Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wybór silnika przy zakupie LOGAN MCV
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2009-05-14, 12:39   

dzieki, za wyczerpujace odpowiedzi,
teraz mam nawiększy problem, zaden z salonów w łodzi nie ma Dacii jako auta pokazowego dla klientów, a chcialbnym przejechac sie trochę żeby ocenić czy bedzie mi pasowac.
znalazlem u dilera tego na literke "P":) w poniedzialek bedzie MCV z dieselkiem 85 koni:)
pozdrawiam
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-05-14, 14:10   

Zastanawiając się między dieslem a benzyną warto jeszcze pamiętać, że benzyna ma przegląd co 15 tys. km a diesel co 10 tys. km.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-14, 15:56   

szkoda że w obu przypadkach to i tak bardzo częsty przegląd jeśli chodzi o km w innych markach przeglądy są co 20tys lub co 30 tys. :-/
 
siwy-34 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV Laureate 7os
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-05-14, 17:34   

nie miałem okazji jeździć dCi z 7-ma osobami ale uważam że dodatkowe 20KM to może się przydać
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-05-14, 20:38   

Właśnie oczekuję na zamówioną MCV-kę z silnikiem 1,6 87 KM. Głównym kryterium wyboru była sprawdzona, prosta konstrukcja i oczekiwana przez to niezawodność. Nie mam pewności, że ten samochód sprzedam przed upływem np. 7 lat i chciałbym, aby do tego czasu nic kłopotliwego z silnikiem się nie działo. Moja Skoda ma przejechane ponad 200 tys. i ze starej konstrukcji silnikiem 1,6 od VW do tej pory NIC się nie działo. Im bardziej nowoczesny silnik - szczególnie diesel, tym większe prawdopodobieństwo kłopotliwych awarii, zwłaszcza po większym przebiegu. A ja jako urodzony cykor wolę unikać potencjalnych choćby kłopotów.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-14, 21:47   

Mi sie jakos tez lepiej benzyna jezdzi, ale tot ak subiektywnie... ciekawe skad poglad o awaryjnosci tych nowoczesnych..

Szkoda, ze laisar wykresow juz nie chce wklejac.. :P
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-15, 05:26   

zielony napisał/a:
Właśnie oczekuję na zamówioną MCV-kę z silnikiem 1,6 87 KM. Głównym kryterium wyboru była sprawdzona, prosta konstrukcja i oczekiwana przez to niezawodność. Nie mam pewności, że ten samochód sprzedam przed upływem np. 7 lat i chciałbym, aby do tego czasu nic kłopotliwego z silnikiem się nie działo. Moja Skoda ma przejechane ponad 200 tys. i ze starej konstrukcji silnikiem 1,6 od VW do tej pory NIC się nie działo. Im bardziej nowoczesny silnik - szczególnie diesel, tym większe prawdopodobieństwo kłopotliwych awarii, zwłaszcza po większym przebiegu. A ja jako urodzony cykor wolę unikać potencjalnych choćby kłopotów.


sprawdzona stara kontrukcja która dziedziczy wszystkie usterki od siostry renult 19 ;-) czego tobie i sobie nie życzę :-D mnie już irytuje ;-)
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-15, 11:37   

No jeszcze niesmialo wspomne, ze w wyscigach samochodow turystycznych (i innych) zaczynaja dominowac diesle... No ale to trzebe prowna 2 konkretne auta, nie takie tam rzucanie ogolnikow...
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-05-15, 18:17   

Nieśmiało chciałbym się włączyć do dyskusji .
Mam pierwszego diesla i pragnę obiecać jeśli mnie będzie stać w następnym nowym aucie też będzie diesel. Główna zaleta - elastyczność
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-15, 18:43   

zielony napisał/a:
Właśnie oczekuję na zamówioną MCV-kę z silnikiem 1,6 87 KM. Głównym kryterium wyboru była sprawdzona, prosta konstrukcja i oczekiwana przez to niezawodność. Nie mam pewności, że ten samochód sprzedam przed upływem np. 7 lat i chciałbym, aby do tego czasu nic kłopotliwego z silnikiem się nie działo. Moja Skoda ma przejechane ponad 200 tys. i ze starej konstrukcji silnikiem 1,6 od VW do tej pory NIC się nie działo. Im bardziej nowoczesny silnik - szczególnie diesel, tym większe prawdopodobieństwo kłopotliwych awarii, zwłaszcza po większym przebiegu. A ja jako urodzony cykor wolę unikać potencjalnych choćby kłopotów.


Powiem jedno: "AMEN!" Znaczy, że się zgadzam....
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-05-15, 22:36   

gigi303 napisał/a:

sprawdzona stara kontrukcja która dziedziczy wszystkie usterki od siostry renult 19 ;-) czego tobie i sobie nie życzę :-D mnie już irytuje ;-)


Przejrzałem trochę net i w renault 19 trudno mi się było dopatrzyć silnika 1.6 mpi. Znalazłem za to silnik 8v 87 km montowany w niektórych Kangoo. Silnik w Daci raczej na pewno nie jest powieleniem renówki 19 - może jakimś rozwinięciem. Myślę, że z silnikami jest trochę tak jak z systemami operacyjnymi w kompie. Vista jest nowocześniejsza i z bajerami, ale ludzie i tak wolą XP, który wymagał kilku lat do uzyskania stabilności i niezawodności.
Kwestia osiągów jest równoważona przez cenę, natomiast niezawodność da się objąć prawami statystyki. Statystycznie każdy diesel nowej konstrukcji (niezależnie od marki) jest bardziej podatny na poważne awarie niż silnik benzynowy o prostszej budowie. Fora różnych marek są pełne postów ludzi płaczących nad wtryskami, pompami itp. Ponieważ jestem wyznawcą praw Murphy'ego, wybrałem to co wybrałem.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-16, 06:49   

zielony napisał/a:

Przejrzałem trochę net i w renault 19 trudno mi się było dopatrzyć silnika 1.6 mpi.


pierwsze lepsze ogłoszenie

kto szuka nie błądzi ;-)



tutaj o wszystkich silnikach jakie były montowane w 19


Co do windowsów to zły przykład :mrgreen: przypomnij sobie kolego jak było gdy xp wchodziło na rynek, wtedy to xp było ble i do d... bo 98 był stabilny ( jeśli to słowo wogóle pasuje do windowsa ;-) ) i każdy wiedział co gdzie jesta a xp to była rewolucja która też się nie podobała w owym czasie. Ja sądzę że mała popularność visty wynikała z tego samego co mała popularność xp jak wchodził, czyli: przyzwyczajenie ludzi do systemu i niechęć do zmian i poznawania systemu od nowa.
Napisałem w czasie przeszłym bo aktualnie vista jest popularnym systemem a znaleźć komputer z xp graniczy z cudem (no ale to wina polityki mikroshitu)

Xp jest wyparty przez viste, i to naturalna rzecz, a że xp jest nadal popularny też nie można się dziwić bo vista ma duże wymagania i nie każdy viste może mieć.

Aktualnie Windows 7 będzie wypierał viste i xp bo ma mniejsze wymagania ale jak będzie to wszystko pokaża realia i ceny :mrgreen:
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-05-16, 09:34   

gigi303 napisał/a:

kto szuka nie błądzi

"Trudno doszukać się" nie znaczy "nie doszukałem się". Statystycznie rzecz ujmując 19-tek 1.6 jest chyba dość mało. W polskiej wikipedii opis silników tego auta wygląda trochę inaczej. Dlatego zastanawiam się, czy ewentualne opinie o awaryjności nie dotyczą jednak innych silników. O osiągach nic nie mówię.
gigi303 napisał/a:

Co do windowsów to zły przykład :mrgreen: przypomnij sobie kolego jak było gdy xp wchodziło na rynek, wtedy to xp było ble i do d... bo 98 był stabilny

Właśnie, właśnie. Dlatego jest to dobre porównanie. XP wymagał kilku lat tuningu, wyeliminowania "wad konstrukcyjnych" zanim zyskał jako takie zaufanie. Wprowadzono nowy, "lepszy" system, z którym niektórzy (w tym ja w tej chwili) się męczą. Ale wymiana systemu to koszt najwyżej ok. 500 PLN, a wymiana np. wtrysków w dieslu to... :mrgreen:
Uważam, że każdy 16v jest lepszy od 8v, a każdy dci od benzyniaka. Tak jak vista od Xp. Ale vista to w dużej mierze ślepy zaułek. Jak za 10 lat silniki diesla osiągną poziom niezawodności i koszty serwisu dzisiejszych benzyniaków, to może się stać TO
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-16, 13:30   

no to można powiedzieć że się zgadzamy w poglądach :-D tylko trzeba zaznaczyć że na trwałość wtrysków ma wpływ jakość paliwa, na zachodzie raczej nie ma aż takich kłopotów z jakością i nie prędko się doczekamy takiej wersji silnika która była by polsko odporna ;-)
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-16, 15:09   

Chciałem się włączyć do dyskusji z artykułem pt:"Diesel: ciemna strona mocy" z AŚ poradnik nr 5 który poniżej zamieszczam.
Chociaż jestem zwolennikiem diesla to po przeczytaniu naszły mnie pewne wątpliwości.Czy aby współczesny silnik diesla wytrzyma bez większych napraw przebieg np. 250 tyś. bo takie przebiegi uzyskuję.

st1.jpg
Plik ściągnięto 254 raz(y) 218,83 KB

st2.jpg
Plik ściągnięto 232 raz(y) 186,84 KB

st3.jpg
Plik ściągnięto 229 raz(y) 230,94 KB

st4.jpg
Plik ściągnięto 210 raz(y) 233,12 KB

Ostatnio zmieniony przez Seal 2009-05-17, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-05-16, 20:49   

Seal napisał/a:

Chociaż jestem zwolennikiem diesla to przeczytaniu naszły mnie pewne wątpliwości.Czy aby współczesny silnik diesla wytrzyma bez większych napraw przebieg np. 250 tyś. bo takie przebiegi uzyskuję.


No właśnie... Przez pół roku byłem "napalony" na diesla. Po przeczytaniu podobnych informacji przeszło mi.
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-17, 08:46   

Poprzedni samochód była to benzynka :) 200 kkm - i zero problemów. Teraz dieselek. Po targach kupiłem w cenie benzyny 16v. Czy wytrzyma 200 kkm? Nie wiem - mam nadzieję, że tak :-) Ale subiektywnie - dużo przyjemniej mi się jeździ,, pomimo znacznie mniejszej mocy (100 km vs 70). Nie lubię wysoko kręcić i w dieslu nie muszę :-)
Jeżeli chodzi o przeglądy, to co drugi przegląd (poczynając od 10 kkm) to tzw. przegląd serwisowy (PS), w którym wykonuje się kontrole, które spokojnie można wykonać we własnym zakresie... - więc trochę mi to śmierdzi wyciąganiem kasy od klienta (zwłaszcza w okresie gwarancynym) - potem są przeglądy okresowe (PO) i główne (PG) - i tu faktycznie coś się robi...
wygląda to tak: PS -> PO -> PS -> PO -> PS -> PG etc...
Więc nie przejmowałbym się częstymi przeglądami. skłaniałbym się jednak do zasady generalnej: lej dobre paliwo / oleje , tzn nie oszczędzaj na materiałach eksploatacyjnych, a samochód Ci się odwdzięczy nieawaryjną pracą (oczywiście - zawsze istnieją wyjątki) - i dotyczy to zarówno diesla jak i benzyny...
(PS mam Win 7 więc porównywanie XP z Vistą to nie dla mnie :-P )
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2009-05-17, 14:10   

Jeśli chodzi o silniki to w kombi brałbym jedynie te najmocniejsze wersje. Przy pełnym ładunku te słabsze dają wrażenie nieco za słabych - trzeba nieco spokojniej jeździć :mrgreen: .

Jeśli chodzi o użytkowanie współczesnego diesla to trzeba dbać o niego. Jest fajny, w miarę ekologiczny oszczędny jednak wymaga pewnej kultury technicznej. Problem zresztą będzie narastał ze wzrostem sprzedaży zaturbionych benzyn. No nie da sie takiej skomplikowanej maszynerii naprawić młotkiem. Artykuł jest błędny bo pokazuje problemy a całkowicie ignoruje brak ochrony klienta przez państwo(lewe paliwo, niechlujny "serwis").
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-20, 09:47   

Faktycznie te silniki sa z lat 90-ych ? Nie chce mi sie wierzyc... wtedy producenci zalecali 2x czesciej wymiane oleju, zalecali chyba jeszcze docieranie.. Myslalem, ze mam nowoczesniejsza technologie pod maska. :)
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-05-21, 17:48   

a ja wczoraj widziałem Poloneza Kombi z silnikiem 1,6 MPI , miał jeszcze starą rejestrację czarną WXK więc to napewno jest stara technologia
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-21, 19:07   

To może nie jest najnowszy silnik, ale po wielu upgrade-ach :)
Wszelkie błędy poprawiono, dlatego wymiana oleju zalecana jest po 30 tyś lub po dwóch latach, silniki dotarte, nie zaleca się zmiany oleju po dotarciu itp.
Krótko mówiąc jest to stary silnik, ale po wielu przeróbkach okazuje się teraz bezproblemowym motorem, którego nie chciałbym zamienić na żadną nowszą jednostkę.
_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-22, 11:19   

Endi85 napisał/a:
a ja wczoraj widziałem Poloneza Kombi z silnikiem 1,6 MPI

Zawsze wydawało mi się, że poldek jest na licencji renault. Prawda to :?:
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-22, 11:28   

Serio pytasz czy jaja se robisz ? Wlosi to projektowali, wyglad wzorowali chyba na Lancii Delta, ale "troche" im nie wyszlo... Jak MPI to pewnie do staruszka dodali wtrysk, chyba, ze gosc znaczek sobie tylko przyczepil :)
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2009-05-22, 19:42   

DUCATI napisał/a:
Jak MPI to pewnie do staruszka dodali wtrysk, chyba, ze gosc znaczek sobie tylko przyczepil :)


Nie doczepił...

Oznaczenia - Caro Plus, Atu Plus GLI - jednopunktowy wtrysk
GSI - wielopunktowy wtrysk

Kombi (Plus) - MPI - wielopunktowy wtrysk paliwa, jednopunktowego nie produkowano... 8-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-22, 19:45   

DUCATI napisał/a:
Serio pytasz czy jaja se robisz ?

Chyba mam prawo na czymś się nie znać :?: :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne