Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-31, 03:06
jak wymienić filtr powietrza w dci / dieslu
Autor Wiadomość
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-06, 19:39   

Nie wiem jak to jest teraz, ale kiedyś panowała taka zdrowa zasada: Wymieniaj filtr powietrza razem z olejem i filtrem oleju. W najgorszym wypadku co drugi raz. Mam wrażenie, że czystość filtra powietrza jest obecnie niedoceniana a ma ogromny wpływ na moc i na spalanie naszych silników.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 19:55   

Właśnie popatrzyłem w moją rozpiskę przeglądów, dedykowaną dla mojego konkretnego samochodu... Wymiana oleju z filtrem - co roku lub co 20 tys km.
Wymiana filtra powietrza i paliwa...












nie zgadniecie













co 4 lata lub 60 tys km. :shock: :shock: :shock: :shock:

Chyba ich posr.ło ! :evil:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-06, 20:03   

w poprzednim aucie wymieniałem filtr powietrza każdej wiosny - za cenę 25 zet mogłem sobie pozwolić na takie szaleństwo ;-) zwyczaj ten zamierzam kultywować :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-06, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 20:13   

@wojtek_pl: Ale kto Ci broni robić to częściej? To jest przecież zalecane minimum (z kilkoma zastrzeżeniami, podanymi dalej w książce) - a jeśli ktoś ma taki kaprys, to może wymieniać i co miesiąc...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 20:20   

Oczywiście, że będę wymieniał częściej ale ktoś mniej świadomy będzie jeździł przez 4 lata z gnijącym filtrem...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 20:23   

Generalnie gdyby faktycznie bylo to takie niezbedna jak kazdorazowa wymiana filtra oleju wraz z olejem na 100% Dacia by tego wymagala. W instrukcji Sandero napisali, ze co 60 tys km lub 4 lata. Jednak w tzw. szczegolnych warunkach eksploatacji co 30 tys km lub 4 lata. Ciekawy jestem jak bedzie wygladal moj filtr przy przegladzie 40 tys km ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-03-06, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 20:25   

wojtek_pl napisał/a:
Oczywiście, że będę wymieniał częściej ale ktoś mniej świadomy będzie jeździł przez 4 lata z gnijącym filtrem...



Rozsadnie ale jesli ktos przejechal 40 tys zgodnie z zaleceniami producenta to chyba nie powinien sie martwic ? Gdyby to bylo az tak grozne dla silnika w okresie gwarancji by kazali wymieniec co rok.
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-06, 20:35   

mekintosz napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Oczywiście, że będę wymieniał częściej ale ktoś mniej świadomy będzie jeździł przez 4 lata z gnijącym filtrem...



Rozsadnie ale jesli ktos przejechal 40 tys zgodnie z zaleceniami producenta to chyba nie powinien sie martwic ? Gdyby to bylo az tak grozne dla silnika w okresie gwarancji by kazali wymieniec co rok.

Brudny filtr powietrza jest mniej groźny dla silnika a bardziej dla Twojej kieszeni. Silnik jakoś przetrwa, że dostanie za mało powietrza do cylindrów. Zapłon nastąpi. Ale ponieważ mieszanka nie będzie optymalna to zapłaci za to właściciel na stacji benzynowej.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-03-06, 20:36   

wojtek_pl napisał/a:
co 4 lata lub 60 tys km. :shock: :shock: :shock: :shock:

a w moim pojeździe "pojechali" jeszcze lepiej: 4 lata lub 90 tys. km :mrgreen:
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-06, 20:39   

Biorąc pod uwagę różne oszczedności poczynione w naszych Daćkach to i tak dobrze, ze ten filtr wogóle dali 8-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 21:10   

wojtek_pl napisał/a:
ktoś mniej świadomy

Ignorantia non excusat...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 22:55   

laisar napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
ktoś mniej świadomy

Ignorantia non excusat...

Wiesz, stosowanie się do, było nie było, zaleceń producenta nie koniecznie jest ignorancją. To producent pojechał po bandzie z takim zalecanym okresem między wymianami. Gwarancji ci nie zabiorą jak będziesz się do nich stosował a to że auto będzie ci słabo jeździć to inna sprawa.

A może faktycznie filtr tyle wytrzyma? W końcu to tylko 1.5 litra pojemności i nawet turbo nie przepchnie przez ten silnik jakichś gigantycznych ilości powietrza. W Jeepie 4.7 litra jednak więcej tego powietrza przelatywało przez silnik to i wymiana co 10 tys km. była uzasadniona...

Zresztą jest wskaźnik zapchania filtra (podciśnieniowy pewnie...) tylko czy na prawdę działa ?

Mimo wszystko uważam, że 4 lata lub 60 tys km to za dużo. 2 lata lub 30 tys to maks. i jeśli nie będzie takiej potrzeby wcześniej (wskaźnik) to takie wymiany u mnie nastąpią.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-03-06, 22:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-07, 07:57   

wojtek_pl napisał/a:
Zresztą jest wskaźnik zapchania filtra (podciśnieniowy pewnie...) tylko czy na prawdę działa ?


Działa, działa tak samo jak w odkurzaczu :idea:
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 09:13   

W moim Loganie był założony filtr powietrza oznaczony przez Filtron jako Dusty environments. Miał on dodatkową warstwę w postaci gąbki. Może stąd wydłużony okres pomiędzy wymianami. Teraz założyłem odpowiednik bez tej gąbki. Pewnie szybciej go będzie trzeba wymienić, ale powinien dawać więcej powietrza. Oznaczenia wg Filtrona:
AP 134/4 - bez gąbki
AP 134/6 - dusty environments - z gąbką
_________________
MCV Laureate dCi
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 00:41   

Ja kupiłem oryginał gąbczasto-papierowy ;-)

2089174704.jpeg
Plik ściągnięto 500 raz(y) 62,93 KB

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 00:44   

chriskb napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Zresztą jest wskaźnik zapchania filtra (podciśnieniowy pewnie...) tylko czy na prawdę działa ?


Działa, działa tak samo jak w odkurzaczu :idea:


Ale nie w kazdym DCI jest czujnik ;-(
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-30, 06:18   

mekintosz napisał/a:
Ja kupiłem oryginał gąbczasto-papierowy ;-)

Ile kosztował?
Kupiony w serwisie?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-02, 23:14   

tomi napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Ja kupiłem oryginał gąbczasto-papierowy ;-)

Ile kosztował?
Kupiony w serwisie?


54 zl + 15 zl wysyłka

http://allegro.pl/my_page.php?uid=23380626

Teraz nie ma w ofercie ale moze warto spytac co maja na magazynie.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-20, 22:04   

W nowych dci - K9K 612 (i wydaje mi się, że w TCe też) filtr powietrza ma nowy kształt.


część nr 165 467 674 R - dostępność: wyłącznie oryginał (w ASO - we Wrocławiu-Długołęce - 84 zł).


Wymiana jest prosta.
W centralnej części zdjęcia widać obudowę filtra powietrza:


z boków są zaczepy, które należy zwolnić. W ich zwolnieniu pomaga lekkie przesunięcie w lewo-prawo całej pokrywy filtra powietrza, przy jednoczesnym naciskaniu zaczepu.



Po zwolnieniu zaczepów pokrywę z filtrem należy wyciągnąć:


i włożyć do uchwytu nowy filtr. Uprzednio warto wyczyścić odkurzaczem wnętrze obudowy filtra powietrza.


Zgodnie z programem przeglądów pojazdów dla sandero stepway 1,5 dci wymiana przewidziana jest co 60 000 km lub co 4 lata.
Dla mnie optymalna częstotliwość to 10 - 15 tys. km lub 1 rok.
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-20, 22:07   

Wyglada na łatwizne ;-) Czemu tak czesto chesz wymieniac filtr ?
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-20, 22:33   

Dokładnie z tych samych powodów, dla których filtr kabinowy wymieniam 2 razy do roku.
Aż dziw bierze, czego nie widać w powietrzu gołym okiem.
_________________
pozdrawiam / Maciek
Ostatnio zmieniony przez MM 2013-04-20, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-20, 22:34   

Czyli... co podpowiadaja Twoje doswiadczenia ? Ja wymieniam raz na rok filtr klimatyzacji za to kupuje oryginal, zas powietrza wymienilem ost rok temu.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-20, 23:15   

Wymieniam filtry kabinowe na koniec zimy i na koniec lata. Jak je oglądam po wymianie, to wydaje mi się, że to i tak zbyt rzadko. Nie zaprzeczę, że wymieniam je również dla dobrego samopoczucia (to samo dotyczy wymiany oleju i jego filtra - max co 10 tys. km).
A lata doświadczeń, o których przelotnie wspomniałem, to czas od kiedy tak postępuję z samochodami i nie miałem z nimi żadnych problemów.
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-16, 18:18   

Szykuję się do wymiany filtra powietrza - zanabyłem filtrona AP 143/6 w cenie 69,00 PLN
I pytanko czy ktoś wskaże na poniższym zdjęciu jak się do niego dostać co i gdzie odkręcić by zdjąć osłonę itd i na co uważać?

Tak to wygląda u mnie:
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-05-16, 18:51   

sądzę,że należy szukać go tutaj, trzeba pewnie wcześniej zdjąć ten gustowny plastik

8560862316_ffa13da12d_h.jpg
Plik ściągnięto 276 raz(y) 202,52 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne