Panowie, przymierzam się do zakupu dastera, silnik benzynowy (na pewno włożę gaz) rocznik 2016 -2019.
Moje pytanie brzmi który silnik wybrać jeśli chodzi o benzynę, bo wiem ze są dwie wersję, jeden ma więcej koni drugi mniej. Proszę o wypowiedzi.
Pozdrawiam
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-01-07, 19:43
DrOzda napisał/a:
Lepiej starszy K4M który ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych.
ale on był oferowany tylko do 2015 roku więc jeżeli autor tematu chce ten silnik to musi wybrać o rok starszy egzemplarz a jak nie to może zainteresuje się moim Dusterem z chęcią sprzedam :)
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-01-08, 00:31
Mariano188 napisał/a:
Najpierw to mi wytłumaczcie czym się różnią te silniki benzynowe od siebie, który będzie bardziej zywotniejszy pod instalacje LPG?
W Dusterach były montowane dwa silniki o pojemności 1.6. pierwszy w latach 2010 -2015 i była to jednostka Renault o mocy 105km, rozrządzie na pasku, głowica 16 zaworowa z samo regulatorami zaworów. Jest to stara jednostka do której bez problemu można założyć instalację LPG i jej wytrzymałość to spokojnie 400-500tyś km.
Drugi silnik montowany był w latach 2016-2019 ( w DD IFL i DDII) i była to jednostka Nissana o mocy 114-115km, rozrządzie na łańcuchu, głowicy 16 zaworowej z regulacją mechaniczną regulacja zaworów - wymiana szklanek lub ich szlifowanie jeżeli jest taka potrzeba. Jest to również stara jednostka, która od wielu lat montowana była w nissanach mi Juke, Qashqai, Tida itp. Bez problemu można założyć do niej instalacje LPG z tym, ze trzeba zrobić to dobrze tz. zastosować porządne podzespoły+ ewentualnie lubrykację i co najważniejsze porządna regulacja tak aby silnik nie pracował na ubogiej mieszance. Silniki te przy prawidłowej eksploatacji również wytrzymują przebiegi rzędu 400-500tyś km. Podczas jazdy na LPG zalecana jest regulacja zaworów co X tyś km. Niektórzy robią to co 60tys km inni co 100tyś a jeszcze inni w ogóle. Po co robi się regulację lub sprawdzenia? Ponieważ w przypadku złej regulacji LPG - jazda na ubogiej mieszance , zmniejsza się luz zaworowy, zawory się podpierają co skutkuje wypaleniem gniazd zaworowych i koniecznością regeneracji głowicy. Czy zdarzały się takie przypadki? Tak niektórym w autach z przebiegiem na LPG 60tyś km, 100tyś km a inni bez regulacji przejechali bez problemu 200-250tyś km . Trzeba pamiętać , ze każdy silnik pracujący na źle wyregulowanej instalacji LPG z biegunem czasu padnie z tym, ze taki K4M ( 1.6 105km) wytrzyma dłużej na takiej mieszance bo ma samo regulatory niż H4M / HR16DE ( 1.6 114km) . Co do spalania tych silników to pala podobnie . Jednostka Renault w mieście do 9-11l/100km PB a motor Nissana 8-10l/100km - sa to wyniki podane przy eksploatacji auta w jeździe miejskiej wielkości np Warszawy.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2022-01-08, 00:32, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum