Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster 1.6 k4m -> Misfire na gazie
Autor Wiadomość
kolarz20 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Cze 2019
Posty: 8
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2021-10-02, 08:53   Dacia Duster 1.6 k4m -> Misfire na gazie

Cześć,

Mam problem w mojej Daci (Duster 2014r 1.6. 105km ) na gazie wyskakują mi błędy na 2 i 3 cylindrze (tylko na gazie) i tylko okresowo przez kilka sekund. Zapala się kontrolka check engine (czasem gaśnie). W załączniu podsyłam błędy z Pyren. Nie są to cewki bo pozmieniałem miejscami pomiędzy cylindrem 1-4 a 2-3. Dziwna sprawa bo samochód generalnie prowadzi się normalnie tylko czasem obroty na jałowym bardziej falują i potrafi na 2 -3 sekundy na zimnym kontrolka check engine zamigać.

Czy ktoś się spotkał z podobnymi objawami?

Przechwytywanie.JPG
Plik ściągnięto 15 raz(y) 61,82 KB

 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2021-10-02, 16:28   

Jaki przebieg?Może padnięty wtrysk od LPG?
 
kolarz20 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Cze 2019
Posty: 8
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2021-10-03, 07:38   

Przebieg 110tys. km.

Też się zastanawiałem czy to nie wtryski ale z drugie strony powinien cały czas mi zapłon wypadać a dzieje się to okazjonalnie.
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-10-06, 19:59   

U mnie też były podobne objawy.
Wymieniłem cewki, świece, ale to nie było to.
Głównym winowajcą okazał się chyba reduktor LPG, z którego był wyciek na uszczelkach i musiałem bardzo często dolewać płynu chłodniczego.
Po wymianie reduktora na taki sam, nie robiłem regulacji i misfire jest bardzo rzadkie, ale być może wymagana jest regulacja LPG lub czyszczenie/reneracja/wymiana wtrysków LPG.
_________________
firefox
 
kolarz20 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Cze 2019
Posty: 8
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2021-10-07, 18:54   

Dzięki za sugestie.

Sprawdziłem również świece i pozamieniałem miejscami i niestety cały czas ten sam cylinder wypuszcza missfire. Sprawdzę reduktor i chyba będę musiał się udać na sprawdzenie wtrysków.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2021-10-24, 14:52   

Regenerowałem reduktor, wymieniałem świece, filtry, czyściłem wtryskiwacze LPG domowymi metodami z wymuszaniem pracy przy pomocy układu elektronicznego a i tak skończyło się wymianą listwy wtryskiwaczy i problem z wypadaniem zapłonów się skończył. Odżałuj 8-9 stówek, pojedź do zakładu od LPG bo w razie czego mogą tę listwę zwrócić jeśli okaże się, że to nie to.
_________________
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2021-10-28, 18:09   

listwa wtryskowa dobrej jakości na 4 cylindry to ok 300zł
 
kolarz20 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Cze 2019
Posty: 8
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2021-10-30, 17:27   

Cześć,

Więc dopchałem się do warsztatu landi renzo i odmówili diagnozy bo nie mogą się podpiąć pod komputer. Czy wiecie czy ASO może podpiąć się pod komputer czy na ślepo wymieniają części? Ktoś serwisował LPG w ASO w tym modelu?
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-10-30, 17:40   

Po gwarancji jak by wtryski zaczęły szwankować (a te Medy podobno wytrzymałe nie są - LR w oryginalnym zestawie przecież ich nie daje, tylko są AEB) to nie opłaca się nawet tego remontować. Lepiej dać nowy i ster i inne wtryski. Widziałem gdzieś taki temat na LPG forum.
_________________
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2021-10-30, 19:25   

Znając ceny ASO to proponuję znaleźć dobrego gazownika i zmienić sterownik i wtryskiwacze ;) może na chwilę obecną wyjdzie ciut drożej, ale w perspektywie czasu na pewno wyjdzie taniej niż serwisowanie w ASO..
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-10-30, 19:46   

Nie wyjdzie drożej. 3 wtryski AC W03 kosztują tyle ile jeden zielony Med w serwisie :-)
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-30, 22:23   

W temacie obok jest wyjaśnienie, że można się podłączyć - http://www.daciaklub.pl/f...1827448#1827448
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne