Mam problem w mojej Daci (Duster 2014r 1.6. 105km ) na gazie wyskakują mi błędy na 2 i 3 cylindrze (tylko na gazie) i tylko okresowo przez kilka sekund. Zapala się kontrolka check engine (czasem gaśnie). W załączniu podsyłam błędy z Pyren. Nie są to cewki bo pozmieniałem miejscami pomiędzy cylindrem 1-4 a 2-3. Dziwna sprawa bo samochód generalnie prowadzi się normalnie tylko czasem obroty na jałowym bardziej falują i potrafi na 2 -3 sekundy na zimnym kontrolka check engine zamigać.
U mnie też były podobne objawy.
Wymieniłem cewki, świece, ale to nie było to.
Głównym winowajcą okazał się chyba reduktor LPG, z którego był wyciek na uszczelkach i musiałem bardzo często dolewać płynu chłodniczego.
Po wymianie reduktora na taki sam, nie robiłem regulacji i misfire jest bardzo rzadkie, ale być może wymagana jest regulacja LPG lub czyszczenie/reneracja/wymiana wtrysków LPG.
Sprawdziłem również świece i pozamieniałem miejscami i niestety cały czas ten sam cylinder wypuszcza missfire. Sprawdzę reduktor i chyba będę musiał się udać na sprawdzenie wtrysków.
Regenerowałem reduktor, wymieniałem świece, filtry, czyściłem wtryskiwacze LPG domowymi metodami z wymuszaniem pracy przy pomocy układu elektronicznego a i tak skończyło się wymianą listwy wtryskiwaczy i problem z wypadaniem zapłonów się skończył. Odżałuj 8-9 stówek, pojedź do zakładu od LPG bo w razie czego mogą tę listwę zwrócić jeśli okaże się, że to nie to.
Więc dopchałem się do warsztatu landi renzo i odmówili diagnozy bo nie mogą się podpiąć pod komputer. Czy wiecie czy ASO może podpiąć się pod komputer czy na ślepo wymieniają części? Ktoś serwisował LPG w ASO w tym modelu?
Po gwarancji jak by wtryski zaczęły szwankować (a te Medy podobno wytrzymałe nie są - LR w oryginalnym zestawie przecież ich nie daje, tylko są AEB) to nie opłaca się nawet tego remontować. Lepiej dać nowy i ster i inne wtryski. Widziałem gdzieś taki temat na LPG forum.
Znając ceny ASO to proponuję znaleźć dobrego gazownika i zmienić sterownik i wtryskiwacze ;) może na chwilę obecną wyjdzie ciut drożej, ale w perspektywie czasu na pewno wyjdzie taniej niż serwisowanie w ASO..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum