Najtaniej wychodzi Dacia oczywiście i można zabrać nieco więcej niż się potrzebuje w związku z tym typu czujniki parkowania z przodu i kamerę.
Może znacie jakieś jeszcze modele warte rozważenia w tej cenie ? Ogólnie to tak na chłodno to dość dużo kasy się wydaje jak na auto klasy B z automatem które jakoś nie porywają, ale takie są teraz ceny...
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2021-06-02, 07:32
Daj sobie spokój z xtronic i CVT. Te skrzynie często po przebiegu 30-50 tys. km mają już oznaki zużycia to modernizowane skrzynie Jatco JF015e, to samo jest w Suzuki. Kia ma dwusprzęgłową slrzynię do 100 tys km nie powinna się zepsuć. Poczekałbym jeszcze na nową Fabię z dsg albo yarisa hybrid. Najlepsza skrzynia jest w yarisie hybrid ecvt.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-06-02, 14:14
DrOzda napisał/a:
Może nowy MCV będzie dostępny z 1.6 K4M DHT ?
Tyle że skoro Captur/Megane zaczyna się od 130 tysięcy to Dacia pewnie od stówki ....
MCV to jest bardzo fajna zapewne opcja, ale ani wielkość mi taka nie potrzebna, nie wspominając że za 100K to już wybór jest znacznie większy.
Auto Krytyk napisał/a:
Daj sobie spokój z xtronic i CVT. Te skrzynie często po przebiegu 30-50 tys. km mają już oznaki zużycia to modernizowane skrzynie Jatco JF015e, to samo jest w Suzuki. Kia ma dwusprzęgłową slrzynię do 100 tys km nie powinna się zepsuć. Poczekałbym jeszcze na nową Fabię z dsg albo yarisa hybrid. Najlepsza skrzynia jest w yarisie hybrid ecvt.
A co powiesz na temat 1.5 Dynamic Force 125 KM Multidrive S ? Cennikowo 72 900, więc mieściło by się w budżecie zapewne o ile byłby taki rabat na auto lub ekiwalent w ubezpieczeniu / serwisie czy czymś co byłbym wstanie sobie uznać za usprawiedliwienie wydania i tak 8K więcej niż Sandero
Hybryda raczej nie miała by dla mnie sensu bo robię rocznie 11K przebiegu czyli te 7000 PLN w paliwie zwracałby mi się przez 5 lat* ;)
Ta skrzynia w KIA to chyba dość nowa konstrukcja ? Pamiętam że poprzednio też oglądałem KIA ale wtedy mieli 4 biegowy automat :)
*jeśli średnio było by to 2 litry na 100 km mniej.
Ostatnio zmieniony przez franius 2021-06-02, 14:18, w całości zmieniany 2 razy
Daj sobie spokój z xtronic i CVT. Te skrzynie często po przebiegu 30-50 tys. km mają już oznaki zużycia to modernizowane skrzynie Jatco JF015e, to samo jest w Suzuki. Kia ma dwusprzęgłową slrzynię do 100 tys km nie powinna się zepsuć. Poczekałbym jeszcze na nową Fabię z dsg albo yarisa hybrid. Najlepsza skrzynia jest w yarisie hybrid ecvt.
Nowa Fabia z klimą ponoć będzie od 70 klocków startować, a taka, która ma sensownie być wyposażona to koło 90-100 koła.
Daj sobie spokój z xtronic i CVT. Te skrzynie często po przebiegu 30-50 tys. km mają już oznaki zużycia to modernizowane skrzynie Jatco JF015e, to samo jest w Suzuki. Kia ma dwusprzęgłową slrzynię do 100 tys km nie powinna się zepsuć. Poczekałbym jeszcze na nową Fabię z dsg albo yarisa hybrid. Najlepsza skrzynia jest w yarisie hybrid ecvt.
A coś więcej z tej myśli przewodniej? Mam już negatywne doświadczenie z tą skrzynią po takim przebiegu?
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2021-06-03, 18:47
Napisz jeszcze jak będziesz eksploatował ten samochód - bo można katować się codziennie po 2 - 3 godziny w korkach i robić w ten sposób te ok 1000/miesiąc, a można jeździć z miejscowości do miejscowości - i wtedy obciążenie automatu jest zupełnie inne.
Napisz jeszcze jak będziesz eksploatował ten samochód - bo można katować się codziennie po 2 - 3 godziny w korkach i robić w ten sposób te ok 1000/miesiąc, a można jeździć z miejscowości do miejscowości - i wtedy obciążenie automatu jest zupełnie inne.
Takie stanie w korkach i poruszanie się z prędkością miejsko- czasem korek po horyzont czasem przejazd jak w nocy jest tak szkodliwe i niszczące dla niej?
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2021-06-04, 10:19
uno0 napisał/a:
Takie stanie w korkach i poruszanie się z prędkością miejsko- czasem korek po horyzont czasem przejazd jak w nocy jest tak szkodliwe i niszczące dla niej?
Każda rzecz jest obliczona na jakąś ilość cykli pracy - wieczna jazda w korkach szkodzi też manualnej skrzyni, z tego co czytałem i własnych doświadczeń - miałem 3 samochody z automatem - najtrwalszy w takich warunkach jest klasyczny automat pod warunkiem że nie wyrzuca się go na N co niektórzy robią przenosząc doświadczenia z manualną lecz tylko operuje się hamulcem i gazem - w pozycji N klasyczny automat jest gorzej smarowany. Gdybym musiał jeździć w takich warunkach to osobiście zdecydołbym się na klasyczny automat- co oczywiście wymaga albo podniesienia budżetu albo udania się na rynek samochodów używanych.
Takie stanie w korkach i poruszanie się z prędkością miejsko- czasem korek po horyzont czasem przejazd jak w nocy jest tak szkodliwe i niszczące dla niej?
Każda rzecz jest obliczona na jakąś ilość cykli pracy - wieczna jazda w korkach szkodzi też manualnej skrzyni
No cóż, zdecydowałem się na ten model z ta skrzynią. Miała dobre opinię w necie. Na szczęście też wybrałem abonament na samochód więc za dwa lata będe wiedział co i jak. Pozdrawiam i dziękuje za informację.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-06-04, 14:50
PiotrWie napisał/a:
Napisz jeszcze jak będziesz eksploatował ten samochód - bo można katować się codziennie po 2 - 3 godziny w korkach i robić w ten sposób te ok 1000/miesiąc, a można jeździć z miejscowości do miejscowości - i wtedy obciążenie automatu jest zupełnie inne.
Najwiecej pod względem spędzonego czasu (70%) to właśnie w mieście, ale kilometrowo to tak powiedzmy połowa tego przebiegu. Do pracy to jest około 13km dziennie x 25 x 12 = 3900km + jakieś tak inne tematy to po mieście myśle że wyjdzie koło 5000-6000km reszta to expresówki i krajówki. Jakbym głównie poruszał się w trasie to automat by mi za wiele nie dawał, jednak s mieście to jest ogromna wygoda dla mnie.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2021-06-04, 15:14
Jeśli gwarancja nie jest dla Ciebie"Must have" to zastanów się nad kilkuletnim samochodem z klasycznym automatem - dobre opinie mają 6 - 8 biegowe PSA. Jeśli koniecznie i tylko nowy to kup Dacię i umowę na naprawy oraz jak najdłuższy okres. Przy tych przebiegach jest bardzo mało prawdopodobne że popsuje się co innego - chyba że trafisz na wadę fabryczną.
Nowa Fabia z klimą ponoć będzie od 70 klocków startować, a taka, która ma sensownie być wyposażona to koło 90-100 koła.
Weź niep****ol uśmiechnij się i żyj 😜 100 tys to fajna Octavie kosztuje a pomiędzy nią a Fabią jest jeszcze Scala...
Wejdź sobie wujek na Skoda czechy, bo tam jest dostępny konfigurator i sprawdź za ile jest Fabia w biedzie z silnikiem 1.0 TSI 81kw ze 6 stopniową skrzynią (bo MPI, który pewnie do 100km/h rozpędza się w 20 sekund i 5 biegówki nie biorę pod uwagę, bo to szrot dla handlowców).
Nie dodając nic wychodzi mi prawie 7 dyszek, a co jak zacznę "klikać" he he he. Tanio już było.
ps. Przecież sensowna Scala to też koło 9 dych jak nie 100, a Octavia dopiero (startuje) koło stówy, więc co ty mi tu opowiadasz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum