Wysłany: 2009-05-12, 20:28 Wybór silnika przy zakupie LOGAN MCV
Witam,
nie znalazlem odpowiedniego dzialu wiec pytam na ogólnym:)
po obejrzeniu kilku 3 -4 letnich renault megane, z ktorych zadne sie nie nadawało do zakupu podjąłem decyzję ..... mam nadzieje słuszną,
o zakupie Dacii Logan MCV, potrzebne mi kombi,
i teraz tylko zastanawiam sie nad kupnem wersji silnikowej,
codziennie dojazd do pracy okolo 7 km, i pozniej powrot, czasami w weekendy okolo 100 - 200 km,
2,3 razy w roku wyjazdy po 1200 km, w takim wypadku benzynka? bo na diesla za malo jezdze:) , tylko pytanie
czy wybrac wersje 1,6 87 koni czy 1,6 105 koni, czy warto doplacic okolo 1500zl?
czy 87 koni w benzynie w miare radzi sobie z MCV, teraz mam Palio Weekend 70 koni :),
czy jest różnica w spalaniu w tych silnikach? i czy zmieszcze sie w 9-10 litrach w mieście?
tak na marginesie, jak sprawuje sie diesel 68 koni w MCV? wystarcza do normalnej jazdy?
bo roznica w cenie miedzy 1,6 105 koni a 68 koni dieslem to niecale 2000 zl:)
pozdrawiam
nowy user:)
Ja mam wersję 1,6 87 koni. W trasę jeżdżę w trzyosobowym składzie plus pełen bagażnik. Nie narzekam. Oczywiście, nie jest to rakieta, ale też kupując akurat ten samochód nie oczekiwałem osiągów Ferrari. Zbiera się całkiem przyzwoicie, choć kilka razy przy wyprzedzaniu żałowałem, że nie ma paru dodatkowych "koników". Według mechanika, ta wersja silnikowa ma jedną przewagę nad 1,6 16 v - jest starszą konstrukcją, a co za tym idzie, utrzymanie pogwarancyjne jest dużo tańsze - zamienniki, warsztaty itd. To był jeden z głównych argumentów, które zdecydowały o moim wyborze. Zapewne fakt, że nie używam samochodu do pracy, jedynie na prywatne eskapady, też nie był bez znaczenia.
Moje spalanie w mieście wynosi 9,5 l/100 km - a moja technika jazdy do ekonomicznych się raczej nie zalicza: wprawdzie nie ruszam z piskiem opon i nie rozpędzam się do setki między skrzyżowaniami, ale nogę mam raczej ciężką.
Edit:
Zapomniałem dodać o spalaniu w trasie - 6,8 - 7,2 l/100 km.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-12, 22:31, w całości zmieniany 1 raz
Diesel - spalanko w mieście - miodzio... na stację zaglądam bardzo rzadko... A i wersja 70 konna jest niewysilona, więc mam nadzieję na długą i bezproblemową jazdę...
No i moja osobista niechęć do wysokich obrotów.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-12, 21:04
Mam MCV 1.6, 87 km.
spalanie w trasie: 6-6.5 l/100 km
spalanie w mieście: 8.5.10 l./100 km
Silnik zbiera się do walki już od 1500 obrotów. Przy 100km/h i 3000 obr/min. robi się nieco głośno. Dynamika i elastyczność na średmim poziomie, jak to mówią w Bentley-u "wystarczająca".
Z tego co mówią i piszą, silnik jest mało wymagający paliwowo i serwisowo.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 62 Skąd: Wrocław - Polkowice
Wysłany: 2009-05-12, 21:10
Jeśli dużo jeździsz to DCI 85KM jest odpowiedni a z benzyny to tylko 1,6 16V, spalanie podobne do wersji 90KM, a czy utrzymanie pogwarancyjne będzie tańsze tu nie do końca bym się zgodził. Rożnica w zakupie to prawie 4,5 tys zł, w spalaniu do 2,5 litra. Można sobie policzyć po jakim przebiegu DCI będzie oszczędzał. Koszty oleju, filtrów itp. Nie żebym bm przeciwnikiem DCI. Proste pytanie; ile robisz (lub będziesz robił) kilometrów w ciągu roku
Albo Dci 85 albo 1,6 16v to moim zdaniem najlepsze dotychczas motory w Dacii
_________________ GeRRaD
Gość
Wysłany: 2009-05-12, 21:12
oki:) dzięki wielkie, więc teraz zastanowie sie między 1,6 8v a 1,6 16v?
aha preferuje spokojna jazde,
czy warto doplacic 1,500 zl do 105 konnego silnika ?
i jaka jest różnica w spalaniu, przewaznie interesuje mnie miasto bo tu najwiecej jezdze:) okolo 80% przebiegu
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Gość 2009-05-12, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
Moje spalanie w mieście wynosi 9,5 l/100 km - a moja technika jazdy do ekonomicznych się raczej nie zalicza: wprawdzie nie ruszam z piskiem opon i nie rozpędzam się do setki między skrzyżowaniami, ale nogę mam raczej ciężką.
No to wygląda na to, że przebłyski ekojazdy pozwalają mi uszczknąć z wyniku Martens`a jakieś 0,2 l/100km. Przedtem jeździłem Astrą 1.4 60KM i muszę powiedzieć, że czuć różnicę.
oki:) dzięki wielkie, więc teraz zastanowie sie między 1,6 8v a 1,6 16v?
aha preferuje spokojna jazde,
czy warto doplacic 1,500 zl do 105 konnego silnika ?
i jaka jest różnica w spalaniu, przewaznie interesuje mnie miasto bo tu najwiecej jezdze:) okolo 80% przebiegu
pozdrawiam
Spokojna jazda - spokojną jazdą, ale czasem trzeba sprawnie wyprzedzić przy pełnym załadunku samochodu i wtedy, moim zdaniem, te dodatkowe koniki się przydają.
Co do spalania, jednostki 1.6 mają porównywalne. Mój po mieście pali w okolicach 8.6L/100km.
Jak chesz sie toczyć w trasie 70-80km/h to do 6L/100km spokojnie zejdziesz.
16 zaworowy jest na prawdę sprawnym silnikiem i na razie nie zaobserwowałem żeby coś mu doskwierało (rok użytkowania, 30 tyś na liczniku). Z resztą na forum też nikt chyba nie pisał o jego awaryjności...
Co do diesela to wg mnie nie wazne czy jezdzisz malo czy duzo tylko ile przejedziesz przez caly okres eksploatacji i sobie policzysz czy warto...
Mam co prawda sedana, ale 1.6 8V powinno ci wystarczyc jesli jezdzisz spokojnie. Zlego slowa o nim nie moge powiedziec, reakcja na gaz prawidlowa i fajnie sie hamuje silnikiem :) . 16V nie jezdzilem, no ale tak sie zastanawiam, czy ci co go polecaja jezdzili zarowno 8v jak i 16v... Wazniejszy od mocy jest przebieg momentu obrotowego, moze laisar wstawi jakis wykresik... :) Do miasta wystarczy 1.4 (podobno mniejsze spalanie).
[...] 16V nie jezdzilem, no ale tak sie zastanawiam, czy ci co go polecaja jezdzili zarowno 8v jak i 16v[...]
Jeździłem 1.6 8v na próbnej przed zakupem i nie byłem zadowolony z reakcji samochodu na gaz (może to kwestia dotarcia). Miałem wrażenie, że odgłos wydobywający się spod maski jest niewspółmierny do osiągów. Dlatego wybrałem 16-to zaworowy i jestem zadowolony.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-13, 10:38
zbebus napisał/a:
czy warto doplacic 1,500 zl do 105 konnego silnika ?
Chyba raczej 2.500 zł?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Mam wersję 7-osobową MCV, to narzuca oczywiście najmocniejszego benzyniaka, bardzo sobie to chwalę przy wszystkich miejscach zajętych, na ekonomikę też nie narzekam, dużo zależy od sposobu jazdy, jedyna wada to to że do 120km/h jest cicho i wtedy słychać te różne skrzypnięcia.
No zapewne roznica jest... Tyle, ze tak naprawde wykorzystuje moze 1/3 mocy...
Może przy eko jeździe bo w Warszawie poza godzinami szczytu to sie wykorzystuje 105 % mocy ........taka lokalna przypadłość, że jak jedziesz zgodnie z przepisami to inni rozjadą ciebie A z obciążeniem MCV to z żadnym z dostepnych silników sprinterem nie jest
No jak zwykle - kompromis: cena/osiągi, albo jedno albo drugie, ale gdyby kierowcy zachowywali się w miarę rozsądnie i nie udowadniali sobie "kto ma dłuższego" to w przypadku MCV 1.6 16V - prawie ideał.
1,6 16V rzeczywiście jest bardziej elastyczny i przy spokojnej jeździe mniej hałasuje. Nie wiem jak w MCV, ale w sedanie ten silnik był tylko w wersji prestige, która różniła się od uboższych jeszcze paroma elementami - zawieszenie, lusterka, prowadnice szyb itd.
Wracając do silnika, to po nexii 1,5 8V - niebo a ziemia. A zapas mocy czy momentu obrotowego? Lepiej go mieć niż wyprzedzać nerwowo szepcząc "zmieszczę się, zmieszczę się...".
Od 4 miesięcy mam 1,6 16V i mogę tylko zachwalać.
Nie wiem jak jeździ 8 zaworowy, na jazdach próbnych śmigałem słabszym dieslem, ale nie wyobrażam sobie np. MCV z mniejszym silnikiem, chyba że ktoś nie lubi wyprzedzać.
Moim zdaniem tylko 1,6, a czy 8- czy 16-zaworowy to już zależy od zasobności portfela kupującego.
Jeśli masz pieniądze i okazję - bierz mocniejszy silnik. Mniej pali
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-14, 12:31
A ja wołam prrr koniku nie lewym pasem bo będą trąbić hitlerwageny
a tak out of topic dodam jeszcze że dzisiaj widziałem lublina z zarządu dróg miejskich z kogutami itd i zamiast znaczka lublina miał kółka od audi aż żałowałem że nie zdążyłem mu zrobić fotek
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-05-14, 17:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum