Wysłany: 2021-06-29, 15:31 Rozładowany akumulator - sandero III
Dzisiaj dacia mnie zaskoczyła, nie działało otwieranie bezdotykowe i z przycisków. Wczoraj wszystko działało. Po otwarciu awaryjnym kluczykiem system martwy. Wezwane assitance. Pomiar napięcia na aku 5,4 V. Samochód uruchomiony z kabli , przy 2000 rpm napięcie ładowania 13,8 V. Dacia odstawiona do serwisu i mają szukać. Podobnież nie da się trwale wyłączyć start/stop już wcześniej przy jeździe po mieście komp wyłączał start/stop z komunikatem priorytet lądowania akumulatora. IMHO start/stop to totalna porażka może ktoś zna sposób jak to dezaktywować, bo tak trzeba pamiętać o ręcznym wyłączeniu go.
Jutro do południa ASO ma zrobić ja obstawiam wadę aku oraz żle ustawione napięcie ładowania. Wg mojej wiedzy powinno być minimum 14,5V.
Po odebraniu napiszę co ASO stwierdziło.
Samochód odebrany 18 maja przejechane 2100 km w tym 1600 km poza miastem
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-06-29, 15:41
Paweł napisał/a:
IMHO start/stop to totalna porażka może ktoś zna sposób jak to dezaktywować, bo tak trzeba pamiętać o ręcznym wyłączeniu go.
Myślę, że do ogarnięcia przez interfejs (zmiana domyślnego ON na OFF), aczkolwiek to jednak jest ingerencja. Pytanie, czy ASO podjęłoby się wyłączenia - tu trzeba z nimi gadać.
Paweł napisał/a:
Jutro do południa ASO ma zrobić ja obstawiam wadę aku oraz żle ustawione napięcie ładowania. Wg mojej wiedzy powinno być minimum 14,5V.
Nie wiem jak jest w Sandero III, ale np. w Oplu miałem tak, że wszelkie odbiorniki zostawione włączone (radio, oświetlenie itd.) wyłączało po 20 minutach od zgaszenia silnika. Jeśli tu tak nie jest, może coś ten akumulator rozładowało? Tylko pytanie co? Zauważyłem w testowym aucie, jak nim jeździłem, że wyszliśmy z jazdy, pogadaliśmy w salonie dłuższą chwilę i wychodząc zwróciłem uwagę, że MediaNav cały czas wzbudzone było. Może elektronika jakiegoś psikusa sprawiła?
Układ ładowania nie jest tak prosty jak w dawnych konstrukcjach - tu dużo zależy od obciążenia. W Oplach bywało, że ładowanie przekraczało 15,5 V i to było dla tej konstrukcji normalne.
W autach z systemem S&S jest tzw inteligentne ładowanie, akumulator jest ładowany praktycznie tylko w czasie hamowania (tzw rekuperacja). Aby akumulator mógł przyjąć maksymalna ilość energii w czasie hamowania jest programowo niedoładowany. Niedoładowany akumulator ulega zasiarczeniu i traci pojemność. Jak spada napięcie to teoretycznie powinno się włączyć pełne ładowanie, ale różnie to bywa Akumulatory są dobrze naładowane, gdy się jeździ po mieście i często hamuje, jazda w trasie powoduje rozładowanie akumulatora. Odłączenie cienkiego kabelka od minusowej klemy - jak na filmie - powoduje również wyłączenie systemu inteligentnego ładowania.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1796 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-06-29, 21:58
Co Wy macie z tym start stop? To jest inteligentny system, a nie jakiś ulep systemowy.
Za mało prądu, to nie wyłączy auta.
Klima próbuje schłodzić to też nie wyłączy.
Turbina za gorąca tak samo.
W dodatku słyszałem kiedyś opinie że potrafi zgasić auto na środku skrzyżowania. JAK? Skoro kryterium to luz i puszczone sprzęgło.
Auto lata w trasach, więc tutaj chyba coś żre prąd na lewo i tyle.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3967 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-30, 07:32 Re: Rozładowany akumulator - sandero III
Paweł napisał/a:
Wg mojej wiedzy powinno być minimum 14,5V.
Niestety- wiedza nieaktualna z powodu istnienia inteligentnego systemu ładowania, sam fakt że silnik pracuje nie oznacza, że akumulator jest ładowany. W przypadku rozładowanego aku- zgoda, napięcie ładowania powinno być duże. Ale w normalnym trybie pracy napięcie na akumulatorze zmienia się cały czas w granicach od 12 (tak, tak, tylko 12) do nawet 15V i jest to zależne od wielu czynników. W Twoim przypadku i przy napięciu rzędu 6V prawdopodobnie system uznał akumulator za uszkodzony i nawet nie próbuje go teraz ładować.
W każdym razie nie obwiniaj o ten problem systemu Start&Stop- to naprawdę działa całkiem nieźle a u siebie po prostu masz jakieś uszkodzenie, które zostanie naprawione. Może po prostu wadliwy akumulator?
Ja po 3,5 roku użytkowania nie widzę najmniejszego powodu aby wyłączać na stałe system S&S. Jeżeli już naprawdę chcemy wyłączyć to jaki problem na początku jazdy kliknąć sobie tym wyłącznikiem? Przecież w czasie jazdy obsługujemy wiele różnych przełączników, nawet non-stop, choćby kierunkowskazy, czy dotknięcie jeden raz tego przycisku od S&S aż tak boli?
toka93 napisał/a:
Klima próbuje schłodzić to też nie wyłączy.
No tutaj zdecydowanie nie potwierdzam. Może tak jest przy klimie automatycznej, przy manualu działanie klimatyzacji absolutnie nie wstrzymuje mi wyłączeń silnika.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-06-30, 08:11, w całości zmieniany 2 razy
Zobaczę co stwierdzi ASO. IMHO projektanci nowych systemów ładowania nie znają podstaw elektrotechniki
Obawiam się zimy czy nie będzie gorzej niż w Maluchu z koniecznością ładowania aku.
Aku powinien być naładowany na maxa a nie 50% system może wstrzymać ładowanie jak stwierdzi że aku jest naładowany
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3967 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-30, 08:03
Paweł napisał/a:
Obawiam się zimy czy nie będzie gorzej niż w Maluchu z koniecznością ładowania aku...
IMHO projektanci nowych systemów ładowania nie znają podstaw elektrotechniki
Znają, znają... ale znają też współczesne wymagania "EKO" jakie muszą spełnić...
Cztery zimy przeżyłem z tym inteligentnym systemem- nie ma żadnych problemów. Więcej- doładowywanie aku prostownikiem w tym wypadku całkowicie mija się z celem. Dlaczego? Bo już następnego dnia system ładowania sprowadzi akumulator do normalnego stanu niedoładowania na poziomie niższym od 12,5V
Cytat:
Aku powinien być naładowany na maxa a nie 50% system może wstrzymać ładowanie jak stwierdzi że aku jest naładowany
No niestety, te zasady mówią już "papa"- tutaj tak to nie działa. Tutaj stan normalny to taki, że rano po przestanej nocy zmierzysz na akumulatorze napięcie rzędu 11,9 - 12,2V a po roku- dwóch będzie nawet niżej. Mimo to wszystko hula bez problemów.
Rada- chcesz wymusić lepsze ładowanie, włączaj światła mijania. Im większe obciążenie instalacji, tym częściej aku będzie ładowane pełnym napięciem. No i hamowanie silnikiem- tu chyba zawsze po zdjęciu nogi z pedału gazu pojawia się napięcie powyżej 14V.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-06-30, 08:14, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3967 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-30, 10:12
Paweł napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
System S&S w Sandero 3 działa bardzo podobnie do S2. Klima też nie wymusza pracy silnika, mimo że jest klimatronic.
wymusza. włącza silnik z komunikatem priorytet ogrzewanie
W przypadku klimy automatycznej i układu S&S może mieć znaczenie pomiar temperatury w kabinie i jej aktualnie zmierzona różnica w stosunku do temperatury nastawionej.
A nie ma w nowych Sandero przycisku A pod ekranem? Na zdjęciach z wnętrza jak byk widać pod multimediami coś takiego jak wyłącznik S&S obok przycisku ECO:
Niezupełnie, spadek do 5,4 V znacznie skrócił żywotność akumulatora i prawdopodobnie doprowadził do jego zasiarczenia i zmniejszenia pojemności. Wątpię, aby serwis miał ładowarkę z funkcją regeneracji akumulatora, a nawet jeśli nawet to pewnie tej funkcji nie włączyli bo do regeneracji trzeba dużo czasu i prądu.
ejayy napisał/a:
z wnętrza jak byk widać pod multimediami coś takiego jak wyłącznik S&S obok przycisku ECO
wyłączenie s&s nie powoduje wyłączenia inteligentnego (niedo)ładowania - tylko odłączenie kabelka z klemy minusowej przywraca normalne ładowane (być może istnieje też możliwość systemowa, tak jak w Citroenach - ale chyba jeszcze nikt jej nie odkrył)
A nie ma w nowych Sandero przycisku A pod ekranem? Na zdjęciach z wnętrza jak byk widać pod multimediami coś takiego jak wyłącznik S&S obok przycisku ECO:
Siemanko. Oczywiście, że jest tak jak mówisz, ale za każdym razem przy odpalaniu auta musisz to wciskać. Wiesz jak jeździsz gdzieś raz czy dwa razy dziennie to "do przeżycia", ale jak korzystasz co chwilę z auta i wsiadasz i wysiadasz co 5 minut to "wnerwia". Mi chodziło, żeby wyłączyć to na stałe żeby kompletnie było zdezaktywowane.
Podłączę się w tym Temacie.
Kupiłem w marcu Sandero, które stało w salonie jako "pokazowe". Dopiero później zauważyłem, że rok produkcji to 12.2020. Zapewne trochę sobie tam postało (odwiedzane przez Gości).
Po miesiącu użytkowania (a codziennie jeżdżę do pracy 50km w jedną stronę), zaczęły się pojawiać komunikaty o priorytetowym ładowaniu akumulatora lub pracy silnika (mimo załączonego S&S, nie używam go, bo nie zdejmuję nogi ze sprzęgła, gdy stoję przed skrzyżowaniem lub w korku).
W serwisie stwierdzili, że aku ma tylko 75% naładowania, więc alternator już go nie naładuje do 100%.
Oddałem auto do serwisu, i ładowali przez noc. Oddali, twierdząc, że te komunikaty to normalna rzecz, dopóki nie zaświeci się kontrolka aku.
Kupiłem taki gadżet wkładany do gniazda zapalniczki, który pokazuje napięcie (i temp w środku, jako dodatek) i widzę, że to napięcie nieźle szaleje.
Tydzień temu włączyłem S&S bez odpalania silnika, bo chciałem sobie poczyścić szybę od środka. Najpierw pojawił się komunikat "Tryb bezpieczny akumulatora", a następnie na "tablecie", że system będzie wyłączony z powodu oszczędności energii.
Podsumowując, sam nie jestem pewny, czy reklamować ten akumulator, czy przyjąć, że to normalka.
Ostatnio zmieniony przez Darek Sam 2021-07-03, 12:28, w całości zmieniany 3 razy
Tester akumulatorów pokazuje 2 wartości (i informacje naładuj albo wymień)
SOC - state of charge - stan naładowania
SOH - state of hold - stan utrzymania pojemności
gdy SOC jest zbyt niski tester wyświetla naładuj
gdy SOH jest zbyt niski tester wyświetla wymień
Jesli pojemność (SOH) spadła przez pół roku o 25% to akumulator raczej będzie do wymiany, czemu nie należy się dziwić po spadku napięcia i wyświetleniu komunikatu priorytetu ładowania (ASO pewnie się będzie wzdrygało i doładowywało go utrzymując, że jest OK)
Jeśli akumulator jest naładowany w 75%(SOC) to jest to skutek działania systemu inteligentnego (niedo)ładownia - co też na dobre akumulatorowi nie wyjdzie.
Odłączenie kabelka (jak na filmiku parę postów wyżej) rozwiązuje ten problem i wyłącza start-stop.
Trzymanie samochodu z wciśniętym sprzęgłem pod światłami powoduje przedwczesne zużycie łożyska wyciskowego sprzęgła, które styka się wtedy osłoną boczną z nagrzanymi częściami metalowymi co może spowodować wypłynięcie smaru z łożyska w skutek czego może się ono zatrzeć.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2021-07-03, 21:47, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum