wykręcając śrubkę od docisku nie zamierzam) 8-)
 
Raphael 



Marka: Renault (była: Dacia)
Model: Megane (był: Logan MCV)
Silnik: 1.5 dCi (był: 1.6 LPG)
Rocznik: 2016 (był: 2012)
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-01-16, 18:51   

Naszarpałem się trochę, ale udało mi się wymienić żarówkę H4 od strony kierowcy. Poprzednią wymianę robiłem w jakiejś SKP. Najcięższa sprawa była z włożeniem i spasowaniem gumy już po wymianie. Dzięki informacjom z tego tematu (podziękowania dla wszystkich, jackthenight - b. pomocny filmik) odbezpieczenie sprężynko-drucika było, w porównaniu do reszty czynności, czystą przyjemnością.

Statystyki:
11 msc. 19,5 tys. km przebiegu: padają oba fabryczne Osramy H4 (nie na raz, ale w odstępie kilkudziesięciu kilometrów) - wymiana na Osram Bilux
11 msc. 17,8 tys. km przebiegu: pada H4 po stronie kierowcy (ciekawe ile jeszcze poświeci po stronie pasażera) - wymiana na Osram Ultra Life (dają na nią 3 lata gwarancji, czyli z moimi przebiegami wychodzi 45-60 tys. km., wątpię czy wytrzyma)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-20, 17:30   

Od kwietnia 2013 cieszyłem się światłem żarówek Bosch +90. Styczeń 2015 padła od strony pasażera, jadąc dynamicznie po brukowej kostce. Ostatnio też zaliczyłem kilka dziur. może to przyspieszyło przepalenie się. Mimo użytkowania żarówek głównie wieczorem i w nocy ( mam DRL ) wytrzymała rok i 9 m-cy. . Kupiłem nowy komplet identycznych żarówek za 42 zł korzystając z bonu rabatowego na allegro.

http://allegro.pl/show_item.php?item=4900271458

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-01-20, 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
fafik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-15, 19:32   

Co do żarówek ważne jest pamiętać, aby wymieniać je zawsze parami. U mnie nawet kilkakrotnie zdarzyło się, że padły w tym samym dniu. Rano jedna, po południu druga. W dodatku zmieniając je naraz masz pewność, że świecą tak samo.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-04, 12:31   

laisar napisał/a:
Nowy nabytek to jakiś niemiecki wynalazek - "Wotan" (Light Distribution GmbH)

Zginęła śmiercią tragiczną na posterunku, przy przebiegu niecałych 109900 km.

Siostra z kompletu wytrzymała w tym miejscu rok i 2 tygodnie oraz 21 tys. km.

Pancerny Tungsram po lewej dalej świecił, ale zaszalałem i wymieniłem obie żarówki, na General Electric, a "węgierka" trafiła do pudełka jako zapas...

...Z którego wychynęła dokładnie tydzień temu, bo po 22000 km i 11 miesiącach zmieniła GE po prawej stronie.

Po kolejnych 5 dniach i 200 km Tungsram wrócił jednak do rezerwy (: - w najlepszym stylu przemysłowej powtarzalności przestał świecić także lewy "generał"... Ponownie wymieniłem zatem obie żarówy - na OSRAM.



Dzięki niebywałej trwałości węgierskiego halogenu miałem także okazję sprawdzenia spadku jasności światła żarówki w czasie - i jest bardzo, bardzo wyraźna. Wszystkie H4 kupuję standardowe, nie jakieś "+1000000000000%zenonlukhajtek", i nowy Tungsram świecił sobie po prostu na biało, natomiast obecnie jego barwa jest widocznie żółtawa. Podaję ku rozważeniu...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-10-04, 12:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-06, 19:22   

Witam. Szukam jakiś zapasowych żarówek do Sandero II. I tak się zastanawiam czy warto zainwestować w coś lepszego o szumnych nazwach: Philips X-TREME VISION czy też Osram NIGHT BREAKER UNLIMITED ? Czy tego typu żarówki nie uszkodzą kloszy w Sandero?
Trafiłem kiedyś na taki filmik i niby jest jakaś tam różnica w stosunku do standardowych żarówek..
https://www.youtube.com/watch?v=bTnzPjyusJE
_________________
enjoy the silence
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-06, 19:57   

gregorisan napisał/a:
czy warto zainwestować w coś lepszego

Zależy od gustu inwestującego - czy przykłada większą wartość to (zazwyczaj pozornej) jasności, czy raczej trwałości.

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + żarówk*

= (np)

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1707
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7479
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-12-06, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-07, 07:59   

w Note jakiś czas z uporem testowałem wzmocnione zarówno Night Breaker jak i Night Guide. Komplet jest 2-3 razy droższy od zwykłych (markowych) żarówek, a pojedynczo (najczęściej prawa strona, narażona na większe drgania) potrafiły palić się już po 2 miesiącach. Wróciłem do starych, oryginalnych, standardowych żarówek i jeździły kilka lat bez awarii. Jeśli chcesz używać (drogich) żarówek o zwiększonej sile strumienia świetlnego, przygotuj się na zakupy kilka razy w ciągu roku
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-12-07, 07:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 08:15   

Ja polecam Tungsramy Megalight +90% ( mocne i o bielszej barwie z uwagi na niebieska koncowke)
Tanie i bardzo dobre , długo trzymają to na pewno - rok u mnie wytrzymują bez problemu.

Dar1962, może masz cos nie halo z instalacja , skacze Ci napiecie powyzej 14V i dlatego tak szybko się pala ?
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-07, 09:42   

Macie rację - nie warto inwestować takich pieniędzy w tak drogie żarówki.
corrado napisał/a:
Ja polecam Tungsramy Megalight +90%

Też właśnie zwróciłem na nie uwagę - cenowo dość przystępne :-)
_________________
enjoy the silence
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 09:48   

A świecą wg mnie nawet mocniej i bielej niż OSRAM Nightbreaker Unlimited
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-07, 16:09   

corrado napisał/a:

Dar1962, może masz cos nie halo z instalacja , skacze Ci napiecie powyzej 14V i dlatego tak szybko się pala ?

opisałem przypadłość poprzedniego auta (Nissan Note). Po rezygnacji z tych wzmocnionych wynalazków założyłem oryginalne Osram i problem znikł - jeździły jeszcze 3 lata, aż auto znalazło nowego właściciela. W Dusterze (w styczniu 4 lata) spaliły mi się do tej pory 2 żarówki H7. Żadnych "+" nie używam. Żarówki typu "+" przy tej samej mocy i amperarzu mają o wiele cieńszy drut żarnika. Daje to wyższą temperaturę żarzenia, bielszy kolor i nieco lepszy zasięg świecenia, za to potrafi go uszkodzić byle wstrząs.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-12-07, 16:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-08, 00:45   

Mam w Lodgy jeszcze oryginalne żarówki "z fabryki". Przejechałem prawie 37 tys. km przez ponad 1,5 roku i żadna jeszcze nie przepaliła. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-12-08, 05:55   

route2000 napisał/a:
Mam w Lodgy jeszcze oryginalne żarówki "z fabryki". Przejechałem prawie 37 tys. km przez ponad 1,5 roku i żadna jeszcze nie przepaliła. ;-)


Ja zaraz po odbiorze i wymianie żarówek na inne też tyle przejechałem. Jest jedno ale. Połowę z tego zrobiliśmy na dziennych więc tak naprawdę, to mamy przejechane na nich około 16000km.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne