Zauważyłem, że użytkownicy Dacii przy okazji częstych jazd gruntownie przetestowali zawieszenie tego samochodu. Spojrzałem w domu na notatki i coś nisko (?) należy ocenić jakość podzespołów. W nadwoziu Logan najczęściej uszkodzeniu (zużyciu) ulegają:
- cieknące amortyzatory (stary temat jeszcze z początków forum)
- wybite sworznie wahaczy (najczęstsza przyczyna: zły stan dróg i nieuwaga kierowców)
- zużyte łożyska kół (naturalny proces, normalny dla każdego samochodu), we francuskich samochodach (Peugeot, Renault) pierwsze, jeszcze fabryczne łożyska zużywają się w miarę szybko, wymagają wymiany po maksymalnie około 70-80 tysiącach km,
Nadwozie MCV:
- uszkodzone wahacze
Mała propozycja: czy zbiorowym wysiłkiem tęgich głów można zgromadzić w jednym miejscu wszystkie posty na temat zawieszenia? Z informacjami po jakim przebiegu nastąpiła naprawa (wymiana) podzespołów zawieszenia (pierwsze przypadki już po 20-30 tyś. km), czy wykonana została w ramach gwarancji, czy już w okresie pogwarancyjnym, jakiego rodzaju nadwozia dotyczy (Logan, MCV), jaka była przyczyna usterki (brawura, nieuwaga kierowcy, zużycie podzespołu).
condensed wymiana łozysk w przednim zawieszeniu
gregosa wymiana wahacza po 36 tys km
jan ostrzyca po 10 tys. km amortyzatory do wymiany.
kas602 tylne amortyzatory
papirus pytanie o gwarancję
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum