Witam Koledzy. Nie mam już sił z mym problemem. Problem jest gdy np dojezdzam do świateł i zatrzymuje się. W momencie zatrzymania słyszalny jest w lewym przednim kole stuk, jeden. Przy ruszaniu też .Nie za każdym razem ale jest to bardzo denerwujące.na wybojach nic nie stuka. Byłem na tzn trzepaku dzisiaj ale nic nie wyszło. Może był na forum podobny problem, lub ktoś wiec co to ? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Seba 2022-04-29, 16:40, w całości zmieniany 1 raz
Skrzynia raczej nie, przegub hmm. Nie wiem ale nie odzywa sie w innych sytuacjach co opisałem. Myśle że może hamulce, zacisk,łożysko .? Czasem słysze jak po hamowaniu pisk jakby klocki sie kończyły (wymienione nie dawno z tarczami)
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 172 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-04-29, 18:25
Miałem kiedyś identyczną sytuację w Muminku (Matiz). Czego ja nie robiłem, na jakie diagnostyki nie jeździłem. Przyczynę odkryłem przypadkowo. Okazało się, że obluzowany był ciężarek wyważający koło i to on tak stukał.
Nie mam czujników w kołach i nie mam już sił do tego auta. Pojade jeszcze raz do mechanika niech sprawdzi docisk, łożysko, może amor ma luz. Nie wiem. Jak to nie pomoże to sie poddaje.
Ostatnio zmieniony przez Seba 2022-04-29, 19:43, w całości zmieniany 1 raz
No tak , ale pisze że tylko przy ruszaniu i hamowaniu. Przegub bije wyraznie na zakrętach. A kolega tego nie pisze. Stawian na poduszki silnika , sprezyna , łożysko na macpersonie. .Ogólne na coś co zmienia położenie masy auta. Skoro trzepak nic nie wykazał , a próba nie odbywa sie podczas jazdy , to trudno to na diagnostyce wychwycic.
Co do skrzyni , to jedynie sprzegło. Ale nie da sie weryfikowac , bez odsłuchu .
Do tyłu nie . To jest zwłaszcza przy hamowaniu z wiekszej predkosci. Dzisiaj stanąłem i zacząlem buja koło , wyczułem lekki luz jakby koło nie było dokręcone.
a jak je dokręciłeś to przeszło? Może śruby są powyciągane i warto by je wymienić na nowe?
Napisał jakby. U mnie kilka dobrych lat wstecz wyjechałem od mechanika późnym popołudniem. Nazajutrz z rana po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczęły dochodzić dziwne odgłosy stukania. Zwolniłem i jakoś doturlałem się do celu. Po pracy na kanał, jedna strona do góry i co? Koło niedokręcone Ewidentnie hałasowało cały czas
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2022-04-30, 19:15, w całości zmieniany 1 raz
Dla zainteresowanych podaje wstępną diagnoze, prawdopodobnie uszkodzona jest kolumna kierownicza , maglownica. Tylko czy ona moze powodować stukanie przy mocniejszym hamowaniu i po nim ruszeniiu?? Nie wiem.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-05, 08:30
Seba napisał/a:
Dla zainteresowanych podaje wstępną diagnoze, prawdopodobnie uszkodzona jest kolumna kierownicza , maglownica. Tylko czy ona moze powodować stukanie przy mocniejszym hamowaniu i po nim ruszeniiu??
Albo kolumna, albo maglownica- to trzeba sprecyzować. Tak jak już kiedyś pisałem- u mnie stuka maglownica po prawej stronie. Jednak nigdy nie "słyszałem" tego stuku "w kole" a raczej gdzieś jakby pod nogami pasażera czy też w prawym progu tuż za wnęką koła. Nie jest to też żaden pojedynczy stuk, lecz wielokrotne, szybkie tłuczenie się luźnego elementu na drobnych nierównościach, tak jak luz przegubu kulowego.
Jednak w przypadku maglownicy strona ma znaczenie- gdy stuka po prawej to mamy luz na tulejach prowadzących na wyjściu drążka z maglownicy, gdy stuka po lewej to luz jest bezpośrednio na zębach przekładni, bo żadnej tulei po lewej nie ma. Przez co stuk może być zupełnie inaczej słyszalny w zależności od strony.
Jednak stuk na zębach przekładni powinieneś nie tylko słyszeć, ale odczuwać także na kierownicy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-05-05, 08:41, w całości zmieniany 3 razy
Przegub wewnętrzny (przy skrzyni) też odzywa się przy hamowaniu i ruszaniu i nie ma to związku ze skręcaniem (bo to cecha przegubów zewnętrznych). Chodzi o gwałtowne obciążenie... Ten element dość długo się "kończy". Jeśli zacznie po pewnym czasie stukać wielokrotnie (a nie tylko raz) przy ruszaniu i hamowaniu to zdecydowanie to będzie to.
No właśnie, mi też się wydaje że to przegub ale jaki nie wiem bo się nie znam. jak piszesz wewnętrzny. Słyszę to właśnie od strony kierowcy.Na dziurach nic nie stuka .Zobacze jutro czy jak mocno skręce i rusze to coś bedzie słychać.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-05-05, 21:28
Wewnętrzny to od strony skrzyni. Skręcanie kół nie daje nic, bo w tym miejscu jest przecież sztywny. Można jedynie sprawdzić luz, lub wyjąć i wzrokowo ocenić stan przegubu oraz krzyżaków.
Wewnętrzny to od strony skrzyni. Skręcanie kół nie daje nic, bo w tym miejscu jest przecież sztywny.
Zgadza się, tutaj stukania nie będzie przy skręcaniu. Charakterystyczne jest to, że stuka przy gwałtownym przyspieszeniu lub zahamowaniu (obciążenie). Niestety luz jest do sprawdzenia dopiero po wyjęciu ew. można poszarpać na kanale. Ale tak jak mówiłem pierwsze objawy to pojedyncze stukanie i jeszcze można jeździć - jak już jest na wykończeniu to masz efekt grzechotki przy dodawaniu gazu na trasie i przy gwałtownym hamowaniu. A więc u ciebie może być to dopiero początek uszkodzenia. Przed demontażem przegubu sprawdziłbym jeszcze jarzmo hamulca - tam też mogą być luzy, które słychać w podobny sposób.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-05-06, 08:26, w całości zmieniany 1 raz
Trudno ocenić online - zależy jak duży ten luz. Wiem, że spory luz może być wzdłużny ale raczej góra/dół to nie. Podjedź do mechanika, niech on oceni - ważne, że wiesz gdzie szukać.
Zawsze możesz porównać z drugą stroną (tam przegub wewnętrzny jest na krótszej osi i rzadko robi problem).
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-05-06, 10:24, w całości zmieniany 2 razy
Fakt, sorki, doczytałem dopiero "przegub stuka od strony kierowcy". Ale nie zmienia to faktu, że warto porównać - drugi, dłuższy może być w idealnym stanie i nie będzie miał luzu w ogóle...
Witam. Odkryłem kolejną przypadłość. Jak zatrzymam się i ruszam słychać popiskiwanie jakby klocki się kończyły , gdy lekko wcisne hamulec pisk ustaje.czyżby docisk ?
Ostatnio zmieniony przez Seba 2022-05-07, 14:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum