Witajcie.
Od razu zaznaczę, że nie mogę znaleźć osobnego tematu, więc zakładam nowy. W przypadku zdublowania, proszę adm o połączenie.
Od marca ujeżdżam PIĄTEGO! Logana.
Wcześniej były to silniki 1,4mpi LPG; 1,6mpi; 1,6mpi LPG oraz aktualnie drugie auto 1,0 sce.
W zasadzie przyzwyczaiłem się do kontroli poziomu oleju raz na jakiś czas, zawsze przed dłuższymi trasami. Z moich obserwacji wynika, że do 200kkm stare wolnossaki nie wymagają dolewek. Po przekroczeniu tej bariery i jeździe autostradami trzeba było dolać setkę czy dwie między wymianami (co 15kkm, olej lotos 10W40).
Przechodząc do meritum zauważyłem, że moje obecne auto wymaga częstrzych dolewek. Niby ma 120kkm, a w moich rękach 12kkm, po dolożeniu LPG. Nie mam pojęcia jak traktowane było auto oraz czy przebieg jest 100% pewny. Auto z 2014 r. Obecnie silnik zalany jest 5W40 Total Energy 9000. Mechanik odradził na razie płukankę i zaproponował przy następnej wymianie Motula, który ma dobre opinie w tego typu problemach.
Auto nie dymi, jest dosyć dynamiczne (chyba najsłabsze z tych, które miałem). Kwesta remontu silnika to równowartość używki. Przeglądając forum clio, zauważyłem, że branie oleju w tym silniku, to dosyć częsty problem, nawet po remoncie. W zasadzie można dolewać i jeździć.
Jestem ciekaw jak sytuacja u kolegów z forum, którzy ujeżdżają magiczne 75 koni oznaczone d4f?
Pozdrawiam
Mój s.p. ojciec miał Modusa z D4f z przebiegiem coś koło 180k km. Silnik fajny, niestety dynamiki nie posiadał a po przekroczeniu 3k obrotów to trzeba było krzyczeć do pasażera. Olej lany Elf 5W40, wymiana co 12-13k km. Nie zauważyłem nic specjalnego jeśli chodzi o spalanie oleju. Pamiętam tylko że od wymiany do wymiany coś tam dolewałem, bo na bagnecie spadło, ale nadal w normie.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-12, 20:05
6 lat, 85kkm, 70% miasto, 30% "S"ki, wymiany co 10kkm
Lekka noga przeważnie, ale jak potrzeba, albo się nudzę to i 110% mocy reaktora wycisnę.
Oleju nic nie ubywa i nawet przestałem zaglądać
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-12, 21:16
Ujeżdżałem 2 Logany MCV II z tym silnikiem. Pierwszy, którego kupiłem miał 55tyś km, sprzedałem jak na liczniku było 80tyś km. Myślę, że u pierwszego właściciela nie miał lekko bo służył jako auto robocze ( stolarz). Zalewałem go olejem Shell 5w40 oraz Valvoline MaxLife 5w40. Jeździłem raczej dynamicznie, kręcąc silnik do 5 tys km i od wymiany do wymiany czyli co 10 tys km oleju nie ubywało mimo lekkiego zapocenia przy szpilkach od pokrywy zaworów ( standard w tych silnikach). Drugie MCV II kupiłem z przebiegiem 34tyś km, przy 35tyś km założyłem LPG, silnik jeździł na oleju Valvoline MaxLife 5w40 sprzedałem gdy na zegarach było 45tys km. Jazda identyczna jak poprzednim Loganem oraz identyczne zapocenie przy szpilkach pokrywy zaworów. Spalanie oleju nie zauważalne a zdarzały sie wypady za miasto gdzie po drogach szybkiego ruchu z gazem w podłodze przez nawet 50km jechało sie te 170km/h ( licznikowe). Może pochwal się ile tego oleju tobie pożera? Sprawdzałeś czy nie masz nigdzie wycieków? standard zapocenie uszczelki dekla zaworowego od strony grodzi silnika oraz zapocenie przy uszczelniaczach świec zapłonowych
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2021-09-12, 21:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2021-09-13, 18:12
Przy wymianie świec zauważyłem lekkie zapocenie w okolicach gniazd (na zewnątrz).
Przy wymianie filtra powietrza zauważyłem drobne plamki oleju na jego części.
Ostatnio leciałem dwie trasy po ok. 1000km i po nich dolewałem po ok. 100ml (to było po wymianie oleju). Jazda na tempomacie, 4250rpm przy prędkości ok 135km/h
Wcześniej jeszcze przed wymianą wlałem myślę, że z pół litra, gdy przypadkowo sprawdziłem poziom przed wyjazdem. Od momentu zakupu do sprawdzenia zrobiłem ok. 6kkm. W międzyczasie miałem regulowane zawory przed założeniem instalacji LPG, wątpię by wypłynęło to na poziom oleju.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-13, 20:32
Jazda drogami szybkiego ruchu, z dużymi prędkościami i wysokimi obrotami ( ponad 4tyś), spalanie oleju +/- 100ml na 1000km uważam za bardzo dobry wynik. Jeżdżąc po mieście lub z mniejszymi prędkościami spalanie zmniejszy się praktycznie do zera. Nie wiem do czego tu się czepiać.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2021-12-15, 02:10
Silnik zalany Mannolem 9991 (dwusiarczek molibdenu) - jedna puszka. Od tamtej pory dolałem ok 200ml oleju na zrobione jakieś 3000km. Jakby mniej ubywa. Choć jest to subiektywne odczucie, bo auto jeździ mniej. Dużo na luzie z rana (akurat mam z górki), mało tras po 140km/h.
Podczas przeglądu technicznego diagnosta stwierdził, że poci się silnik w miejscu uszczelki pokrywy zaworów. Dziś auto odstawione do mechanika, po czym otrzymałem telefon z informacją, że uszczelka jak uszczelka, ale wokół świec jest mokro. Tam też są uszczelki, ale zamówione na jutro.
Za dużo informacji, by sądzić o przyczynie. Dam znać po odbiorze auta czy winne były uszczelki czy silnik już pobiera olej i trzeba dalej dolewać.
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2021-12-15, 02:11, w całości zmieniany 1 raz
Drugie MCV II kupiłem z przebiegiem 34tyś km, przy 35tyś km założyłem LPG, silnik jeździł na oleju Valvoline MaxLife 5w40 sprzedałem gdy na zegarach było 45tys km.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-15, 16:06
Łukasz_M napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Drugie MCV II kupiłem z przebiegiem 34tyś km, przy 35tyś km założyłem LPG, silnik jeździł na oleju Valvoline MaxLife 5w40 sprzedałem gdy na zegarach było 45tys km.
Opłacało się ten gaz założyć na 10tyś km??
Oplacalo. Auto sprzedałem za 30 tys zł a kupiłem za 22,600zl. Założyłem LPG, przeprowadziłem kilka modernizacji a i tak po sprzedaży byłem dalej na plusie nawet po dodaniu wszystkich kosztów poniesionych na stacji benzynowej - zakup paliwa
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2021-12-15, 20:36
Auto po wymianie uszczelek. Niestety całe zaklejone w środku. Wszystkie kanały w plastykowym elemencie pokrywy zaworów zabite białą mazią z oleju. Mechanik używał różnej chemii, by w końcu oczyścić. Przewody odmy też zawalone.
Nastały mrozy, krótkie trasy, no i pewnie to moje kulanie się na luzie i silnik niedogrzany. Wytrąca się osad. Wcześniej widziałem to pod korkiem, ale nie sądziłem, że dalej mogą być takie zmiany. Zalecił by w mroźne dni nie używać instalacji LPG w mieście na krótkich trasach (a się człowiek cieszył, że dojeżdża 2 min do pracy - bez komentarzy proszę, bo auta używam też w pracy ).
Zrobię dolewkę by stan był nieco ponad połowa i będę dalej obserwować i... Trochę gonić po 4000 obrotów.
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2021-12-15, 20:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-15, 21:50
piotrek400 napisał/a:
Auto po wymianie uszczelek. Niestety całe zaklejone w środku. Wszystkie kanały w plastykowym elemencie pokrywy zaworów zabite białą mazią z oleju. Mechanik używał różnej chemii, by w końcu oczyścić. Przewody odmy też zawalone.
Nastały mrozy, krótkie trasy, no i pewnie to moje kulanie się na luzie i silnik niedogrzany. Wytrąca się osad. Wcześniej widziałem to pod korkiem, ale nie sądziłem, że dalej mogą być takie zmiany. Zalecił by w mroźne dni nie używać instalacji LPG w mieście na krótkich trasach (a się człowiek cieszył, że dojeżdża 2 min do pracy - bez komentarzy proszę, bo auta używam też w pracy ).
Zrobię dolewkę by stan był nieco ponad połowa i będę dalej obserwować i... Trochę gonić po 4000 obrotów.
2km to stanowczo za mało aby silnik sie porządnie nagrzał. Może płyn chłodniczy złapie temperaturę 80-90 st. C ale olej z pewnością nie. Miałem 2 logany MCV II z tym motorem. Do pracy w jedną stronę miałem 14km i auto było zawsze porządnie dogrzane i nie maiłem problemu z zamarzniętą odmą odmą, Tylko, że moje auto było garażowane i nawet w największe mrozy gdy na dworze było ponad -15 w garażu miałem kilka stopni powyżej +
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1,2 16V
Rocznik: 2014
Dołączył: 21 Mar 2022 Posty: 4 Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2022-03-21, 12:30
Rówież posiadam pojazd z omawianym silnikiem - SanderoII, 1,2 16V 55 kW/75, 2014 rok. U mnie silnik bierze prawie 0,4l oleju na 1000 km. Czy to norma dla tego silnika? Z podejrzanych rzeczy jest tylko biaława maź na korku wlewu oleju. Inaczej wszystko wydaje się być w porządku. Dziękuję za ewentualne rady, informacje.
Ten silnik nie powinien brać oleju..
Biaława maź jest spowodowana skraplaniem wody w związku z różnicą temperatur. Zdejmij wąż odmy i zobacz jak wygląda środku -tez będzie maź.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1,2 16V
Rocznik: 2014
Dołączył: 21 Mar 2022 Posty: 4 Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2022-03-21, 13:40
keisyzrk napisał/a:
Ten silnik nie powinien brać oleju..
Biaława maź jest spowodowana skraplaniem wody w związku z różnicą temperatur. Zdejmij wąż odmy i zobacz jak wygląda środku -tez będzie maź.
dziękuje za radę, zerknę, jak to wygląda, co do znikania oleju - jakieś pomysły na co zwrócić uwagę?
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-03-21, 18:05
Mój przez bite 6 lat nie brał grama oleju i nie zaglądałem zbyt często na bagnet, aż w tym sezonie mnie zaskoczył, bo musiałem dolać ponad 2 litry na 10kkm. Jutro jadę na serwis i zobaczymy - cieknie czy pije...
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-04-03, 10:10
Zapomniałem wrzucić na forum.
Na przeglądzie technicznym wyszło zapocenie silnika spod uszczelki pokrywy zaworów. Widocznie przy regulacji zaworów kupiłem za lichą. Nawet gdzieś wyczytałem, że niektóre wytrzymują tylko 10kkm.
Więc tym razem zakupiłem jakąś z droższych i mechanik wymienił. Od tej pory wszystko ok.
Temat do zamknięcia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum