Witam.
Mój mechanik stwierdził , że w dacii logan 1.2 trzeba wymienić silnik. Mój silnik ma oznakowanie D4F734 czy do tego modelu bedzie pasował silnik z oznakowaniem D4F732 czy musi być D4F734 z góry dziękuje za odpowiedź ?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-08-24, 16:42
To jest ten sam silnik z tym że ten który Ty posiadasz u siebie w aucie czyli D4F734 to oznaczenie motoru z fabryczną instalacją LPG a silnik D4F732 to czysta Benzyna. A dlaczego wymieniasz silnik ? Co mówi mechanik? Ja obstawiam brak kompresji przez uszkodzona głowicy co spowodowane było brakiem okresowej regulacji luzu zaworowego
Powiem szczerze, że nie znam się na mechanice samochodowej. w pewnym momencie przy 210 000 km ( fabryczna instalacja LPG ) na skrzyżowaniu auto zgasło z metalicznym dźwiękiem. Nie chce zapalić i zaholowałem do mechanika. Podczas próby odpalenia słychać metaliczny dźwięk. mechanik z głowicy znalazł jakieś metalowe elementy. Pogięte są też tłoki. tyle wiem.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-08-24, 20:03
andrzejpawlukan napisał/a:
Powiem szczerze, że nie znam się na mechanice samochodowej. w pewnym momencie przy 210 000 km ( fabryczna instalacja LPG ) na skrzyżowaniu auto zgasło z metalicznym dźwiękiem. Nie chce zapalić i zaholowałem do mechanika. Podczas próby odpalenia słychać metaliczny dźwięk. mechanik z głowicy znalazł jakieś metalowe elementy. Pogięte są też tłoki. tyle wiem.
Z Twojego opisu wynika, że najprawdopodobniej zerwał się Tobie pasek rozrządu i tłoki spotkały się z zaworam w wyniku czego zawory się poginęły bo wątpię aby to były tłoki jak piszesz.